Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

420man010

Mijn kweekverslagen

Recommended Posts

Ondertussen alweer dag 11 12/12

2 waterbeurten terug heb ik de 4e tab in alle potten gedaan, tot nu toe nog niks raars iig

Wel iets donkerder

De lamp ondertussen maar wat hoger gehangen want ze groeiden er ineens doorheen

Beetje knakken en knijpen ook hier en daar

Gister:

large.500780570_IMG_20220720_215720_899-Copy.jpg.7a7b07e9ae58c5e77471a697f5eff133.jpglarge.1342369381_IMG_20220720_215727_294-Copy.jpg.bb038cd2862bf14eb387df74c0780a80.jpg

Heb ze toen hier en daar genadeloos geknakt, 2 liter water er bij en gaan

Gaat 3 liter door om de dag

Vandaag:

large.1853554275_IMG_20220721_203153_282-Copy.jpg.714bc9750dc3668b7e15be31140bc9f1.jpglarge.1262693022_IMG_20220721_203226_978-Copy.jpg.1f101341d021daf6704952dcc847d419.jpg

Was n beetje lompe knak gisteren, maar dit is sterk onkruid

large.985020119_IMG_20220721_203203_226-Copy.jpg.d6cbb62a761cd55a8c569fd566d92eb5.jpg

Komend weekend de boel maar eens dieven 

Maar ik zie t verschil wel nu goed hoor met die lamp @dilago

Later dudes

 

  • Like 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat word wel wat :tu

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Erg mooi, de planten lijken me tiptop in orde.

Meet je het licht wel eens En zo ja hoe?

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gaat steeds beter he @the-choca 

@Zwemvis Thanks en ja t was ff beetje ontdekken met die lamp, planten gebruiken meer voeding, groeien beter etc. 

Nee ik meet het niet, ik heb me er nog niet in verdiept. Doel je op de hoogte van de lamp?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prachtige planten, zo mooi heb je ze er nog nooit gehad in mijn herinnering maar 3 liter om de dag lijkt me erg krap. Heb je ze op rantsoen? :D

Die schatjes moeten zuipen pik, anders komt er nog niks aan! ;)

Edited by dilago

Share this post


Link to post
Share on other sites
20 hours ago, 420man010 said:

Doel je op de hoogte van de lamp?

Ja hoogte en of je hem dimt of niet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@dilago Ja is per pot ;-) 

@Zwemvis Nee ik dim niet, hij staat op 100% na een weekje opbouwen vanaf 50%

Als ze uitgegroeid zijn laat ik m op 10-15 cm van de planten hangen 

 

 

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, 420man010 said:

@dilago Ja is per pot ;-)

Dan heb ik niks gezegd!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lekker bezig @420man010!

Planten staan een mooi bij:dope:en net wat jezelf ook al aangeeft, wat dieven kan zeker geen kwaad en wat extra grote bladeren wegtrekken zodat het licht lekker diep kan komen :innocent:

Gr, X

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 7/23/2022 at 6:05 PM, 420man010 said:

Als ze uitgegroeid zijn laat ik m op 10-15 cm van de planten hangen 

Hang de lamp niet lager dan 30cm vanaf bladerdek:search:
Je hebt een erg efficiënte led lamp in huis gehaald en die hoeft echt niet zo dicht op het gewas.
Zie ook de aanbevelingen van de fabrikant van je lamp (Al green postte een link).

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 hours ago, lostchild said:

Hang de lamp niet lager dan 30cm vanaf bladerdek:search:
Je hebt een erg efficiënte led lamp in huis gehaald en die hoeft echt niet zo dicht op het gewas.
Zie ook de aanbevelingen van de fabrikant van je lamp (Al green postte een link).

Dat deze lamp zeer efficiënt is betwijfelt niemand, maar de aanbevelingen van de fabrikant zijn een richtlijn en geen wet van meden en perzen. De ene soort kan veel meer licht verdragen dan de andere en iedereen kan zien dat de planten van @420man010 floreren. Zolang dat zo is hangt de lamp precies goed zoals hij is. Maar ja, zoals ik al vaker heb gezegd, sommige mensen moeten altijd wat te zeiken hebben.

Edited by dilago
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb geen Lumatek maar een Geekbeast broskis, maar thx

Wat de hoogte betreft ik heb t er met Xaim over gehad (met t oog op warme toppen en rot) en ook gekeken bij mensen zoals headhoncho en dilago enzo en die hangen de lamp er ook dicht op.

Anderen hangen m weer wat hoger, ik ben aan t kijken wat werkt voor mij ^_^

De ene soort reageert anders dan de andere

Ik heb nu n paar rondes te voorzichtig gedaan met die lamp en de laatste ronde groeiden er wat toppen tot 5 cm er van af, zag er goed uit tot t einde. 

Zolang de planten niet klagen 

Kom zo wel ff met n update trouwens

Edited by 420man010
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok dag 18 12/12

Ze groeien nog 3 dagen ongeveer, de 4e tab doet zn werk en nog steeds geen gekke dingen gezien.

Met het huidige weer drinken ze iets minder dan vorige week, 2.5 liter om de dag 

Lampt hangt nog op 30 cm boven de planten ongeveer, ik hoop dat ze stoppen met groeien op 15 cm zodat ik de lamp lekker kan laten hangen :rolleyes:

Trouwens wel n beetje kutfoto weer zoals gewoonlijk zag ik, maar t ging me t meest om de kleur:

large.2036485369_IMG_20220728_161647_935-Copy.jpg.ecd8f56c8ce7c7ff0ea4a64335c9b5cc.jpg

dit is dan wel een topfoto

large.1256544525_IMG_20220728_161628_886-Copy.jpg.20bc59fa3187676a2a3854fc54d3b127.jpg

Heb n halve vuilniszak aan takken verwijderd, deze bitches waren wild man

Wat grotere bladeren hier en daar weg geduwd en n handvol verwijderd zodat de onderliggende toppen ook wat liefde krijgen <3

Licht dringt sowieso wel diep door bij LiX maar nu wat beter, zal komende weken vast nog wel wat tegen komen dat beter kan 

large.896658550_IMG_20220728_161613_433-Copy.jpg.d73b4d8b697ff4a11fab6e441b44abd5.jpg

 

  • Like 3
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wow, die staan er supermooi bij! :wub:

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

En allemaal een beetje op gelijke hoogte :o

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je wilt dat ze stoppen met streken is 24/0 een milieu vriendelijk oplossing….

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee gaat goed deze ronde, althans, beter dan vorige iig

Ze zijn juist aan t afremmen en ik hoop dat ze die hoogte halen

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
21 hours ago, 420man010 said:

Wat de hoogte betreft ik heb t er met Xaim over gehad (met t oog op warme toppen en rot) en ook gekeken bij mensen zoals headhoncho en dilago enzo en die hangen de lamp er ook dicht op.

Niet denken in termen van rot maar wat je plant met dat vele licht aan kan en hoe dat andere factoren van je kweek beïnvloedt.
Overigens gaat mijn opmerking alleen over: nadat de bloeistrek eruit is ze op 10-15cm laten hangen.
Er zijn factoren zoals meer aan kunnen van genetica maar dat gaat niet echt zo ver dat je ze kunt bombarderen met licht en gaan ze niet vanzelf ook meer wiet geven waar heel veel kwekers stiekum wel een beetje van uit gaan. Jammer maar zo werkt het niet, er komt echt veel meer bij kijken.

Leesvoer

Misschien was de remmende factor niet de afstand tot de plant de vorige keren maar juist omdat je te dicht er op zat:search:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, lostchild said:

Misschien was de remmende factor niet de afstand tot de plant de vorige keren maar juist omdat je te dicht er op zat:search:

Ja, dat zal het zijn! :rofl

  • Sad 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Echter, in fel zonlicht kan het reactiecentrum de gevormde elektronen en protonen niet snel genoeg verwerken. Dit kan leiden tot grote schade in de plant, waarbij zogenaamde vrije radicalen chemische schade toebrengen aan eiwitten en lipiden zodat weefsels afsterven.

Om te voorkomen dat het volgende pakketje geabsorbeerd zonlicht bij het reactiecentrum wordt afgeleverd terwijl het vorige pakketje nog niet is afgewerkt, zetten de planten diverse beschermingsmechanismen in waarbij het geabsorbeerde licht deels wordt omgezet in warmte die verder geen schade kan aanrichten.

Een klein beetje plantkunde voor de minder verlichte wietkweker.
De woorden fel zonlicht mag je gerust vervangen door led licht.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
15 hours ago, lostchild said:

Echter, in fel zonlicht kan het reactiecentrum de gevormde elektronen en protonen niet snel genoeg verwerken. Dit kan leiden tot grote schade in de plant, waarbij zogenaamde vrije radicalen chemische schade toebrengen aan eiwitten en lipiden zodat weefsels afsterven.

Om te voorkomen dat het volgende pakketje geabsorbeerd zonlicht bij het reactiecentrum wordt afgeleverd terwijl het vorige pakketje nog niet is afgewerkt, zetten de planten diverse beschermingsmechanismen in waarbij het geabsorbeerde licht deels wordt omgezet in warmte die verder geen schade kan aanrichten.

Een klein beetje plantkunde voor de minder verlichte wietkweker.
De woorden fel zonlicht mag je gerust vervangen door led licht.

Uit het feit alleen al dat jij denkt dat @420man010 zijn lamp in het verleden te dicht op het gewas had concludeert de minder verlichte wietkweker wat hij al eerder over jou schreef.

Niet kijken maar zeiken.

En als je wel gekeken hebt lees dan het biologieboek van de eerste klas basisschool nog maar eens rustig door en begin bij hoofdstuk één.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...