Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
soli

waar temperatuur meten bij ontkiemen in grond met folie

Recommended Posts

Ik heb het al opgezocht van vind daar geen antwoord op, waar juist moet ik de temperatuur meten als het gaat om te ontkiemen in de grond?
Ik ben van plan om de zaden te ontkiemen in potgrond. Om te vermijden dat het uitdroogt een folie erover, maar dan stijgt de temperatuur natuurlijk. In de kweekruimte is het 24 graden, maar onder de folie wordt het te warm 35 . Ik weet eigenlijk niet hoe hermetisch moet het afsluiten? maar vooral meet men de temperatuur onder of boven de folie?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

probeer eens een zaadje in een glas water te gooien. Temperatuur water 24°.  24-36 uur later is je zaadje ontkiemt

 

 

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niet hermetisch, paar gaatjes in de folie maken zodat het en kan verluchten (ivm schimmelvorming) en het ook niet zo warm word onder de folie.

De manier die al_green aangeeft werkt goed (je poot dan alleen maar zaadjes die echt ontkiemen ipv hopen dat het lukt in de aarde) maar is voor velen eng omdat je dan het zaadje uit het water moet vissen met een pincet.

Een gaatje maken met de punt van een schroevendraaiertje of soortgelijk is een goede manier om het zaadje met de wortel naar beneden in het pootgat te kunnen laten vallen omdat het gaatje erg smal en klein blijft en als een kokertje werkt. Dit met pincet opvissen en poten vraagt enige oefening maar baart kunst.

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...