Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Barbabob

Gevlekte lichtgroene bladeren Shaman

Recommended Posts

Mensen,

Ik heb deze winter voor het eerst een binnenkweek (begonnen met een spacebucket maar doordat het licht er te dicht op stond een kast omgebouwd) De plant waar ik nu problemen mee heb heeft niet in de spacebucket gestaan.

Shaman van Dutch passion

Boven de grond sinds 02-12

Verpot naar een 7,5L pot op 16-12

Pot=7,5L met gaten aan de zij onderkant en onderkant

Lichtschema= 18/6

Grond=Grond uit de tuin(geen kunstmest) vermengt met Plagon Perliet.

Voeding= Bac biologische Starterkit

Nu zie ik sinds enkele dagen dat de bladeren van binnenuit lichtgroen beginnen te worden.

En de nieuwere bladeren zijn helemaal lichtgroen.

Heb rond gekeken maar kan niet plaatjes vinden met dezelfde kenmerken (van binnenuit groen)

Magnesium tekort-> bladeren worden van buitenaf licht groen

Wateroverschot-> verbranden punten

IMG_20201229_142406062.thumb.jpg.e0e87b920925094cd9d683564e99e8f3.jpgIMG_20201229_142410113.thumb.jpg.22cd2e917a829c814fee37becf666e6d.jpgIMG_20201229_142414008.thumb.jpg.a9a3c993ed9dbd272641c8afdad35c34.jpg

In mijn ogen lijkt het het meest op wateroverschot (maar zonder de verbrande punten).

Graag hoor ik jullie mening, en wat de mogelijke oplossing zou kunnen zijn.

Groet.

PS:

In de zelfde kast staat ook Bubblegum van kera seeds,

Die ziet er een stuk beter uit (pot is ook iets groter)

Deze is niet met grond uit de tuin maar de voorgemixte plagron (zonder voeding)

Links Shaman/Rechts bubblegum

IMG_20201229_204655537.thumb.jpg.815c3723e70fded6a91286f8a93d7a3d.jpg

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Teveel water en te koude grond.

Heb je wel een goede aan- en afvoer van lucht in die kast?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarom in hemelsnaam grond uit de tuin binnen in je kast gebruiken? Dat is vragen om problemen! Binnenkort een hele dierentuin... Watervasthoudend/doorlatend vermogen zal ook niet geweldig zijn. 

Nogmaals verpotten in een fatsoenlijke aarde zou al veel helpen. 

Edited by vakman

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, lostchild said:

Teveel water en te koude grond.

Heb je wel een goede aan- en afvoer van lucht in die kast?

Lucht aan-afvoer is niet actief, dus nu alleen door de spleten van de kast en raam eens in de zoveel tijd open.

Het water verwarm ik wel maar meet niet de temperatuur van het water(op gevoel uit de kraan)

 

1 hour ago, vakman said:

Waarom in hemelsnaam grond uit de tuin binnen in je kast gebruiken? Dat is vragen om problemen! Binnenkort een hele dierentuin... Watervasthoudend/doorlatend vermogen zal ook niet geweldig zijn. 

Nogmaals verpotten in een fatsoenlijke aarde zou al veel helpen. 

Door een kronkel in mijn brein leek het mij goed om natuurlijke grond te gebruiken.

icm Perliet voor het doorlatend vermogen.

 

Zal eerst gaan verpotten, hierdoor laat hij hopelijk meer water door.

is verpotten in dit stadia verstandig? of zal hij dan hoogstwaarschijnlijk overlijden.

Zal ook watertemperatuur gaan meten, en gaten boren en ventilatoren monteren.

 

Erg bedankt voor de info

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Water temperatuur op gevoel (ik neem aan dat je lauw bedoeld aan je vingers) is 31C...
Tov die koude aarde in de pot is dat een flinke schok.

Verpotten kun je doen als je zeker van je zaak bent: pak de plant goed vast bij de stam en zet je voeten om de pot zodat je de hele kluit eruit trekt.
Haal voorzichtig met 1 hand de meeste aarde weg en zet de plant even in een emmer met water (dat mag wel 'lauw' water uit de kraan zijn)  en beweeg haar rustig met de wortelkluit in het water zodat je bijna alle overtollige aarde eraf wast en zet haar daarna in de pot gevuld met Plagron aarde en geef 10% aan water wat je aan volume grond in de pot hebt zitten.

Hoe je je kastje in orde kunt maken vind je voorbeelden van op het forum (bouw info).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...