Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Svenpaddotatta

3 x zkitles 600watt 120x120 eerste kweek

Recommended Posts

Dat is flink wat SM toegepast :whip:..

Kan je er wat tekst en uitleg bij geven?..  hoelang staan ze al?

Goed bezig voor de 1e keer:tu

Edited by upheaval

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 11/27/2020 at 3:27 PM, upheaval said:

Dat is flink wat SM toegepast :whip:..

Kan je er wat tekst en uitleg bij geven?..  hoelang staan ze al?

Goed bezig voor de 1e keer:tu

 

Klopt inderdaad ben er al even mee bezig . Ik heb de zaadjes 16 oktober geplant en gebruik kraanwater en de canna starters Kit organische voeding . Wortelstimulator en groei voeding . En voor de bloei bloei voeding en topbooster . Zal een foto van de voeding toevoegen . . Ik vraag me alleen af wanneer ik mijn project op 12/12 moet zetten ?? Een plantje staat er zeer zielig bij . Enig idee hoe dit komt ?

IMG20201129225826.jpg

IMG20201129225809.jpg

IMG20201129225759.jpg

IMG20201129225709.jpg

IMG20201129225734.jpg

IMG20201129225655.jpg

IMG20201129203009.jpg

IMG20201129202954.jpg

IMG20201129203004.jpg

IMG20201129225631.jpg

IMG20201129202857.jpg

IMG20201129202913.jpg

IMG20201129202329.jpg

IMG20201129202322.jpg

IMG20201129202301.jpg

IMG20201129202216.jpg

16066897291621212013445369147945.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 hours ago, Svenpaddotatta said:

 

Ik vraag me alleen af wanneer ik mijn project op 12/12 moet zetten ?? Een plantje staat er zeer zielig bij . Enig idee hoe dit komt?

Nee want zolang jij alleen maar fotos plaatst zonder enige vorm van info kan niemand er wat mee.

Dus: hoe vaak geef je water, hoeveel voeding geef je, hoe hoog hangt je lamp, wat zijn de temperaturen, etc

Edited by 420man010

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lijkt me niet nodig om in twee topics exact dezelfde foto's te posten telkens. 1 topic is voldoende. 

Staan de plantjes normaal gesproken in een tentje? Hoe groot wil je ze uiteindelijk laten worden, daar hangt 't vanaf wanneer je moet schakelen. Na schakelen groeien ze nog wel een week of 3 door, maar als de temps bijv. laag zijn gaat dat groeien stukken langzamer. 

Edited by pindarots123

Share this post


Link to post
Share on other sites
17 hours ago, pindarots123 said:

Lijkt me niet nodig om in twee topics exact dezelfde foto's te posten telkens. 1 topic is voldoende. 

Staan de plantjes normaal gesproken in een tentje? Hoe groot wil je ze uiteindelijk laten worden, daar hangt 't vanaf wanneer je moet schakelen. Na schakelen groeien ze nog wel een week of 3 door, maar als de temps bijv. laag zijn gaat dat groeien stukken langzamer. 

Ze staan in een growtent van 120x120 hsp 600 watt lamp  70cm van de lamp af . Er staat een luchtbevochtiger en hang natte lakens op in de tent . Ter hoogte van de plant is het 28graden en heb een luchtvochtigheid van %60 ik doe de aangegeven hoeveelheid voeding op een liter water en geef ze om de 2 dagen ongeveer een halve liter water. Ik zou het hele oppervlakte van de tent willen vullen voor zoveel mogelijk opbrengst

16067978198818184167975223270776.jpg

16067978485824404567743700642216.jpg

16067978855173422787741109815160.jpg

16067979039392277862955094280900.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarom laat je ze niet gewoon in de tent staan bij het maken van foto's? En aangezien het zaadplanten zijn, hoef je je niet zo extreem druk te maken over de luchtvochtigheid, het zijn meer die andere dingen die jij die planten aandoet, die er voor zorgen dat ze zo langzaam groeien. Dat constant pletten, knakken en buigen (elke dag??) zorgt dat ze geen kans krijgen om even bij te komen en gezond blad te ontwikkelen. Ook is een halve liter (zoals anderen ook al opmerkten) echt te weinig en lijken ze kurkdroog te staan.

Gooi er eens een goeie plens water tegenaan en laat ze een paar dagen met rust. Het lijkt wel alsof je ze iedere avond helemaal uit je tent naar je woonkamer sleept, ze pontificaal op tafel zet en er met een fles wijn, wat coke en vrouwen de hele avond foto's ervan loopt te maken alsof je naar de modeshow van Victoria's Secret aan't kijken bent:rofl

  • Haha 5

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb ze nu in zakken staan van 50 liter potgrond voor terras en balkon van Pokon. Ik dacht misschien ligt het daar aan . Ik bewonder mijn planten inderdaad graag de hele dag hahahaha

IMG20201201160427.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou mezelf niet zo zeer een expert noemen, maar volgensmij hebben je dames (als het nog volledige dames mogen worden na al deze stress) een tekort of overschot van iets, het lijkt alsof je ze weinig water geeft, de Low Stress training heb je misschien iets te heftig en misschien iets te vroeg aangepakt waardoor het een High Stress Training lijkt te zijn geworden en volgensmij is terras en balkon van Pokon een best ongeschikte grond voor wietplanten (correct me if I’m wrong). Zie meeste forumleden werken met grondsoorten zoals Lightmix, Batmix of voedingloze cocos (dit aangezien heel veel van de grondsoorten die je bij een tuincentrum kunt halen niet helemaal geschikt zijn door de voedingsstoffen die ze bevatten) Afgelopen jaar heb ik buiten gekweekt met “kwekers potgrond” van de Welkoop. Ging wel redelijk, maar mij werd ook aangeraden om niet zomaar in elke grond te gaan kweken. Nogmaals ben ik geen expert en weet ik niet hoe goed die grond van jou is voor ons favoriete gewas, maar het lijkt me een van de boosdoeners.

Verder wil ik totaal niet betweterig over komen en hoop ik dat je er nog het beste van zal kunnen maken. Ik ben ook van start gegaan met mijn eerste indoor en ik zal zelf vast ook nog fouten maken op het begin.

Veel succes en moge deze SM octopusjes zich nog herpakken! 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 12/4/2020 at 7:36 AM, FrostyFingers said:

Ik zou mezelf niet zo zeer een expert noemen, maar volgensmij hebben je dames (als het nog volledige dames mogen worden na al deze stress) een tekort of overschot van iets, het lijkt alsof je ze weinig water geeft, de Low Stress training heb je misschien iets te heftig en misschien iets te vroeg aangepakt waardoor het een High Stress Training lijkt te zijn geworden en volgensmij is terras en balkon van Pokon een best ongeschikte grond voor wietplanten (correct me if I’m wrong). Zie meeste forumleden werken met grondsoorten zoals Lightmix, Batmix of voedingloze cocos (dit aangezien heel veel van de grondsoorten die je bij een tuincentrum kunt halen niet helemaal geschikt zijn door de voedingsstoffen die ze bevatten) Afgelopen jaar heb ik buiten gekweekt met “kwekers potgrond” van de Welkoop. Ging wel redelijk, maar mij werd ook aangeraden om niet zomaar in elke grond te gaan kweken. Nogmaals ben ik geen expert en weet ik niet hoe goed die grond van jou is voor ons favoriete gewas, maar het lijkt me een van de boosdoeners.

Verder wil ik totaal niet betweterig over komen en hoop ik dat je er nog het beste van zal kunnen maken. Ik ben ook van start gegaan met mijn eerste indoor en ik zal zelf vast ook nog fouten maken op het begin.

Veel succes en moge deze SM octopusjes zich nog herpakken! 

Goede tips zijn altijd welkom. 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

waarom zo ingewikkeld doen?   zaden ontkiemen......in de aarde.......2 weken 18/6.........dan 12/12 en 600W op de koppies. 

Ga eerst het vak eens leren.......maar wie ben ik.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wel echt respect dat je zoveel tijd hebt om ze te trainen daar heb ik de tijd en geduld er in ieder geval niet voor. Zou inderdaad wel wat meer water geven en over4/5 dagen schakelen?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Planten lijken nu wel oké. Het lijkt alleen wel een beetje een rommel in je kweekruimte. Als ik jou was zou ik volgende ronde alle onnodige troep eruit halen, 4 of 5 fatsoenlijke potten van iig een liter of 20 neerzetten met goeie aarde. Enige wat voor de rest nog in je tentje hoeft te staan zijn je fans, luchtbevochtiger/ontvochtiger, meetapparaten en eventueel een scrog netje. Tenminste als zoals je zegt je doelen zijn om je tentje mooi te vullen en hoge opbrengsten te halen.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wanneer heb je naar 12/12 geschakeld?

Betwijfel of je het nog echt vol gaat krijgen.

Misschien de volgende waterbeurt toch nog een beetje van die pep meegeven voor een extra groeispurt

Edited by cannarie
  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...