Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

gtti

2x DR240 Samsung F-series GEN3 4800W LED +CO2 Gekkigheid.

Recommended Posts

Ja dat fluff vind ik altijd een dingetje.

 

Zal een hoop knipwerk ingezeten hebben.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor de positieve comments. :verrygood

Ik ga als volgt te werk:

Alle harde toppen worden met de hand geknipt. Dat geeft een mooier eindresultaat. 

CCDF7078-C107-4674-AD67-25C2972942B3.thumb.jpeg.c726102b86fec036b11566e34c888d9b.jpeg

Alle fluffy toppen gaan in de knipmachine.

Zodra dat is gedaan gaan ze direct naar de droogruimte, de luchtvochtigheid is daar tussen de 45-60%.

9104A64C-C8DC-4CDE-8B85-C8E0BF4BC77B.thumb.jpeg.25625147af9cf6e839b64126808b6797.jpeg

 

F3343C95-A745-4880-AC28-93F62715EEC9.thumb.jpeg.5bb8845e2932966e109247874bad6f23.jpeg

In deze netten drogen ze vrij snel, zeker als de toppen niet zo groot zijn. Al moet ik bekennen dat ze niet kurkdroog zijn.

Als ze uit de netten komen worden alle toppen nog door een zeef gehaald, met gaten van 50mm dan vallen de droge blaadjes er doorheen. Dat is dan je gruis.

Ik ben het er helemaal mee eens dat als je de hele plant ondersteboven hangt en 2 weken laat rusten je de beste smaak hebt.

Maar ik wil het risico niet nemen dat de boel gaat rotten. En zolang ze bij de shop tevreden zijn, zie ik niet waarom ik dat anders zou moeten doen.

Groetjes,

gtti.

 

 

  • Like 1
  • Confused 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oke, ik snap het knipverhaal.

Maar RFX heeft al eerder tot vreemde bladverkleuringen geleid enzo. Op hennepdesk wilden ze er niet meer aan (daar door) en kwam het aan op Grodan (granulaat grof, blokjes, of ander steenwol in brokken geknipt). Dat gaf beter resultaat/een stabieler medium. Ga je verder op RFX of wil je de volgende ronde (of later) toch wat anders proberen (dan raad ik die Grodan aan).

Ga je de volgende ronde van die (bloedluis)mijten uitzetten als spint preventie? 

Die schimmel die je melde; ga je nu toch maar de opticlimate weer gebruiken? Ook ivm de warmte die je niet kwijt kon (dat leidde tot grote temperatuurschommelingen tussen dag en nacht en dat gaf vocht problemen in de nacht?). Maar dimmen overdag leidde tot een lagere opbrengst, maar het was niet anders? 

Maar blij met LED? Ik vind dat het er wat dat betreft wel goed uit ziet ja. Welke kleurwarmte hadden de strips? Met 4 drivers x 600 kom ik op maar 2400watt. Dus dat hangt er in per tent? 

Je had flink wat opbrengst, maar ik denk dat er nog veel te winnen is.

Ik kijk met je mee, ja hopelijk gaan de dingen die verkeerd gingen de volgende keer beter want ik vind het prachtig om te zien als dingen echt perfect gaan, en gun je dat dan ook. :) 

Groeten,

 

Hannesh 

Edited by Hannesh

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Hannesh ik heb zowel growcubes als rfx geprobeerd, bij beide mediums heb ik vergeling gehad vanaf week 4. Dus daar ligt het niet aan.

Die mijten lijken me wel interessant dat ga ik zeker proberen.

Ik heb deze ronde helemaal geen schimmel gehad, de luchtvochtigheid was de gehele ronde rond de 50%.

De Opticlimate heb ik eruit gegooid, het is geen goede combinatie met LED, vanwege het aan en afslaan van de compressor.

Zeer tevreden over LED de kleurwarmte is 3000K.

Ik stuur met 4 drivers van 600 watt 8 lampen aan. Er zitten bij de uitgangen 4x25A relais tussen die twee tenten om en om aansturen. De drivers blijven 24 uur aan, daardoor heb je nooit een inschakelpiek of een 12/12 of 18/6 patroon. Een constant stroomverbruik valt niet op, alles wordt hier ook netjes betaald. Ik heb een slimme meter en de meterstanden worden automatisch doorgestuurd naar de netbeheerder.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die mijten werken niet meer als er al sprake is van een spint plaag. Misschien dat je er wat aan hebt als je ze vroeg inzet, maar ik persoonlijk begin er niet weer aan. Stekken dompelen in pyrethrum. Vervolgens een paar keer spuiten in de groei tot week twee bloei. Middelen afwisselen is altijd aan te raden, ook spuiten met kraanwater is goed. Ik gebruik zelf liever geen middelen die een coating achterlaten zoals neemolie en ook niet meer knoflook extracten. Vroegah wel gebruikt en ik was er zelfs enthousiast over. Tja, things change.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@dilago Klinkt als een goede tactiek. Waarom ben je niet meer enthousiast over knoflook? Ik blijf het tot week 6/7 gebruiken, het is een goed middeltje om de boel onder controle te houden vind ik.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heeft iemand van jullie toevallig een manier om witte vlieg te bestrijden??..

Heb 100 lieveheersbeestjeslarven ertussen gezet maar na 3 weken lijkt geen 1 het overleefd te hebben

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 hours ago, gtti said:

@dilago Klinkt als een goede tactiek. Waarom ben je niet meer enthousiast over knoflook? Ik blijf het tot week 6/7 gebruiken, het is een goed middeltje om de boel onder controle te houden vind ik.

Het stinkt en laat een vieze coating na op de planten en dat heb je niet met pyrethrum wat je gewoon kan bestellen of halen bij de Welkoop. Het belangrijkste is niet het middel, maar het moment van bestrijden. Als er eenmaal sprake is van een plaag ben je gewoon te laat, dan werkt niks meer afdoende. Zelfs Vertimec niet.

Dus ik kies voor pyrethrum omdat het effectief is indien vroeg toegepast, direct te gebruiken is en geen coating nalaat. Ik wissel het af met de bioversie, ook verkrijgbaar bij de Welkoop. Echt een aanrader.

Edited by dilago

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 2/6/2021 at 2:04 AM, dilago said:

Die mijten werken niet meer als er al sprake is van een spint plaag. Misschien dat je er wat aan hebt als je ze vroeg inzet, maar ik persoonlijk begin er niet weer aan. Stekken dompelen in pyrethrum. Vervolgens een paar keer spuiten in de groei tot week twee bloei. Middelen afwisselen is altijd aan te raden, ook spuiten met kraanwater is goed. Ik gebruik zelf liever geen middelen die een coating achterlaten zoals neemolie en ook niet meer knoflook extracten. Vroegah wel gebruikt en ik was er zelfs enthousiast over. Tja, things change.

De hele oleander zat helemaal vol. Ze hebben alles kapot gekregen, die mijten zijn prima! Beter niets in de bloei gebruiken, en het allerbest: niets chemisch gebruiken. 

Groeten,

 

Hannesh

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 2/6/2021 at 2:04 AM, dilago said:

Die mijten werken niet meer als er al sprake is van een spint plaag. Misschien dat je er wat aan hebt als je ze vroeg inzet, maar ik persoonlijk begin er niet weer aan. Stekken dompelen in pyrethrum. Vervolgens een paar keer spuiten in de groei tot week twee bloei. Middelen afwisselen is altijd aan te raden, ook spuiten met kraanwater is goed. Ik gebruik zelf liever geen middelen die een coating achterlaten zoals neemolie en ook niet meer knoflook extracten. Vroegah wel gebruikt en ik was er zelfs enthousiast over. Tja, things change.

De hele oleander zat helemaal vol. Ze hebben alles kapot gekregen, die mijten zijn prima! Beter niets in de bloei gebruiken, en het allerbest: niets chemisch gebruiken. 
 

19 hours ago, upheaval said:

Heeft iemand van jullie toevallig een manier om witte vlieg te bestrijden??..

Heb 100 lieveheersbeestjeslarven ertussen gezet maar na 3 weken lijkt geen 1 het overleefd te hebben

Google: "witte vlieg bestrijden met insecten", resultaat: " De Encarsia formosa sluipwesp is de meest gebruikte natuurlijke bestrijder van de witte vlieg"  

Hier kan je dat halen: https://www.biogroei.nl/encarsia?gclid=Cj0KCQiAmfmABhCHARIsACwPRABqfhrYpSsCDoNcdojFH9oxsdnDJX_CFVETIIq8QaEKkapsNcyTzzMaAsl9EALw_wcB

Lijkt mij niet verkeerd. Alles bio is een stuk relaxter kweken. Je weet tenminste dat je na het kweken later niet zit te stuiptrekken of parkinson heb van de chemicalien. 

Groeten,



Hannesh

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gaat niet werken met lieveheersbeestjes of sluipwespen binnen.. Vliegen zich kapot tegen de lampen.

 

Mvg,

Wubbo O.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Wubbo Ockels

Insecten ga ik niet meer aan beginnen kunnen buiten miss nuttig zijn, maar binnen was t weggegooit geld.. 

Heb je een andere oplossing eventueel?

Ik gebruik nu gele plak strips wat wel z'n werk doet maar denk niet dat ik het hier mee ga oplossen

Probleem is kan niet spuiten zit in 3 verschillende bloeifase in me hok, paar planten 1e week 12/12, paar planten 7e week 12/12 en  paar planten 12e week :head_hurts_kr:

Edited by upheaval

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 hours ago, Hannesh said:

De hele oleander zat helemaal vol. Ze hebben alles kapot gekregen, die mijten zijn prima! Beter niets in de bloei gebruiken, en het allerbest: niets chemisch gebruiken. 

Groeten,

 

Hannesh

Mooi dat jij er wel baat bij hebt, maar ik helaas niet.

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 hours ago, Wubbo Ockels said:

Vliegen zich kapot tegen de lampen.

Ik denk dat dat bij ledverlichting wel mee zal vallen ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
35 minutes ago, cannarie said:

Ik denk dat dat bij ledverlichting wel mee zal vallen ;)

Kende da onderbouwen motje:P

Share this post


Link to post
Share on other sites
23 minutes ago, upheaval said:

Kende da onderbouwen motje:P

Kun je je er echt niks bij indenken wat het verschil is als zo'n beestje tegen een hps bulb van 400 graden C aanvliegt, of tegen een ledstrip van een graadje of 50?

Zo niet, want jij was nou eenmaal meer van de praktijkervaring dan de theoretische onderbouwing, houd je hand eerst eens tegen een ledstrip aan en pak vervolgens een brandende hps bulb vast. Misschien kun je je dan wat meer in het lot van het lieveheersbeestje verplaatsen.

Edited by cannarie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nouja, je hebt de afgelopen dagen wel meer dingen gezegd waarbij ik me afvroeg of je dat nou echt serieus meende.

Dus nee, die had ik niet door

  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 minutes ago, cannarie said:

Nouja, je hebt de afgelopen dagen wel meer dingen gezegd waarbij ik me afvroeg of je dat nou echt serieus meende.

Dus nee, die had ik niet door

Kan zijn dat ik wat onzin uitgekraamt heb daar ga ik je geen ongelijk in geven (uitzondering van de afzuiging naar buiten toe dan:P maar daar gaan we t lekker bij laten haha) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Word tijd dat die corona crisis opgelost word en alles weer open gaat. 

Veel mensen zijn wat aangebrand de laatste tijd op het forum:evil:

Share this post


Link to post
Share on other sites

:rofl een stel mierenneukers gaat er van ons worden.. 

Uiteindelijk rookt iedereen hier vol genot van z'n eigen shit of dat nu perfect lukt of minder perfect aan t einde van de rit zijn we allemaal lekker high

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 2/7/2021 at 3:00 PM, dilago said:

Mooi dat jij er wel baat bij hebt, maar ik helaas niet.

Ik snap dat echt niet. Het werkt zo mooi. Ik heb al rouwvarenmug met nemathoden aangepakt, en die spint met die antibloedlijsmijt. Dus altijd 100 procent succes. Het slaat echt wel aan. Ze gaan door totdat er geen eten meer is, dus je plaag dood. Je moet er het beste vroeg bij zijn, want het duurt een tijdje voordat ze gevestigd zijn. Dus signaal kaarten https://www.amazon.nl/Tianhaik-vliegenval-dubbelzijdige-stickers-wittevlieg/dp/B0834Y556V/ref=asc_df_B0834Y556V/?tag=nlshogostdde-21&linkCode=df0&hvadid=430580529264&hvpos=&hvnetw=g&hvrand=438785759079473886&hvpone=&hvptwo=&hvqmt=&hvdev=c&hvdvcmdl=&hvlocint=&hvlocphy=1010543&hvtargid=pla-912951453544&psc=1. Hang er een paar op. Dan ben je er vroeg bij. 

On 2/7/2021 at 1:12 PM, upheaval said:

Insecten ga ik niet meer aan beginnen kunnen buiten miss nuttig zijn, maar binnen was t weggegooit geld.. 

Heb je een andere oplossing eventueel?

Ik gebruik nu gele plak strips wat wel z'n werk doet maar denk niet dat ik het hier mee ga oplossen

Probleem is kan niet spuiten zit in 3 verschillende bloeifase in me hok, paar planten 1e week 12/12, paar planten 7e week 12/12 en  paar planten 12e week :head_hurts_kr:

Je kan van die gele signaal bordjes die plakken op hangen zodat als er al wat in je tentje zit, je kunt zien wat het is en gewoon die insecten toch inzetten, want het kost heel weinig in verhouding met de opbrengst van je wiet, en de schade die je beperkt. Je moet gewoon het juiste beestje halen om het andere beestje te doden. Dan zit het goed. Gewoon alles goed in de gaten houden. 1 keer per dag een kwartiertje en je bent al klaar met je werk. Plakstrips zijn er in verschillende soorten en maten. Gewoon iets neer zetten/ op hangen op verschillende plekken. 

Niet duur hoor. Zolang het onder de 100 euro is, en dat is het niet eens. Kun je gewoon die beestjes uit zetten. En ze maken het helemaal goed wat ze hebben gekost. Je kunt voor dat geld ze zelfs preventief inzetten, alleen moeten ze natuurlijk niet elkaar gaan bestrijden. 

Groeten,

 

Hannesh 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Hannesh ik had die gele lijmstrips al hangen en tot mijn verbazing ben ik er eigenlijk voor 90% van af.

Voor nu hou ik t zo en zodra de ronde klaar is dan even een grondige schoonmaak.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...