Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

chrash

Mijn Ppp Kweekje

Recommended Posts

Omdat mijn vorige kweek op mapito mislukt was begin ik een nieuwe met deze keer PPP van Nirvana.

De reden dat mijn vorige kweek mislukt was is omdat de lv veel te laag was waardoor de bladeren verbranden + de ec was veel te hoog.

Deze keer hangen er 4 natte handdoeken in die elke dag 2x worden natgemaakt en de ec is 1,0.

 

De zaden zijn ontkiemt in stekpluggen en daarna heb ik ze laten wortelen in startblokken voor 1 week.

My Webpage

 

1 week op mapito

1 week op mapito

2 weken op mapito

2 weken op mapito

 

de ec is 1,0 en de ph 6,1 in het voedingsvat.

de ph is wat aan de hoge kant ook al heb ik afgezuurd naar 5,4.

Ze staan onder een 400W lamp en krijgen voeding van canna aqua.

 

Hopelijk lukt het deze keer... :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aan je inzet zal het in ieder geval niet liggen. :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hier nog wat pics van mijn knappe meiden :verrygood

 

week 3 op mapito

 

Ze groeien heel goed maar de onderste 3-vingerige bladeren beginnen geel te worden en het puntje begint bruin te worden en af te brokkelen.

Ik zou niet graag hebben dat de andere bladeren dit ook gaan krijgen dus wat moet ik doen? :verrygood

Meer voeding, minder voeding, hogere lv,...??

 

gele bladeren

gele bladeren

bruin puntje

 

die bruine punten zijn eerst begonnen als bruine vlekjes van voor op het blad en breiden zich zo uit.

 

EC: 1,3

PH: 6,0 (ik krijg hem maar niet naar beneden)

LV: 60 - 70

Share this post


Link to post
Share on other sites

aan je bladkleur te zien kan je ec wel wat omhoog, maar ik weet niet of de ph goed is (kweek niet op mapito)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hier nog wat pics van mijn knappe meiden :verrygood

 

week 3 op mapito

 

Ze groeien heel goed maar de onderste 3-vingerige bladeren beginnen geel te worden en het puntje begint bruin te worden en af te brokkelen.

Ik zou niet graag hebben dat de andere bladeren dit ook gaan krijgen dus wat moet ik doen? :verrygood

Meer voeding, minder voeding, hogere lv,...??

 

gele bladeren

gele bladeren

bruin puntje

 

die bruine punten zijn eerst begonnen als bruine vlekjes van voor op het blad en breiden zich zo uit.

 

EC: 1,3

PH: 6,0 (ik krijg hem maar niet naar beneden)

LV: 60 - 70

je ph kun je terug brengen met citroen zuur (als alternatief) maar een fles PH- bloom is niet zo gek duur hoor :D

 

5.6 / 5.8

Share this post


Link to post
Share on other sites

@mikeh

Ik heb een fles ph- grow van canna die ik gebruik.

Ik zuur mijn voeding af naar naar 5,2 en na 2-3 dagen is de ph gestegen naar 6,0.

Ik heb zojuist voeding gemaakt met een ec van 1,3 (deze zal nog stijgen naar 1,4) en en een ph van 5,0 die hopelijk stijgt naar maximum 5,8.

Het is allemaal nog een beetje zoeken voor een beginner zoals ik.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het ziet er netjes uit !!

Je voedings water (vers) bevat chloor (klein beetje) en dat is na 24 uur vervlogen, door dat schiet je ph idd omhoog!

Hier laat ik m'n water meestal 24 h in een vat staan voordat ik het aansluit. (2 vaten zijn wel zo handig)

 

Je ec kan wel ietsjes hoger (1.6)

 

Gr M

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je kweekt vanuit zaad , en hebt ze vroeg de bloei in geforceerd. Dit houdt het volgende in : vanaf het moment dat je bent begonnen met 12 /12 duurt het nog 2,5 a 3 weken voor de bloei echt zichtbaar wordt. Dan pas begin je het tellen van het aantal bloei weken!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

De bloei is bij sommige planten al zichtbaar.

Ik heb al 5 mannelijke planten moeten wegsmijten... :verrygood

 

De volgende keer neem ik toch vrouwelijke zaden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...