Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

braam

Tips Buitenkweek

Recommended Posts

Hey mensen,

ik ga dit jaar voor de 2e ker buitenkweken en dacht dat het mischien een idee is dat de meer ervaren kwekers hier algemene tips voor buitenkweken geven.

 

P.s. als iedereen er even op let dat er geen dubbele dingen komen en dat het niet op een onderwerp blijft doorgaan

 

 

Gr Ruben

Share this post


Link to post
Share on other sites

mijn tip is bouw een kas of in iedergeval een afdakje met transparant landbouwplastic kost haast niks maar helpt goed

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest fruit

Altijd fijn om zien als je beginnende buitenkweker bent is verschillende methodes

tegelijk toe te passen.

Zelf heb ik zo in enkele jaren veel van de buitenkweek geleerd.

Bv. zet een soort in een pot die je alles qua voeding en hulpmiddelen meegeeft, en plant daarnaast dezelfde soort in volle grond, houd een andere constant in de serre, laat een andere enkel overnachten in de serre...enz.

Mij geeft dit telkens een anders smakende weed naargelang kweekmethode, met dezelfde soort.

Al doende leert men...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, over dat doorzichtige zeil.

Maar dat is vaak toch niet geheel transparant, is het dan nog steeds goed?

Want ik wil ook een groot soort deksel maken.

 

aight! :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

je hebt wel volledig transparant plestic maar wat voor deksel wil je maken dan hoe bedoel je dat presies?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Belanrijk voor de buitenkweek:

 

- Wees bewust van het feit dat wietplanten van nature niet in Nederland of België thuishoren , het is een uitheemse plant die uit gebieden komt met een warmer zonniger najaar. Om deze reden is buitenwiet hier van mindere kwaliteit . Er ontstaan namelijk al snel problemen in het najaar hier, dat voor de plant te vochtig en te koud is .

 

-Probeer de plant in het najaar tijdens z'n bloeiperiode zo veel mogelijk op een goed geventileerde plaats te zetten, waar de zon zo lang mogelijk schijnt . Dus laat ze bv niet tegen een muur opgroeien of tegen andere planten aan ,want dan kan de plant slecht z'n overtollige water verdampen met als gevolg schimmels /toprot.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aha bedankt voor de tip atmo van het goed ventileren vorrig jaar groeiden ze tegen de muur en de achterkant ging verschimmelen nu weet ik dus hoe dat komt en kan ik er op letten dat ze niet te dicht begroeit zijn :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...