Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

smoky_D

DIY led lamp

Recommended Posts

Hoi,

Na een lange pauze wil ik mijn hobby terug opnemen. 

Ik zou mijn hps lamp willen vervangen naar led. Na veel lezen en zoeken heb ik mijn nieuwe setup gevonden denk ik. Mocht ik iets vergeten zijn of iets niet goed is dan hoor ik het vast wel. Hehe

Oppervlakte 80x80x180 (oude kast)

Mijn ingrediënten lijstje.

10 x H-influx l06 3000K
1 x Meanwell 320H 1050mA
8 x U-profiel aluminium 65cm
2 x hoek 65 cm
3m aansluitdraad 0,75 mm
5 x Wago aansluitklem
3m stroomkabel 1.5mm2
2 kleine aansluitdozen
Een rol dubbelzijdige tape
100K Ohm Poti
10K Ohm 2Watt Weerstand
16 x M6 schroeven 30mm
4 x M6 haken 30mm
20 x M6 moeren
40 x sluitringen M6
2 x kabelbinders.

Strips wil ik in serie aansluiten.

Heb nog wel een vraag ivm de driver.

Is deze driver goed voor deze setup? 

Bij de hlg 240h 1050 is de maximum 9 strips zover ik mijn berekening maak. Bij de hlg 320h 1050 kan ik er 10 strips aan hangen en evt nog uitbreiden later mocht ik naar een grotere kast willen gaan. Of ben ik hier verkeerd ? 

Alvast bedankt

Mvg smoky

Edited by smoky_D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Samung H-Influx-L06-3000K 

current test  1,43A

voltage forward  22,4V

 

joun bedachte strips met drivers gaan zo niet zo goed samen.  De L09 strip variant heeft een test current van 1A  en 44,6v  dat zou je op 446W brengen totaal en dat past niet binnen de gekozen drivers. ik heb het over de L09 variant omdat ik aan je gekozen driver denk dat je die strip had bedoeld ipv de l06.

 

wat wel past is:

10x  Samung H-Influx-L06-3000K 

1x   HLG-320H-C1400

320W output.

 

 

voor de L09 strips is er geen driver die de volledige 440w voor zn kiezen kan nemen. En ben je genoodzaakt het over twee drivers te verdelen.

Edited by wieries

Share this post


Link to post
Share on other sites

@wieries hey 

bedankt voor de reactie. 

ik wou toch voor de l06 strip gaan. Wil deze ook laten draaien op 1050ma .

Nu als ik deze strip in samsung engine calculator invoer en instel op 1050 ma en dan kijk naar de specs .

dan zie ik dat de min vf 19.8v en 20.8w is , de typ vf is 22.1v en 23.3w , de max vf is 24.7v en 25.9 w.

dus als ik dan 10 x l06 strips neem en dan de max waardes ga optellen kom ik op vf van 246.9 v en 259.2w . Als ik dan naar de drivers ga kijken dan heb ik keuze uit 2 drivers de 240h c1050 maar als ik het goed heb is het risico dat je er maar 9 op kan aansluiten vanwege dat deze driver maar max 238 vf aankan. 

De 320h c1050 heeft een min/max van 152-305v dus valt deze binnen de waardes van de strips. Als ik het goed heb. Mocht ik ergens foute info hebben hoor ik het graag!

als ik voor de 1400ma driver zou gaan en dan 10 strips gaat een beetje overkill (te veel light) zijn denk ik op een opp van 80x80 .

ik kan voor de 1400ma driver gaan maar dan moet ik er maar 8 strips hebben .

wil zo rond de 250w blijven.

wat denken jullie?

Mvg smoky

Share this post


Link to post
Share on other sites

Allright,  zo kan het ook nog :lol: ga je gelijk efficiënt draaien

 

dan gaat het goed komen met de HLG-240H-C1050 en 10x L06 strip.  Je kunt prima van de typical waardes uitgaan. De meanwell drivers hebben ook nog 5% tolerantie op de current output.

Heb zelf een frame met 8 van deze strips en totaal voltage van de string scheelt maar 0,2 volt op wat de calculator eruit spuugt. Die 250w met een 1400ma driver

 

Edited by wieries

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nice ook een leuk diy project :)

Heb je hitte geleidende tape gebruikt of gewoon op het profiel?

hmm toch nog een vraag ivm de driver kan ik voor de 320h c1050 gaan?  De reden waarom ik dit vraag is dat ik nog zou willen uitbreiden in de toekomst. Of is er een specifieke reden voor de 240h c1050? (slecht voor de strips met de overcapaciteit die niet gebruikt wordt van de 320h of nog een andere reden die ik niet weet hehe) 

Alvast bedankt voor alle hulp en info 

Mvg smoky

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dank u. De Strips zijn zo op de profielen geschroefd zonder tape of geleidende pasta. 

 

Je kan in dit geval ook die 320H wel nemen. Enkel opletten dat je wel voldoende strips aansluit om op die minimale output van de driver te komen 152V in dit geval. Constant current drivers zijn het efficiënts als je tot zon beetje de max belast. Wil niet zeggen dat je dat moet doen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...