Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
soli

hoe precies temperature regulator instellen

Recommended Posts

Hallo

Ik hoop in de goede afdeling van de forum te zijn met deze post . Ik zou graag zoiets(zoals de afbeelding) kopen.
Ik ben helemaal niet technisch ingesteld en ik heb geen idee of dit eenvoudig aan te sluiten zal zijn of niet.
Ook de exacte naam van het toestel zou ik willen kennen in het nederlands om het te kunnen bestellen. Ik zou dat kunnen aansluiten op een electrische verwarming (radiator met olie ) om de temperatuur te regelen. Klopt dit?
Indien is er ergens een gedetailleerde uitleg sta over hoe ik dit precies zal moeten aansluiten en instellen? Ik wil geen gevaarlijke toestanden natuurlijk :)

Mischien is er iets anders om de temperatuur onder controle te houden tijdens de nachturen, maar dat was zo ver ik het verstond het goedkoopste. Het is de eerste keer dat ik dit doe en er komt zo veeeeeel bij kijken.
Ik geef hieronder ook meer details over mijn kweekruimte:

Kleine kweekruimte  van 180 cm op het hoogste punt en 160 cm op het laagste, gelegen op de zolder. De muren uit isomo 8 cm dik. De oppervlakte is 3,6m².2 x 600 Watt HPS lampen.
Afzuigkap van 780m³/h (Ventil 3. VK 200 R).
Een luchtinlaat met 350m³/h (Ventil 1. Ruck RK 125LS).
Een andere luchtinlaat  van 220m³/uur

Er zijn verschillen van wel 10 graden, van de ene hoek naar de andere. ik heb ook moeite om de temperatuur 's nachts te regelen. Zou dit een oplossing kunnen zijn? 

Bedankt!

 

 

image.png.5fa160a72c17012387518960a02a50fb.png

 

 

Edited by soli

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zet wat ventilators neer in de hoeken, en zorg dat er een ventilator langs je kachel blaast, dan zorgt dat er voor dat de lucht in de ruimte goed gemengt wordt en dat zorgt er voor dat je temperatuur in de ruimte hetzelfde is. 

Die temperatuur aan uit knop is zodat je kachel aan gaat wanneer het te koud is, en uit wanneer het warm genoeg is. 

Je wilt niet te veel graden verschil hebben tussen je dag en je nacht want dat zorgt dat het dauwpunt te ver om  laag gaat waardoor het vochtig wordt in de nacht , en dat kan voor schimmel zorgen. 

Een luchtontvochtiger is geen verkeerde aankoop om te doen, het liefste eentje met een uitlaat zodat je die kan aansluiten op het riool.

Alle lucht die je er in zuigt moet je ook opwarmen. Ja wat is goed, hard blazen zorgt voor een lagere LV. Maar dan moet je weer meer stoken. De ontvochtiger kost ook wel wat stroom, maar het werkt wel goed. 

Een airco??? Heb daar geen ervaring mee, maar dat schijnt ook te kunnen. 

Veel succes met je kweek.

Groeten,

 

Hannesh

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...