Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
alex111

Nu Al In Bloei ??????

Recommended Posts

ik heb men plantjes(nlx & t44) eergisteren buiten gezet (gaat goed weer worden int weekend

en vandaag zie ik dat er al witte slietjes uitkomen

ik weet dat het nog geen ijsheilige is maar het kan toch geen kwaad om ze al buiten te zetten ?

is er nog te weinig licht ?

gaat men plantje trug uit de bloei en maakt dat iets uit ivm de kwaliteit ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

lol nee ze gaan niet in bloei die sliertjes zijn het begin van nieuwe balderen en takken en je kan ze gerust buiten zetten op eigen risico natuurlijk

ik laat mijn plantjes altijd eerst een tijd binnen voorgroeien en zet ze pas buiten half of eind mei.

ps die paar dagen vroeger of later buiten gaat het verschil niet maken imo

Share this post


Link to post
Share on other sites
lol nee ze gaan niet in bloei die sliertjes zijn het begin van nieuwe balderen en takken en je kan ze gerust buiten zetten op eigen risico natuurlijk

ik laat mijn plantjes altijd eerst een tijd binnen voorgroeien en zet ze pas buiten half of eind mei.

ps die paar dagen vroeger of later buiten gaat het verschil niet maken imo

witte sliertjes lijken mij geen nieuwe bladeren of takken :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

echt wel in de oksels van een blad komen altijd witte spiertjes

mja moeilijk te oordelen zonder foto's maar als ie ze nog niet in bloei heeft gezet lijkt me dat vrij onwaarschijnlijk dat ze in bloei staan of niet soms

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb dat ook gehad komt denk ik door te weinig licht maar kan nooit goed zijn denk dat dat wel wat sress oplevert dus dit jaar word het ruim na ijsheiligen

Share this post


Link to post
Share on other sites

sommige planten hebben gedurende hun groei eerder last van voorbloei verschijnselen dan andere...

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja inderdaad bij men nlx valt het niet op maar bij men top 44 zie ik nogaltijd witte haartjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sommige rassen gaan al in de bloei bij een donkere periode van 9 a 10 uur, dat verklaart alles.

Share this post


Link to post
Share on other sites

neem bijv. early girl....die kan soms zodra ie boven komt al sliertjes hebben...geeft allemaal nie....groeit wel door...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waar ik op doel is de lichtcyclus buiten in eind maart /begin April . Zet je je planten dan al buiten dan is het logisch dat ze de bloei inschieten. De nachten zijn dan immers nog lang.

Share this post


Link to post
Share on other sites

mischien heb je ze op een niet zo geweldige plek staan, probeer ze ergens neer te zetten waar de zon al erg vroeg is (dus niet in de schaduw) maar waar die 's avonds laat pas helemaal verdwenen is...

met andere woorden ff op een andere plek zetten, en van die witte sliertjes hoef je je niet alteveel aan te trekken, de plant gaat vanzelf weer uit de bloei en begint weer te groeien:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

De witte stampertjes zitten soms gelijk al op je stekken als je ze koopt. Dit geeft vooral het geslacht aan, en dat ze volwassen zijn . Dit komt ook gewoon voor bij planten die al lang in de groei staan, wat bij stekken het geval is omdat de plant waar ze vanaf komen al lang staat te groeien .

Share this post


Link to post
Share on other sites

als je plant ook een paar uurtjes per dag in de schaduw staat (op een balkon ofzo) dan is dit toch ook niet echt een groot probleem? Bedoel het is wel licht enzo alleen staat ze niet in direct zonlicht.. of kan dit wel erg veel kwaad?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, je platen komen wel terug in de groeifase, maar ze worden wel gestresst hé.

Had ik vorig jaar ook met de stekken die ik half april in m'n serre zette. Door nog te weinig licht kwamen ze ook in de voorbloei ( witte haartjes), naderhand wel terug in de groeifase geraakt maar wel veel 1, 2, 3-vingerige bladeren gehad. Is uiteindelijk nog wel goed gekomen.....

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest JackHerrer

de mijne zullen slechts 9 uur direct zonlicht hebben, de rest van de dag dus indirect zonlicht. vormt dit een probleem?

Share this post


Link to post
Share on other sites
de mijne zullen slechts 9 uur direct zonlicht hebben, de rest van de dag dus indirect zonlicht. vormt dit een probleem?

Nee, 9 uur direct zonlicht is al heel mooi!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...