Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
The Seeker

1ste Indoor Kweek, 3 Maal Swazi Skunk

Recommended Posts

En volgens mij tel je nog steeds verkeerd, je moet de groei niet bij de bloei tijd optellen..

 

 

Thnxvoor de reacties. Ik was na 3 dagen al begonnen met 12/12 dus ik nam aan dat je vanaf het moment dat je overschakelt naar 12/12 begint te tellen. Maar ook al had ik dat verkeerd. Een plant heeft toch maar 1 week nodig om volwassen te worden? Zelfs dan duurt het 3/4 weken langer dan er werd voorgeschreven, d8 niet dat een plant zo lang nodig had om volwassen te worden.

 

Hehe blijf nu volgende week gewoon thuis terwijl de rest voor een midweek naar centerparcs gaat. Als dat geen liefde is voor je plantjes dan weet ik het niet meer :verrygood

 

Gr, The Seeker

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou, een zaadplant heeft zeker 2-3 weken nodig voordat het uberhaupt geslacht toont, vanaf het moment dat het geslacht heeft getoont en overgaat op de top ontwikkeling moet je eigenlijk pas gaan tellen. Dus je zit nu pas wsschijnlijk op de 8-9e week v/d bloei, als ik het goed heb. 8 weken bloei is trouwens meer een streven voor de commerciele kweker, als je voor jezelf kweekt kan je ze beter altijd wat langer laten gaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update:

 

DCP_0210.jpg

 

DCP_0212.jpg

 

Bij de tweede foto zijn nu topjes aan de zijkant aan het groeien. Is dit die nabloei waar jullie het over hadden? Ze gaan in ieder geval super vind ik :verrygood

 

gr, Seeker

Share this post


Link to post
Share on other sites

:verrygood Ziet er prachtig uit, zo zie je maar weer eens dat je geen dure kasten hoeft aan te schaffen om een goed resultaat te krijgen.

Ik zou wel 2x oogsten als ik jou was. De toppen die dadelijk goed bruin zijn oogsten, die nog wit zijn effu staan laten tot ze ook goed bruin zijn.

Gedult is een schone zaak :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zien er goed uit, blijven nog steeds elke dag een beetje groeien. Will keep you updated ;)

 

DCP_0214.jpg

 

DCP_0215.jpg

 

Gr, The Seeker

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nog lang niet klaar zie ik . Realiseer je dat het heel belangrijk is om je planten echt rijp te laten worden ,want juist in die laatste dagen komt er veel gewicht aan je plant (door harsen productie)

 

Veel rassen bloeien bijna 9 weken , bij zaad die je vroeg in de bloei trekt moet je 3 weken daarbij optellen ivm het volwassen worden . Dan zit je dus op zo'n 12 weken op 12/12 (bij een 9 weken bloeier) Stekken zijn al volwassen als je ze koopt ,die hoeven dan ook maar een week of 10 op 12/12 indien je een ras hebt dat 9 weken bloeit.

 

Trouwens zeer tof dat je hebt gekozen voor het bijna gelijk bloeien van zaailingen !

Er zijn nog steeds niet veel kwekers die het zo doen. Er zijn er zelfs die niet geloven dat het werkt!!! Jij hebt ook weer aangetoont dat het goed werkt!

 

 

Ik zit net de foto's in dit topic te bekijken , op sommige zien de planten er haast ideaal uit ,echt zeer gezond . Hoe hoog zijn de planten nu ongeveer ?

Edited by atmosphere

Share this post


Link to post
Share on other sites
Nog lang niet klaar zie ik . Realiseer je dat het heel belangrijk is om je planten echt rijp te laten worden ,want juist in die laatste dagen komt er veel gewicht aan je plant (door harsen productie)

 

Veel rassen bloeien bijna 9 weken , bij zaad die je vroeg in de bloei trekt moet je 3 weken daarbij optellen ivm het volwassen worden . Dan zit je dus op zo'n 12 weken op 12/12 (bij een 9 weken bloeier) Stekken zijn al volwassen als je ze koopt ,die hoeven dan ook maar een week of 10 op 12/12 indien je een ras hebt dat 9 weken bloeit.

 

Trouwens zeer tof dat je hebt gekozen voor het bijna gelijk bloeien van zaailingen !

Er zijn nog steeds niet veel kwekers die het zo doen. Er zijn er zelfs die niet geloven dat het werkt!!! Jij hebt ook weer aangetoont dat het goed werkt!

 

 

Ik zit net de foto's in dit topic te bekijken , op sommige zien de planten er haast ideaal uit ,echt zeer gezond . Hoe hoog zijn de planten nu ongeveer ?

 

 

Bedankt voor de complimenten atmos!! Eerste kweekje indoor is idd goed gelukt. Een van de fouten was dus dat ik te vroeg de weken begon te tellen. Ik zit nu in week 10 dus zeg maar week 7/8 van de bloei. De planten zijn nu wel snel geel aan het worden en bladeren zijn onder ook aan het afsterven.

 

Wat ik wel merkte is omdat ik mijn planten niet om het licht heen draaide is dat de top aan de kan waar het licht het raakte, veel en veel dikker en compacter is dan de kant die in de schaduw ligt. Heb dus daarom de planten vandaag 180 graden omgedraaid, hopelijk worden de toppen dan aan die helft ook wat groter.

 

Ik heb ook al ondekt dat het zeer vroeg omschakelen naar 12/12 nix uitmaakt vergeleken met iemand die hem bv 1 of 2 weken laat voorgroeien.

 

De planten zelf zijn rond de 70/75 cm, zijn niet al te groot maar ze zijn dan ook voor het grootste deel indica. Zou niet weten hoeveel gram ik er uit krijg maar vond het zoiezo leuk om zelf te kweken. Het "growen" zelf vind ik ook leuk en denk ook dat er nog vele kweekjes in de toekomst zullen volgen. Heb deze keer al veel dingen gemerkt in mijn hok die beter kunnen dus het kan denk ik nu alleen nog beter gaan nie? ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Plantjes zijn nu flink geel aan het worden. Er zijn ook veel bladeren aan het sneuvelen nu. Er werd mij dus verteld om in gedeeltes to oogsten omdat de onderste toppen al bijna klaar (haartjes zijn 70% bruin) zijn maar de hoofdtop nog lang niet (haartjes zijn 5% bruin). Nu is mijn vraag, Waar haalt die plant nog de energie vandaan als ik hem voor de helft oogst? Als ik alleen nog de hoofdtop over laat dan heb ik misschien nog 10 blaadjes per plant. Of zou ik gewoon alles in 1 keer moeten oogsten? Zal morgen nog wat foto'tjes posten ;)

 

Gr, S33ker

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gewoon als de onderste toppen klaar zijn er af halen en de boven toppen laten zitten. Door dat je de onder toppen er afhaalt zou de plant ze werk doen om die wondjes te dichten en doordat die dat doet zal ie ook zo wie zo de hooft toppen blijfen voeden.

 

Ik doe het zelf ook altijd zo en het is altijd goed gegaan ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update :rofl

 

Hier zie je ook dat de kleinere toppen al bijna klaar zijn. Grote toppen moeten denk ik nog wel even maar dat is geen probleem dat die nog wat langer moeten. Heb daar wel geduld mee. De planten zijn wel erg geel aan het worden nu, de achterste plant is nu zelf scheef gaan hangen. Opbrengst zou ik niet weten maar ben wel tevreden hehe :D

 

DCP_0216.jpg

 

DCP_0219.jpg

 

DCP_0221.jpg

 

DCP_0218.jpg

 

Zit nu in totaal op 74 Dagen dus zit rond de dag 53 van de bloei, zal niet al te lang meer duren denk ik. ;)

 

Gr, Seeker

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zelfs die kleinere toppen zijn niet bijna klaar, je moet niet om de paar dagen denken dat je kan oogsten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hehe nee maar van die kleinere toppen is toch al 60/70& bruin? vooral die onderste topje van foto nr.3

Het blijft mijn eerste kweek dus volgende keer zal ik veel beter weten hoe lang ze nog moeten. Sorry voor het ongemak :rofl

Ben wel zeer dankbaar voor al het advies dat ik van jullie krijg. Anders was het waarschijnlijk 3x nix geworden ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Zelfs die kleinere toppen zijn niet bijna klaar, je moet niet om de paar dagen denken dat je kan oogsten.

Denk dat het door de het licht komt dat het lijkt dat ze nog niet bruin zijn maar ik denk ook als je het gewoon ziet het een andere kleur heeft.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je zegt zelf dag 53 van de bloei ,dat is dus nog lang geen 8 weken . Maar belangrijker is dat je ook kunt zien dat ze niet klaar zijn ,en dan heb ik het zeker niet alleen over de kleur van de haren .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update :rofl

 

http://img.photobucket.com/albums/v201/S33ker/DCP_0233.jpg

 

http://img.photobucket.com/albums/v201/S33ker/DCP_0228.jpg

 

http://img.photobucket.com/albums/v201/S33ker/DCP_0225.jpg

 

http://img.photobucket.com/albums/v201/S33ker/DCP_0227.jpg

 

En wat vinden jullie ervan?

Temp. liep vandaag trouwens best hoog op. Werd rond middagtijd 32/33 graden. Is dit funest voor de plantjes en moet ik dus betere afzuiging hebben? Of maakt dit niet al teveel uit? Ik vind ze zelf ;)

 

Gr, S33ker

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er erg goed uit daar!!!!!

 

Zal zeker ook wel lekker ruiken hihi!

 

Chapeau ze zien nog wit dus worden ze nog wel dikker!

 

Nouja die temperatuur is wel wat hoog geweest maar is niet heel erg. Komt zeker door het warme weer he tsja de indoor kwekers zijn er niet blij mee de outdoors toch zeker wel hihi!

 

;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ziet er erg goed uit daar!!!!!

 

Zal zeker ook wel lekker ruiken hihi!

 

Chapeau ze zien nog wit dus worden ze nog wel dikker!

 

Nouja die temperatuur is wel wat hoog geweest maar is niet heel erg. Komt zeker door het warme weer he tsja de indoor kwekers zijn er niet blij mee de outdoors toch zeker wel hihi!

 

Ze ruiken idd zeeeer lekker!!! Weet nu al dat het me zal bevallen :rofl

Je hebt ook gelijk wat de toppen betreft want ze zijn vandaag alweer groter hehe. Dit gaat dus al mijn verwachtingen te boven voor mijn eerste indoor met het geld wat ik eraan heb uitgegeven. Heb alles bij elkaar 100 euro uit gegeven dus dat heb ik nu al netjes terug verdient. Gelukkig is het nu weer wat koeler dus ze doen het weer goed. ;)

 

Zit nu op 83 dagen in totaal dus ongeveer dag 62 van de bloei.

 

http://img.photobucket.com/albums/v201/S33ker/DCP_0243.jpg

 

http://img.photobucket.com/albums/v201/S33ker/DCP_0238.jpg

 

http://img.photobucket.com/albums/v201/S33ker/DCP_0240.jpg

 

http://img.photobucket.com/albums/v201/S33ker/DCP_0241.jpg

 

Gr, Seeker

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kijk, nu begint het pas een beetje af te bloeien allemaal, ziet er mooi uit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou zeg, Ik snap er eerlijk gezegd niet zo veel van. Natuurlijk is meer wiet altijd welkom maar mijn toppen zijn nu nog steeds voor het grootste deel wit. Duur dit niet een beetje heel lang voor skunk? Ben 8 maart begonnen. Begin me nu ook zorgen te maken. Ben 15 Mei al thuis gebeleven voor de plantjes terwijl de rest naar centerparcs is gegaan maar nu begint de zomervakantie eraan te komen en die ga ik toch echt niet overslaan. 20/25 Juni zal echt het einde zijn of ze nu klaar zijn of niet. Heeft iemand hier misschien een verklaring voor dat deze best lang bezig zijn? alvast bedankt ;)

 

Gr, Seeker

Share this post


Link to post
Share on other sites
Nou zeg, Ik snap er eerlijk gezegd niet zo veel van. Natuurlijk is meer wiet altijd welkom maar mijn toppen zijn nu nog steeds voor het grootste deel wit. Duur dit niet een beetje heel lang voor skunk? Ben 8 maart begonnen. Begin me nu ook zorgen te maken. Ben 15 Mei al thuis gebeleven voor de plantjes terwijl de rest naar centerparcs is gegaan maar nu begint de zomervakantie eraan te komen en die ga ik toch echt niet overslaan. 20/25 Juni zal echt het einde zijn of ze nu klaar zijn of niet. Heeft iemand hier misschien een verklaring voor dat deze best lang bezig zijn? alvast bedankt ;)

 

Gr, Seeker

Gene verklaring, maar gooi je klok eens op 10 of 11 uur misschien wil dat wat helpen....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou er klopt dus echt iets niet.

 

Ben op 8 maart begonnen en zit nu totaal op zo'n 94 dagen. Heb ze 3 dagen groei gegeven dus dat betekend dat ze nu al 91 dagen (13 weken) aan het bloeien zijn. Daar komt nog bij dat ze er nog helemaal niet klaar uit zien. Mijn vakantie begint nu echt langzamerhand dichterbij te komen en zou toch niet graag thuis willen blijven terwijl de rest naar spanje gaat.

 

Planten zijn nu ook bijna op aan het raken. De steel van de plant zelf is geeneens sterk genoeg om het gewicht van de toppen te dragen en als ik ze niet elke 3 uur recht zet dan buigen ze helemaal om tot de grond. Volgends mij moet je bij deze soort niet w88 tot de haren 75% bruin zijn omdat skunk normaal toch 8/9 weken duurt niet? Hier nog wat foto's

 

DCP_0245.jpg

 

DCP_0246.jpg

 

Gr, Seeker

 

P.S. Heb ze nu al op 11/13 staan maar helpt ook niet echt veel

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest mono-poly

Ik vind het echt super mooie planten zeg!

Waar heb je het zaad vandaan?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat jij kweekt weet ik niet maar het lijkt alsof ze gaan ontploffen!!! ;)

Menigeen is hier jaloers op, knappe prestatie , zeker voor je eerste kweek!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik vind het echt super mooie planten zeg!

Waar heb je het zaad vandaan?

 

Zaad is van het merk "high quality seeds", Had ze gewoon bij de lokale growshop gehaald :rofl

 

Wat jij kweekt weet ik niet maar het lijkt alsof ze gaan ontploffen!!! 

Menigeen is hier jaloers op, knappe prestatie , zeker voor je eerste kweek!

 

Het is swazi skunk, Ben zelf ook hartstikke blij met het resultaat hoor. Had dit echt niet verwacht. Zeker niet voor het geld dat ik ervoor heb uitgegeven (100 euro)Maar het zou toch enorm jammer zijn als ik ze nu te vroeg zou moeten knippen omdat ik op vakantie ga. Ze zullen volgende week toch echt klaar moeten zijn want kan het niet langer uitstellen. Bedankt voor de positieve reacties ;)

 

Gr, Seeker

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.
Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...