Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

gtti

Voedingsbehoefte bij LED

Recommended Posts

2 hours ago, MisterX said:

wat doen jullie dan om rode stelen te voorkomen met de LEDS? ik zie ze niet bij elke led grow en ik heb ze standaard. Het is niet te koud in ieder geval.

Wat ik op Rollitup en LEDgardener heb gelezen komt dat door het volledige spectrum wat ze krijgen en ze meer afharden zoals buiten in de natuur. Met een HPS op ~2000K krijg je natuurlijk een nogal specifiek spectrum waardoor we slappere planten zouden krijgen met dus groenere steeltjes wat ik begrepen heb.

Wel eens een LED grow gehad zonder paarse stelen? Of bijvoorbeeld hoe het met CMH zit? Ik ben pas net nieuw in de LED ontdekkingen bezig :showoff:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja toen ik de lichtintensiteit wat lager was dmv de lamp wat hoger gehangen te hebben.

Share this post


Link to post
Share on other sites

als je paarse stelen hebt zijn de toppen dan ook paars..........is wel mooi

Purple Punch heeft paarse toppen, zijn de stelen dan ook paars?

@MisterX. Krijg je wel de stekken welke je gevraagd hebt?

Ohja :D achter iedere zin anders denken ze dat ik wausie ben.

Edited by al green

Share this post


Link to post
Share on other sites
15 hours ago, Jiffy said:

Wat ik op Rollitup en LEDgardener heb gelezen komt dat door het volledige spectrum wat ze krijgen en ze meer afharden zoals buiten in de natuur. Met een HPS op ~2000K krijg je natuurlijk een nogal specifiek spectrum waardoor we slappere planten zouden krijgen met dus groenere steeltjes wat ik begrepen heb.

Wel eens een LED grow gehad zonder paarse stelen? Of bijvoorbeeld hoe het met CMH zit? Ik ben pas net nieuw in de LED ontdekkingen bezig :showoff:

Slappe stelen zou bekend moeten zijn bij degenen die al heel lang met HPS kweken en daar heb je nog nooit niemand over gehoord.
Genoeg paarse stelen onder HPS maar nog nooit slappe stelen voorbij zien komen in de 10jr dat ik onder HPS gekweekt heb.
Misschien dat ze stekken bedoelen die net wortels hebben ontwikkeld ofzo?

LED is niet zomaar volledig spectrum of je moet flink wat LED's door elkaar gaan gebruiken en de tijd van 2000K HPS lampen lag ook al even achter ons toen de EVSA zijn intrede deed en de meeste 2000K lampen het gewoonweg niet deden of kuren gingen vertonen als je die aan een EVSA koppelde.

Andere oorzaken mag je zoeken in beschikbaarheid van voeding gekoppeld aan pH verloop en genetische kenmerken.

@boefje
Die GroSens....
Heb je meerdere sensoren in gebruik?
Wat kost zo'n ding (handheld en 1 sensor voor in het medium) en waar heb jij hem gekocht?
Ik zie bij de meeste bedrijven dat ik een offerte aan kan vragen voor zo'n ding en dat zijn van die bedrijven die alleen zaken willen doen met iemand met een KvK of je moet langskomen in de winkel die voor mij qua afstand altijd aan de andere kant van het land lijkt te liggen.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zeg ook niet slappe stelen of slappe planten, maar ik zeg slapper t.o.v. LED gekweekte planten.

Mijn HPS kant in het hok hangt alles want gewicht, LED staat nog veel overeind terwijl de toppen toch dikker zijn? Zijn 10-15cm langer gestrekt aan de HPS kan dat kan ook nog een factor zijn. Het klonk logisch toen ik het gisteren aan het typen was maar echt slappe planten onder HPS nee absoluut niet... En de paarse steeltjes zijn aan beide kanten wel aanwezig, maar LED toch overwegend meer.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

denk dat de meeste te moeilijk denken ik kweek nu 2 jaar op led en doe eigenlijk het zelfde als met hps

gewoon kijken naar de gezondheid en kleur van je planten, het eene soort bv gelato kan meer voeding hebben dan een haze.

Wel moet ik zeggen dat met de koude dagen de lv vs aangezogen/afgezogen lucht met deze kou soms een opgave is, dat of het te koud wordt of te vochtig als hij laag staat.

 

met rfx houdt ik vaak gewoon aan beginnen 0.5 + basis ec waarde, en dit opbouwen naar 1 a 1.2 + basis waarde.

maar zoals lostchild al zegt die kan per voeding merk verschillen, omdat een ec meter de geleiding meet aan de hand van zouten en sommige merken hebben veel ballast zouten.

dus per ec punt minder voeding bevaten dan een ander merk, het blijft altijd een beetje testen wel systeem goed voor je is.

 

als je geen verstand van kweken hebt zou ik gewoon op light mix gaan met wat guano en lavameel dan zit je altijd goed, beetje bio fles voeding erbij.

Edited by Fatamorgana

Share this post


Link to post
Share on other sites

Op mijn ene locatie gaat kweken met led probleemloos bij dezelfde Ec als met hps maar op mijn andere locatie waar ik nu ook ledstrips heb wil het niet vlotten. Planten die totaal niet groeien en er heel triest bijstaan. Hogere voeding bood ook (nog) geen oplossing. Heb de lampen maar wat hoger gehangen, misschien dat dat helpt.

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 1/2/2021 at 2:14 PM, Jiffy said:

Ik zeg ook niet slappe stelen of slappe planten, maar ik zeg slapper t.o.v. LED gekweekte planten.

Mijn HPS kant in het hok hangt alles want gewicht, LED staat nog veel overeind terwijl de toppen toch dikker zijn? Zijn 10-15cm langer gestrekt aan de HPS kan dat kan ook nog een factor zijn. Het klonk logisch toen ik het gisteren aan het typen was maar echt slappe planten onder HPS nee absoluut niet... En de paarse steeltjes zijn aan beide kanten wel aanwezig, maar LED toch overwegend meer.

Die rode stelen zijn bij mijn ledkweekjes ook een terugkomen fenomeen, zo bloedrood heb ik de stelen onder hps nog nooit gehad. Zelfs extra calmag verhelpt het niet. Misschien is de intensiteit van het licht te hoog bij led.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...