Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

MisterX

2x geek beast pro 630 watt 240x120 5 plant scrog

Recommended Posts

Je zou zeggen van wel! ben benieuwd of ik dit deze ronde weer krijg. Zeker nu ik vorige week de voeding opgeschroefd heb.

Ik was altijd heel zuinig met de voeding. nu schroef ik alles flink op! Kijken of het deze keer weg blijft. ik geef veel meer Voeding en vooral Cal/Mag als op  HPS. Daar blijven ze wel mooi groen tot en met week 10 met mijn oorspronkelijke voedingschema.

Edited by MisterX

Share this post


Link to post
Share on other sites
18 hours ago, MisterX said:

 

image.thumb.png.60214896a7aa322ca58a2b4482fb5d74.png

had ik vorige ronde in mijn HPS tent,  samengevat had ik daar gegroeid in arme medium, tijdens de groei bac bio gegeven, vanaf bloei beslist om het bodemleven te laten proberen de ronde af te werken. Sterk ondervoed dus met zulke bladeren tot gevolg. 

Als ik het mij goed herinner was het in de eerste fase vooral een P tekort 

Share this post


Link to post
Share on other sites

26 dagen 12/12 50 cm lampafstand

 

deze keer nauwelijks ontbladert. ik zie wel potentie op zich als de plantjes het maar vol houden.

Edited by MisterX
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo te zien gaan die het wel volhouden! :tu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er inderdaad veelbelovend uit man.. ook zeer nette kweekje man:specool

Ben wel benieuwd naar het eindproduct.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ga geen moeite meer doen voor een stukje text nobody gives a fuck annyways. 

20210310_162907.jpg

20210310_162930.jpg

20210310_162940.jpg

20210310_162948.jpg

 

 

Maak mij wel een beetje zorgen,

 

Vorige keer begonnen de bladeren nu ook lichter te worden.

20201115_192551.thumb.jpg.e658c0900afad8d1eb59e53224bbbc30.jpg

 

 

Week later was het al zo

image.thumb.png.53d8bac9397b19a309b05f59216a0a30.png

 

weer een week later was het zo. In @VolcanicSea  zijn topic werd nog de gedacht uitgesproken dat het een calcium overschot was. Excess calsium

 

 

image.thumb.png.2350a5a4386b2c80bf6aadf39b72cb1b.png

 

Edited by MisterX
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, MisterX said:

 

20210310_162948.jpg

 

Dat is een mooie plaatje man, Wauw wat een uitzicht heb jij thuis. Pracht van een veld echt waar!:dribble:

Edited by upheaval
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
22 hours ago, MisterX said:

Maak mij wel een beetje zorgen,

je kan niet meer doen dan wat je nu doet. Al vind ik niet dat ze er slechter uitzien dan vorige week (en slecht zien er helemaal niet uit hoor)

Ik zie een mooi gevuld veld, maar niet te dicht begroeid. En ik zie dames die het naar hun zin hebben

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 3/10/2021 at 4:49 PM, MisterX said:

ga geen moeite meer doen voor een stukje text nobody gives a fuck annyways

Ik lees het wel degelijk, alleen reageer niet zo veel:rofl

Zouden de planten niet gevoelig zijn voor de hoeveelheid licht? Dan kunnen de planten namelijk ook wat geler worden:innocent:

Gr, X 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

De planten zijn ongesteld opeens hebben ze besloten dat zij zich gaan koelen. Ze koelden de tent zo erg af dat ik weer van onderen moest afzuigen.

De blad temp is ook gezakt tegenover de lucht temperatuur. momenteel is de blad temperatuur  1 a 2 graden lager als de omgeving temperatuur. Het klimaat moet daardoor heel anders worden als je de VPD rond de 1,5 wil houden.

Dus ik heb de luchtvochtigheid omlaag geschroefd omdat de blad temperatuur lager werd.

 

Denk dat de planten net hebben aangekondigd dat ze zich zelf wel kunnen koelen nu lol

image.png.e40492e3ee97ddfe2ae1d1bd484fc903.png

 

 

Ik heb 3 van deze dingen in mijn tent. 2 daarvan is de zwenk functie al kapot. eentje heb ik er pas 2 weken. die van @Jiffy is ook al kapot binnen een paar weken.

Niet kopen dus.

 

image.thumb.png.d207d2ce30187e81d2e6ffdc2a1fe7ba.png

Edited by MisterX
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mogelijk heb je wat te vroeg geschakeld en dan blijf je met led een beetje achter. Desondanks ziet her er uit dat het nog een leuke ronde gaat worden. Succes met de laatste weken!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoe bedoel je te vroeg geschakelt? is 5 weken voorgroei niet genoeg dan :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee mag minstens twee keer zo lang. :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja ik blijf me verbazen dat er in deze markt niet een goede kleine zwenkbare ventilator is van solide kwaliteit, speciaal voor in een kweektent.
Het is allemaal van die wegwerprotzooi wat met een paar weken kapot is.
Welke ik je wel echt kan aanraden is deze KLIK.
"Nadeel" is alleen dat je zelf even een houten plankje moet maken waar je ze op kan zetten.
Maar dit is niet moeilijk, gewoon even een plankendrager eronder en je kan 'm in hoogte verstellen dmv bijvoorbeeld een spanbandje of tyrip.
Apparaat is mooi, compact en van goede kwaliteit, ze zwenken zowel verticaal als horizontaal. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, Plantformer said:

https://www.greensell.nl/a-55776076/ram-rapid-air-movement/ram-oscillating-multi-fan/#description 

Draait bij mij al een jaar, 24/7. geen enkel probleem, top ding

Die was bij mij ook al stuk binnen een ronden.

Je moet het bijna incalculeren bij je grow 100 euro fans per draai lol

 

@Jiffy zou dat wel handig zijn voor mij? ben bang dat ik de warmte van de lampen etc op mijn planten blaas. Nu ik ook van onderaf aanzuig.

Ander punt wat ik jammer vind is dat ze niet in NL verkrijgbaar zijn.

 

 

Edited by MisterX

Share this post


Link to post
Share on other sites

Neemt ook nogal wat plek in zo'n diffuseair vind ik, ik hou het voorlopig op die 5w en 12.5  watters van Garden Highpro.

Tot nu toe leven die hier nog allemaal enkel oscilireren ze niet en ben je er niets mee in een grote tent.

In jouw plaats zou ik gewoon  een (of meerdere) tafelventilator aan je plafond hangen met snelbinders en schuin naar beneden doen blazen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vandaag staan de planten 35 dagen op 12/12. Ik ben een beetje dom geweest. er heeft namelijk al 2 maanden een wifi extender in de tent gestaan waar een groen led lampje op zat. Dit had ik niet door tot gisteren avond. :execute

Hopen dat het geen herma word. Hoe zit dat eigenlijk met groenen lampen en de planten. Moet dat specifiek licht zijn?

 

Het vergelen is verder niet doorgezet de planten aan 1 kant van de tent lijken zelfs wat herstelt / groener geworden te zijn. De rest is gewoon niet geler geworden wat al een win is. Gelukkig kweken we voor de toppen en niet voor de bladeren. Alleen het maximale kan je er niet uit halen als ze niet perfect zijn.

Verder ben ik best tevreden voor de top ontwikkeling voor dag 35. het tentje zit niet voor 100% vol maar eerder voor 90% dus dat zal ook wat in de opbrengst schelen.

 

Verder geef ik de afgelopen 2 weken 2x per week voeding ipv 1x zoals aanbevolen door de fabrikant. Dus ik geef eigenlijk dubbele voeding maar de planten lijken er goed op te gaan dus ik ga hier niks aan veranderen.

Gemiddeld was het overdag 24 graden deze week met een lv van rond de 50% daarmee ben ik uitgekomen op een VPD van 1,5 ik wil de planten veel laten drinken nu. Momenteel drinken ze 3 tot 3,5 liter per dag.  Dit is bijna het zelfde als op de 100 liter potten nu dus ben daar best blij mee. Daar dronken ze iets meer nog

image.png.927afed51653b251c19ad8f20dbfee00.png

 

 

 

 

 

20210313_162207.jpg

20210313_162215.jpg

20210313_162227.jpg

20210313_162324.jpg

20210313_162330.jpg

20210313_162336.jpg

20210313_162346.jpg

Edited by MisterX
  • Like 8

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je zou echt niet zeggen dat daar maar 5 potten onder staan.. Prachtig man:icecream:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja echt he! het verbaast mij iedere keer waard

heb de lamp weer op 40cm gehangen. de hoogtste toppen zaten daar al op. de lagere niet dus heb het paneel schuin gehangen.

blad temperatuur is weer gestegen van 23 naar 25 a 25,5. omgeving temp zo rond de 26 a 28

 

 

Edited by MisterX

Share this post


Link to post
Share on other sites

krijg toch weer te korten  na een korte periode van herstel:(  maar het is niet overal in de tent. ik denk toch dat er micro klimaatjes zijn doordat die fans kapot gaat en maar 1 kant op kunnen blazen.

Als of ze nog meer voeding nodig hebben.

20210315_171835.jpg

20210315_172054.jpg

20210315_172115.jpg

20210315_172333.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 hours ago, MisterX said:

 

krijg toch weer te korten  na een korte periode van herstel:(  maar het is niet overal in de tent. ik denk toch dat er micro klimaatjes zijn doordat die fans kapot gaat en maar 1 kant op kunnen blazen.

Als of ze nog meer voeding nodig hebben

 

Lijkt nog in een mild stadium gelukkig. Hoe ver zijn ze? De gele randjes, vlekjes doen mij denken dat ze nog wel iets meer kalium lusten, maar zeker weten doe ik het niet. Vind P en K soms lastig te onderscheiden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja je zou zeggen dat ze gewoon meer willen eten loop helemaal leeg op de voeding momenteel :P

Edited by MisterX

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...