Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

420man010

Mijn kweekverslagen

Recommended Posts

22 hours ago, lostchild said:

Niet denken in termen van rot maar wat je plant met dat vele licht aan kan en hoe dat andere factoren van je kweek beïnvloedt.
Overigens gaat mijn opmerking alleen over: nadat de bloeistrek eruit is ze op 10-15cm laten hangen.
Er zijn factoren zoals meer aan kunnen van genetica maar dat gaat niet echt zo ver dat je ze kunt bombarderen met licht en gaan ze niet vanzelf ook meer wiet geven waar heel veel kwekers stiekum wel een beetje van uit gaan. Jammer maar zo werkt het niet, er komt echt veel meer bij kijken.

Leesvoer

Misschien was de remmende factor niet de afstand tot de plant de vorige keren maar juist omdat je te dicht er op zat:search:

Ah ja ik vat m

Alleen vorige x haalde je aan dat ik wat meer voeding zou kunnen gebruiken  

Dat zit er nu in

Vorige ronde waren de remmende factoren sowieso 1. veld was ongelijk met wat uitschieters (was stiekem ook n beetje testen btw)2. deed er te lang over met het wattage op te schroeven en 3. voeding. Die dingen heb ik allemaal aangepakt dankzij tips van jou, @dilago en @Xaim

Al met al was het geen slechte kweek in principe, maar met die "foutjes" was het vrij logisch dat ik er meer uit kan halen. Ik vind de huidige kweek er iig een stuk beter bij staan dankzij de gemaakte aanpassingen.

En ja, die toppen die er 5 cm vanaf stonden hadden geen problemen dus op zich is 15 cm nog n stuk veiliger om t zo te zeggen. We gaan het meemaken.

Ik hou ze in de gaten, komt er verbleking, gaat ie wat omhoog. Maar vorige x niks van gezien bij die uitschieters

En wat Xaim me ook vertelde: op het eind nog iets meer omhoog omdat de toppen dan supercompact beginnen te worden ivm rot dus komt dan alsnog op 20-25 cm hoogte

De rondes gaan snel, kan dus snel leren wat beter werkt en wat niet. Als de opbrengst tegen valt ga ik eens kijken wat t doet met wat meer hoogte 

Ik denk dat jij en @Zwemvis allebei hier op doelden

Er zijn zoveel theorieen en goed bedoelde adviezen van alle kanten dat ik soms door de bomen het bos niet meer zie. Daar ben ik in het verleden mee in de fout gegaan. 

Daarom sla ik dingen soms wel op in mn achterhoofd voor later, maar ik moet ook leren door te doen 

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 hours ago, 420man010 said:

Ik vind de huidige kweek er iig een stuk beter bij staan dankzij de gemaakte aanpassingen.

En ja, die toppen die er 5 cm vanaf stonden hadden geen problemen dus op zich is 15 cm nog n stuk veiliger om t zo te zeggen.

Het is duidelijk te zien dat je planten er nog nooit zo mooi hebben bijgestaan maar daar zegt @lostchild dus niks over. Kennelijk zit hij te diep met zijn neus in de handeling van nota bene de verkeerde lamp! :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

5 hours ago, 420man010 said:

Ah ja ik vat m

Alleen vorige x haalde je aan dat ik wat meer voeding zou kunnen gebruiken  

Dat zit er nu in

Mooi dat je het snapt.

Omdat je de voeding nu aan het verhogen bent kan je er weer 1 van je " daar zou ik eens naar kunnen kijken om het beter te krijgen' lijstje af strepen.
Brengt dat je met de lamp er zo dicht op laten hangen, omdat je gewoon lekker eigenwijs bent en het zelf uit wil vinden, waar je wil prima.
Ben je er niet overweeg dan om 1 of meer planten toch een tijdje op die 30cm te houden en zie of het (met alle andere dingen van je lijstje) brengt wat je zoekt.
Dat kan ook door 1 plant meer te toppen of knakken ipv het hele armatuur meteen op 30cm te gaan hangen dat had je zelf denk ik ook al wel bedacht..

@Dilago

Speciaal voor jou meneer uit de duimzuiger

misschien - Bijwoord 1. duidt aan dat er een bepaalde kans bestaat dat de uitspraak waar is 

Jij meent te weten dat ik weet dat het zo was hmm misschien is er een kans dat wat je weet niet is wat je dacht te weten en dat je er vaker dan je dacht te weten ver naast zit in je alwetendheid :wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey :vape:

Dag 28 12/12

De lamp hing er te dicht op want er kwam lichte verkleuring in het blad op de hoogste takken, heb m weer omhoog gehangen en zit weer op 30 cm. Kon ook zien dat de toppen op die afstand t het best doen dus dat zal de sweetspot wel zijn.

Waarom de ene lamp er wel dicht op kan en de andere niet, en waarom vorige ronde de hoogste toppen t prima deden weet ik niet, maar het werkt zoals het werkt. 

Had n stuk of 5 uitschieters die er t meest last van hadden, die heb ik omgeknakt en sindsdien is t smooth sailing daar.

Ze drinken om de dag 2-3 liter water per plant, vandaag krijgen ze voor de eerste x melasse mee. Had t al eerder willen geven maar dan vergeet ik t meteen dus ik tik t nu maar :withstupid:

Het in het begin de planten laag en gelijk houden werpt zijn vruchten af:

large.1867876515_IMG_20220807_073233_091-Copy.jpg.35b928cd8cad9c2f74749cc6cd34e541.jpglarge.1368691406_IMG_20220807_073202_276-Copy.jpg.f880588c6c507e517c6b1ca28a2a3849.jpglarge.1780743932_IMG_20220807_073218_798-Copy.jpg.6dfd310fd20edcfe6d647090c324cb7b.jpg

Zoals je misschien kunt zien is t behoorlijk druk bovenin qua toppen, voller dan de laatste keer :showoff:

 

  • Like 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie tent vol. Niet bang voor fluff of is alles kaal onder het bladerdak? 

Heb ooit van iemand geleerd dat je in zo'n situatie alle fanleafs kunt verwijderen behalve de 2 bovenste. Zo komt er overal licht en de bladeren rond de topjes gaan ook nog groeien wanneer je dit in de eerste 2 a 3 weken bloei doet. Ik zelf doe het niet zo rigoreus en kijk een beetje per blad maar het is het experimenteren waard, voor mij. Soms heb je bijv niet eens hele grote planten nodig als je bij grote planten al het fluff toch niet gaat gebruiken. Zo kun je alweer besparen op groeidagen. De sweet spot voor hoe groot de planten moeten zijn/ hoeveel groei je nodig hebt in je setup kun je op die manier fine tunen, volgens mijn logica :rolleyes:

Edited by HolyHerbs
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze staan er prachtig bij maar wel jammer dat je de lamp weer hoger hebt gehangen. Dat ene blad dat wat lichter wordt is niet zo'n punt, want nu worden de lagere toppen lichter en dat gaat je grammen kosten. Bij mij verschroeien standaard een of twee toppen bovenin.

IMG_5831.thumb.JPG.d0b35d3eab4841404dab0

IMG_5835.thumb.JPG.164079a3e86b085dc007a

IMG_5880.thumb.JPG.c9dc064b2747ea4cabdfc

IMG_5879.thumb.JPG.94160c74d45485b0cc5bd

Op 22 gram na 1,5 gram de watt.

Groeten uit Friesland.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@HolyHerbs

Ja er zit wat onder t bladerdek en ik moet t weg halen 

En wat blad betreft wat je zegt, ik ben ook niet van het rigoreus verwijderen van blad maar ik moet er idd een beetje werk van maken

Ik zeg je eerlijk, ik ben met deze temperaturen echt fucking lui ook :rolleyes: Andere redenen zijn er niet 

Hoe groot de planten moeten zijn, tja ze mogen van mij een stuk lager maar week 2 12/12 schieten ze er vandoor ondanks dat ik ze knak en knijp. In het begin kon ik ze met de tip van Dilago redelijk drukken maar week 2 12/12 gaan ze gewoon helemaal los.

@dilago Ik geloof je dat t jou wel lukt maar dit is een andere lamp dan die jij hebt, ik heb het uitgeprobeerd maar ze trekken t niet. Valt aan alles terug te zien, ze hadden t niet naar hun zin en kijk op die ene foto die plant achterin naast de ventilator. Dan zie je wat ik bedoel

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Staan er netjes bij @420man010.

Net wat @HolyHerbs zegt zou ik proberen nog wat meer lucht in je gewas te krijgen zodat het licht er wat dieper in komt.

Helemaal als het licht wat hoger staat wil je dat het licht wel diep komt want daar zitten namelijk de meeste toppen.

 

Gr. X

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 minute ago, Xaim said:

Staan er netjes bij @420man010.

Net wat @HolyHerbs zegt zou ik proberen nog wat meer lucht in je gewas te krijgen zodat het licht er wat dieper in komt.

Helemaal als het licht wat hoger staat wil je dat het licht wel diep komt want daar zitten namelijk de meeste toppen.

 

Gr. X

Was er net antwoord op aan t geven :P

Vanavond ff wat minder lui zijn, komt goed 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@420man010, het is niet het leukste werk natuurlijk, maar het betaald je wel uit aan het einde van de rit :innocent:dus zeker de moeite waard om wat werk er in te steken :showoff:

Gr, X

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haha ik ben zelf ook een luiaard hoor.

Hoe ik het doe is misschien voor jou ook makkelijk, al weet ik niet of je een scrog net gebruikt; ong vanaf dat ik schakel naar bloei probeer ik in te schatten welke scheutjes het gaan halen en welke niet(alles onder het net sws weg). Als ik denk dat ze het gaan halen moeten ze ook zoveel mogelijk licht krijgen vanaf dag 1. Ik doe alleen niet alles op dag 1 maar ga er een beetje doorheen en behandel zo de belangrijkste, dichtbegroeide, stukken. Wanneer ik twijfel of een scheut het gaat halen laat ik ze zitten. De eerste 3 weken van de bloei blijf ik dit door doen. Zo is het redelijk bij te houden en kun je bij twijfel er na een aantal dagen nog een keer over beslissen.

Volgens mij is ervaring key en moet je gewoon soms een fout durven maken waardoor je een duidelijker beeld krijgt.

Ps: Over duidelijker beeld gesproken.. ik ga er eens overna denken om een verslagje bij te houden om zo af en toe naar m'n eigen foto's te kunnen refereren. 

Edited by HolyHerbs
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
47 minutes ago, 420man010 said:

 

@dilago Ik geloof je dat t jou wel lukt maar dit is een andere lamp dan die jij hebt, ik heb het uitgeprobeerd maar ze trekken t niet. Valt aan alles terug te zien, ze hadden t niet naar hun zin en kijk op die ene foto die plant achterin naast de ventilator. Dan zie je wat ik bedoel

Dan is het zeker beter de lamp er 30 cm van af te hebben inderdaad!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 minutes ago, HolyHerbs said:

Volgens mij is ervaring key en moet je gewoon soms een fout durven maken waardoor je een duidelijker beeld krijgt.

Ps: Over duidelijker beeld gesproken.. ik ga er eens overna denken om een verslagje bij te houden om zo af en toe naar m'n eigen foto's te kunnen refereren. 

Ja precies, met zaadplanten had ik nooit zo'n jungle als met dit onkruid. De omschakeling naar LED en de LiX stekken zorgen voor luxeproblemen haha

En zou relaxed zijn man, leeft t forum ook weer een beetje + weer andere inzichten :tu

  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volgens mij ben jij met die led lamp spek koper:tu
Maar dat is nog steeds een misschien en de kweek is nog lang niet voorbij.
Wat vind je tov de vorige keren met de lamp beter gaan?

Ik ga in oktober mezelf van dat merk de 240W uitvoering kado doen waar ook IR en UV bij in zit.

Edited by lostchild
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie planten! Maar concentreer je op daar waar het meeste gewas zit ;)

 

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 hours ago, HolyHerbs said:

Ps: Over duidelijker beeld gesproken.. ik ga er eens overna denken om een verslagje bij te houden om zo af en toe naar m'n eigen foto's te kunnen refereren. 

Sowieso leuk om het te doen en zeker ook om je eigen verbeteringen of fouten nog een terug te lezen/zien:D althans als ik even voor mijzelf spreek:innocent:

Met @P H donner ben ik eens, focus op waar het meeste zit, dat gaat ook met name dat extra gewicht bepalen :showoff:

Gr, X

Edited by Xaim
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@al green Geekbeast pro 630w

@lostchild Hoe de planten zijn gegroeid door de lamp in het begin lager te hangen en wattage sneller op te schroeven. Ah, hoe kom je op deze lamp?

@P H donner Thanks :tu 

Gisteravond gedaan wat ik zou gaan doen: een flinke handvol blad weg gehaald wat toppen in de schaduw zette en een paar takjes onder. Vanavond weer ff kijken of ik wat over het hoofd heb gezien. Niet lui zijn is best verfrissend op zijn tijd.

Wel de melasse weer vergeten natuurlijk :withstupid:

Minder blowen misschien

Thanks voor de support iedereen, leuk man

 

 

Edited by 420man010
  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, 420man010 said:

@lostchild Ah, hoe kom je op deze lamp?

Door de IR en de UV.
Zo is aangetoond dat zowel UV- als infrarood licht ook gunstig is voor je planten, vooral tijdens de bloei. Vooral ervaren kwekers gebruiken dit, en dan met name UVB. Daarmee kunnen ze namelijk de THC-productie tijdens de bloei verbeteren. Sommige kwekers beweren ook dat kleine hoeveelheden infrarood- en uv-licht planten tijdens de groei kunnen helpen. Dit zou een snellere, krachtigere groei en bovendien de ontwikkeling van een gezond bladerdek stimuleren.

Ideaal als je IR en UV schakelbaar in je led armatuur hebt zitten en het spectrum van de lamp is ook niet mis:
3000K +385NM UV+730NMIR+660NM+450NM :)

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites
17 hours ago, lostchild said:

Ik ga in oktober mezelf van dat merk de 240W uitvoering kado doen waar ook IR en UV bij in zit.

Klopt het dat die lamps efficiëntie van 170.39 lumen per watt ongeveer op 3.2 umol ppf komt? Ik ben niet bekend met lm/W namelijk. 

Dan zeker een mooie lamp! 

6 hours ago, 420man010 said:

Wel de melasse weer vergeten natuurlijk

 

Haha, hoeveel en hoe vaak geef je dat? 

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 hours ago, 420man010 said:

@al green Geekbeast pro 630w

Thanks. Mooie lamp

Draai je op 100% ?

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uiteraard draait hij in volle bloei op 100% anders kocht ie wel een lamp van minder wattage. :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 hours ago, HolyHerbs said:

Klopt het dat die lamps efficiëntie van 170.39 lumen per watt ongeveer op 3.2 umol ppf komt? Ik ben niet bekend met lm/W namelijk. 

Enige wat ik er over kon vinden is dat je een wat andere som maakt omdat er ook UV en IR in zit (vandaar die lm/w) .

 It differs from radiant flux, the measure of the total power of electromagnetic radiation (including infrared, ultraviolet, and visible light), in that luminous flux is adjusted to reflect the varying sensitivity of the human eye to different wavelengths of light.

De Samsung Boards V3 die er in zitten doen 2.8 μmol/W, geen idee wat de UV en IR daar aan toe voegen (of niet).

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...