Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
zijksnor

spyrock hashplant french connection LED

Recommended Posts

nieuwe ronde en nieuwe poging een verslag te maken en deze ook een keer af te maken en te delen van schijnbaar mooie speciale soort  met 2 soorten led lampen, een 10 bar full spectrum 800 watt en een led plaat met de bekende rode en blauwe leds 600 watt

in het midden staan ook nog 2 fem zaad plantjes gorilla skittles van Barneys en deze had ik 6 weken voor gegroeid met het idee om.er toekomstige moeders van de maken maar ik vond ze zoooo langzaam groeien dat ik hier maar vanaf heb gezien ondertussen liep ik tegen de spyrocks aan en dit schijnt toch echt een hele speciale te zijn, we zullen het gaan zien...

 

via via aan deze lampen gekomen van een startup bedrijfje (ik weet het je ziet door de bomen het bos niet meer met de leds)

maar kan nu al zeggen de 10 bars lopen rondjes om alle lampen die ik tot nu toe heb geprobeerd kwa licht 

 

IMG_20210204_071633039_HDR.jpg

IMG_20210204_071617635_HDR.jpg

IMG_20210204_071649868_HDR.jpg

IMG_20210204_071701570_HDR.jpg

IMG_20210204_071646746_HDR.jpg

IMG_20210204_071707169_HDR.jpg

IMG_20210204_071743256_HDR.jpg

IMG_20210204_071735897_HDR.jpg

Edited by zijksnor

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ahhh zeiksnor WB :verrygood

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Had jij trouwens niet een levenslange Ban van die ouwe gehad?   :lol:

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er goed uit, succes!

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 hours ago, P H donner said:

Had jij trouwens niet een levenslange Ban van die ouwe gehad?   :lol:

kan je even niet volgen, welke ouwe en welke ban?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oh er is een nieuwe zeiksnor  :lol:

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 hours ago, zijksnor said:

maar kan nu al zeggen de 10 bars lopen rondjes om alle lampen die ik tot nu toe heb geprobeerd kwa licht 

Bedoel je 1k euro per lamp? Ja lampen vind ik ook erg duur. Nu kan zelfbouw ook en ik heb ze er goede resultaten op zien behalen. Het lijkt de toekomst en het meest kosten effectief om zelf te bouwen. Alleen moet je er zelf even voor gaan zitten. https://www.wietforum.nl/topic/128397-250w-led-frame/, Daar komt de prijs op 190 euro voor een 250 watt array, zo een lamp unit dus. Het zijn zeer efficiente lampen, dus hoe dat zich doorvertaald tot een vergelijkbare lamp, misschien zijn twee van die lampen al zo goed als jou 800 watt lamp, en dat voor 380 euro. Niet verkeerd dus. Dan ben je met 8 lampen in die tent klaar en dan heb je alles mooi egaal verlicht (voor een 3x3 meter tent, uitgaande van 2 lampen per 1.5x1.5 meter). 

Ik heb onderin die post wat gepost met eventuele ideeen/bewezen concepten. Met een 3x3 tent kun je op die manier ipv 144, 288 planten kwijt (mits het hoog genoeg is (het vergelijkings materiaal had met 0.95 meter genoeg ruimte, dus een 2 meter hoge tent zou al moeten kunnen)) en dus dubbele winst hebben.

Een zelfbouwlamp dus. Echt zo gek nog niet. 

Groeten,

 

Hannesh 

p.s.

Ze zeggen dat dubbelzijdige thermal tape goed werkt voor de bouw van dergelijke lamp (youtube). Ook thermal pasta is een idee, maar dan moet het met schroeven bevestigd worden. Sommige riskeren het ook zonder geleiding (thermal tape of pasta), maar dat raad ik niet aan.  

 

 

Edited by Hannesh

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 2/4/2021 at 7:42 PM, Hannesh said:

Bedoel je 1k euro per lamp? Ja lampen vind ik ook erg duur. Nu kan zelfbouw ook en ik heb ze er goede resultaten op zien behalen. Het lijkt de toekomst en het meest kosten effectief om zelf te bouwen. Alleen moet je er zelf even voor gaan zitten. https://www.wietforum.nl/topic/128397-250w-led-frame/, Daar komt de prijs op 190 euro voor een 250 watt array, zo een lamp unit dus. Het zijn zeer efficiente lampen, dus hoe dat zich doorvertaald tot een vergelijkbare lamp, misschien zijn twee van die lampen al zo goed als jou 800 watt lamp, en dat voor 380 euro. Niet verkeerd dus. Dan ben je met 8 lampen in die tent klaar en dan heb je alles mooi egaal verlicht (voor een 3x3 meter tent, uitgaande van 2 lampen per 1.5x1.5 meter). 
DIe spydr series en mammoth lampen en die ik dus heb allemaal zelfde fabriek in shenzen gemaakt of zo, daar zitten al die growled fabrieken 
Ik heb onderin die post wat gepost met eventuele ideeen/bewezen concepten. Met een 3x3 tent kun je op die manier ipv 144, 288 planten kwijt (mits het hoog genoeg is (het vergelijkings materiaal had met 0.95 meter genoeg ruimte, dus een 2 meter hoge tent zou al moeten kunnen)) en dus dubbele winst hebben.


Groeten,

 

Hannesh 
 hello, bedankt voor de input en meedenken.Ja ze zijn vreselijk duur ik had voorheen met de fluence spyder bars gewerkt en die waren 

toen meer dan 1 jaar geleden waren ze 1800 of 1900 euro!! ik heb ze toen omgeruild voor de spectrum king omdat die compact zijn, met die bars boven je canopy kan je niet meer fatsoenlijk bij je planten om wat ook te doen, kon helemaal niet meer in het hok om iets te doen, omhoog hijssen was geen optie je kon niet bij de hangers zeg maar omdat ze zo groot dus even je plantjes controleren of spuiten of zo dat ging allemaal niet, dingen wogen iets van 40 kilo per stuk.

fluence levert ze nu niet meer in nederland (https://fluence.science/products/spydr-series/) ze zijn door Osram overgenomen en die zullen wel niks met wiet teelt te maken willen hebben en de kwekers waren nou net degene die die lamp kochten, toch is het overgenomen door niet de minst op licht gebied Osram.

De meeste van die apparaten met die mooie aluminium en afwerking, ze komen gewoon uit een samsung fabriek maar die zetten hun naam er niet op.

https://mammothlighting.com/products/copy-of-10-bar-fluence-style-led-grow-light-etl-listed-with-time-and-dimmer-control-panel zijn er ook op gedoken, en er zullen er nog wel een paar meer zijn, die ik nu heb is PRECIES net als de originele spider bar van influence, alleen de openingen roosters aan de zijkant zijn iets anders, maar nu is die lamp bijna de helft, voor mij precies goed omdat ik netjes mijn stroom betaal en niet wil gaan klooien met stroom en zeker minder warmte is een GROOT voordeel als je in kleine tentjes werkt met weinig verse lucht aanvoer...

die zelfbouw lamp ga ik me ook eens in verdiepen dan....maar wat krijg je dan? allemaal losse componenten in een doos die jezelf in elkaar moet zetten terwijl een chinees dat heel goedkoop daar doet? 

Een zelfbouwlamp dus. Echt zo gek nog niet. ga me er maar eens in verdiepen maar als je iets plug en play hebt voor ze pak hem beet 1000 euro en je hoeft niet te wachten op spullen uit china met douane en invoer kosten... feit is dat je met dit soort lampen als je alles op orde hebt 2 gram per watt kan pakken of meer...geen airco nodig ook meer en klein afzuigertje met co2 erbij ga je echt goede kan op.

 


 

On 2/4/2021 at 7:42 PM, Hannesh said:

 

 

 

 

On 2/4/2021 at 7:42 PM, Hannesh said:


 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
14 hours ago, zijksnor said:

Een zelfbouwlamp dus. Echt zo gek nog niet. ga me er maar eens in verdiepen maar als je iets plug en play hebt voor ze pak hem beet 1000 euro en je hoeft niet te wachten op spullen uit china met douane en invoer kosten... feit is dat je met dit soort lampen als je alles op orde hebt 2 gram per watt kan pakken of meer...geen airco nodig ook meer en klein afzuigertje met co2 erbij ga je echt goede kan op.

Ik heb niets plug en play liggen. Lampen verkopen, ja misschien wel een idee dan. 

https://www.meanwell-web.com/nl-nl/ac-dc-single-output-led-driver-mix-mode-cv-cc-with-hlg--600h--48ab
https://www.digikey.nl/catalog/nl/partgroup/f-series-gen3/67179
https://nl.rs-online.com/web/c/hvac-fans-thermal-management/electronics-heating-cooling-components/heatsinks/

Van die driver en die led strips moet je de datasheet lezen. Dan weet je meer waar je aan toe bent. Over de lichtwarmte ben ik nog niet uit, maar ik denk dat 3000K goed is. Dit is een beetje wat ik er nu van begreep.

Verder is het iets dergelijks als dit: 
De bouw van een LED array:
https://www.youtube.com/watch?v=0yp8R07Ztpw
De automatisering van een kweek:
https://www.youtube.com/watch?v=nyqykZK2Ev4

De basics van verlichting:
https://www.youtube.com/watch?v=ID9rE5JewVg
De maximalisering van je yield, CO2 etc.:
https://www.youtube.com/watch?v=JwtkHxv_3pU

Alle links zijn de moeite, ik heb alles gecheckt. Als je dit allemaal voor elkaar hebt dan zal het heel erg goed gaan. 

Zelf ben ik nog aan het kijken of alles met een etage er boven op kan:
 

Groeten,

 

Hannesh
 

wasmachine bak, 11 liter potten, 1.5x1.5x2.4m tent,  Samung H-Influx-L06-3000K, en Meanwell HLG-240H-C1400A CONCEPT.png

BRIGHT_BOX_HR-0398.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, Hannesh said:

Alle links zijn de moeite, ik heb alles gecheckt. Als je dit allemaal voor elkaar hebt dan zal het heel erg goed gaan. 

Ah, het zeer vertrouwde 'Hannesh Certificaat"!

Dan moet het goed komen, want 'het stond op Hennepdesk' of 'Hannesh zegt dat het zo is, dus is het zo'.

  • Like 1
  • Haha 5

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 2/6/2021 at 6:53 PM, upheaval said:

@zijksnor Heb je toevallig een verkopers linkje van die lamp? Ziet er wel indrukwekkend uit dat ding

http://amsterdamgrowlight.com/ maar dit model hebben ze net binnen en staat nog niet op de website, voor verkoop vragen  kan je ook naar me dm

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Hannesh goede informatie en links,  top maar ik ben niet zo techneut betaal liever voor plug and play en dan wat meer...

Share this post


Link to post
Share on other sites

maar het gaat mij vooral om de kweek met deze soort en deze lamp, technisch geneuzel over zelfbouw niet zo direct, iets plug en play en bewezen kwaliteit, over week of 8 weet ik meer.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Foto zegt meer dan 1000 woorden dus laat ik het hier.maar even bijij maar ze gaan als een jekko kan ik wel zeggen groeien tot tegen de leds aan lamp toch maar wat hoger gehangen nu 2 weken bloei dus verwacht ze nog een beetje te gaan strekken

 

Edited by zijksnor

Share this post


Link to post
Share on other sites

Keurige 803 watt is werkelijk verbruik geen warmte dus ben erg happy misschien toch CO2 setje aanschaffen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zie je punt niet.

Letterlijk niet.

Wat hebben die twee dingen met elkaar te maken?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 hours ago, zijksnor said:

Keurige 803 watt is werkelijk verbruik geen warmte dus ben erg happy misschien toch CO2 setje aanschaffen

Ja met CO2 kun je een stuk meer voeren en kunnen ze meer licht verdragen. Het is alleen even kijken. Hoe meet je CO2, en hoe houdt je het in je tentje? Ik weet dat er een arduino module is die CO2 kan meten: https://m.banggood.com/nl/NDIR-CO2-Sensor-MH-Z14A-PWM-NDIR-Infrared-Carbon-Dioxide-Sensor-Module-Serial-Port-0-5000PPM-Controller-p-1248270.html. Natuurlijk is het niet echt plug en play, maar arduino modules kunnen heel goed meten soms zoals de BME 280 module, deze kan temperatuur, luchtdruk, en luchtvochtigheid zeer accuraat meten. Dus als je al met arduino gaat werken is het wel wat. Kun je het zo instellen dat de kraan van de co2 open en dicht gaat en zo vaste waardes in je tent geeft. Met een relaisbord kun je ook de lampen en verwarming aan en uit zetten, net als de ventilator en luchtontvochtiger. 

Groeten,

 

Hannesh

Share this post


Link to post
Share on other sites

met een TechGrow T-1 Pro CO2 Controller BV en bijbehorende licht en luchtvochtigheid sensor, c02 fles ernaast en co2 druk reduceer ventiel magneetklep en slangetje op inblaas 

draai op een buis ventilator dus zal het op de oudewetse manier moeten doen middels klokken spel 

 

https://www.wietforum.nl/topic/22619-kweken-met-co2/

Het spel met de afzuiger …Het KLOKKENSPEL

 

Bij het klokken spel wordt gespeeld met de klokken ( TIMERS ). In principe kan men dit klokken spel met iedere timer die 28 schakelingen per 24 uur kan maken. We hebben hiervoor 2 voorbeeld timers gepakt die zich in het verleden al bewezen hebben.

Hoe gaat dit in zijn werk?

We hebben het doseerapparaat wat op de fles zit aan timer 1 gehangen en de ventilator ( afzuiger ) aan timer 2. Mijn lampen branden van 21.00 tot 09.00 uur. Ik spuit nu van 21.00 tot 21.02 uur genoeg CO2 in de ruimte ( ingesteld d.m.v. het doseerapparaat). Op dit moment staat de afzuiger af. ( omdat anders de kostbare CO2 meteen weer wordt weggezogen door de afzuiger).

Dit inspuiten doet men door timer 1 gedurende een aantal minuten open te laten staan 21.00 tot 21.02. Daarna sluit timer 1 de toevoer tot 22.00 uur. Op dit moment is het CO2 gehalte in de ruimte perfect. De plantjes blijven genieten tot 21.50 uur. Nu springt timer 2 aan en wordt er 10 minuten afgezogen door de afzuiger. Om 22.00 uur slaat de ventilator af en begint de CO2 weer in te spuiten tot 22.02 uur. Dit spelletje herhaalt zich de hele dag gedurende de tijd dat de lampen aanstaan. Omdat de meeste mensen de CO2 er geen 50 minuten per uur in kunnen laten zitten—door dat de warmte van de lampen in die 50 minuten per uur misschien wel 45 graden wordt—is het ook goed mogelijk om bv. de CO2 er maar 20 minuten in te laten zitten.

Het is wel zo, dat hoe langer men de CO2 in de ruimte laat zitten, hoe hoger de opbrengst wordt. Als de temp en RV ook goed gehouden worden. Uiteraard moet er dan wel minimaal 1 x 5minuten per uur geventileerd worden. Dit voor de verversing van de oude lucht.

Hoe lang CO2 erin bij hoeveel lampen?

Als de CO2 eenmaal de ruimte ingespoten is, staat op dat moment de afzuiger stil en kunnen de planten genieten van deze CO2. We moeten er wel voor zorgen dat deze CO2 lucht niet de ruimte uit kan vliegen. We moeten dus de ruimte zoveel mogelijk afsluiten. De CO2 laten we in de ruimte totdat de temp te hoog wordt 35 graden.

Dit is te meten met een digitale thermo/hygrometer die we onder de Co2 sensor hangen.

Op het moment dat het 35 graden is in de ruimte, dit is het maximum, moeten we gaan afzuigen met de afzuiger om de temp en eventueel RV naar beneden te brengen. De temp wordt teruggebracht tot 28 graden.

Daarna slaat de afzuiger af en spuit het doseerapparaat ( wat op de fles zit aangesloten ) dmv de timers weer CO2 in.

De tijd dat de lampen nodig hebben om de temp in de ruimte van 28 naar 35 te verwarmen kan er continu CO2 op hoog nivo gehouden worden doordat de CO2 installatie heeft ingespoten. De RV kan in de tussentijd geregeld worden door een luchtbevochtiger of natte handdoeken. In de ruimte staan de lampen aan van 21.00 tot 09.00 uur, we spuiten CO2 in tot 08.02. Daarna blijft men afzuigen. Deze extra afzuiging is ervoor om de planten in de nacht periode te voorzien van zuurstof. Natuurlijk is de nacht temp ook erg belangrijk.

Als men dit allemaal wil laten regelen denk dan eens aan een SHIVA CO2 Computer.

 

Edited by zijksnor

Share this post


Link to post
Share on other sites
18 hours ago, FoolOnTheHill said:

Ik zie je punt niet.

Letterlijk niet.

Wat hebben die twee dingen met elkaar te maken?

die 10 ledbars geven zoveel licht op je planten dat je eigenlijk CO2 moet toevoegen, planten schreeuwen erom dat bedoel ik :P

 

Edited by zijksnor

Share this post


Link to post
Share on other sites

@zijksnor,

Zie je al verschil tussen het paarse licht en het "witte" licht in de planten? 

Gr, X

Share this post


Link to post
Share on other sites

was even druk geweest met het opnieuw achteraf aanleggen van water systeem autopot,  ik probeerde het nu op de oudewetse manier te doen met de gieter maar dit werkt gewoon slecht, je kan slecht bij je planten en bent altijd te vroeg maar meestal te laat en je kan niet bij de achterste planten.

Ik moest dus de planten uit het kleine tentje eruit halen en deze in het "grote" tentje verder laten bloeien. Daar had ik er niet 40 nieuwe spyrocks ingezet

en ipv die even lekker te gaan voor groeien gingen ze meteen mee met de avond klok van het kleine tentje.

Al met al heb ik die 40 3 dagen op 12 gehad voordat ik klaar was met het autopot systeem aan te leggen, dit kwam vooral omdat ik niet de juiste connectors had van 9mm naar 16 mm.

 

de paarse "disco" let lampen trekken maar 300 watt en deze heb ik nu vervangen voor een dimbare 1000 watt maar man o man wat komt er toch een hitte van de HPS lamp, ben er helemaal klaar mee, en ga die ook vervangen voor nieuwe led 10 bar lamp.

kunnen ze laatste 5 weken bloei nog onder de led met niet zo veel warmte die ik niet kwijt kan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...