Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

GanjaRanja

Wiet olie maken met een Soxhlet

Recommended Posts

hoii mensen.

 

Ik heb een Soxhlet extractie apparaat.
image.png.5c6f247ecdb83e5c33b103586bc98b18.png

Nu wil ik hiermee wiet olie maken, ben alleen benieuwd of er mensen hier zijn met ervaring.

Moet alleen nog wat wijsheid hebben van die mensen over de volgende vragen.

 

Wiet hoor je als het goed is eerst te activeren voordat je het gaat extracten. Kan dit ook gewoon in de soxhlet door de temperatuur op 140 graden te zetten? Of eerst het product in de oven?

Welke alcohol is het beste? Soort en %

Verder nog tips?

20201101_170513.thumb.jpg.4c14972285f14cde065f7b2147c5e926.jpg

 

Edited by GanjaRanja

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zou zweren dat iemand dat hier al een keer gedaan had, maar kan ook een ander forum zijn geweest.

Alcohol (ethanol) kookt bij 80C ofzo, dus hoger dan dat zul je het niet krijgen. Dat is wellicht ook wel wat te laag om de boel te decarboxyleren?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je zou Weetje kunnen benaderen, die maakt al een eeuwigheid olie mbv een soxlet als ik het me goed herinner.

Alcohol, ethanol 96.3% is het meest safe maar een ipa kan ook.
Welke ipa precies (% gewijs) en welke temperatuur de soxhlet moet staan etc moet ik je het antwoord schuldig op blijven.
Ik gebruik een destilleer ketel voor het verdampen en terugwinnen vd alcohol omdat een soxhlet mij veel te breekbaar is.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Weetje doet het altijd mbv een soxhlet.Ethanol drinkbaar is het beste imo.

THC decarboxyleert bij 110 C & CBD rond de 125 C, maar zou dat eerst in de oven doen & niet in een soxhlet.

Al wat resultaten nu?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wiet decarboxyleert al (heel langzaam) bij kamer temperatuur. Het gaat stukken sneller als je het warmer maakt. Bij 80C duurt het nog steeds uren. CBDA duurt iets van twee keer zo lang bij dezelfde temperatuur vergeleken met THCA. Om dat te compenseren kun je het wat warmer doen als je een hoog gedeelte aan CBD verwacht.

Zijn helaas ook heel verschillende grafieken voor hoe snel het gaat. Ik heb tussen de 5 en 80 minuten gezien.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...