Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

gtti

2x DR240 Samsung F-series GEN3 4800W LED +CO2 Gekkigheid.

Recommended Posts

Hoi!

allereerst de beste wensen voor 2021!

Ook ik moest eraan geloven, ik heb m’n Opticlimate eruit geflikkerd en ben overgestapt naar LED.

Mijn setup in hoofdlijnen:

2x secret jardin DR240 

4x Meanwell HLG-600 drivers

8x zelfbouw armaturen met 6x Samsung F-series GEN3 LED strips (pokkewerk)

1x Dimlux maxi controller

1x Dimlux CO2 controller *edit*
1x CO2 drukregelaar *edit*

1x 15 kg CO2 fles *edit*

1x actieve inblaas 2000m3

1x afzuiger 3250 m3 (blaast uit via filter)

1x voedingscomputer, maar het meeste doe ik handmatig.

Medium rfx-1 op 11liter potten

Eb en vloed 5 cm hoog.

Voeding yaraliva calcinit en kristalon bruin. En een beetje Calmag.

De LED drivers zijn 24/7 aan, er zit een relais tussen die 12/12 schakelt tussen de tenten, zodoende geen inschakelpiek.

Ik had een slechte start met de stekken en wegens omstandigheden heb ik ze 5 weken voorgegroeid. Ze zijn mooi hersteld en hebben allemaal lekker dikke stammen en een flinke wortelkluit.

Ik zit nu op dag 21 bloei, vanaf vandaag gaat de CO2 aan. Ik post het nu hier omdat het pas vanaf week 3 interessant wordt. 
 

De LEDS draaien nu op maximum vermogen met een temperatuur van 50 graden celsius. De toppen zitten op een mooie 27 graden Celsius en de bladeren op 25 graden Celsius.

De planten werden me te hoog dus heb vandaag een netje gespannen.

Ik hoor graag wat jullie ervan vinden. 
 

Groetjes,

gtti.

2279A064-8084-4C93-853C-921C7BA0798F.jpeg

179889AE-3F26-48B2-AC36-0A83C0F3AA66.jpeg

6D34F3A4-0200-4AB5-9EDF-7C7BE3D67396.jpeg

54778811-7AC4-4051-BC95-55B9EB7E402D.jpeg

0B5314EF-5387-43DF-8FE1-6C3E3D6D789B.jpeg

9BC66AF0-AE4A-4524-B734-10AA2EDB53F9.jpeg

852FC39C-1088-45F1-97F3-3BCF015F68DD.jpeg

F06D8A4B-998C-49C0-A4B9-CFC95BEC9D3D.jpeg

5F707122-16E3-4352-8FA4-1B497C10F49C.jpeg

346FB58D-9B05-4062-A5A3-F9BDD18A0F3C.jpeg

55091F7F-B0FD-420E-B088-20EF15FBE296.jpeg

403D0E87-7B3A-4489-8D8F-083F953F6566.jpeg

C26919E0-FC5A-498C-A9B2-7DA43B6D5F52.jpeg

Edited by gtti
  • Like 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb deze strips ook en ben er heel tevreden over. Vind het er mooi uitzien maar heb zelf de lamp veel dichter op het gewas. Veel te dicht maar ik offer graag een paar toppen op voor het grotere geheel.

Voor de beeldvorming.

IMG_5831.thumb.JPG.d0b35d3eab4841404dab0

Edited by dilago
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik had ze er eerst op 10 cm, maar er waren een paar uitschieters, die zaten vervolgens tegen de LEDs aan en waren een beetje gegrild. :rolleyes: Daarom heb ik nu alles even hoger heb gehangen.

Als de strek er uit is ga ik ze wat lager hangen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De strekkers kan je beter onder het net doorsteken dan de lampen er hoger om hangen. De lamp hoger hangen moet je eigenlijk nooit willen tijdens de volle bloei.

Edited by dilago
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thnx voor de tip, ik ga er morgen mee aan de slag. 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

In je titel zie ik "CO2" staan, maar in je tekstje zie ik er niks van terug.

Ben zeer benieuwd hoe je je CO2 gaat aanpakken zonder OptiClimate.

Ik zie ook een afzuiger staan van 3250 M3.

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Kees A 

CO2 wordt toegevoegd met de dimlux maxi controller en CO2 flessen.

Inblaas en afzuiger wordt gedimd en er wordt in de zelfde ruimte buiten de tent afgeblazen door de filter. Zo kan de temperatuur hoog gehouden worden en gaat er weinig CO2 verloren.

Zie foto 7 rechts zie je de CO2 fles.

(ik heb de tekst inmiddels aangepast) :D

Edited by gtti

Share this post


Link to post
Share on other sites

Succes :)

Mooie setup. :verrygood

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geen problemen met de rh nu je in de zelfde ruimte uitblaast?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 minutes ago, MisterX said:

Geen problemen met de rh nu je in de zelfde ruimte uitblaast?

Ik heb een bouwdroger in de ruimte. Foto 7 links. De luchtvochtigheid buiten de ruimte schommelt tussen 50-60%, als ik dat niet doe beslaan alle ramen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie setup, een paar kliekjes van de totale ruimte zouden de collage wel afmaken. Dus 1 ruimte, met 2x een 240x240 tent, 200x 11 liters? En dan afblazen in dezelfde ruimte, wordt de ruimte zelf ook nog afgezogen? Want anders ontstaat er met een 2000kuub inblaas een gigantische overdruk in die ruimte lijkt me? 

En je lijkt nu al behoorlijk last van spint/trips te hebben, doe je hier nog wat tegen? 

Edited by pindarots123
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja ben daar ook wel benieuwd naar.

Hoe zijn de verhoudingen van je voeding door de grow heen?

En bevalt het een beetje?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb zelf dan wel een hele andere lamp maar sinds ik op 35/40cm hoogte kweek  ipv op 15cm haal ik betere resultaten ,aan sommige bladeren te zien op foto1 vinden deze het ook een beetje te heet. Of lijkt dat maar zo?

Edited by JackyH80

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je zowel inblaast uit als afzuigt naar de zelfde ruimte krijg je daar toch geen overdruk? Tov de tenten wel natuurlijk, maar dat heb je per definitie als je een onderdruk in je tent hebt. Maar de hoeveelheid lucht die de tentjes ingezogen worden is altijd even groot als wat er uitblaast, dus maakt het geen verschil tov buiten deze ruimte.

Verbaast me wel trouwens dat je de enorme hoeveelheid vocht die van de planten af verdampt met zo'n enkele bouwdroger kunt opvangen.

@pindarots123 Als ik de fotos goed bekijk moet dit 240x240 zijn. Zou ook absurd veel licht zijn op de helft van dat oppervlak

Share this post


Link to post
Share on other sites
13 minutes ago, cannarie said:

Als je zowel inblaast uit als afzuigt naar de zelfde ruimte krijg je daar toch geen overdruk? Tov de tenten wel natuurlijk, maar dat heb je per definitie als je een onderdruk in je tent hebt. Maar de hoeveelheid lucht die de tentjes ingezogen worden is altijd even groot als wat er uitblaast, dus maakt het geen verschil tov buiten deze ruimte.

Verbaast me wel trouwens dat je de enorme hoeveelheid vocht die van de planten af verdampt met zo'n enkele bouwdroger kunt opvangen.

@pindarots123 Als ik de fotos goed bekijk moet dit 240x240 zijn. Zou ook absurd veel licht zijn op de helft van dat oppervlak

Klopt, ik had ff verkeerd gekeken 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@pindarots123 de inblaas en de afzuiger worden allebei gedimd met de frequentieregelaar. Dus zo hard blaas ik niet af. Er is wel een overdruk in de ruimte buiten de tent, maar zolang het niet ruikt is het voor mij niet hinderlijk.

Tja, ik krijg altijd gratis stekken bij m’n spint. Ik heb ze op dag 1 en dag 7 behandeld, daarna niets meer aan gedaan. Ik ga weer met zelfgemaakte  knoflooksoep aan de gang, dan houd ik het wel onder controle.

@JackyH80 Sommige waren in een korte tijd zo snel gestrekt dat ze tegen de lamp aan kwamen, daar hebben ze een beetje stress van gehad. Nu heb ik het iets hoger hangen. Ik ga ze morgen goed onder de netten leggen, knakken en buigen, dan kunnen de lampen weer zakken. 
 

@cannarie Prima bouwdrogertje hoor, misschien scheelt het dat ik om en om draai, dus dan hoeft ie alleen maar het vocht van 1 tent tegelijk af te voeren. Extra voordeel, de bouw droger warmt de ruimte ook op. Enige nadeel, de compressor maakt best wat geluid.

Het zijn inderdaad 2x 240x240 tenten 192x 11 liter potten in totaal.

@MisterX

Ik los 1 kg yaraliva calcinit op in 10 Liter heet water. Dit is dan mijn A voeding.

Dan los ik 1 kg kristalon bruin op in 10 liter heet water. Dit is dan mijn B voeding.(Deze is moeilijker oplosbaar, dus goed roeren tot je geen kristalletjes meer ziet)

Ik doe jaren met een zak voeding, het is goedkoop, minder gesleep met jerrycans. En ik heb er tot nu toe alleen maar goede resultaten mee behaald. Enige additief die ik gebruik is Calmag, anders worden ze geel vanaf week 3.

Schema

             A : B      

Week 1 groei 1,5: 1

Week 2 groei  1 : 1

Week 1 bloei. 1 : 1

Week 2 bloei. 1 : 1

Week 3 bloei. 1 : 1.1

Week 4 bloei. 1 : 1.2

Week 5 bloei. 1 : 1.3

Week 6 bloei. 1 : 1.4

Week 7 bloei. 1 : 1.4

Week 8 bloei. 1 : 1.2 

Week 9 bloei. 1 : 1

  • Like 1
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Succes ziet er goed uit. 

Duidelijkere fotos van het complete plaatje zoals eerder vermeld zou ik ook graag willen zien. 

Misschien ligt het aan mij maar ik begrijp de voeding verhouding die je boven hebt vermeld niet.

Wat bedoel je met 1,5:1 bijvoorbeeld ?

1,5 ml A en 1 ml B per 10 liter water ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 hours ago, gtti said:

ik los 1 kg yaraliva calcinit op in 10 Liter heet water. Dit is dan mijn A voeding.

Dan los ik 1 kg kristalon bruin op in 10 liter heet water. Dit is dan mijn B voeding.

@Buyuk

In week 1 groei doet hij 50% meer A dan B

In week 2 groei van beiden gelijke hoeveelheid

In week 1 en 2 bloei beiden gelijke hoeveelheid

Vanaf week 3 bloei gaat hij de hoeveelheid B-voeding iets verhogen t.o.v. A

Edited by al green
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@gtti

Welke bouwdroger heb je? Weet je ook een beetje hoeveel vocht hij uit de lucht haalt?

 

Hoe bepaal je hoeveel Calmag je toevoegt?

En doe je dat de hele cyclus? Dus ook al in de 2 weken groei en daarna in alle 8 weken bloei?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja ik heb er ook wel eens naar zitten kijken omdat het zo goedkoop is! Ze blijven de hele ronde mooi met dit schema?

Ben ook wel ben benieuwd naar de cal/mag idd geef je geen silicium erbij?

Edited by MisterX

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Kees A https://nl.trotec.com/shop/luchtontvochtiger-ttk-171-eco.html deze heb ik en dit werkt prima, zie specs.

Ik begin vanaf week 3 met 0,1 ml per liter en bouw dat op tot 1ml per liter tot week 7.

@Buyuk  Precies zoals @al green het beschrijft. In het begin hebben de planten meer N nodig en aan het eind meer P en K, door een beetje te spelen met die verhoudingen krijgen ze wat ze nodig hebben. Maar je kunt gedurende de kweek 1:1 doseren, maar dat is niet ideaal.

@MisterX Soms wel soms niet, maar dat zal aan mij liggen, de opbrengst is in ieder geval altijd goed. @racker deed het ook op deze manier en hij had altijd mooie groene planten. Check zijn topics op open grow en thcfarmer.

Ik voeg geen extra silicium bij. Wellicht zouden ze iets mooier zijn als ik dat wel zou doen. Of het echt uitmaakt onderaan de streep betwijfel ik.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Met Sillicium krijg je in ieder geval sterkere planten. 

De kans op meeldauw of top rot wordt daardoor kleiner.

 

Gebruik je het water wat uit de ontvochtiger komt opnieuw?

De EC daarvan is een stuk lager.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Kees A Nee, dat gaat direct het riool in. Ik heb heel zacht water bij mij in de omgeving. Ik zal eens een potje silicium bestellen, eens kijken of het helpt. Blijf je dat gedurende de hele kweek geven?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lekkere knoflooksoep voor de spintjes. 
 

Deze sproei ik over de bladeren en geef ik mee met het voedingswater. 
 

Je kunt ook rogis garlic kopen voor 100 euro. Of je koopt wat knoflook en neemt de stank voor lief.

28418E2E-4A7E-4436-9C97-FDBF8FCFD428.jpeg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...