Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

pekingeend

18 x blue gelato onder lumatek zeis pro 600& geekbeast pro 600

Recommended Posts

Zien is geloven @Kees A

geekbeast en zeus hebben vergelijkbare specs maar toch een prijsverschil. is het dat prijsverschil waard? een test kan dat bevestigen.
Ze hebben ook allemaal kleine verschillen in hun spectrum, maar na tientallen uren lezen begrijp ik er niet genoeg van om vanuit die informatie te kiezen.

Maar je hebt gelijk, want zelfs als geekbeast de evenknie blijkt van de Zeus, zou ik dan toch niet wat meer betalen om de 5j garantie te krijgen?

Desalniettemin, leuke vergelijkende test

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alledrie die lampen doen wat ze moeten doen.

Er zijn ook voldoende growreports over.

 

De vraag of je meer zou betalen voor garantie, is zeer legitiem.

Nu weet ik niet of je zo'n lamp echt 5 jaar gaat gebruiken (want wie weet wat er weer voor beters op de markt komt in die 5 jaar)

Garantie van 5 jaar wil ook niet per se zeggen dat je ook een nieuwe lamp krijgt of al je geld terug na 3 jaar als een lamp stuk gaat. Na 3 jaar is er al een stuk afgeschreven.

Daarnaast heb je te maken met GS's. Die zeggen rustig 'nee' of 'verkeerd gebruikt. Je hebt er vast water op gespoten'.

Dan kun je naar de rechter: Veel succes. "ja, meneer de rechter, ik had dus een lamp voor mijn kweek op zolder, enne..."

Ik overdrijf natuurlijk, maar stel je van garantie niet al te veel voor in de zin van dat je dan altijd goed zit.

Als een lamp de helft kost, scheelt dat ook een slok op een borrel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een paar honderd goedkoper als een lumatek maar invoer belasting moet je nog meerekenen. Garantie is bij beide hetzelfde dat wat je koopt ook werkt.

Ik weet dat je vergeleken met hps je investering er met de 1e ronde al uit kan hebben dus ga deze keer niet moeilijk doen en wacht ik braaf tot de nieuwe zeus uit komt.

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 11/21/2020 at 12:23 AM, MisterX said:

Heb je ze al binnen? Heb je ook de wifi en bluetooth controllers erbij genomen? Ben benieuwd wil deze mss ook bestellen.

Als het goed is komen ze deze vrijdag binnen. Ik heb niet de wifi controller erbij. Voor mij persoonlijk geen meerwaarde. 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben er weer. Had een lekkage van de buren dus alles moest als de sodemieter opgeruimd worden. Ik kan je vertellen dat was zoveel stress dat ik er eigenlijk geen zin meer in had. Gelukkig kon ik de stekken bij iemand onder een tl zetten. Zijn wel wat gelig geworden daar maar beter dan weer alles opnieuw regelen. Toch nog gekozen voor cocos kon geen aarde zakken meer naar boven krijgen. Op advies van iemand anders die ik ken die ook op cocos kweekt geef ik nu water op 6.4  ipv  5.6. Volgens hem is dat beter in het begin nou we zullen t merken. Hier wat foto's van een aantal dagen geleden in t donker gemaakt. 3 dagen 18 uur hadden ze hier.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oei dat geeft stress inderdaad. 

Die stekken zien er nog best vitaal uit. 

Hopelijk word dit een betere ronde voor je. :punk:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zullen wel wietkwekers zijn die boven je wonen!

  • Haha 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo dan, de wietkweker die wateroverlast heeft van de buren, die zul je niet zo vaak meer gaan horen :rofl

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze zijn al goed aan t bijkleuren. Heb ze gisteren geschakeld naar 12/12. Heb er een soort neemolie erop gespoten tegen de trips zodat t wat minder wordt vandaar dat de bladeren zo olieeg eruit zien. 

 

Edited by pekingeend

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lijken wel van die plastic bloemen zoals ze vroeger bij mijn oma stonden. :)

  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Paar vragen man. Ik ben nu bezig met de zelfde set up omdat ik benieuwd ben naar die geekbeast lampen. Wel heb ik een 3500k bestelt

 

  1. Je kweekt op aarde toch?
  2. wat ging er mis op coco?
  3. Welke lampafstand /wattage hou jij aan bij nieuwe stekken?
  4. Zuig jij van onderen aan of van boven? 
Edited by MisterX

Share this post


Link to post
Share on other sites
23 hours ago, MisterX said:

Paar vragen man. Ik ben nu bezig met de zelfde set up omdat ik benieuwd ben naar die geekbeast lampen. Wel heb ik een 3500k bestelt

 

  1. Je kweekt op aarde toch?
  2. wat ging er mis op coco?
  3. Welke lampafstand /wattage hou jij aan bij nieuwe stekken?
  4. Zuig jij van onderen aan of van boven? 

1 Nee was wel de bedoeling maar is toch weer cocos geworden.

2 Durf het niet 100% zeker te zeggen. Ik geef nu wel met ph6.5 6.4 mijn water.

3 30 cm ongeveer. In de bloei 10/15 cm

4 Van onder.

 

Edited by pekingeend

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, pekingeend said:

Ik geef nu wel met ph6.5 6.4 mijn water.

Waarom zo hoog?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een vriend van mij adviseerde dat. Ik wilde het best wel testen om te kijken of t werkte. Tot nu toe zien ze er prima uit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zat daar nog een gedachte achter of was dit puur zijn ervaring? Je moet maar net zulke risico's willen nemen na een mislukte ronde.

Ik ben benieuwd iig

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

waar heb je vorige run meer onder geoogst de geekbeast of de lumatek?

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 12/7/2020 at 4:46 PM, cannarie said:

Zat daar nog een gedachte achter of was dit puur zijn ervaring? Je moet maar net zulke risico's willen nemen na een mislukte ronde.

Ik ben benieuwd iig

 

Hij had dus een keer de grond gemeten met cocos en hij zei dat de ph waarde van de grond laag was en dat ik daarom een hoge ph waarde moest geven. (ik had zelf niet de grond gemeten dus ik vertrouwde hem maar op zijn blauwe ogen)  Maar alleen in de eerste anderhalve week doe ik dat en daarna 5.8.

Share this post


Link to post
Share on other sites

2.5 week bloei. Ph 5.8. Temp schommelt 26/27 aan uit 20. De planten zien er wel redelijk goed uit. een beetje over voeding en beetje paarse steeltjes. Heb ik altijd last van met cocos maar dit keer niet super erg. De planten zien er qua kleur anders uit onder de lampen maar met t licht uit zien ze gewoon er het zelfde uit. De geak is ook 3000k en die andsr is 3500k.20201215_011739.thumb.jpg.fdb3d41a9df473c12d7787d12ef66b22.jpg20201215_011739.thumb.jpg.fdb3d41a9df473c12d7787d12ef66b22.jpg

20201215_011844.jpg

Edited by pekingeend
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...