Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Kluns

Glookies ૮( ᵒ̌< ᵒ̌ )ა

Recommended Posts

Ja ik had na 14 dagen bloei langzaam de afstand verkleint naar 30cm op 100%. Ze trokken het niet begonnen met vergelen en krullen.

Nu de lamp wat hoger gehangen en weer langzaam opbouwen maar ga niet meer naar 30 cm ik hou hem op 40cm denk ik.

 

Dan zou je nog rond de 800 par moeten zitten wat gewoon een mooie oogst gaat worden omdat het veel licht is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja ik snap die hele theorie ook niet van dat dat goed zou zijn voor de lagere liggende toppen. Kan wel zijn maar als de bovenste toppen constant stress hebben dan schiet je er géén klote mee op. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
22 hours ago, FoolOnTheHill said:

Misschien kan Hannes eens uitleggen wat er dan gebeurt.

Wat er dan gebeurt met de de N, P en K die de plant al die tijd al heeft opgenomen. Hoe raakt de plant dat met spoelen kwijt?

 Waar blijft dat spul?

ik ben geen spoeler. er wordt her en der verteld dat het helpt, maar ik acht het niet nodig. Aangezien ik organisch kweek al helemaal niet meer. 

Maar ook al kweek ik organisch, soms gebeurt het dat ik bij de rooktest toch dat prikkelende gevoel in de keel heb. De enige oplossing daartegen is curen. na een maand ongeveer is dat prikkelende gevoel helemaal weg.

Ik heb ook eens gelezen dat het niet de NPK's zijn die voor dat prikkelende gevoel zorgen, maar het achtergebleven chlorofyl. 

Maar wat is waarheid? ik ken kwekers die de EC meten bij vloeibare organische voeding en er van overtuigd zijn dat dat moet....  Dus als spoelen werkt bij sommigen, wie zijn wij dan om te zeggen dat dat niet waar is? 

Share this post


Link to post
Share on other sites
23 hours ago, FoolOnTheHill said:

Misschien kan Hannes eens uitleggen wat er dan gebeurt.

Wat er dan gebeurt met de de N, P en K die de plant al die tijd al heeft opgenomen. Hoe raakt de plant dat met spoelen kwijt?

Waar blijft dat spul?

Ik denk dat je lang kunt wachten op dit antwoord.

Maar hij heeft vast weer een andere heeeeeeeel verstandig advies.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo, 3 avondjes geknipt en alles is om. 

Verrassend genoeg hou ik iets meer nat over als de vorige run. 

De vorige keer had ik 2.270g nat en 568g droog = 1,5g/1w

Nu heb ik 2.304g nat, dus zal het rond de 580g droog uitkomen. 

Zou leuk zijn als het 1,6g/1w zou worden. 

Heb ongeveer 30g droog aan fluf weggegooid, maar dat tellen we niet mee :tu

Ik laat het exacte gewicht weten wanneer het droog is. 

Voorlopig kan ik nog een tent met amnesia gaan knippen. 

Het leven van een kweeker gaat niet over rooie roosjes:rofl

IMG_20210304_182255.thumb.jpg.111bc690c9c2f2a584af8321fd036a12.jpg

IMG_20210304_155112.thumb.jpg.082c34a4f2407942f0d5204a486db35b.jpg

Groetjes Kluns

 

  • Like 4
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 3/3/2021 at 1:40 PM, FoolOnTheHill said:

Misschien kan Hannes eens uitleggen wat er dan gebeurt.

Wat er dan gebeurt met de de N, P en K die de plant al die tijd al heeft opgenomen. Hoe raakt de plant dat met spoelen kwijt?

Waar blijft dat spul?

 

10 hours ago, Kees A said:

Ik denk dat je lang kunt wachten op dit antwoord.

Maar hij heeft vast weer een andere heeeeeeeel verstandig advies.

Wat een bijdehand repertoire toch, drugsgeralateerde ellendige zooi, waar de inlichtingendienst altijd weer mee op de proppen komt, echt niet normaal meer. De meeste al dan niet iedereen die zich met dat soort "zaakjes" bezig houdt heeft dat. Ze kijken altijd wel mee op een manier. Ik "vind het niet kunnen" dat ze zien waar je niets kan zien en horen. Als er een arrestatie bevel ligt rijden ze zo naar je toe met een heel AT team ookal heb je geen eens een mobiel op zak...... Ze weten je te vinden.. Gek genoeg. 

Maargoed grote bek allemaal en je hebt steeds het hele repertoire te pikken anders zwaait er wat, want dan kunnen ze niet goed mee gluren.....

En als je niet mee doet krijg je geen leuke prijs meer voor je spul..... Maargoed, genoeg uitleg waar die grote bek vandaan komt. 

De N P en K gaat in je plant zitten. De plant heeft dus tijd om wat met al die voedingstoffen te doen. Als je blijft voeren tot het eind zit je eigenlijk letterlijk voedingstoffen te roken. Dat is niet zo lekker kwa smaak. Bah!

De plant heeft dus de voedingstoffen op gebruikt en als je niets geeft trekt de plant het uit de blaadjes en worden ze licht groen of geel. 

Maar goed, de info zou allemaal wel te goed zijn. En nu help ik iedereen gratis met werk waar ik geld voor wil hebben toch?! Zoals bijvoorbeeld je airco geinstalleerd voor gratis! Dat gaat je gewoon kosten makker. (ja het repertoire eist dat natuurlijk, want hij laat zich "naaien", en hij verteld allemaal geheimen aan vreemden). Ik probeer wat goede dingen er door te krijgen zodat er misschien weer wat uit rolt waar ik dan weer wat aan heb. Nou en dat ging inderdaad super goed, want op Hennepdesk kreeg ik na een tijdje gewoon allerlei nieuwe technieken te zien, zoals die strekken voorgroei met eb en vloed op vediepingen. Dat was even fijn!

Alleen de grote bek van dat repertoire krijg je er zo bij, ook van andere lui, gewoon omdat je dingen "verteld/verraad", het zal me wat. Het is een WIN win win win win win situatie, en daar heb ik wat aan. Ik gedij wanneer er mensen om me heen winnen. Want dan is de kans aanzienlijk dat ik ook begin te winnen. :D 

Laten we het vooral gezellig houden en niet zo af kraken. Want daar heb ik niet zo zin in. Allemaal opgefokte 50+ers die tegen bejaarde leeftijd aan hikken, met een veel te groot crimineel verleden, en ze kennen het wereldje. En ik die zeker steeds kom kijken, en het niet verdien, omdat A B C D en E. Hou toch op opa!

Groeten,

 

Hannesh 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Hannesh   Misschien moet je eens wat minder aan je eigen voorraad zitten.

Er is geen touw aan vast te knopen wat je allemaal uitkraamt.

Share this post


Link to post
Share on other sites
32 minutes ago, Kees A said:

@Hannesh   Misschien moet je eens wat minder aan je eigen voorraad zitten.

Er is geen touw aan vast te knopen wat je allemaal uitkraamt.

Ik blow niet eens. Iedere keer als het in de buurt komt met wat je doet ligt het weer aan mij en weet je het weer niet. 

DAG HEH! 

Edited by Hannesh

Share this post


Link to post
Share on other sites

@hannesh

Gast, je praat alleen maar onzin en kraamt totale nonsens uit.

Je adviezen slaan vaak als kut op dirk. 

Als iemand daar iets van zegt, of je adviezen onderuit halen, kom je terug met de meest onbegrijpelijke zinnen.

Kan jij niet - net zoals Hennepdesk - verdwijnen naar de krochten van het internet?

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maak je niet zo druk @Kees A je kan de users waar je niets mee kunt ook gewoon op negeer zetten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Hannesh

Ik zou zeggen bewijs het tegendeel en zet een kweekverslag en laat ons je resultaat zien..

Wie weet krijg je gelijk

PS want zo klinkt het net als: De beste stuurlui staan aan wal:P

 

Edited by upheaval

Share this post


Link to post
Share on other sites
44 minutes ago, dilago said:

Maak je niet zo druk @Kees A je kan de users waar je niets mee kunt ook gewoon op negeer zetten.

Maar we moeten ook beginnende kwekers helpen, die misschien nog geloven dat alle adviezen van Hannesh hout snijden.

Dus soms moet je praatjesmakers de wacht aanzeggen.

  • Thanks 1
  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 3/1/2021 at 6:33 PM, JackyH80 said:

Staan ze te koud?

Net de stekken bekeken. 

Ze staan dus te nat. 

Door het iedere keer inspuiten van de kap en de stekken te bespuiten zijn de stekblokjes doorweekt. 

Pas 7stekken hebben wortels:lol:

Gelukkig zien de stekken er nog wel goed uit en stop ik met spuiten en hoop ik dat ze gauw gaan wortelen. 

IMG_20210305_154757.thumb.jpg.3db839507d171474fad16efc513accf1.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een wijze les moet je maar denken!

De kap op de kweekbak zetten zorgt voor ruim voldoende luchtvochtigheid, de boel natspuiten is nergens voor nodig. Elke dag even de kap er af en na 48 uur de roosters een beetje openzetten. En als dat goed gaat zet je ze helemaal open. Dat verkleint de kans op schimmel aanzienlijk.

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, Kees A said:

Maar we moeten ook beginnende kwekers helpen, die misschien nog geloven dat alle adviezen van Hannesh hout snijden.

Dus soms moet je praatjesmakers de wacht aanzeggen.

Om te beginnen met kweken is een zekere eigengereidheid vereist en dus worden sowieso wel fouten gemaakt. Ik denk dat we allemaal wel dingen hebben aangenomen waarvan we hadden kunnen weten dat ze niet werken. Fouten maken hoort er ook een beetje bij.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jawel, maar als niemand reageert (wat gelukkig wel gebeurt) dan zou een noob kunnen denken 'nou die gozer heeft er verstand van. Snel studeren hoe een airco precies werkt en hoe ik die moet afpersen. Want dan ben ik goed bezig'. :D

  • Like 1
  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

zo had ik jarenlang geen ventilatoren aan in de nacht omdat ik dacht dat ze moesten rusten :P

wist ik veel. 

 

Fouten maken we allemaal.

 

geen grote toppen kluns. maar denk dat de topopbouw wel wat goed maakt. denk niet eens dat het een slechte run word :)

Edited by MisterX
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat heb je helemaal goed @MisterX.

Er zijn echt wel leuke mogelijkheden met deze genetica. 

Nu nog alles goed doen:)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 3/5/2021 at 4:57 PM, dilago said:

Een wijze les moet je maar denken!

De kap op de kweekbak zetten zorgt voor ruim voldoende luchtvochtigheid, de boel natspuiten is nergens voor nodig. Elke dag even de kap er af en na 48 uur de roosters een beetje openzetten. En als dat goed gaat zet je ze helemaal open. Dat verkleint de kans op schimmel aanzienlijk.

Ik weet eigelijk ook niet meer wanneer ik ben begonnen met die kap volspuiten. 

In het begin deed ik dat ook niet en dat werkte perfect. 

Heb de kap maar op een kiertje gezet, hopelijk worteld de rest snel. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 3/6/2021 at 5:00 PM, Kluns said:

Ik weet eigelijk ook niet meer wanneer ik ben begonnen met die kap volspuiten. 

In het begin deed ik dat ook niet en dat werkte perfect. 

Heb de kap maar op een kiertje gezet, hopelijk worteld de rest snel. 

Ik doe nooit die roosters dicht anders krijg je 100% luchtvochtigheid en krijg je meer kans dat ze gaan schimmelen en zwakker worden. Ik doe ze altijd rond 28C.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is droog. 

Heb wel de luchtontvochtiger er een beetje bij gezet, omdat ik me netten moest hebben voor de andere tent :D

553,6g  1,5/1w.

Iets minder als de vorige keer, maar ben zeker niet ontevreden als ik kijk naar die anorexia toppen. 

De kwaliteit is daarintegen wel goed:tu.

IMG_20210308_065135.thumb.jpg.738bab09847785824c677e786b3df2d4.jpg

IMG_20210308_065157.thumb.jpg.a2ab931eb885b56f7ae5afeb2ea84d02.jpg

IMG_20210308_065214.thumb.jpg.cddde8b7490bc2bb846c035ce8352527.jpg

Groetjes Kluns

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja hier ook met de cobs. Te dicht erop en ze begonnen meteen te vergelen. Volgende ronde. Zak ik niet zo laag meer, zit nu op 35.

Edit zit ik nog ff te reageren op een pagina hiervoor. :rofl

Edited by Fearghus

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...