Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

joe_scumbag

Twee vragen LED kweekkast

Recommended Posts

Hallo, ik plan een kweekkast aan te schaffen met G-BAR 150W LED, afmetingen kast 121*60*60.   Nu heb ik twee newbie vragen. 

- Ik plan vnl autoflowers te kweken dus ideaal lichtschema is 18/6.   Zijn er naast het gunstiger elektriciteitstarief, voor- en nadelen om het 18u-lichtregime zoveel mogelijk overdag of 's nachts te doen?

- Mijn kweekkast zal in een vrij grote, geïsoleerde, maar onverwarmde zolder komen.  Online vind je voor 20 a 30 euro elektrische minikachetjes met thermostaat.  Kan ik zo'n kacheltje in mijn kweekkast zelf zetten zodat het bijwarmt wanneer de temperatuur onder de 22 graden komt?  Of is dat geen goed idee?

 

v groet,

M

Share this post


Link to post
Share on other sites

De voornaamste reden dat mensen hun lichten snachts laten branden is dacht ik om het grote temperatuur verschil tussen dag en nacht op te vangen. Met LED gaat dat voordeel sowieso al minder groot zijn dan met een HPS.

Ik zou zelf ook eerder voor een tent gaan maar dat is beetje je eigen keuze. Geen ervaring met G-tools kasten behalve dat ze mij wat overpriced lijken.

Ik zou even kijken welke temperatuur het nu zowat is op je zolder met dit koude weer. Als dit nog redelijk meevalt  kan je misschien eerder voor een verwarmingsmatje gaan? Jouw ruimte zal amper groter zijn dan de 50x50 tent waarin ik kweek en ik kan je zeggen dat de ruimte krap zal zijn. Weet niet of je daar makkelijk een verwarming in kwijt kunt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

dank voor de antwoorden. Hieronder korte toelichting:

- waarom autoflower?  Vanaf half juni is het veel te warm overdag op zolder en ik zoek iets wat in max 12 weken klaar is.  

- G Tools versus tent: ik kan max 1m30 hoog gaan, de meeste tenten die ik online heb gezien, zijn 1m40 tot 1m60

-  huidige dagtemperatuur (wel berekoud natuurlijk nu) op zolder is 12 graden

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je slechts 12 weken hebt kan je steeds voor een 'niet auto soort' gaan die redelijk snel afbloeit. Dan heb je nog steeds genoeg tijd om te veggen.

Een lage (1,2m) tent vinden met acceptabel oppervlak is inderdaad niet eenvoudig.

Al wat gekocht ondertussen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Reguliere zaden kun je ook gelijk zetten op 12/12 dan schieten ze gelijk in de bloei. Denk dat je dan zelfs nog eerder klaar bent dan met auto’s.

Share this post


Link to post
Share on other sites
28 minutes ago, King_Kush said:

Reguliere zaden kun je ook gelijk zetten op 12/12 dan schieten ze gelijk in de bloei. Denk dat je dan zelfs nog eerder klaar bent dan met auto’s.

Ze moeten 1st nog volwassen worden en zullen pas nadat ze voorbloei laten zien, meestal rond node 6, in staat zijn Florigen (bloiehormoon waardoor een plant zich gaat richten op de bloei ipv groei) aan te gaan maken als je de licht uren terug gaat brengen.

Voordat je op node 6 zit ben je vanaf ontkiemen een week of 2/3 verder met een zaailing.

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 minutes ago, lostchild said:

Ze moeten 1st nog volwassen worden en zullen pas nadat ze voorbloei laten zien, meestal rond node 6, in staat zijn Florigen (bloiehormoon waardoor een plant zich gaat richten op de bloei ipv groei) aan te gaan maken als je de licht uren terug gaat brengen.

Voordat je op node 6 zit ben je vanaf ontkiemen een week of 2/3 verder met een zaailing.

Aha, interessant.

Heb wel eens gelezen dat mensen gelijk wanneer er blad te zien is de lampen op 12/12 zetten. Volgens hun schieten ze dan gelijk in de bloei en maken ze meteen de groeispurt.

Weer zo’n ‘te mooi om waar te zijn’ kweekmethode, bullshit dus...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...