Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

MisterX

2x geek beast pro 630 watt 240x120 5 plant scrog

Recommended Posts

Ziet er goed uit. Lijkt erop dat ze zich beginnen te settelen, een stuk  minder rode stelen en de bladstand verbeterd zich al :tu denk dat  je nu ook een mooie par waarde hanteert.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vandaag nog meeldauw gespot op 1 van de planten dus even een behandeling met zwavel gegeven 5 gram op 1 liter. Nu staan ze met een hele lage lichtintensiteit totdat ze opgedroogt zijn van deze douche.

https://www.welkoop.nl/winkel/tuin/plant-zorg/tuinapotheek/schimmels-ziekten/solabiol-microsulfo-spuitzwavel-tegen-schimmels-poeder-200gram_1301468

 

Ook heb ik wat LST technieken toegepast op de planten. De planten zijn wel echt goed aangeslagen en groeien als kool met de dag nu.

Heb op youtube even wat info verzamelt over welke hoeveelheid licht de planten in welk stadium willen. Denk dat meer mensen daar wel wat aan hebben.

image.png.d755de691f18afe34eebaa77c6e9e334.png

 

 

 

 

image.png.ee5ba3981e587f92c3dd5f43a2618bd9.png

 

 

Ook heb ik mijn garantie pulse pro binnen :) nu heb ik er dus 2. de pulse grow met de kapotte licht sensor mocht ik houden voor $50 

image.png.8447afb3664a67c8f0fe88373fef1b1f.png

 

 

 

Edited by MisterX
  • Like 1
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

kun je het te gebruiken wattage ook uitdrukken in % van het totaal aanwezige W ?

stel je gebruikt Led 600W

Bijv. : 1e weekbloei 10%-2e week 15%-3e week 25% en verder.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik vind dat niet een vraag waar ik je nu een eenduidig antwoord op kan geven. Dit komt omdat ik zelf aan het experimenteren ben met de lamp hoogte en wattages en ik heb niets opgeschreven. Dit omdat ik kijk wat het met het klimaat doet ik wil de tent wat warmer hebben zonder de verwarming hoger te moeten zetten(zonder succes tot nu toe). Dat zal ik uit moeten testen voor je. Mijn wattage meter heeft het net begeven geloof ik en die % knoppen kloppen op de lamp voor geen meter. Ik kom hier nog op terug.

Ik meet namelijk het aantal Lux en gebruik dat als referentiepunt. Dit omdat ik geen PAR meter heb.

https://www.amazon.com/Digital-Illuminance-AP-881E-Display-Storage/dp/B07Q56D14Z

 

Ik weet dat de lamp ongeveer 1000 PAR produceert op 30 centimeter. als ik kijk naar de review van Migro.

Mijn lux meter geeft op die afstand 3400(x10) lux aan. Nu wil ik 500 Par op mijn planten hebben dus stel ik mijn lamp zo in dat ik 1700(x10) lux op mijn planten krijg volgens de meter.

Mijn lux was trouwens teruggelopen van 3400 naar 3000 door de kalk uit de bevochtiger in een week. Na een schoonmaakbeurt met een doekje moet alcohol was hij weer terug op 3400. 

Dit is gebeurt toen de lamp op 30 centimeter hing. nu hangt hij op 70 centimeter met een hoger wattage (wel de zelfde Lux)

 

Ik krijg het alleen niet op een fijne temperatuur met deze lage PAR/wattages. Ik begin te denken dat die kachel hoger moet gewoon.

wel geeft mijn pulse grow aan dat het 1 tot 2 graden kouder is als mijn andere meters..

image.png.9e823a017c820b6ac195ffd830fd86eb.png

 

 

Edited by MisterX

Share this post


Link to post
Share on other sites

Binnen afblazen :whistling of  maar heel minimaal naar buiten toe.   enkel als je teveel warmte hebt, of te weinig CO2 dan is naar buiten beter in mijn ogen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zal eens binnen afblazen een paar dagen bij deze. kijken wat dit voor het klimaat doet. Ben inderdaad alleen bang dat ik te weinig co2 heb dan (dit kan ik niet meten) 

Edited by MisterX

Share this post


Link to post
Share on other sites

templog.thumb.jpg.651b09160401b93b617002eec92c377d.jpg

 

Hier word momenteel 850W led binnen afgeblazen. Met een pc fan ventileer ik de ruimte naar buiten 40-50m3. Ruimte thermostaat staat op 20.  Heb er nu een co2 meter liggen en houd het prima op 550ppm

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zou overdruk het niet naar buiten drukken hier? het gat van de afzuiging bij het raam is namelijk open nu. Zie even niet hoe ik ventilatie naar buiten zou kunnen realiseren met mijn ombouw.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat is afhankelijk van hoe je nu inlaat hebt. Het zal de weg van de minste weerstand kiezen dus terug je huis in en of een deel zal ook wel naar buiten gedrukt worden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik voel een beetje koude lucht aan het einde van de slang. dus denk dat de afzuiger lucht van buiten naar binnen trekt. maar veel is het niet.

ik heb de CV naar 22,5 gezet en de RH omhoog gegooid omdat de VPD te hoog werd. Blad temperatuur is een graad hoger als de luchttemperatuur. 

Vind deze hoge vochtigheid echter niet zo fijn. als mijn controller op hol slaat is mijn filter naar de kloten (dit schijnen deze controllers nog wel eens te doen)

 

image.png.bcd813e03a6bdaf58765b9beee2ffe34.png

Edited by MisterX

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 hours ago, wieries said:

templog.thumb.jpg.651b09160401b93b617002eec92c377d.jpg

 

Hier word momenteel 850W led binnen afgeblazen. Met een pc fan ventileer ik de ruimte naar buiten 40-50m3. Ruimte thermostaat staat op 20.  Heb er nu een co2 meter liggen en houd het prima op 550ppm

Blaas je uit in dezelfde kamer als waarin je kweekt?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@wieries welke co2 meter heb jij?

 

Ik zit ook te kijken voor zo een ding maar je leest veel dat de metingen onnauwkeurig zouden zijn. Zeker als je er voor 1 kiest die onder de 100 euro is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

wel duur daar die dingen :( wil eigenlijk geen 150 a 200 uitgeven hiervoor

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yep in de zelfde ruimte afgeblazen als waar de inlaat van het hok ook vandaan komt. 
 

Ik heb deze co2 sensor
https://www.co2meter.com/products/lp8-miniature-co2-sensor
 

Die hangt bij mij aan een arduino.  Zou er niet op gaan besparen om een goede meter te kopen. Altijd kijken of het op basis van een ndir sensor is, dit zijn de goede sensoren en niet de onbetrouwbare die verlopen naar een paar dagen tijd.

Heb zelf ook een alie express meter liggen maar die wijkt zoveel af dat je daar helemaal niets aan hebt. 
 

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thx voor de tip. Ik ga hier later nog wel mee aan de slag.

Ik moet echt gaan beginnen om mij te focussen op het scrog net en ben er nog niet over uit.

 

Ik zit te denken aan zoiets. maar heb een beetje moeite met de PVC 3 weg kleppen te vinden zonder een lange levertijd. De gamma heeft ze niet.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

kijk eens bij de wildkamp. deze heeft alles wat je maar kan bedenken op gebied van pvc. Nu denk ik dat je een T-stuk bedoeld?  zoiets als deze?

https://www.wildkamp.nl/product/vdl-pvc-t-stuk-90-3x-inwendig-lijm-16-bar-25-mm/715908

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je kunt ook kijken bij Welkoop (tenminste, die grote in Aalsmeer)

Die heeft ook veel van dat spul liggen.

Zelf heb - daar komt ie weer!!!! - vanalles gekocht bij de AfhaalChinees. Met schroefdraad, zonder schroefdraad, verloopstukken, T-stukken, 3-wegstukken, 4 wegstukken, vanalles.

Habbekrats en hebben is hebben.

 

Of anders zo'n droognetje kopen bij Zeeman of GS en langere buizen erin schuiven.

image.png.47d7f1d9527be5a0512366d09cf5aa9c.png

 

Of Wildkamp zoals Wieries al zei, of PVCvoordeel.nl

Edited by Kees A

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit soort 3 weg stukken heb ik nodig. 

https://www.amazon.nl/Tuinieren-Fitting-Build-Meubels-Connectors/dp/B07KCHMKJ7/ref=asc_df_B07KCHMKJ7/?tag=nlshogostdde-21&linkCode=df0&hvadid=454777602946&hvpos=&hvnetw=g&hvrand=2191798097242250029&hvpone=&hvptwo=&hvqmt=&hvdev=c&hvdvcmdl=&hvlocint=&hvlocphy=1010584&hvtargid=pla-684702322229&psc=1

 

image.thumb.png.b036111737893ee737314e6ae883931b.png

 

 

 

Wou dat ik hier eerder naar gekeken had. Dan had ik het gewoon uit het buitenland kunnen bestellen.

 maar ik leef soms met het motto: Doe vandaag niet wat u tot morgen uit kunt stellen :( dan krijg je dit soort dingen.

 

Ik heb gekeken bij wildkamp / welkoop /PVC voordeel / google / gamma / praxis / hornbach  Tot nu toe heb ik het alleen kunnen vinden op Amazon en websites die het vanuit China opsturen. Dan heb ik het dus niet op tijd. De korste levertijd is tussen 5 en 15 februari.  

Als laatste hoop heb ik Martens PVC  maar gemaild

Ik denk dat ik maar een houten frame maak. Volgende keer maar een PVC frame dan. Of iemand moet ineens een link toveren die ik na 3 uur zoeken niet heb kunnen vinden.

 

 

 

Edited by MisterX

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toevallig een 3D printer in huis? ;-)

Dan heb je zo er eentje geprint! Bijvoorbeeld.

Had al wat andere leden gezien met 3D printers hier en ik moet zeggen, behoorlijk handige dingen mee kunnen maken voor de grow.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Jiffy en @wieries Bedankt voor de hulp! ik ga hier over na denken ! momenteel heb ik tijd te weinig door de gelul met corona moet ik dikke overuren draaien om alles op de zaak toch geregeld te krijgen ondanks zware beperkingen en bezuinigen. 

Hoop dat ik hier morgen even de tijd voor kan nemen om dit uit te werken.

 

Update.

 

De planten staan nu 14 dagen in hun potten en ze zijn flink gegroeid. Helaas zijn ze niet allemaal even groot. Dit netje ga ik niet vol krijgen in 4 weken. ik hoop dat het lukt in 5 weken maar het zal eerder 6 worden.

Ik probeer de planten met een boel LST toch op de zelfde hoogte te houden en al vroeg in de breedte te laten groeien. Deze week voor het eerst weer water moeten geven. Dit keer alleen met silicium volgens het voeding schema.

Elke dag spuit ik de planten even af met water en anders krijgen ze blad voeding. wisselend tussen (silicium, Micro plus, Basisvoeding) Ook heb ik meeldauw geconstateerd dus heb ik een spuit beurt met zwavel gegeven.

 

Lampafstand: 70 centimeter

Circa 500 par (1700 LUX) 3400 Lux = circa 1000parr

Wattage: onbekend mijn watt meters zijn beide kapot gegaan. ik vermoed door de piek spanningen van de LEDS.

Lamp staat ongeveer op 60% power maar die afwerking van de chinezen was niet echt goed. waardoor je het percentage niet goed af kan lezen.

 

 

image.png.29df837b79f761550206b587390b30b9.png

image.png.7b92762287219ae0689f4b1658db7ffe.png

 

 


20210120_194204.thumb.jpg.887d421e810a5a2f7d023faf4f9cea7f.jpg20210120_194132.thumb.jpg.f3d3c7a027c7eb23c0898ddef105dd9f.jpg20210120_194050.thumb.jpg.73a09ff0e266b2a8ba0d8dbbdab1e0a9.jpg20210120_194043.thumb.jpg.f19ed63353f12e5cbe77817a8247a973.jpg

 

 

20210120_194240.thumb.jpg.d7796185723ed4061be6378765c67988.jpg

 

Verder heb ik nog wat problemen. Ik heb steeds problemen met de zone verwarming icm met de stadsverwarming die ik heb.

De kachel in de grow room wil sinds giserern niet meer verwarmen. Dus ik ging er vanuit dat de moter het binnenwerk weer defect was. Resultaat is dat het veel te koud is in de growroom

 

Dus ik racen naar de winkel en daar wat stennis geschopt. want ik heb al 3x de moter en 2x het binnenwerk moeten vervangen in 2 a 3 jaar. (kosten 160 euro per keer voor een moterset) en 50 euro voor een binnenwerk.

Ik heb een binnenwerk meegekregen om te proberen. Dus ik heb mijn hele systeem leeg laten lopen en het binnenwerk vervangen.

 

Verwarmt dat kloten ding nog steeds niet. maar als ik de radiator ontlucht word de aanvoer leiding wel warm en de kachel ook een beetje. Dus de klep van de unit gaat wel open.

Maar zodra ik stop met ontluchten koelt de kachel weer af. Dus nu denk ik dat het probleem bij mijn RTL ventiel is. Deze heb ik er in december op gezet zodat de radiator niet zo warm word. maar nu lijkt het of het ventiel helemaal niks meer doorlaat of veel te weinig.

Dus als iemand suggesties heeft . Help me out

20210120_190146.thumb.jpg.c8473b9fd424e2d894879306c8a85241.jpg

 

Het ventiel

image.thumb.png.d9ab5e4da05b770671aa2fb61b58eba9.png

 

 

De klep van de zone verwarming

image.thumb.png.3010f9de4c2941a6fc522822ef22db4d.png

 

 

Het binnenwerk.

 

image.thumb.png.c6a5afdd2b416420941acfa1f6cc41e5.png

 

Edited by MisterX

Share this post


Link to post
Share on other sites

stadsverwarming water is al snel zon 90 graden.. dit zal een deel je radiator instromen tot dat hete water het RTL ventiel bereikt. Deze zal vrijwel direct dichtlopen omdat deze niet meer dan de 50graden doorlaat waar je hem zo te zien op ingesteld hebt. Deze manier van afknijpen hoe heet je radiator word gaat niet tot bijna niet werken.

 

De enige manier hoe je dit wel zo geregeld kunt krijgen is er een warmte wisselaar met pomp er tussen te zetten zoals je die ook wel veel ziet op vloerverwarmingen. Zeg ik er gelijk bij dat het een veel te dure oplossing is. Als ik joun schoenen stond, dan was het snelst en het goedkoopste om die radiator een eind op te schuiven zodat zijn warmte straling niet recht op die tent straalt.  RTL vertiel er weer tussen weg.

Edited by wieries
  • Like 1
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moest je in B wonen wist ik wel wat adressen voor dat hoekstuk.

Hoe dik zijn die buizen van die Greenqube, anders een space booster van Secret Jardin met daar een gaaspaneel op. Makkelijk te verstellen in hoogte en steviger dan nylon of touw om de planten naar onder te houden.

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@wieries het werkt inderdaad niet zo goed als dat ik bedacht had. Wel helpt het iets.  Het werkt het beste als de radiator contact moet draaien om de kamer te verwarmen toen ik de RTL ventiel op 30 graden had ingesteld ging dat wel redelijk

Ik kan alleen nergens heen met de radiator in de kamer. Mijn enigste optie zou dan zijn op de voorzolder aan de andere kant van de zelfde muur..

Zou het niet helpen om de RTL op de wateraanvoer te zetten IPV de afvoer? Nouja ik zal dan een nieuwe moeten kopen want deze gaat niet meer open.

 

@El_Magico hebben deze adressen geen webwinkels?

Edited by MisterX

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...