Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

VolcanicSea

Fluence Spydr 2i / Lumatek Attis en Girl Scout Cookies

Recommended Posts

@Hannesh Ondertussen is het weer behoorlijk dichtgegroeid, de vorige keer was ik wel iets te fanatiek haha.
Daarom verwacht ik dat er geen (noemenswaardige) gaten zullen blijven...
Ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt met nieuwe lampen, bedoel je LED of de ''spydr'' vormen?
Zelf nooit met HPS gekweekt maar ik ben zeer te spreken over de bouwkwaliteit van deze armaturen.
Van wat ik begrijp was je vrij lekker bezig als je 1 gram per 1 watt draaiden op HPS, dat is met deze lampen geen uitdaging.


 

Edited by VolcanicSea

Share this post


Link to post
Share on other sites

Van de week heb ik helaas ook ''echte meeldauw'' op mijn planten gevonden.
Hoop online gelezen over wat je moet doen in de bloei bij de probleem etc.
Uiteindelijk besloten om te gaan voor Rosacur van Bayer...
Op wat de oudere topics werd vooral gerefereerd naar het product ''Exact'' van Bayer maar ik kan dat nergens meer vinden...
Krijg het idee dat dit de opvolger ervan is of zo.
Heb ook voor de zekerheid spuitzwavel gehaald als laatste redmiddel, mocht bovenstaande niet werken.
Zojuist flink lopen sprayen over de planten met het goedje Rosacur en ben benieuwd of het ervan weggaat...
Ik zal jullie op de hoogte houden.

Share this post


Link to post
Share on other sites
58 minutes ago, VolcanicSea said:

Van de week heb ik helaas ook ''echte meeldauw'' op mijn planten gevonden.
Hoop online gelezen over wat je moet doen in de bloei bij de probleem etc.
Uiteindelijk besloten om te gaan voor Rosacur van Bayer...
Op wat de oudere topics werd vooral gerefereerd naar het product ''Exact'' van Bayer maar ik kan dat nergens meer vinden...
Krijg het idee dat dit de opvolger ervan is of zo.
Heb ook voor de zekerheid spuitzwavel gehaald als laatste redmiddel, mocht bovenstaande niet werken.
Zojuist flink lopen sprayen over de planten met het goedje Rosacur en ben benieuwd of het ervan weggaat...
Ik zal jullie op de hoogte houden.

De enige echte oplossing tegen schimmel is een luchtontvochtiger. Zolang je ruimte hebt om er eentje te plaatsen is dat zeker aan te raden. Verder heeft het ook nut om je planten op een tafeltje te zetten, of in ieder geval om ze 50 cm hoger dan de grond te hebben, daardoor is het tussen de planten een wat hogere temperatuur, en schimmels zitten vaak ook bij de grond. Dus dan heb je daar ook minder last van. Verder is op aarde kweken ook een risico factor op schimmels. Kokos, of Hydro is zeker een aanraders (hydro nog het meest, want dat gaat beter met eb en vloed). 

 

 

1 hour ago, VolcanicSea said:

@Hannesh Ondertussen is het weer behoorlijk dichtgegroeid, de vorige keer was ik wel iets te fanatiek haha.
Daarom verwacht ik dat er geen (noemenswaardige) gaten zullen blijven...
Ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt met nieuwe lampen, bedoel je LED of de ''spydr'' vormen?
Zelf nooit met HPS gekweekt maar ik ben zeer te spreken over de bouwkwaliteit van deze armaturen.
Van wat ik begrijp was je vrij lekker bezig als je 1 gram per 1 watt draaiden op HPS, dat is met deze lampen geen uitdaging.

Ja op HPS is goed te doen, alleen moet je de lamp een stuk hoger hangen dan dat ze steeds aanraadden. Ik had de 400 HPS in de nok van de tent, en de planten stonden in een wasmachinebak op een 50 cm hoog tefeltje. Pas toen vonden ze het fijn. Met LED kan je veel dichter op je planten zitten, en per LED (strip/cob) is het veel minder licht, dus dat is heel mooi. Ik denk dat het zelfs mogelijk is om twee lagen in een 240cm hoog tentje weg te zetten als je maar een "rank" (lees: dun maar sterk) frame van staal hebt om de tweede laag op te zetten. Ik heb al zitten tekenen, je kunt 8 wasmachine bakken kwijt in een tentje van 1.5x1.5x2.4m LxBXH kwijt. Per bak kun je 9 11 liter potten kwijt. En na het zien van de opbrengst van @hoho https://www.wietforum.nl/topic/126532-kweekverslag-blackberry-af-en-girl-scout-coockies-af/page/6/, en het bouwverslag van @wierieshttps://www.wietforum.nl/topic/128397-250w-led-frame/. Leek het mij wel mogelijk om met 1.2 meter hoogte weg te komen als er al op .95 meter hoogte goede resultaten zijn gehaald. Voor een eb en vloed leek het me wat moeilijk want de meeste kamers zijn 260 hoog en met een tent van 240 zit dat een beetje moeilijk wil je daar nog een water bak met genoeg capaciteit onder krijgen. Maar toch, ik zit nog te tekenen, dus het is heel interessant allemaal. De gieter is misschien wat. Maar het liefst is wat meer automatisch wat. 

Nu alleen nog een manier om de lucht goed te ontvochtigen en te verwarmen/koelen, zonder naar buiten te moeten gaan daar voor. Nu zijn daar wel van die aircos voor die water gebruiken voor de koeling (https://www.care4air.com/en/opticlimate-3500-pro3.html, maar dan wordt het wel heel gortig), maargoed, dat is wel zonde van de energie. Dus ja, nog iets om over na te denken. 

Groeten,

Hannesh
 

wasmachine bak, 11 liter potten, 1.5x1.5x2.4m tent,  Samung H-Influx-L06-3000K, en Meanwell HLG-240H-C1400A CONCEPT.png

8c7a8c8084e8371f4ae27b478f372266.jpg

BCGV_BrightBox.jpg

brightbox2_300px.jpg

Edited by Hannesh

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 2/2/2021 at 4:36 PM, VolcanicSea said:

Ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt met nieuwe lampen, bedoel je LED of de ''spydr'' vormen?

 

Ja, ik bedoel met LED. Het schijnt een stuk beter te werken, en dat je veel meer licht krijgt per watt. Dat zou dus ook betekenen dat het minder hitte af zal geven. Het niet gebruikte wattage wordt omgezet in warmte. 

Wordt you hokje heet? Moet je bijverwarmen? 

Groeten,

 

Hannesh

Share this post


Link to post
Share on other sites

Denk ook dat het is gekomen door een te hoge LV, (waarschijnlijk in de nacht?)   

Verwarm je de boel  en heb je genoeg wind?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Hannesh Nee het hok wordt niet te heet, het is continue tussen de 20 graden met de lichten uit en de 27 graden met de lichten aan....

@JackyH80 Luchtvochtigheid is ook in orde.... tussen de 35% en 45%, alleen vlak na water geven is dit tussen de 50% en 55% maar dat is niets geks.

Ik wandel graag buiten en heb het idee dat ik het vanaf de duinen/bossen mee naar binnen heb genomen.

Edited by VolcanicSea

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 hours ago, VolcanicSea said:

@Hannesh Nee het hok wordt niet te heet, het is continue tussen de 20 graden met de lichten uit en de 27 graden met de lichten aan....

@JackyH80 Luchtvochtigheid is ook in orde.... tussen de 35% en 45%, alleen vlak na water geven is dit tussen de 50% en 55% maar dat is niets geks.

Ik wandel graag buiten en heb het idee dat ik het vanaf de duinen/bossen mee naar binnen heb genomen.

Dat zou kunnen, dat het van buiten komt. Altijd als je buiten bent geweest eerst douchen en schone kleren aan trekken, heb je dat in ieder geval niet. Verder kan je alles op een 50 cm hoog bouwerk zetten, dan heb je in ieder geval niet de schimmels van de grond meer. Ook kan het zijn door het warmteverschil. Want als je 7 graden verschil hebt  (27-20=7 graden), en het koelt af dan is het douwpunt omlaag gegaan en krijg je druppelvorming, en dat kan zich uit vertalen naar schimmel. Maarja, 25 graden (streefwaarde(voor mij dan (wat is eigenlijk de juiste streefwaarde voor jullie???))) overdag is niet zo gek veel verschil. met 27. Maar goed alle kleine beetjes helpen. Verder kan schimmel ook in je grond zitten. Of op het fruit of brood dat je in de winkel koopt. Dan heb je nog wel het meeste kans op schimmel. Gewoon zorgen dat je opnieuw gewassen en gekleed bent voordat je de kweekruimte in gaat. 

Dat is alles wat ik voor nu kan bedanken. Alle kleine beetjes helpen, want alle kleine beetjes wordt toch weer een stuk meer alles bij elkaar. 

Groeten,

 

Hannesh

Edited by Hannesh

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag 36 in de grote tent 

 

 

 

WhatsApp Image 2021-02-07 at 12.52.01.jpeg

WhatsApp Image 2021-02-07 at 12.52.00 (2).jpeg

WhatsApp Image 2021-02-07 at 12.52.00 (1).jpeg

 

Dag 43 in de kleine tent

 

 

WhatsApp Image 2021-02-07 at 12.52.00.jpeg

WhatsApp Image 2021-02-07 at 12.51.59.jpeg

Edited by VolcanicSea
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Netjes @VolcanicSea

Fijn dat je ook je verslag blijft updaten haha. 

Bij mij is gister me fluence kapoet gegaan. 

Doet helemaal niks meer dat klere ding. 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Doet bijna pijn aan de ogen om te zien hoeveel potentiele ruimte voor meer toppen in die tentjes verspild wordt. :o Licht op de aarde was al niet goed, maar hele gangpaden waar je twee aan twee doorheen kan marcheren is al helemaal doodzonde. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@pindarots123 Er is inderdaad wel wat ruimte over, maar vergeet niet dat deze tent 1,50x3,00 meter is en de lampen een officiële footprint hebben van 1,20x1,20.
Aankomende sessie komen er 16 planten per kant in plaats van 12 planten per kant, een toename van 33%. 
Ik heb ook zojuist de staande ventilatoren vervangen voor kleine modellen aan de muur waardoor er meer ruimte is gecreëerd. 

@Kluns Zuur man!!! Maar er zit 2 jaar garantie op die dingen geloof ik toch?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yes 2 jaar garantie. 

Hij is nog geen jaar oud volgens mij. 

Maar dat is iets waar ik me het minst zorgen over maak. 

Heb er ff tijdelijk mijn oude cobs erin gehangen op de kluns manier. 

Dat framepie van die cobs had ik niet meer, dus beetje houtje touwtje manier hangt het nu. 

 

Wel veilig dat wel, straks nog ff warmte chek doen. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een ledlamp voor kweek mag gewoon niet binnen 5 jaar kapot gaan.

Dus als ze zeggen na 2 jaar en 1 maand: "Jammer, geen garantie meer" dan hebben ze maar deels gelijk. Ze zullen toch op zijn minst een deel van de kosten moeten dokken.

Tenminste... als jij kunt bewijzen dat het niet aan jou lag.

Nederland kent ook geen wettelijke garantie-termijn. Wel kennen we de regel dat na binnen de 6 maanden na aankoop de leverancier moet bewijzen dat het euvel aan jou ligt (als hij dat denkt). Na 6 maanden ligt de bewijslast bij de klant.

Zo zou het moeten gaan, als we allemaal de regels volgen. Maar we hebben hier te maken met kweekartikelen: Veel van die GS-gasten zeggen al heel snel 'Jammer joh. Het is wat."

Dan mag jij gaan protesteren, maar wie doet dat? 

Dus een goedkopere maar bijna evengoede lamp uit China is zo gek nog niet. Dan kun je er een reserve-expemplaar van kopen. Want dat een lamp kapot gaat, is één, maar dat je planten langere tijd zonder licht zitten, is twee.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ach, Greensell vroeg nog geen eens naar de bon. 

Moest even het serienummer van de driver en van de lamp doormailen. 

Als hij na 2 jaar en 1 maand kapot zou gaan zou je zeggen dat ze een coulance regeling zouden treffen. 

Maar baal er wel van dat hij kapot is. 

Geef je 2k uit aan een lamp om dit soort gezeik te voorkomen, en dan geeft hij nog de geest. 

Ben benieuwd hoe hij dit gaat oplossen. 

Wat is een goed vervangend exemplaar? 

Moet ik wachten tot hij gerepareerd is? 

Lijkt me sterk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volgens de regels moet je de leverancier de kans geven om het apparaat weer te repareren binnen een 'redelijke' termijn.

Hij hoeft alleen een leenapparaat of tijdelijke vervanging te geven als het echt om een dagelijks gebruikt apparaat gaat, zoals een fiets of een telefoon.

Nu gebruik jij die lamp elke dag, maar of die lamp onder die regels valt...?

Het zal veel met coulance en klantvriendelijkheid te maken hebben.

Misschien geeft hij wel meteen een nieuwe en gaat hij daarna met zijn leverancier het gevecht aan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja precies. 

Heb nu wel een tijdelijke oplossing, maar dit gaat me wel grammen kosten.

Ik laat het nog wel weten.. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi dát je  een backup hebt stel je voor ,je hebt alleen een looplamp. :oeps

Balen is het zoiezo 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

:offtopic

Nog even terug te komen op mijn kapotte fluence spydr 2i...

Greensell vermoede dat de driver kapot was want dat wil nog wel eens gebeuren, de lamp zelf gaat bijna tot nooit kapot was zijn ervaring. 

( En dit klopte ook want hij doet het weer) 

Maandag had hij contact opgenomen met Fluence, en woensdag had hij een koerier de driver op laten halen en die direct bij mij laten afleveren. 

Ik vroeg of ik nog wat moest betalen voor de koerier, maar de kosten waren voor greensell zei hij. 

Gewoon weer goeie service van greensell... 

Owja, ik mocht in de tussentijd ook nog een hps lamp lenen van hem, ook wel netjes. 

Sorry voor de offtopic, maar misschien toch wat interessante info aangezien jij ook met de Fluence kweekt. 

:tu

  • Like 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat is wel erg netjes en goed service van Greensell.

@Kees A ik ben zeer benieuwd wat jou beroep is aangezien jij vaak ervaringen uit verschillende rechtzaken deelt en veel inhoudelijk juridische regeltjes weet :)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
14 hours ago, Buyuk said:

 

@Kees A ik ben zeer benieuwd wat jou beroep is aangezien jij vaak ervaringen uit verschillende rechtzaken deelt en veel inhoudelijk juridische regeltjes weet :)

Algemeen deskundige (tenminste, dat staat op de deur van mijn kantoor).

En jarenlang trouw lid van consumentenbond, ANWB en Bond Tegen Het Vloeken, godverdomme.

  • Like 1
  • Haha 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

En ik maar denken dat die kees in de prostitutie zit.... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik vind ze er erg mooi bij staan @VolcanicSea! Alleen ze zijn zo laag. En ze sluiten wel mooi op elkaar aan, maar is iets langer voor groeien niet wat meer wintst? Natuurlijk scheelt dit wel in de vocht problemen.

Ik denk dat ze wel lekker gaan worden. Hoeveel weken is dit soort?

Groeten,

 

Hannesh

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Kluns Fijn dat alles verholpen is en en dat Greensell zo'n goede service verleent... 

@Hannesh De volgende keer komen er 16 planten per kant ipv 12, ik denk dat de tent dan al lekker vol komt te staan.
Ik denk dat deze rond dag 60 ofzo om kunnen maar ik durf 't niet te zeggen, vanaf dag 55 hou ik er rekening mee dat ze hun einde naderen en bekijk ik 't per dag

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...