Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
ChasteSticks

Spint / Spinnenweb op toppen week 7 bloei

Recommended Posts

Goedenavond medegrowers,

 

Ik ga morgen week 8 in en het viel me een paar dagen terug op dat ik ongeveer op 10% van de planten allemaal spinnenwebben heb.

Ik heb vandaag zitten stof zuigen ik ben benieuwd of dit gaat helpen, eerste keer dat ik dit meemaak, zal het kwaad hebben? Gelukkig is het pas begonnen en verwacht ik binnen 2 weken alles om te halen.

 

Foto's in bijlage.

 

Heb trouwens ook meteen een foto erbij gezet hoe de rest van de planten eruit zien helaas veel uitschieters deze kweek waardoor er een aantal hoofdtoppen verbrand zijn.

 

20201202_124316.jpg

20201204_210740.jpg

20201204_210754.jpg

Edited by ChasteSticks

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als het zo voll met webben zit heb je ze denk all 1/2 weken.

het remt de bloei en is een ramp om er van af te komen als je ze eenmaal hebt.

(volgende x dat ze uitschieten zou ik ze knakken dit is zonde 

Edited by M0251

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stofzuigen helpt wel maar dat moet je dan ook elke dag tot het einde doen. Geef ze een dag de tijd en je toppen zitten weer vol met webben

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inderdaad stofzuigen en verder je ronde gewoon uitzingen. Spint is jammer maar niet het einde van je kweek.

Share this post


Link to post
Share on other sites
15 hours ago, ChasteSticks said:

EDIT: Volgens mij hoort de topic in Indoor vragen, zo ja kan dit verplaatst worden?

Ff @Boefje030 of @Kees A vragen 

  • Haha 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Loopt zo meteen weer mijn inbox vol met vragen :)

 

Als ik ooit moderator wordt - wat God verhoede - is de eerste die strafpunten krijgt P.H. Donner!

Edited by Kees A
  • Haha 1
  • Sad 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks voor de advies, ben inderdaad gewoon dagelijks aan het stofzuigen, week 8 momenteel hoop dat de oogst er snel op zit..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat ik altijd doe als stofzuigen niet mogelijk is:

-Neem 1 of 2 bolletjes knoflook

-In stukken snijden, pellen niet nodig.

-30-45 min koken

-24 uur laten staan

-Grof materiaal eruit halen met een zeef.

-Over de planten met spint spuiten.

Ook al zit je in week 8, je proeft of ruikt er niets van. Je kunt het ook meegeven met het voedingswater.

Zolang je luchtvochtigheid niet te hoog is zal het niet gaan schimmelen.

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks die had ik nog niet eerder gehoord. Wat ik uiteindelijk heb gedaan is gewoon om de 2 dagen stofzuigen en heb ze nou al geknipt en zijn lekker aan het drogen. Moet nu alleen even de hok goed schoon zien te maken zodat ze de volgende kweek wegblijven.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

En als je bij het oogsten de hele plant op z'n kop hangt lopen die fuckers naar de stam en gaan ze daar hun webjes maken, na een paar dagen zuigen zijn ze dan allemaal verdwenen :-)

Share this post


Link to post
Share on other sites
19 hours ago, gtti said:

Wat ik altijd doe als stofzuigen niet mogelijk is:

-Neem 1 of 2 bolletjes knoflook

-In stukken snijden, pellen niet nodig.

-30-45 min koken

-24 uur laten staan

-Grof materiaal eruit halen met een zeef.

-Over de planten met spint spuiten.

Ook al zit je in week 8, je proeft of ruikt er niets van. Je kunt het ook meegeven met het voedingswater.

Zolang je luchtvochtigheid niet te hoog is zal het niet gaan schimmelen.

 

Heb ik ook wel eens gedaan - in week twee bloei - het riekt toch wel een bietje veel naar knoflook. Uiteindelijk vind ik pyrethrum effectiever en dat laat ook geen vieze coating na over het blad.

Share this post


Link to post
Share on other sites
19 hours ago, gtti said:

Wat ik altijd doe als stofzuigen niet mogelijk is:

-Neem 1 of 2 bolletjes knoflook

-In stukken snijden, pellen niet nodig.

-30-45 min koken

-24 uur laten staan

-Grof materiaal eruit halen met een zeef.

-Over de planten met spint spuiten.

Ook al zit je in week 8, je proeft of ruikt er niets van. Je kunt het ook meegeven met het voedingswater.

Zolang je luchtvochtigheid niet te hoog is zal het niet gaan schimmelen.

 

vandaar die nieuwe "garlic"soortjes

Voorbeeld: https://www.zamnesia.nl/3838-humboldt-seeds-lemon-garlic-og-feminized.html

Edited by al green

Share this post


Link to post
Share on other sites

Giffen in week zeven? Neen, ik zou geen wiet kunnen verkopen wat ik zelf niet zou roken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat is een goed middeltje om de stekjes voor te bestrijden na jullie ervaring? Ik gebruik liever geen chemische middelen alhoewel dit in de groei misschien niet heel erg is? In de bloei is dit zowieso een no go:kill:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik behandel mijn stekken alleen op dag 1 en dag 7. Daarna alleen maar met knoflook. Werkt prima voor mij.

Scelta werkt ook geweldig, wel prijzig.

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, Weedaholical said:

Wat is een goed middeltje om de stekjes voor te bestrijden na jullie ervaring? Ik gebruik liever geen chemische middelen alhoewel dit in de groei misschien niet heel erg is? In de bloei is dit zowieso een no go:kill:

Probeer dit maar eens (mogelijk elders goedkoper). Ik spuit tot week twee bloei.

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, gtti said:

Ik behandel mijn stekken alleen op dag 1 en dag 7. Daarna alleen maar met knoflook. Werkt prima voor mij

Scelta werkt ook geweldig, wel prijzig.

 

26 minutes ago, dilago said:

Probeer dit maar eens (mogelijk elders goedkoper). Ik spuit tot week twee bloei.

Gebruiken jullie hier gewoon een drukspuit voor? Die van Bayer lijkt me interessant en kwam die tijdens het speuren op het forum ook vaker tegen dus geef ik die een kans. 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja ik gebruik gewoon een drukspuit. Vorige ronde had ik alleen op het einde een beetje spint terwijl ik ze in week twee al zag kruipen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 12/27/2020 at 2:09 PM, dilago said:

Giffen in week zeven? Neen, ik zou geen wiet kunnen verkopen wat ik zelf niet zou roken.

Doe ik niet in week 7 nee maar meestal voor week 4 was dat altijd.

 

Ben nou bezig met omwroeten en ga daarna weer stekken prikken. Wat raden julie aan om spint te voorkomen weer? Wou zelf een vernevelaar kopen en dan voor dat ik de stekjes prik even giffen en een paar dagen daarna weer. De stekken zelf gebruik ik Promanal-R voor.

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...