Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

jean

Verticaal Kweken

Recommended Posts

hallo ik ga een soort van zwerfketel maken maar dan op aarde is er iemand die

tips weet of geintresserd is in hoe ik het ga maken dan zet ik hier de foto's van hoe ik het gedaan heb. ik ga proberen van alles zelf te gebruiken men eigenlamp die nu in men hok hangt enz

:edit: 21/04/2005

matriaal dat ik gebruikt heb:

 

2 platen multiplex 18mm van 125cmx125cm

12 latten multiplex 18 mm van 12x90 cm

2 stuuken glas van 11x70 en 6mm dik

2stukken glas van 12.2x70 en 6mm dik

20 pvc buizen van 100cm hoog en een diameter van 12.5

een badkamer afzuigertje(voor de lamp te koelen)

een slakhuis ventilator van 500 k/min aanvoer

een slakhuis ventilator van 700 k/m afvoer

een 400 watt natrium lamp

deze matrialen ga ik gebruiken om men hok te maken vermits ik nog geen ervaring heb op gebied van verticaal kweken ga ik zelf een kastje ineen steken

ik heb zelf ook al een soort van cooltube ontworpen.Nu heb ik hier al gelzen dat glas het licht breekt en dergelijke maar ik ga het zo toch eens testen

hier alvast enkele foto's

foto 1

foto 2

foto 3

foto 4

foto 5

zoals je kan zien ga ik 2 aparte delen maken 1 deel dat vast op de grond staat en 1 deel dat je kan bewegen in het midden zie je de zelfgemaakte cooltube de lamp komt er netjes in het midden inhangen en het badkamer afzuigertje(nog niet gemonteerd) zal de hete lucht van de lamp afvoeren zodat de planten dichter bij de lamp te krijgen

kleine update webpage

Share this post


Link to post
Share on other sites

kleine update :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Foto's doen het nog wel, je moet alleen effe de URL kopieeren. De hyperlinks zelf doen het niet. (staat ook zo in zijn topic)

Share this post


Link to post
Share on other sites

zen laatste foto's gaan niet hoor die van de bloei periode

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er zeer netjes uit! :verrygood dat belooft wat.

 

Alleen heb ik ook mijn twijfels over dat glas. niet zozeer glas opzich, maar wel dat het nu in een vierkant zit. Ik denk idd dat dat voor behoorlijk wat breking en vervorming gaat zorgen. Zou je eens de lamp erin willen hangen, en dan met een papiertje kijken hoe het licht eruit komt (en dat willen fotograferen)?? Ik ben erg benieuwd.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Zou je eens de lamp erin willen hangen, en dan met een papiertje kijken hoe het licht eruit komt (en dat willen fotograferen)?? Ik ben erg benieuwd.

wat bedoel je daar juist mee een blad tegen het glas houden endan trekken

Share this post


Link to post
Share on other sites

nee, gewoon een vel op 30 cm afstand houden en kijken of je lichtstrepen/patronen ziet, ipv mooi verdeeld licht

Share this post


Link to post
Share on other sites

ha ok ga ik een van de dagen doen ik kan er toch pas over een 6 tal weken misschien langer mee beginnen stekken zijn de laatste tijd moeilijk te vinden :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het glas mag ook wel wat dunner

Deze dikte kost je al gauw 30-40% verlies

 

Gewoon ff investeren in een cooltube

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat was ik eerst van plan ja

maar ik wilde graag trachten van een zo eenvoudig mogelijk en vooral voor ieders budget een systeem te maken om verticaal te kweken.

ik ga eerst es een foto trekken zoals greengrower me had gevraagd eens horen wat hij zegt en dan een op zoek gaan naar zo een cooltube

ik heb al eens op het net gezocht maar die hebben bijna allemaal een reflecterende kant en dat mot ik niet hebben :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

nog es geupdate

:D

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest morethanfun

dome vraag mischien .ziet er leuk ontworpen uit enzo maar een plant word 50.70 cm hoog ?als ik de ruimte zo bekijk heb je maar een paar cm hoogte?of zie ik het fout? :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

v6.JPG ziezo dit is men kast helemaal klaar zoals je ziet heb ik een schakelkast gemaakt de cooltube word afgezogen door een 250m³ slakhuisvent in de kast zelf heb ik een staande ventilator geplaatst die zorgt voor de beweging van de luchtstroom ik ga een apart topic maken hoe men planten het doen en ik moet zeggen dat ze het momenteel zeer goed doen

to be continued ... :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er zeker mooi uit. interesant. wou zelf ook zo een ding gaan bouwen, maar nu zie ik t resultaat. je had m eigenlijk wat hoger moeten maken. belangrijk voor meer opbrengst.

 

miss had je er beter 2x400 watt in kunnen hangen. aangezien ik op je schakelbord 1 vsa van een 600 watt zie.

 

>>licht is gewicht<<

Share this post


Link to post
Share on other sites

misschien de volgende keer dit is een test ronde om te zien hoe het loopt ik lees meer negatieve dingen dan positieve over het verticaal kweken daarmee dat ik het wel es wil testen :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest petfinder

had je ooik niet beter alles dicht kunnen maken?

je verliest nu toch ook een hoop licht zo te zien. :unsure:

verder vindt ikhet er bet uitzien hoor, ben benieuwd hoe dit afloopt :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...