Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
soli

is het nog de moeite?

Recommended Posts

Hallo iedereen,

Ik wou jullie gedacht vragen of het nog de moeite is om verder te doen met deze kweek, mijn plantjes zijn heel klein, hebben enorme temperatuurs verschillen moeten doorstaan. Ze staan nu al 6 weken op 18/6 omdat ik maar de temperatuur niet onder control krijg en heb ook pech gehad met toestellen die in panne vielen.. Ik zou graag een Inkbird thermostaat kopen maar ik weet niet hoe ik dat moet aansluiten, zolang ik dat niet weet is het ook de moeite niet om er een aan te schaffen.

Ik heb ook dit veel duurdere toestel http://www.jr-luchttechnieken.nl/analoge-toerenregelaar-2
maar kan er niets mee doen want ik weet niet hoe het aan te sluiten, terwijl dat ik zeker ben dat ik het zou kunnen gebruiken:cry

Mijn plantjes zijn maar een dertigtal cm hoog, ze zien er niet slecht uit, maar veel te klein natuurlijk.

Het spijt me voor de slechte kwaliteit foto, ik heb ook proberen dat witbalance in te stellen maar zonder succes.

24jan.JPG

Edited by soli
taalfout

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is jouw feestje.

Vindt je het een leuke hobby, en denk je van deze planten nog iets te kunnen leren, ga dan door.

Doe de potten helemaal vol met grond, en hang je lamp wat hoger, zou ik zeggen.

Succes.

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, FoolOnTheHill said:

Het is jouw feestje.

Vindt je het een leuke hobby, en denk je van deze planten nog iets te kunnen leren, ga dan door.

Doe de potten helemaal vol met grond, en hang je lamp wat hoger, zou ik zeggen.

Succes.

En de spellingnazi gaat zelf weer de fout in. Altijd lachen met jou.

  • Like 1
  • Haha 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fotos maken kan ook als je lamp net uit is of van plan net aan te gaan, en een kwartiertje kunnen je planten ook prima zonder verlichting. Denk eraan een hps niet direct weer aanzetten maar even laten afkoelen alvorens je de stekker er weer in steekt.  temperaturen meten onder een afdakje( in de schaduw) net boven je planten meten al helemaal bij hps.

 

Zo te zien lijken de planten nog prima om mee door te gaan. staan ze niet wat droog? 

 

maak eens fotos van die regelaar en van de andere delen van je ventilatie setup dan kunnen we je er vast wel door heen loodsen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 1/27/2021 at 5:39 PM, wieries said:

 staan ze niet wat droog? 

 

Daarom zeg ik : doe de potten helemaal vol met grond. Dan droogt de boel niet zo snel uit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk ook dat je met deze planten door kunt gaan, al was het maar om er van te leren. Want het lijkt mij dat ze nog goed genoeg zijn om te proberen ze op te knappen, omhakken kan altijd nog.

Neem eens contact op met die site waar je naar linkt en vraag eventjes hoe je die regelaar moet aansluiten en instellen. Zo moeilijk zal dat aansluiten toch niet zijn? Of vraag of ze niet een handleidinkje.pdf hebben voor je.

Misschien zouden je plantjes het wel lekker vinden als ze wat enthousiaster water zouden krijgen icm meer grond in de potten? Als het aan het gebrek aan water ligt zullen ze heel snel opknappen als je dat beter gaat doen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...