Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

MarcoCSection

Marco’s Micro Grow: Strawberry Haze

Recommended Posts

Hey wietforum!

Na 3 jaartjes geëxperimenteerd te hebben met autoflower plantjes buiten was ik enthousiast genoeg geraakt om dit jaar mijn eerste indoor setup(je) te kopen. Deze heb ik afgelopen zomer al even kunnen testen met een paar autoflowers om de kneepjes van het binnen groeien wat in de vingers te krijgen.

Voor deze grow ga ik Arjan’s Strawberry Haze kweken, en omdat ik op 60x60 oppervlak is mijn plan 1 plant qua training goed onder handen te nemen en proberen door de hele tent te spreiden. Uiteindelijk verpot ik hem naar een 20L Air Pot en ga ik gebruik maken van wortelstimulator. 

Setup is als volgt:

Secret Jardin DS60 60x60x160 Tent

Lumeri PLNX1000 Ledlamp

Inline exhaust fan & carbon filter

2 circulatie fans

20L Air Pot

Canna Terra Professional Plus Aarde

Voeding: Plagron Terra Grow, Terra Bloom, PK 13-14, Power Roots en Pure Zym

De zaailing is nu 5 dagen oud en ik kijk er naar uit hier een verslagje bij te houden en feedback te ontvangen!

Foto’s zijn mijn Strawberry Haze zaailing en wat plaatjes van mijn vorige projectjes.

26A9E3BE-88A2-4124-8DD5-5F2D223DEEEF.jpeg

111E49A1-8F2D-4AB1-9623-114C7D72A2AC.jpeg

21737AD9-AC05-4B10-B3FA-0FD43057DA75.jpeg

9BDE059A-47B0-4B27-970D-CC4908A091EF.jpeg

EF103203-BC5A-48C0-9C78-36A890EEA923.jpeg

095C34C5-BAC6-445F-933D-F1F8788F10F1.jpeg

7BF14A6A-423F-4885-8D7E-431D92597365.jpeg

9E1F8771-A946-4961-A93B-EFE09A75E685.jpeg

6094D7A2-4649-4BE8-B0B4-65608D4F73EB.jpeg

8ABC7630-52E9-4710-9DCA-368EDBC2200F.jpeg

005E7155-1340-4D69-8A81-85DFC5F1C417.jpeg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Op dit moment zijn we dag 12.

4 dagen geleden verpot naar de Air Pot. Begonnen met 0.5ml/L power roots om het wortelen in het kleine potje te versnellen. Na het verpotten nog 2 kleine waterbeurten met alleen power roots op 6.5ph.

Vandaag de eerste waterbeurt met een lichte dosis voeding; 2ml Terra Grow, 1ml Power Roots en PH op +/- 6.5.

De temperatuur is mooi stabiel met 25-27C overdag en 20-22C ‘s nachts.

Luchtvochtigheid kan in deze fase wel iets beter,  alhoewel het plantje er er geen last van lijkt te hebben. Mijn huidige mini luchtbevochtiger heeft toch iets te weinig capaciteit, dus volgende run maar even een betere in de plaats.

A62FE4C0-C08E-4345-ABE1-5A1D67FA6016.jpeg

8868AFCE-F1A7-4C12-A47A-CDB3AE48751E.jpeg

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik volg. Heb momenteel ook auto's in de tent staan. 

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
19 hours ago, Fearghus said:

 

Ik volg. Heb momenteel ook auto's in de tent staan

 

De Strawberry Haze is een photoperiode. Ik wil op de 60x60 binnen voornamelijk nog photo’s gaan doen omdat ik daarmee meer kan qua training zoals toppen en mainlinen om de kwaliteit en opbrengst te verhogen. 
Auto’s ga ik komende zomer weer buiten pakken, want dit jaar’s slechte nazomer heeft me een beetje van buiten photo’s groeien afgehaald. Dit jaar voor het eerst een photo buiten gedaan, en heb helaas de hele plant weg kunnen gooien. Dan liever wat meer kleinere planten met een kortere levenscyclus.

Edited by MarcoCSection
Typo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Normaal was mijn plan ook enkel auto's buiten. Maar mijn setup moeten veranderen omdat ik toch lichtekken had, wat resulteerde in herma. Dus nu ff vlug rondje auto en dan terug fem. 

 

Succes!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 hours ago, 420man010 said:

 

Is die lamp 1000 watt?

 

Volgens de verkoper wel, maar voor 130 e verwacht ik niet dat dat de werkelijke output is.

Hij neemt als ik het me goed herinner iets van 145 watt. Maar tot dusver groeit het prima en valt de warmte wel mee, dus ik ben voor nu tevreden. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag 16:

Ondanks dat de 4e node er is wordt mijn geduld op de proef gesteld. Ik ben van plan meerdere keren te toppen en zo een soort van mainline te doen, maar dan met 2 nodes en 4 vertakkingen per tak en zo 16 toppen te maken. Deze ga ik zo breed mogelijk door de tent trekken.

Vandaag Pure Zym aan het voedingswater toegevoegd wat resulteert in het volgende schema:

1L bronwater, 2ml Terra Grow, 1ml Power Roots, 1ml Pure Zym - PH 6.5(ish).

Temperatuur licht 25-27, donker 20-22. RH 40-45%. Tot dusver is dat allemaal lekker stabiel.

Tot dusver is dit de gezondste plant die ik heb gekweekt, dus ik gok dat mijn opgedane kennis zijn vruchten afwerpt. De internodale afstand is ook mooi compact dus dat word een prima structuur om mee te werken straks!
 

Ik ben naast een hoop research nog wel een dikke indoor noob (2e indoor run ooit, 1e indoor fotoperiode), dus laat me gerust ff weten wat jullie denken!

 

C7FD3D14-0CD7-414F-BADC-2C32A00B747A.jpeg

34E2FADA-5168-4892-9D19-E2ED76D1D037.jpeg

AEB36545-9A3F-4E30-9CA8-F424DEE55385.jpeg

C63A669F-65E9-4BAB-A6A5-EBD478B506A0.jpeg

4114D517-770B-4C8B-A439-8E3AFB1F65D9.jpeg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Succes man, heb eens voor een maatje een strawberry haze zaadje ontkiemd en laten bloeien. Zaten mooie golfballen van toppen aan. Groeide best snel ook. 

Gebruik trouwens niet de dosis die op de verpakking staat, is altijd te veel. + Als ze zo klein zijn hebben ze nog geen extra voeding nodig. Zit al best veel stikstof in de aarde die je gebruikt en haze houdt daar niet zo van

Edited by 420man010
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@420man010

Bedankt voor de tip man! Ik was sowieso van plan laag in de ec te blijven en rustig aan op te bouwen, goed kijkende naar de signalen van de plant. Maar ik denk dat je gelijk hebt want ik meende lichte verkleurde bladpuntjes te zien. Volgende rondje weer ff alleen water en Power Roots.

Omdat je specifiek de stikstof noemt, zou het een idee zijn om daarna iets minder grow te geven, en een zeer kleine hoeveelheid PK13-14? Om de NPK verhouding iets anders te krijgen? Of gewoon in het algeheel een beetje laag in de voeding blijven?

Gezien je ervaring met deze soort hebt, kan ze een beetje tegen toppen, trainen, lollypoppen etc? Ook lijkt het me tof om een paar klonen te maken van getopte takken. Enig idee hoe ik die in leven (en vegetatief) zou kunnen houden gedurende de winter met minimale middelen? 
 

Grts en bedankt voor je input.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja je zult wel tijdens de groei op moeten letten, dit is een haze, die schiet gewoon door waar andere planten stoppen. In principe hoef je er verder niet veel aan te doen, kan me herinneren dat de top-blad verhouding heel fijn was, plant was heel open (weinig blad, dunne vingers) dus licht dringt ook diep door. Zou niet meer verwijderen dan wat takjes die niks gaan doen en de  diefjes onderin die minder licht krijgen. Keertje toppen, knakken/buigen. Mochten ze ondanks dat te groot worden kan je er een celstrekremmer voor gebruiken. 

Ik heb al een tijdje niet meer gekweekt met flessenvoeding maar haze gooide ik altijd in lightmix en gaf ze de eerste 4-5 weken geen voeding, daarna alleen een beetje alga bloei en green sensation. Groeivoeding was overbodig, kreeg er alleen maar problemen door.

Wat clones betreft, geen idee man. Ikzelf zou als ik daar aan ga beginnen me het leven makkelijker maken iig met een bubblecloner ipv plugs/propagator en dan de moeders in 7 liter potten doen ofzo. 

Maar er zijn er genoeg hier die verstand (ervaring) hebben met moeders/clones dus daar zal je eventueel meer aan hebben qua info

Hier een bubblecloner voorbeeldje:

 

Edited by 420man010
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update! Dag 21

Ze gaat gelukkig nog steeds lekker stabiel. Vorige waterbeurt dus zonder voeding gedaan, en dat houd ik voor nu even aan tenzij ik tekorten spot in de bladeren.

Vandaag is ze ook getopt en heb ik alles op node 3 en 4 na weggehaald. Even wachten tot de zijtakken wat groter groeien en dan ga ik die mooi naar buiten trainen en top dezen later ook nog.

Hieronder de foto’s van vandaag van voor en na het toppen en trimmen.

7ED5958D-63AA-40FE-A7B4-6E2282E7E62F.jpeg

4D8A2EF4-BE61-4081-9386-94E73D2C196C.jpeg

B42B67BF-DEC0-4C13-A1BA-158AB01BD46C.jpeg

1AC72AF2-9061-48D7-ABAA-C39B1759C8BC.jpeg

062F6A75-6D91-4729-8C22-86B88BB2545D.jpeg

F87886A6-CFA0-498B-8CC4-71A94EAF0C40.jpeg

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hi Marco, veel succes met je kweek!

Ik heb zelf ook al enkele keren mijn tent met 1 dame proberen te vullen, met wisselend succes.
Deze zomer had ik een Amnesia staan, 12w voorgegroeid (waarvan 10 in een 18L airpot, de laatste 2 in een 40L airpot, mijn tent is 1.2 x1.2).

In de 6de week bloei heb ik uiteindelijk haar ogen moeten sluiten en begraven. Ik haalde temperaturen van +40graden (elke zomer laat ik mij opnieuw vangen en vergeet ik de HPS te dimmen), dat kon ze niet aan. 18 weken werk en elektriciteit voor niets, dat deed pijn. Ondertussen is mijn volgende rondje bijna klaar (kan je zien in mijn topic), met meer succes deze keer.

De farce van deze zomer heeft mij ervoor doen kiezen om terug met meerdere planten te werken.

Maar ik wens je vooral veel plezier, ik vind het zelf fantastisch om 1 monsterplant te kweken.

GL!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Thoumf

Thanks man! Ja had je topic al ff gezien. Tof dat je deze benadering ook gebruik. Ik lees aan je topic dat je een stuk uitgebreidere kennis hebt dan ik, dus dat is altijd leerzaam. Mooie resultaten ook! Vind het ook interessant hoe je met organische voeding experimenteert. Dit wil ik ook gaan doen met mijn auto’s buiten volgend jaar.

Je hebt op jouw formaat dan wel op lange voorgroei ja. Mijn tent is 60x60 dus veel makkelijker vol te krijgen. Ik heb gister voor de 2e keer getopt en getrimd (update doe ik zo :D) en ze zit in week 5, dus ik hoop dat ik begin week 6 naar 12/12 kan maar ik kijk het nog even aan. 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

misschien nog dit: ik heb weinig vertrouwen in je lamp. Ik heb zelf ook een LED van lumeri gekocht (ah ja, superveel W voor superweinig €), maar 3 weken later heb ik de apollo gekocht (de planten groeiden traag vergeleken met mijn HPS) en de lumeri wordt nu enkel nog gebruikt voor mijn zaailingen en stekken (en dan nog enkel indien de apollo reeds in gebruik is). De apollo doet wel waarvoor ik hem gekocht heb. 

Bij jouw lamp stoefen ze bvb met output van 1000W, maar eigenlijk is het maar een lamp van 200W. Kijk op het einde van je oogst dus naar die 200 ipv die 1000, anders zou je wel eens heel teleurgesteld kunnen zijn.

Ik had wel een ander type lamp gekocht dan jij, dus mss heb jij meer geluk dan ik.

Over je airpot: je gebruikt hem ondersteboven. Je zal merken dat aan de onderkant geen gaten zijn, die kant moet aan de bovenkant. Dat is mbt de watergift handiger. De openingen aan de onderkant zorgen voor een goede luchtcirculatie. Op zich geen probleem, de eerste keer dat ik ze gebruikte had ik ze ook ondersteboven in elkaar gestoken. Naar het einde van je rondje zal je merken dat hij echt boordevol wortels zit, mede daardoor zal het water niet onmiddelijk in je grond trekken en dus vaak langs de zijkant eruit lopen. Vervelend op een moment dat je de LV laag moet houden. Ik heb het toen opgelost met een druksproeier, ging traag maar beter traag dan rotte toppen.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is weer tijd voor een update!

Al een paar dagen geleden, maar ik maak wel elke dag een foto dus het is mooi om de vooruitgang zo te kunnen zien.

Ik denk dat @420man010 gelijk had over haze en de stikstof. Heb enkele keren geëxperimenteerd met kleine doses voeding, waarna de plant snel donkerder groen werd. Voor de rest alleen nog maar Power Roots, Pure Zym en pH-. Dit houd ik even aan tot ik naar 12/12 ga en kijken wat de plant wil.

Na een week heb ik voor de 2e keer getopt en getrimd. Ze zit nu op dag 30 (wk5), dus ik kijk de komende dagen even wat de nieuwe takken doen, en zodra het netje erover kan, hopelijk begin week 6, gaat ze naar 12/12. Als ik dan de strekking nog wat de breedte in kan trekken blijft ze mooi laag.

Heb alweer te veel geluld, hier de plaatjes!

Paar dagen na 1e keer toppen:

837A2CBC-A77F-4F9F-998D-3AABF4F7186F.thumb.jpeg.3a4b31027bcb9a8f589d7214a7887726.jpeg

Met LST

843BD118-3B0D-4C8E-90F9-27575FEC92E2.thumb.jpeg.4a2ad0e277adb8bfce84039bc62f44c5.jpeg

2e keer toppen en trimmen (VOOR)

B8C18519-57B0-4BFC-8462-2CEE5A600BB8.thumb.jpeg.6b8ff0a03475407803e3754081d234c7.jpegC00CDB9E-24FE-4659-AE02-C66A59E8A8F7.thumb.jpeg.9c52994d5a49b10a56797a8284f366ac.jpegC1CBC7CD-29B6-4747-8E65-18146DADA397.thumb.jpeg.386b7af61331eeb8ecaa90087ca713d6.jpeg

Ennn na de knipbeurt! Heb ervoor gekozen de 4 takken na de 3e node te toppen. Ook heb ik de 2e node die ‘vertikaal’ is weggehaald. Als het goed gaat heb ik straks 16 mooie takken om door het net te weven!

A44E5D32-86FE-423C-AB63-D4FE4F05E471.thumb.jpeg.11630b4cc2cb23450fd426c0ae4794af.jpeg81E3450B-6B68-4A81-B387-8BBB18E9B537.thumb.jpeg.11c2b145c48ca2f1bc737adf0f4eea0f.jpeg

En als laatste nog even de foto van vandaag. Als de jonge takken zo snel en sterk terug komen als na de eerste top heb ik straks een mooi boompje. 
7E0393A5-7AE9-41AC-B1D7-AD8C9FB0C819.thumb.jpeg.73d165d4ec5596abf970ec7a46f2f327.jpeg

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 minutes ago, Thoumf said:

 

misschien nog dit: ik heb weinig vertrouwen in je lamp.

 

Ja, hier hield ik al een beetje rekening mee hoor. Maar het idee was om het eerst even te gaan leren en met budget middelen goede resultaten te halen. Ik denk dat deze nog 2/3 rondjes mee gaat en ik dan misschien upgrade naar een SF1000 van Spider Farmer of zoiets.

Ik moet wel zeggen, ik heb hiervoor 1 rondje autoflowers gedaan in deze setup en ik heb daar prima toppen uit gehaald voor mijn standaard haha. Ongeveer 30g per plantje. Maar daar ging ook wel wat mis. Foto’s staan wel in de 1e post, die 2 die op de kop in de badkamer hangen. :P

Maarja, hierom ben ik ook fanatiek aan het trainen geslagen. Als ik mooi gelijkmatige takken heb kan ik het licht optimaal benutten en het maximale eruit halen.

17 minutes ago, Thoumf said:

Over je airpot: je gebruikt hem ondersteboven

Oh, oeps :rolleyes:

Fix ik die de volgende keer maar. Had inderdaad al wat irritant gedoe met water geven. Misschien kan ik dit oplossen door een beetje folie om de bovenste gaatjes te spannen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 minutes ago, MarcoCSection said:

Misschien kan ik dit oplossen door een beetje folie om de bovenste gaatjes te spannen.

Kan je proberen, ik zou dan eerder langs de binnenkant er iets tussenstoppen. Of, misschien handiger, gewoon verpotten. Pot losmaken, juist monteren en de plant er terug in. Als je dat doet terwijl de kluit niet droog staat ga ik ervan uit dat je niet veel aarde zal verliezen.

 

5 minutes ago, MarcoCSection said:

Maar het idee was om het eerst even te gaan leren en met budget middelen goede resultaten te halen.

Zo beginnen we allemaal. 

Al had ik gekozen voor HPS met magnetische ballast omdat dat in aankoop zeer budgetvriendelijk was. Nadien EVSA omdat dat veiliger is. Allerlei soorten lamp geprobeerd (bv een MH lamp om te groeien) . Ik heb wel wat materiaal staan op zolder...

Al die aankopen zijn er gekomen omdat mijn wiet niet zo goed was als die van de shop en omdat 300g per 4 maand ruim onvoldoende was om mezelf (en mijn vrouw) te bevoorraden Elk rondje kwam ik beter en beter in de buurt van wat ik wou. Ik durf nu te stellen dat ik al shop kwaliteit heb gehaald, maar nog steeds ben ik ervan overtuigd dat het beter kan.

Een altijddurende zoektocht :-)

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, Thoumf said:

Al had ik gekozen voor HPS 

Mijn overweging voor een budget led was ook vooral de extra warmte van HPS en daar bij benodigde (betere) afzuiging. Achteraf ook blij mee want het werd afgelopen zomer flink warm bij mij, en deze lamp geeft gelukkig maar 4/5 graden extra. Heeft er wel bij geholpen dat ik afgelopen zomer nog goeie resultaten heb gehaald. We zien wel wat de toekomst brengt, misschien probeer ik nog wel eens hps in een winter periode.

Shop kwaliteit zou mooi zijn, eerste rondje zat er naar mijn idee niet ver vanaf. Ik heb zeker wel mindere gehad uit de shop in het goedkopere segment, zeg €8-11. Ik rook gelukkig niet veel, wel dagelijks maar alleen maar recreatief, dus als het meezit red ik het elke ronde wel.

Uitgaande van wat je zei over het wattage van de lamp (200) zou tussen de 150-200g wel realistisch zijn als het allemaal goed gaat toch?

Edited by MarcoCSection

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je dat haalt mag je heel tevreden zijn, de regel van 1 op 1 telt voor 1m2. Jij hebt 0.36m2, dus in theorie kan je 72g halen. Gelukkig is LED een veel efficiëntere technologie dan HPS en zijn er veel kwekers die overscoren. 150g lijkt mij dus een mooie ronde.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Thoumf We gaan het zien! Hopelijk gaat de tijd die ik in de training heb gestoken zich uitbetalen.

Gelijk maar ff een tussentijdse update!

We zijn dag 33, over 2 dagen zijn we de laatste dag van week 5. Mijn plan was om dan over te gaan op 12/12. De nieuwe scheuten moeten nog wat komen, zou het snel genoeg gaan of zou ik dr nog een paar dagen groeitijd geven? Ik dacht misschien nog even tot ik de eerste takjes een beetje in het netje kwijt kan. Kan ik de strekking na 12/12 nog wat de breedte in leiden zeg maar.

Hebben jullie verder nog tips voor de omschakeling naar bloei? Heb gehoord van 24 uur donker van tevoren. Misschien wat knakken, supercroppen, uiteraard wat blad en overbodige tak weghalen. 

 

64B5242F-CB4C-42E6-9A0F-5A431EFC0AFE.jpeg

D3140EA6-D87C-4F65-85A3-CB321E8F2C68.jpeg

Edited by MarcoCSection

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gewoon op 12/12 zetten ;) 

Mooi symmetrisch plantje haha

Die scheuten zijn al genoeg ontwikkeld, hoeveel water en voeding geef je ze nu?

Tja hoe groot wil je de plant/scheuten hebben? Haze kan aardig doorschieten in de bloei, helemaal met die stikstof in je aarde. 

Hoe hard is ze gegroeid de afgelopen week? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

420man010 heeft gelijk, gewoon op 12/12 zetten.

On 11/30/2020 at 12:22 AM, MarcoCSection said:

Misschien wat knakken, supercroppen, uiteraard wat blad en overbodige tak weghalen. 

die technieken worden gebruikt om je veld onder controle te houden, meerbepaald de doorstroom vd lucht en hoogtecontrole (je wil een gelijkmatig veld). Geen van deze technieken hebben invloed op het sneller beginnen bloeien.

 

On 11/30/2020 at 12:22 AM, MarcoCSection said:

Heb gehoord van 24 uur donker van tevoren

Er zijn er die daar bij zweren, maar er zijn er minstens zo veel die het niet doen. Ik doe het niet, de natuur doet het ook niet. De plant slaat overdag energie op die het snachts gebruikt om verder te ontwikkelen, maar die hoeveelheid energie is ook maar beperkt. Door de plant zolang in het donker te laten staan verlies je volgens mij dus heel wat uren. 

Mijn advies: probeer ze allebei, maar doe het eerst op de 'normale' manier. De volgende keer kan je dan 24u donker proberen en dan heb je vergelijkingsmateriaal. Vergeet dan zeker niet te noteren op welke dag 12/12 je de eerste tekenen van bloei zag.  En laat het mij achteraf weten ;-)

On 11/30/2020 at 12:22 AM, MarcoCSection said:

of zou ik dr nog een paar dagen groeitijd geven?

Ook hier weer moeilijke keuze. Om je ruimte helemaal te vullen schat ik haar nog wat klein in. Zelf wacht ik tot de ruimte minstens voor 2/3 gevuld is, dan raken ze al lang mijn net. Maar ik zet meestal indica, dus is er veel minder strekking.

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 11/30/2020 at 7:12 AM, 420man010 said:

Mooi symmetrisch plantje haha

Dankje haha! Ja hij vormt zich to dusver precies zoals ik heb gepland dus dat is al enorm voldoenend. :verrygood

On 11/30/2020 at 7:12 AM, 420man010 said:

hoeveel water en voeding geef je ze nu?

Nu ongeveer 1.5l per 3/4 dagen, en op 3 experimentjes na nog steeds alleen maar Power Roots, Pure Zym en PH-. Ik denk dat ik haar nog een weekje geef tot ik m’n netje kan vullen. Ze is tot nu toe mooi laag dus ik heb wel een beetje speling.

On 11/30/2020 at 7:12 AM, 420man010 said:

Tja hoe groot wil je de plant/scheuten hebben? Haze kan aardig doorschieten in de bloei, helemaal met die stikstof in je aarde. 

 Hoe hard is ze gegroeid de afgelopen week? 

Ik wil proberen het maximale uit mijn ruimte te halen. De afgelopen week viel wel mee, ik heb aardig vroeg getopt, dus vooral de jongste scheuten moesten vooral nog wat inhalen. De afgelopen 2 dagen begint ze wel iets meer bij te trekken. Gooi er zo nog wel ff een update achter aan. 

9 hours ago, Thoumf said:

Mijn advies: probeer ze allebei, maar doe het eerst op de 'normale' manier. De volgende keer kan je dan 24u donker proberen en dan heb je vergelijkingsmateriaal. Vergeet dan zeker niet te noteren op welke dag 12/12 je de eerste tekenen van bloei zag.  En laat het mij achteraf weten ;-)

Ik houd een uitgebreide dagtelling bij en noteer alle relevante datums, dus als ik het de volgende keer anders doe laat ik het weten. :nerd

9 hours ago, Thoumf said:

Om je ruimte helemaal te vullen schat ik haar nog wat klein in.

Dat is wel mijn doelstelling dus zoals ik er nu over denk geef ik haar nog een extra weekje. Thanks voor de inbreng guys! 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...