Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

MisterX

2x geek beast pro 630 watt 240x120 5 plant scrog

Recommended Posts

Allemaal goeie ideeën jongens! :verrygood is toch altijd weer een beetje proefdraaien als je dingen drastisch omgooit. dan van bovenaf afzuigen is maar een apart gevoel. maar ook het gebrek aan warmte van de LEDS en dan toch de hoge blad temperatuur / vpd als ik de RH niet hoog hou.

Een ding waar ik wel heel blij mee ben is de zee van ruimte die ik nu in de kamer heb. werkt een stuk beter. Der is zelfs een forum member die voor mij de verbindingen 3d print om het scrog net te bouwen. Ben benieuwd of dat een beetje fijn gaat werken. Het word in hoogte verstelbaar scrog net zonder poten. Bedankt!

 

MYUKumc.jpeg

 

Hartelijk dank voor de goede ideeën en hulp. ik zal in ruil een leuk verslag proberen neer te zetten ;)

 

 

Ben ook begonnen met spullen kopen voor het scrognet

metselkoort 1.1mm geel en wit kijken of ik verschil kan ontdekken tussen 2 soorten touw

een pijpensnijder

verschillende maten RVS schroeven en ogen.

image.png

Edited by MisterX
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gaaspaneel en kabelbinders zeg ik u ! :P

Die geprinte stukken zien er fancy uit ben benieuwd naar het eindresultaat.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

gaas paneel is ook niet alles. dat doe ik de afgelopen jaren.

Vandaag de RTL ventiel er tussen vandaan gehaald nu werkt de radiator weer. Dat binnen uitblazen word ik ook niet echt vrolijk van. Het hele huis word de RH zo hoog dat de ramen beslaan :O

Het bleef wel lekker warm vannacht!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo Mister,

Bedankt dat je dit verslag maakt! 

 

Ik leer echt veel van dit topic, van de lampen, de ventilatie, in de ruimte of buiten afblazen, echt super dit topic:verrygood

Heel veel suc6! 

Edited by shelby

Share this post


Link to post
Share on other sites

Laatste dagen erg druk bezig geweest.

 

Verwarming werkend gemaakt weer.

Luchtbevochtiger is stuk. Nieuwe gekocht ( de ouwe rook begon naar brand/verbrand plastic te ruiken) apparaat is nog geen 2 maanden oud. Ga kijken wat ik kan regelen met de growshop. ik verwacht geen garantie.

Groter Osmose apparaat (met een opbrengst van 570 liter osmosewater in 24 uur bij 25°C en 4 bar) gekocht zodat hopelijk he bevochtiger niet meer kapot gaat en dat ik niet uren hoef te wachten om mijn bevochtiger te vullen

Op bezoek geweest bij een forum member voor de Hoekstukken van het scrognet. Aardige gast :verrygood

De planten gebonden dmv lst

Begonnen aan het eerste scrognet. Is best nog wel wat werk met deze hoekstukken. zou het geen 2e keer doen op deze manier.

6 liter water aan de planten gegeven (zonder voeding)

Lampen op 40centimeter gehangen tussen de 50 en 60% power. zou ongeveer 600 par moeten zijn. Volgende week ga ik voor de 700 par.

Edited by MisterX

Share this post


Link to post
Share on other sites

U vraagt wij draaien.

 

Update tijd

 

Vandaag staan de planten 21 dagen in de groei. Ze groeien sneller als verwacht wel zijn er 2 die wat achterlopen maar dat komt wel goed. Heb veel LST gedaan om de planten breed te laten groeien ipv in de hoogte.

Met een beetje mazzel red ik het met 5 weken voorgroei. Mimosa is immers een groeibeest dit scheelt tijd. Ik vind het een ideaal soortje voor een scrog maar ze is moeilijk te temmen.

 Het DIY scognet heb ik deze week gebouwd met behulp van 3d geprinte hoekstukken, Metseldraad, 20mm PVC pijp, en een zooi schroeven. Dit was een mega pain in the ass. De PVC buizen van 20mm zijn te flexibel. Dit had ik kunnen weten. Gelukkig heb ik het met veel pijn en moeite het draad strak kunnen krijgen.

Als ik dit nog een keer doe word het met dikker PVC of met hout. zodat het spannen van het draad minder irritant is.

 

Het scrognet heb ik wat hoger gehangen als dat ik normaal doe. Dit zodat ik de panty nog kan vervangen wat een stof filter voor moet stellen. Deze houd een gedeelte tegen maar niet alles. @Jiffy heeft mij vertelt dat de filter verstopt raakt / kapot gaat door het kalk uit het water en dat ik beter snel over kan stappen op osmose water voor de ontvochtiger. Dit zal ik dan ook snel doen. Ik heb een groter osmose apparaat bestelt.

 

De lamp heb ik ook weer op het plafon gehangen en het wattage weer verhoogt. Alles zal vol met kalk door de bevochtiger. Ik heb mijn PAR verhoogt van 500 naar 600 en aankomende week ga ik naar 700 PAR. zit nu op 2000 a 2100 lux van de 3700 op 30cm (dit is mijn referentie punt want dit zou 1000par moeten zijn) 

 

Nu het scrognet in de tent staat is er geen plek meer voor mijn luchtbevochtiger. Dit is wel irritant want ik heb deze het liefst in de tent. Want buiten de tent word de RH gewoon te hoog als ik hem alleen in de kamer laat blazen en zit alles vol met condens (inclusief elektronica)

Als test heb ik nu geprobeerd om hem half in tent in te laten blazen en half er buiten. Of iemand moet beteren ideeën hebben.

 

Ook twijfel ik hoe ik de planten moet positioneren. heb de dames op verschillende manieren neer gezet maar dit lijk mij toch het handigste. Of iemand anders moet een goed idee hebben.

 

Ben echt benieuwd wat er af gaat komen in deze tent! zeker als je verslagen ziet van 2kg :O

 

 

 

 

 

20210126_214615.jpg

20210126_214620.jpg

20210126_214629.jpg

20210126_214638.jpg

20210127_195126.jpg

20210127_195135.jpg

20210127_202221.jpg

20210127_202228.jpg

20210127_202246.jpg

20210127_205147.jpg

20210127_205202.jpg

20210127_210229.jpg

20210127_210422.jpg

Edited by MisterX
  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze staan er verder wel gezond bij zo te zien.

Hoe ga je scroggen? Ga je weg snoeien onder de scrogg? Ga je de "fanleaves" ook nog weg knippen zodat alle toppen mooi in het licht zitten? Ik heb daar een goede ervaring mee gehad en dat leverde top resultaat op (harde toppen). 

Hoe ga je ze voeding geven? Volg je een bepaald schema, regime?

Ik vind die buizen in het midden een beetje jammer. Misschien vouw je die tak er nog wel over heen, maar toch. 

Verder snap ik niet zo goed dat je zo veel ruimte hebt, en dan maar zo een klein deel van die ruimte gebruikt om te kweken. Maar goed, dat moet je natuurlijk zelf weten. Het ziet er namelijk al "erg" uit, dus of 5 planten dan nog legaal is??? Mag toch niet met hulpmiddelen, en het ziet er al "profesioneel" uit met "alle toeters en bellen".


Niet om je grow af te kraken, want ze staan er goed bij, en daar gaat het om. 


Ook weer zo een nieuwe lamp (geek beast pro 630W), is 600 HPS nu echt verleden tijd? Ik vind het toch lastig om dat ding weg te denken met 96000 lumen. Is dit per Watt meer waard? Voor dat geld van een zo een ding zet je namelijk je hele zoldertje vol met 600W en heb je een stuk meer opbrengst (en warmte, en luchtvochtigheid, en meer afzuigcapaciteit nodig). Ik probeer iemand me te laten overtuigen dat die nieuwe lampen beter zijn zeg maar, nog niet helmaal overtuigd dus.

Veel succes met je grow.

Groeten,

 

Hannesh

Share this post


Link to post
Share on other sites
15 hours ago, Hannesh said:

Ze staan er verder wel gezond bij zo te zien.

Hoe ga je scroggen? Ga je weg snoeien onder de scrogg? Ga je de "fanleaves" ook nog weg knippen zodat alle toppen mooi in het licht zitten? Ik heb daar een goede ervaring mee gehad en dat leverde top resultaat op (harde toppen). 

 

Ik ga snoeien onder het net en ook veel fanleaves verwijderen. Ik doe dit altijd

Hoe ga je ze voeding geven? Volg je een bepaald schema, regime?

Ik geef organisch-humatisch voeding. https://healthygardening.eu/nl/

 

Quote

Ik vind die buizen in het midden een beetje jammer. Misschien vouw je die tak er nog wel over heen, maar toch. 

Vind ik ook maar had een beetje haast.

Verder snap ik niet zo goed dat je zo veel ruimte hebt, en dan maar zo een klein deel van die ruimte gebruikt om te kweken. Maar goed, dat moet je natuurlijk zelf weten. Het ziet er namelijk al "erg" uit, dus of 5 planten dan nog legaal is??? Mag toch niet met hulpmiddelen, en het ziet er al "profesioneel" uit met "alle toeters en bellen".

Daar heb jij gelijk in. toch ga ik niet meer planten neer zetten


Niet om je grow af te kraken, want ze staan er goed bij, en daar gaat het om. 


Ook weer zo een nieuwe lamp (geek beast pro 630W), is 600 HPS nu echt verleden tijd? Ik vind het toch lastig om dat ding weg te denken met 96000 lumen. Is dit per Watt meer waard? Voor dat geld van een zo een ding zet je namelijk je hele zoldertje vol met 600W en heb je een stuk meer opbrengst (en warmte, en luchtvochtigheid, en meer afzuigcapaciteit nodig). Ik probeer iemand me te laten overtuigen dat die nieuwe lampen beter zijn zeg maar, nog niet helmaal overtuigd dus.

 

Je kan met led de grens van de planten opzoeken kwa licht zonder het te warm te maken. dus ja het is beter IMO
 

 

 

Dit is mijn voeding schema ATM

 

image.png

Edited by MisterX

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze Staat er mooi bij maar waarom heb jij de keuze genomen of er maar 5 en geen 6 neer te zetten?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mag er maar 5 van mevrouw X omdat dit "gedoogd" is. Maar de kans dat ik gezeik krijg is nog steeds groot. maar ik zie het wel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

image.png.e84cb5450f4730bdb6d906e98400b903.png

 

Kleine update.  Heb een nieuw osmose apparaat

Opbrengst: 570 liter per dag (24 graden / 4 BAR) in de praktijk doet hij ongeveer 10 liter per uur. dat is al meer als dat het was.

Verder loop ik te klooien met de plek van de bevochtiger. Hij moet op een plek staan waarbij het niet te recht tegen de planten aan blaast. Maar dat is best lastig als de tent steeds voller word en ruimte steeds meer een dinge word.

 

20210131_173412.thumb.jpg.84670ad78f9b2857724c716367b876fb.jpg20210131_173407.thumb.jpg.a64b9895a1ab1a5cbea506e00b8195af.jpg20210131_173402.thumb.jpg.1308bcb5d6f56fae75772affb42a199c.jpg
 

20210130_151615.thumb.jpg.8f486305c4fd37332fc210d00d731268.jpg

Edited by MisterX
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 hours ago, MisterX said:

Dit is mijn voeding schema ATM

image.png

Dus je gaat helemaal niets spoelen? Geen enzymen? Alles helemaal humus met Humin en Fulvin? Maar je zuurt dus af met Fulvin? 

Ik vind het wel appart hoor, dit heb ik nog nooit gezien. Magnesium en calcium, zit dat niet gewoon in de universal flower mix? 

Als je veel hebt staan, kun je beter Peters Profesional wateroplosbaar halen. En dan zelf aanmaken, gaat prima. Gewoon wat enzymen er bij en je bent klaar. Ergens wanneer de bloei begint wat PK waarden verhogen, en het zou gewoon goed moeten gaan. Afzuren gewoon met HNO3. Je moet alleen goed kijken wat de NPK waardes zijn waar je nu mee kweekt en dan op dezelfde waardes gaan zitten. In het begin wat take root, op het eind 2 weken spoelen. 

Misschien niet zo bio, maar toch. Gewoon goed en milde smaak als je op hydro kweekt. Cocos blok werkt practisch hetzelfde. 
 

Ja heel bio allemaal. 

Groeten,

 

Hannesh

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 hours ago, MisterX said:

Kleine update.  Heb een nieuw osmose apparaat

Opbrengst: 570 liter per dag (24 graden / 4 BAR) in de praktijk doet hij ongeveer 10 liter per uur. dat is al meer als dat het was.

Nice ! En dat zonder booster pomp ?

Verder loop ik te klooien met de plek van de bevochtiger. Hij moet op een plek staan waarbij het niet te recht tegen de planten aan blaast. Maar dat is best lastig als de tent steeds voller word en ruimte steeds meer een dinge word.

Misschien dat een slang aansluiten op die "toeters" helpt.

 


 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
16 hours ago, Hannesh said:

Dus je gaat helemaal niets spoelen? Geen enzymen? Alles helemaal humus met Humin en Fulvin? Maar je zuurt dus af met Fulvin? 

Ik spoel niets inderdaad.

Ik vind het wel appart hoor, dit heb ik nog nooit gezien. Magnesium en calcium, zit dat niet gewoon in de universal flower mix? 

Er zit weinig cal/mag in de voeding. supplementeren is een must. ik geef een 5:1 ratio

Als je veel hebt staan, kun je beter Peters Profesional wateroplosbaar halen. En dan zelf aanmaken, gaat prima. Gewoon wat enzymen er bij en je bent klaar. Ergens wanneer de bloei begint wat PK waarden verhogen, en het zou gewoon goed moeten gaan. Afzuren gewoon met HNO3. Je moet alleen goed kijken wat de NPK waardes zijn waar je nu mee kweekt en dan op dezelfde waardes gaan zitten. In het begin wat take root, op het eind 2 weken spoelen. 

Er zijn vele wegen naar rome :) ik zuur helamaal niets af momenteel. Ik denk dat ik volgende ronde naar Flora Flex ga overstappen.

 

@El Magico Zonder boosterpomp inderdaad! ben alleen nog op zoek naar de juiste diameter slang!

 

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Plantjes gaan lekker! Morgen staan ze precies 4 weken in de groei. Het gaat niet lang meer duren voor ze in de bloei kunnen. Hooguit nog een week.

Ik hou de planten onder het net steeds totdat het vol zit.

 

20210202_101627.thumb.jpg.ad7eed86fb9d1dbf6efc8145b6e3399d.jpg20210202_101615.thumb.jpg.c90c1d76d0316aec6e3844f0ef739aa1.jpg

 

Moet echt die slangen gaan kopen om het vocht mooi te verdelen die uit de luchtbevochtiger komt.

Ik wil voor de volgende run een automatisch watering systeem doen denk ik icm een deense bodem en flora flex producten.

 

Voor de mensen die het leuk vinden om over growen te praten join de discord: het forum is toch dood en nieuwe leden kunnen zich niet inschrijven.

Het is best actief al nu :)

https://discord.gg/junbXSFNtr

 

 

Edited by MisterX
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het zou meerdere keren per dag moeten zijn dan.

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 2/3/2021 at 4:39 PM, MisterX said:

Het zou meerdere keren per dag moeten zijn dan.

Zou ik niet doen met zulke grote potten. En zo een bewateringsysteem laat zich veel beter lenen voor hydro. Gewoon gieteren met zo weinig (zulke grote) potten. Je hebt ook geen return, dus hoe wil je dat gaan doen? Daar komt bij als ze de hele tijd zo nat staan krijg je heel brede bladeren zodat die plant zn water kwijt kan, en uiteindelijk ook wortelrot. Dus ik raad het je niet aan, maar goed.

Water geven wanneer het een stuk is opgedroogd (en dat duurt wel even met zulke grote potten, maar het zijn ook grote planten aan het worden) en dan gewoon nat maar nog geen modder en dan weer op laten drogen. Dan gaat het goed.  

Groeten,

 

Hannesh 

Edited by Hannesh

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou dan een medium gebruiken wat veel meer water doorlaat. geen aarde. maar cocos met 50% perliet ofzo

 

Kleine update. Heb wat struggels met het klimaat. de luchtvochtiger past niet meer in de tent. dus ben allerlei plekken aan het testen waar die kans staan.

Dit as as we speak.

image.png.fac4a9496a5c7b3120905703488a28e7.png

Dit zijn de min en maxen en de gemiddeldes.

 

image.png.8df7f746501d95c2194c78a936fc6b3d.png

En uiteraard wat foto's van de planten. Ze zijn wat gestrest omdat ik ze ook steeds onder het net hou. Wil haar daarom in de bloei zetten. ze gaat toch nog gigantisch groeien

 

 

 

20210205_211249.thumb.jpg.ef110e18e2b937add0abdc15ca46e848.jpg

20210205_211305.thumb.jpg.77b27fbd35f529073f92ec7b9e918cd2.jpg

 

20210205_142453.thumb.jpg.200971671c705f390e9641ae5be054dd.jpg

Edited by MisterX
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update dag 7 bloei is vandaag

 

image.png.b2df425ff07af7c786b6020d92f0d95d.png

 

image.png.557f31d3558a7d19c9decc6479bf4351.png

 

Dag temperatuur rond de 24 graden en 60% RH circa en in de nacht gaat de bevochtiger uit en kan de RH wel 35 a 40% laag.

Sinds kort daarom in de nacht ook maar wat bevochtigen.

 

Lampstand is 40 centimeter power en ik draai op ongeveer 75% power. Vanaf week 3 bloei gaat ze power naar 100% op 30 a 40cm

Ik heef 2 x per week een foilar spray. 1x met omnipotent  3.0 EC 1x per week geef ik micro's in bladvoeding. Verder geef ik de aanbevolen voedings hoeveelheid en daarnaast 30ML Calsium en 7 ML magnesium in het water.

Ook gebruik ik weer RO water om mijn kraan water aan te lengen tot EC 0,3.

 

Heb ook een nieuwe infrarood thermometer gekocht en het scheelt wel 1 tot 2 graden tussen de thermometers. ik ga eens proberen de nieuwe thermometer met de lagere temperaturen aan te houden. 

 

 

 

 

 

20210205_212346.jpg

20210213_104129.jpg

20210213_104100.jpg

20210213_104111.jpg

20210213_104125.jpg

20210213_104137.jpg

20210213_135851.jpg

Edited by MisterX
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...