Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Bob246

Aptus voedingslijnen

Recommended Posts

Hey,

Ik heb een vraagje over de schema's van aptus. 

Bij het extreme/pro schema voeg je in week 3 bloei per 100L water 50ml P boost (NPK 5-15-0) en 25ML CaMg boost (N-Ca-Mg 9-9-2) toe. Bij het gevorderd schema voeg je in week 3 per 100L water 25ML PK boost (NPK 0-20-25) toe. Bij beide schema's voeg je hierna basisvoeding aan toe tot de juiste EC. Ik heb contact gehad met Aptus zij raden aan om elke bewatering te voeden of 1x in de week water met enzymen mee te geven

Hoe kan het dat de NPK-Ca-Mg waarde zo verschillen ?

Ik probeer het pro schema aan te houden. Een maat van mij zweert erbij en heb hier meerdere verslagen gelezen onder andere van klaver en abruzzi die hier goed mee draaide. Het leidingwater hier heeft een hoge ec waarde, op moment dat ik de P Boost en CaMg boost zit ik al op een ec 1.3  en ph 5.2 als ik hier minimale basisvoeding aan mee (dutch pro) geef kom ik op een ec 1.6 en ph 4.7 deze breng ik omhoog tot 6.0 waarna de ec ook weer een punt stijgt. 

Planten vertonen een beeld van N overschot. Zou dit komen doordat er veel N in de P boost en in de CaMg zit, of kan dit ook een andere reden hebben ?

Edited by Bob246
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...