Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

420man010

Mijn kweekverslagen

Recommended Posts

Samsung LM301B Quantum board V3
Bij een omgevingstemperatuur van 25℃ geeft deze Quantum Board @100W 
2.8+ μmol/W geeft Rubol waar ze die boards nog verkopen aan.

Edited by lostchild
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
13 hours ago, dilago said:

Uiteraard draait hij in volle bloei op 100% anders kocht ie wel een lamp van minder wattage. :whistling

Ahhh, je gaat weer verder met heibel zoeken......ga lekker invalide mensen bedreigen. Kappen met deze man zijn topic te verzieken, jij jaloerse bitch

  • Confused 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
9 hours ago, wieries said:

image.png.a04289f465254c15d523f3cea7430759.png

Denk dat je met deze lamp veel licht aan de kanten gaat missen=minder opbrengst en meer strekverschil onderling. De 480 is ook een mooie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks mannen! ! Ja die 301h en b zitten bijna overal in maar je moet ook die meanwell driver hebben dacht ik. 

Als je hogere efficiëntie zoekt is cre. Science misschien nog een optie. Kun je ook met UV en IR en alles doen. 

Al green, die lamp is speciaal gemaakt voor een 120x60 tent.. Daar gaat ie het gewoon goed doen hoor.. 

Sorry voor de off-topic shizzle. 

Edited by HolyHerbs

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 minutes ago, HolyHerbs said:

Thanks mannen! ! Ja die 301h en b zitten bijna overal in maar je moet ook die meanwell driver hebben dacht ik. 

Als je hogere efficiëntie zoekt is cre. Science misschien nog een optie. Kun je ook met UV en IR en alles doen. 

Al green, die lamp is speciaal gemaakt voor een 120x60 tent.. Daar gaat ie het gewoon goed doen hoor.. 

Sorry voor de off-topic shizzle. 

Merk / Type: MonsterBoard Pro 240W
Verbruik: 40 / 420 watt
Spectrum: Full spectrum groei en bloei
Spectrum LED,s 3000K +385NM UV+730NM IR+660NM+450NM
Footprint bloei:  60x120cm
Footprint groei tot 80x140cm
System Efficiency: 170.39 LM/W
Dimbaar:  Ja volledig dimbaar
Afmeting armatuur: 89 x 84.6 x 7.3cm

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je bedoelt de afmeting van het armatuur ofzo? misschien heb je wel gelijk idd al kunnen ze ook leds in hoeken plaatsen..

Ook handig dat die par mappen die op die site staan zijn voor 120x120..

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou ik heb gezocht naar de PPFD map maar kan 'm niet vinden. Denk dat je rondom, op full power, op max PPFD 750 komt

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, al green said:

Denk dat je met deze lamp veel licht aan de kanten gaat missen=minder opbrengst en meer strekverschil onderling. De 480 is ook een mooie

Er is op 120x60 geen noemenswaardig verlies als je de lamp op 40cm afstand weet te houden. 
Op 80x80 wel verlies en daarom gebruik ik sinds vorig jaar dan ook alleen nog een 120W tentmet deze lamp en ik heb daar heel erg veel profijt van.
Pak 1.45-1.6 per ronde (350-380gr) als ik in de som niet mee neem dat ik van de 12/13 weken die het staat er ongeveer 5 op een 50 of 75% draai met de lamp omdat het voor de planten teveel is

3 hours ago, al green said:

ga lekker invalide mensen bedreigen

He joh, ga je mij nu invalide noemen :kill:

@HolyHerbs

Die map van 120x120 is voor 4 van die Samsung panelen.
Zo gezien is toch wel te achterhalen wat de par map is per paneel en wat de PAR map van 2 panelen zou zijn?

 

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja maar dan krijg je toch overlapping van de lampen in het midden daar waar anders een wand had gezeten? Misschien daarom ook de wat lagere par in de hoeken bij 120x120? Tlijkt me iig handig als ze 120x60 aanbevelen ze ook daar een voorbeeld van geven toch? 

Nja twas niet mn bedoeling dit topic te kapen voor een lamp dus ik laat het ff hierbij. 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je redenatie klopt al is er geen noemenswaardig verlies in de hoeken dat het tot minder opbrengst  en meer strek verschil zou leiden.
Je zit met een goede led al heel snel op het randje qua lichtdruk en niet loodrecht onder de lamp zal de lichtdruk altijd wat afnemen maar wat jullie dan al snel zien als minder in de hoeken is nog altijd meer meer dan je zou moeten geven voor de meeste planten.

Denk dat @420man010 dit ook nog wel interessant vind.

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 hours ago, al green said:

Ahhh, je gaat weer verder met heibel zoeken......ga lekker invalide mensen bedreigen. Kappen met deze man zijn topic te verzieken, jij jaloerse bitch

Ik schreef alleen dat hij de lamp uiteraard op 100% heeft - dat had je ook allang kunnen lezen in dit topic - en dat ie anders wel een lamp van minder wattage had gekocht.

En als je me wilt uitschelden doe dat dan in mijn gezicht i.p.v. je plasje te doen in andermans topics. 

  • Sad 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, lostchild said:

Je redenatie klopt al is er geen noemenswaardig verlies in de hoeken dat het tot minder opbrengst  en meer strek verschil zou leiden.
Je zit met een goede led al heel snel op het randje qua lichtdruk en niet loodrecht onder de lamp zal de lichtdruk altijd wat afnemen maar wat jullie dan al snel zien als minder in de hoeken is nog altijd meer meer dan je zou moeten geven voor de meeste planten.

Denk dat @420man010 dit ook nog wel interessant vind.

verlies in de hoeken t.o.v. het midden is toch snel 25-30% Hier even een voorbeeld:

GeekBeast-Plus-Official-PAR-Map.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
20 hours ago, al green said:

verlies in de hoeken t.o.v. het midden is toch snel 25-30% Hier even een voorbeeld:

Misschien moet je even de juiste PAR map erbij zoeken want wat jij nu post is van de GeekBeast Pro wat een Spyder type lamp is.

Deze map is voor @420man010 wel interessant want hij heeft dit type lamp en van dat type is bekend dat je best iets buiten het armatuur heel veel verlies hebt. 
Over de Samsung Boards die je standaard op 40cm van je planten moet hangen zegt het helemaal niks.
 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@lostchild. Ik schreef "even een voorbeeld" om aan te geven welk lichtdruk verlies er kan optreden wanneer je geen juiste dekking hebt van je led armatuur versus je kweekoppervlakte

Daarnaast schreef ik dat ik de betreffende parmap niet kon vinden......

 

Edited by al green

Share this post


Link to post
Share on other sites

@al green

Wat aan je voorbij gaat bij het kijken naar al die getalletjes en die grafiekjes en par mapjes is de hoogte van de waarden zelf:search:
Leidt 25% aan licht tov een waarde die je midden onder de lamp meet en die de grens nogal op zoekt ook tot een mindere oogst aan droge wiet?

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

het is een voorbeeld !!  begrijp dat nou effe......Je ziet bij iedere parmap het verlies aan lichtdruk aan de buitenzijden rondom... Pak iedere merk er maar bij.

Minimaal 20%

Share this post


Link to post
Share on other sites
23 hours ago, lostchild said:

Je redenatie klopt al is er geen noemenswaardig verlies in de hoeken dat het tot minder opbrengst  en meer strek verschil zou leiden.
Je zit met een goede led al heel snel op het randje qua lichtdruk en niet loodrecht onder de lamp zal de lichtdruk altijd wat afnemen maar wat jullie dan al snel zien als minder in de hoeken is nog altijd meer meer dan je zou moeten geven voor de meeste planten.

Denk dat @420man010 dit ook nog wel interessant vind.

Ja ik zat ook te kijken naar het formaat en ik dacht dat je misschien n custom hokje had maar ik zou het moeten zien draaien.

Kreeg er toch n beetje het HPS idee bij zeg maar, maar ik heb het nog niet gezien dus ik zeg maar niks ;) 

@HolyHerbs Vanaf 4e week elke week n eetlepel voor de hele tent dus niet per plant

Maar er zijn er ook bij die t 1 x in de 2 weken doen. Ik heb een filmpje bekeken van iemand die t al jaren 1 x per week mee geeft en die zegt dat dat de max is. 

22 hours ago, al green said:

verlies in de hoeken t.o.v. het midden is toch snel 25-30% Hier even een voorbeeld:

GeekBeast-Plus-Official-PAR-Map.jpg

zoiets dacht ik al, denk dat je er nooit onder uit komt dat een lamp die t hele oppervlak pakt het best verdeelt, misschien wel nog steeds beter dan HPS

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 minutes ago, 420man010 said:

zoiets dacht ik al, denk dat je er nooit onder uit komt dat een lamp die t hele oppervlak pakt het best verdeelt, misschien wel nog steeds beter dan HPS

@Wieries heeft voor mij een led op maat gemaakt. Volledige breedte en lengte van de kast waarin de lamp kwam te hangen. Daarnaast heb ik in Duitsland een led opmaat laten maken, incl.rood-verrood en blauw.

Wat is zie bij mijn metingen dat ik max.10% verschil heb in midden versus de randen rondom

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 8/7/2022 at 8:50 PM, lostchild said:


Ik ga in oktober mezelf van dat merk de 240W uitvoering kado doen waar ook IR en UV bij in zit.

Hier heb je de parmaps van jouw toekomstige lamp. Niks beetje algemeen. Ook bij deze lamp minimaal 25% verschil

 

Best selling 240w plants grow light lm301b lm301h monster board pro led grow lights for indoor plants

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maar het is toch logisch dat een lamp aan de buitenkanten minder licht geeft, dat heeft elk type lamp groeilamp toch?

Share this post


Link to post
Share on other sites
29 minutes ago, Twiet said:

Maar het is toch logisch dat een lamp aan de buitenkanten minder licht geeft, dat heeft elk type lamp groeilamp toch?

Als je een armatuur van 60cm² gebruikt op een kweekoppervlakte van 1m², dan wel

Als je een armatuur gebruikt van 1.00mtr. x1.00mtr. in een tent van 1.00x1.00 dan is het verschil aanzienlijk minder

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voorbeeld:

 Hier heb je een parmap van een Lumatek led. De footprint is over 1.50 x 1.50 gemeten.

Hang deze eens in een tent van 1.20 x1.20 en zie het verschil van slechts ± 10%

Hieronder kunt u de PAR Map of PPF(D) Map van de Lumatek Zeus 600W Pro 2.9 aantreffen :

parmap-lumatekzeus-600w-pro-29.png

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, al green said:

Voorbeeld:

De footprint is over 1.50 x 1.50 gemeten.

Hang deze eens in een tent van 1.20 x1.20 en zie het verschil van slechts ± 10%

Die lamp past niet en zo blijft het net zoals je met dat verlies redeneert vooral een papieren werkelijkheid.

Nog een belangrijke parameter is de Daily Light Integral, gedefinieerd als het totale aantal fotonen dat in een dag op een vierkante meter landt.

KLIK

Bij de door ons gebruikte huidige generaties led lampen is, mits je de lampen op een geschikte footprint gebruikt, wat DLI betreft geen vuiltje aan de lucht en merk je helemaal niks van het tot wel 25-30 % 'minder' licht aan de zijkanten van het armatuur waar jij mee komt en vrees ik ook als enig vergelijkingspunt hanteert.

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, als je een bepertke capaciteit hebt is het wel handig om de maat lamp aan te passen aan je beschikbare oppervlak. Maw, gebruik de lamp die het beste bij jouw situatie past.

Ik heb ooit eens iets vernomen in de geest van dat ook licht wat niet direct op een plant valt wel mee helpt bij het groeien, licht zou meer zijn dan alleen directe straling.

Interessant linkje @lostchild, staat interessante info op die site.:verrygood

Edited by Twiet

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...