Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Kluns

Glookies ૮( ᵒ̌< ᵒ̌ )ა

Recommended Posts

Maarja, als het lagere blad daardoor meer licht krijgt. Wie zal het zeggen hoe dat tegen elkaar opweegt, maar ik maak me er zelf nooit zo druk om

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik maak me er juist altijd druk om. Kijk altijd hoe de plant zich voelt en dit zijn juist kenmerken van stress. Hoe groot de stress is is de vraag maar dat die het niet leuk vind dat is duidelijk. Wat heb ik eraan om te hopen dat lagere bladeren verlicht worden als de bovenste er meer hinder van hebben dan dat ze er voordeel van hebben?  Zou gewoon een plant proberen te lezen en hier zie je meteen dat die zich niet happy voelt. Weet niet hoeveel ze nu krijgen maar misschien wat extra wind kan al helpen als die arme planten de hele  dag die snikhete lamp op zn dak krijgt....

Edited by JackyH80

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als ik een aantal uitschieters heb ga ik daarom niet mijn lamp hoger hangen. Het is mij ook nooit opgevallen dat deze toppen als ze wat gekarteld blad hebben, zich dan niet goed ontwikkelen ofzo. Tuurlijk is het daar dan niet helemaal ideaal, maar ik wil toch het liefst zo veel mogelijk licht op mijn planten hebben ipv op de muur. Pas nog eerder mijn ec er wat op aan, maar dat is ook meer als de hele plant het vertoont

Share this post


Link to post
Share on other sites
13 minutes ago, cannarie said:

Als ik een aantal uitschieters heb ga ik daarom niet mijn lamp hoger hangen. Het is mij ook nooit opgevallen dat deze toppen als ze wat gekarteld blad hebben, zich dan niet goed ontwikkelen ofzo. Tuurlijk is het daar dan niet helemaal ideaal, maar ik wil toch het liefst zo veel mogelijk licht op mijn planten hebben ipv op de muur. Pas nog eerder mijn ec er wat op aan, maar dat is ook meer als de hele plant het vertoont

Hmm...heb nog eens ff gekeken maar het is een redelijk egaal veld en volgens mij zit het overal en op iedere plant. Dus in mijn visie schiet hij zijn doel voorbij.

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 hours ago, wieries said:

Als het blijft kijk dan ook ff hoe je ventilatie is en dat je niet te hard ventileert, of te warme lucht over je planten blaast bijv.

Ik blaas wel vanaf boven mijn lamp naar beneden op de planten.. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 hours ago, cannarie said:

Maarja, als het lagere blad daardoor meer licht krijgt. Wie zal het zeggen hoe dat tegen elkaar opweegt, maar ik maak me er zelf nooit zo druk om

Zo denk ik er dus ook over. 

@JackyH80

Er hangen 2 monkeyfans in, dat is meer als genoeg voor een 90x90. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 hours ago, JackyH80 said:

Hmm...heb nog eens ff gekeken maar het is een redelijk egaal veld en volgens mij zit het overal en op iedere plant. Dus in mijn visie schiet hij zijn doel voorbij.

Moet toegeven dat als ik op die fotos wat inzoom, het iets wijdverbreider is dan ik dacht. Maar dan nog. Er is meer niet gekarteld blad aan het oppevlak dan wel gekarteld. Dit blad zal met de grotere hoeveelheid licht als het goed is meer energie omzetten. En nogmaals, wie zal het zeggen hoe dit opweegt tegen de bladeren die het wat zwaarder hebben ,maarja.

10 hours ago, JackyH80 said:

Weet niet hoeveel ze nu krijgen maar misschien wat extra wind kan al helpen als die arme planten de hele  dag die snikhete lamp op zn dak krijgt.... 

Zoals @wieries al een soort van aangaf, maak je het met meer wind toch juist snel alleen maar erger? Als blad gaat kartelen door een hoge temperatuur heeft het al moeite om bij te blijven met de verdamping, omdat het vocht door een hoge vpd als het ware te snel uit het blad wordt gezogen. Zet daar een ventilator op en dat effect wordt alleen maar vergroot. Ja wind koelt, maar dat is op basis van verdamping en daar zit nou juist het "probleem".

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik doe echt wel wat met die adviesen hoor boys... 

@pindarots123

Volgende ronde met 15Lrs zoals je aanrade.. 

IMG_20210127_174253.thumb.jpg.5a880da65cc571b22b04e8310a84af90.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goede beslissing. Het is fijn als je planten zo veel mogelijk het zelfde zijn.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
19 hours ago, Kluns said:

IMG_20210127_174253.thumb.jpg.5a880da65cc571b22b04e8310a84af90.jpg

Boor wat extra gaten in de bodem van die potten, het is best karig.
Pot of 3 op elkaar en dan vanaf de onderkant een boor erdoorheen van 5 of 6, gaat erg snel.
Kleine moeite waar je heel veel plezier van gaat hebben-_-
 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Even een kleine correctie, de potten zijn 14L...

@lostchild bedankt voor de tip, ga ik doen. 

Edit : Dit komt heel stom over, maar wat is precies de reden ervoor?

Het lijkt mij dat de plant dan minder snel te nat komt te staan? 

Maar graag nog wat uitleg @lostchild

Edited by Kluns

Share this post


Link to post
Share on other sites

16 gaten in de bodem karig??

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 minutes ago, Limbic said:

16 gaten in de bodem karig??

Hoe kom jij aan 16 gaten:lol:

Ik zie er 8

Edit: uhhh, ja dat zijn 16 gaten! 

Dat ziet toch iedereen:lol:

@lostchild

Er zitten er al 16 in kom ik ook net achter

Edited by Kluns

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu twijfel ik ook of het wel 14 liters zijn. Weet je zeker dat het niet 15 niet 14 maar 11 liter is?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haha nee vriend, is zeker weten 14L

Ik heb ook 11Lrs

28cm breed

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze lijken precies op die van mij en die zijn dacht ik 11 dan heb je gewoon een maatje groter.:innocent:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja wat is goed? Een week voor groeien? 

Bij het dieven had je de onderste takken laten zitten, waarom? Die komen er nooit helemaal meer bij en er komen alleen maar zachte toppen aan. 

Je kan ook alles hennepdesk doen, S.A.G.E halen en dan de beste uit zaad door stekken (wel stekken nemen voordat ze op 12/12 gaan). Die stekken bij de volgende ronde 3 dagen groei, daarna meteen op bloei... Ze hadden op een gegeven moment eentje die 72 dagen bloei duurde en modder vette toppen gaf. :) Was nog echte sativa, ja waarschijnlijk wel. Tegenwoordig kan je "haze" kopen, maar het is alleen maar een opgefokte PP plant met een haze geur, maar die high is absoluut niet hetzelfde als een echte sativa/haze. 

11 liter potten zijn prima met SOG, dat is het meest effectief kwa tijd. 3 dagen tot een week voor groeien en daar ga je weer voor 8 weken. Prima toch? 

Kweek op COCO blok of op Grodan granulaat, of op steenwolblok in stukken gescheurd. Allemaal top. COCO met steenwol is niet aan te raden omdat dat schimmelt.

Eb en vloed!  

Doe dat dan. :P 

Groeten,

 

Hannesh

P.s.
Misschien maar een growsysteem topic/post maken. Staat dat er ook weer mooi op. 

Ook al mn hasjolie post gezien??? 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je heb me door je eerste Glookies kweekverslag weten te motiveren deze ook eens te proberen.

Eenvoudig te kweken, geen hermas , weinig tot geen pheno verschil, goed van smaak, ontspannende en pijnstillende werking is ok.

Daarbij is het een meer dan prima opbrenger.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Heribei-lover leuk!

Zeker doen! 

Ik ben er nog steeds heel blij mee en zal er nog lang mee blijven kweeken. 

Ben benieuwd wat jij ervan gaat vinden en hoe het voor jouw gaat uitpakken. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag 27 bloei

Eens in de 2/3 dagen water geven. 

Meer is het niet... 

IMG_20210202_171605.thumb.jpg.b6a8c53b59046b8d9043a47a4c0bf117.jpg

IMG_20210202_171628.thumb.jpg.c75dcab3b64b0b1a47e6baf188f3e0fb.jpg

IMG_20210202_171635.thumb.jpg.afaf42f1d5d68d6fdd99d16eecfd5d11.jpg

IMG_20210202_171647.thumb.jpg.e365424adff09c3af0d31f4510a60501.jpg

Groetjes Kluns

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er goed uit @Kluns, heerlijk hé, dat makkelijke kweken:rofl

Gr, X

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ga die techniek denk ik toch is moeten uitproberen eens m'n andere tent staat :P

Edited by El_Magico

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...