Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

420man010

Candy Kush van Nirvana

Recommended Posts

@420man010,

Dan zou ik nog 1 tab in 4re delen en in elke hoek 1/4 tab, ongeveer 10cm van de stam af :tu

Gr, X

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niet een beetje vroeg geschakeld? Het waren tot nu toe niet de vlotste toch?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik weet het niet @cannarie

Laatste 4 dagen zijn ze best goed vooruit gegaan ineens. Ik denk ook dat wat Xaim zegt, als je straks die groeispurt nog krijgt kan het ineens heel snel vol zitten.

Zou ik m anders weer op 18/6 moeten zetten? Of zijn ze al aan het omschakelen? Ben nu ff te stoned om het allemaal op te zoeken man :rolleyes:

8 gram lemon og haze in de brownie mix geflikkerd. Vriendin kwam me n stukje geven, lekker man. Was dus een kwart van t hele ding. Best wel trippy shit man

  • Haha 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 minutes ago, 420man010 said:

Zou ik m anders weer op 18/6 moeten zetten?

Ik blijf het ook altijd lastig vinden hoor om het juiste moment te bepalen. Vooral als het weer een ander soortje is. Ik zou zelf iets langer gewacht hebben, maar doe vooral wat jouw gevoel zegt. Kan die druk anders ook niet aan hoor :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

@cannarie anders geef ik ze nog ff een paar dagen groei. Ik heb al eerder gehad dat mn lamp voor de helft op aarde/grond hing te schijnen. Daar heb ik zo spijt van gehad man. En idd ook weer een nieuw soortje. Met een haze weet ik t gewoon, die kan je na 2 weken voorgroei bijna of zelfs meteen op 12/12 zetten en dan moet je nog uitkijken dat de boel niet tot het plafond vol komt te staan. 

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, 420man010 said:

@cannarie anders geef ik ze nog ff een paar dagen groei. Ik heb al eerder gehad dat mn lamp voor de helft op aarde/grond hing te schijnen. Daar heb ik zo spijt van gehad man. En idd ook weer een nieuw soortje. Met een haze weet ik t gewoon, die kan je na 2 weken voorgroei bijna of zelfs meteen op 12/12 zetten en dan moet je nog uitkijken dat de boel niet tot het plafond vol komt te staan. 

 

Zelfs met haze kan je nog te vroeg schakelen heb ik tot mijn spijt gemerkt.... :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

@420man010,

Nirvana heeft het wel over dat deze planten groter worden dan normaal :P vandaar dat ik denk dat ze de tent wel vol zetten:innocent:

En als je ze nu al ziet groeien... Zal dat met 12/12 nog wel meer worden + grote potten:rolleyes: maar je kunt sowieso een paar dagen extra wachten natuurlijk :tu

Gr, X

Share this post


Link to post
Share on other sites
9 hours ago, dilago said:

Zelfs met haze kan je nog te vroeg schakelen heb ik tot mijn spijt gemerkt.... :wacko:

Kan gebeuren hoor, klimaat en grootte van je potten spelen een grote rol daarin

9 hours ago, Xaim said:

@420man010,

Nirvana heeft het wel over dat deze planten groter worden dan normaal :P vandaar dat ik denk dat ze de tent wel vol zetten:innocent:

En als je ze nu al ziet groeien... Zal dat met 12/12 nog wel meer worden + grote potten:rolleyes: maar je kunt sowieso een paar dagen extra wachten natuurlijk :tu

Gr, X

Ik heb dit in overweging genomen en besloten de klok op 12/12 te houden. Daarnet ff gekeken voor een laatste oordeel.

large.2078839593_foto_no_exif(1).jpg.db98e29991ef0cea141401a21efce3cf.jpg

Als planten deze grootte hebben in 18 liter potten zouden ze ook al lang op 12/12 moeten staan. De hitteschildjes zoals ik ze noem zijn op formaat voor mn 18 liters, ter vergelijking. En dit is ergens tussen de 50-60 liter aan aarde.

Ze groeien bijna tegen elkaar aan, maximaal 5 cm ruimte tussen de planten.

Ze hebben gewoon n opdonder gehad door gebrek aan voeding + klimaat. Had ff tijd nodig om te herstellen, althans, dat is wat ik denk dat ik zie gebeuren naarmate ze er beter uit beginnen te zien.

Lamp aan trouwens:

large.foto_no_exif.jpg.cf561e22edff86153d350b42334cebc8.jpg

Tensio staat weer op 180, vanavond krijgen ze weer 2 liter water per pot met een beetje yucca

Dan doe ik er eerst ook een extra tabje bij waar we t over hadden.

Wel leuk om te zien ook via dit weerstation wat een beetje vocht doet. Had een beetje water gesproeid, temperatuur ging daarna een tijdje laag in de 26 graden zitten en de LV ging naar 54%

Denk dat dat ook bevestigt wat t probleem is met rot in deze kamer. Koelste kamer in huis, hogere LV is dan niet zo raar. Of misschien andersom, de vochtigste en daardoor koelste. Verwarming staat nu aan = warmere lucht in de kamer = lagere LV.

Ramen staan ook niet meer zo wijd open als eerst.

Ik moet dus de omstandigheden van de kamer in de gaten houden en daar dingen mee doen, met behulp van het weerstation kan ik zien of er iets werkt. Blijkbaar kan t dus wel. Eerst had ik ook niet zo vaak rot toen ik nog "groter" kweekte in de grote slaapkamer. Die kamer voelt altijd warmer en droger aan. 

Misschien ook omdat de huidige kamer waar de tent in staat, aan de buitenkant van t huis staat, geen buren daar.

Hoe dan ook, nu is de LV ideaal om in af te bloeien

Ik leer langzaam maar t komt op gang na zoveel jaar gekloot :P

Edited by 420man010
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

De klok op 12/12 houden lijkt mij een goeie beslissing!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze hadden eerder op 12/12 gekund achteraf. Maar door mijn schuld had ik er niet zo veel vertrouwen in.

Denk dan ook dat dit een vrij snelle soort is, als je ze maar van begin af aan goed verzorgt want nu ze bijgetrokken zijn gaan ze er vandoor :rolleyes:

Bij deze mijn excuses aan de plantjes voor het ongemak :wacko: 

Dus: dag 4 12/12, min/max temp 19-28 C, LV 42-62%

Foto zoals altijd:

large.foto_no_exif.jpg.3dc440ffa7abd893b8aa438afe3f7ec8.jpg

Foto meer van boven om te laten zien hoe dicht het al zit

large.2127371914_foto_no_exif(1).jpg.656d287328688b5ef38bd821a5fe5dcf.jpg

Nu, 2 liter water = 2 dagen later tensio op 250 

Ik knijp elke dag hier en daar een steeltje om ze een beetje op gelijke hoogte te krijgen, wat goed werkt :smoke

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Was het 4 dagen terug nog de vraag of je niet te vroeg was, nu denk je dat je te laat was :)

Ik denk dat het alleszins meevalt hoor. In ieder geval niet iets waar je de controle over gaat verliezen. Ze lijken vooralsnog vnl nog de breedte in gegaan te zijn en daar is nog wel wat ruimte over, voordat ze de lucht in gedwongen worden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Te laat weet ik nog niet, maar had wel eerder gekund zoals ik ze nu zie gaan. Denk dat Xaim daar een beter zicht op had/heeft aangezien dit zijn formule is. Geeft ook niet, ze zijn nog niet op het eind ;) 

Beter evt wat wegsnoeien en/of growstop sproeien dan dat de lamp op aarde/vloer schijnt, want dat is echt iets om een slappe lul van te krijgen <_<

 

 

Edited by 420man010

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik kan me dan alleen maar afvragen wat jij met een stijve pik tussen je planten doet, maar nevermind

  • Thanks 1
  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Denk ook dat je wat te laat hebt geschakeld maar je kan ze nu nog snoeien!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zeg niks... :rofl

Nee maar zonder gekkigheid, ze gaan nog meer groeien:P ze zullen rond dag 7 a 10 in eens een sprint gaan maken tot dag 17-21, de laatste dagen zullen ze wat gaan remmen.

Ook zullen ze ineens fiks naar water gaan snakken in die periode en je LV schiet omhoog:innocent: om die een beetje te kunnen remmen zou je inderdaad de steeltjes kunnen pletten, maar als je deze plet gaan andere scheuten de lucht in, dus bedenk goed welke scheuten je knijpt:innocent:

Verder kan ik je vertellen dat je het goed vol komt te staan, misschien wel te vol:rolleyes: maar als dat dreigt, snoei de onderste uitlopers weg, zodat je wat meer lucht krijgt. Want als je nu de bovenste uitlopers belemmerd met het knijpen gaan deze scheuten de lucht in, dus wees gewaarschuwd en dan wordt het echt vol als je hier geen ruimte voor hebt :P 

 

Gr, X

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 hours ago, dilago said:

Denk ook dat je wat te laat hebt geschakeld maar je kan ze nu nog snoeien!

Precies, maar weet je ook nog toen je zei dat je ze (net als ik) erg traag vond gaan? ^_^ 

Xaim zat gewoon te kijken van: wacht maar tot ze bijtrekken van die voedingstekorten, dan leer je weer wat :lol: 

@Xaim

Je bedoelt die dunne takjes die altijd ineens ergens vandaan komen en altijd lekker in het midden de boel verstikken, ja die haal ik altijd weg man :kill:. Groeit alleen popcorn aan. Kan er altijd wel 1 of 2 laten staan die dan een beetje dik worden.

De alleronderste 2 takken zijn meestal ook 3x niks, ook weg. 

Tja die LV he, misschien toch maar eens mn ontvochtiger tussen die planten proppen een paar weken voor ze om moeten, als het niet lukt met de afzuigert <_<

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, 420man010 said:

Precies, maar weet je ook nog toen je zei dat je ze (net als ik) erg traag vond gaan? ^_^ 

Xaim zat gewoon te kijken van: wacht maar tot ze bijtrekken van die voedingstekorten, dan leer je weer wat :lol: 

@Xaim

Je bedoelt die dunne takjes die altijd ineens ergens vandaan komen en altijd lekker in het midden de boel verstikken, ja die haal ik altijd weg man :kill:. Groeit alleen popcorn aan. Kan er altijd wel 1 of 2 laten staan die dan een beetje dik worden.

De alleronderste 2 takken zijn meestal ook 3x niks, ook weg. 

Tja die LV he, misschien toch maar eens mn ontvochtiger tussen die planten proppen een paar weken voor ze om moeten, als het niet lukt met de afzuigert <_<

Nee weet ik niets meer van maar foto's geven soms een vertekend beeld! :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

@420man010,

Ja die kleine uitschieters die dan van beneden komen. Als je de hoogste uitlopers gaat belemmeren, op wat voor manier dan ook, komen de lagere naar boven. Zo kan je heel mooi sturen wat je naar boven wilt laten komen of wat niet:tu

Ontvochtiger moet je pas doen als je inderdaad in week 6 komt, dan kan je de LV iets lager houden:innocent:

Maar wees voorbereid, ik zou rond dag 14 eens kijken welke uitlopers je wilt houden en wat niet, zodat het iets luchtiger wordt, want dicht groeien gaat het:P je kunt beter wat luchtiger hebben dan alles dicht tegen elkaar en dat alles weer weg rot<_<

Gr, X

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey @Xaim deze uitschieters knip ik altijd weg:

large.1648573352_foto_no_exif(3).jpg.61430a4ae47775b67fced22f300a6dd4.jpg

Alleen de allergrootste die kans hebben om iets te worden EN niet in de weg zitten mogen wel eens blijven :P

Tja verder maakt mn camera vandaag wat rokerige fotos, en dan weer niet. Ding is een beetje raar vandaag <_<

Dag 9 12/12 in ieder geval. Min max temp 19-26 LV 48-62%

large.foto_no_exif.jpg.cbf208f419b726baa1c686c3ec845f55.jpg

Ik heb ze al die tijd hier en daar geknepen om ze ongeveer op dezelfde hoogte te krijgen

large.480336512_foto_no_exif(1).jpg.69d6c7a0bd26360ebc3e2d25eb9d7cf0.jpg

Lekker vol en hoog, vanavond growstop er op sproeien :kill:

Krijgen ze ook 2 liter water, doen ze 2 dagen mee. Na een dag staat de tensio op 100, dag daarna 300-350 meestal dus het zuipen gaat goed:showoff:

Kijk, hij kan wel normale fotos maken

large.1321785417_foto_no_exif(4).jpg.139ad588c2edd42888ba28ab8699e1f2.jpglarge.1006687953_foto_no_exif(2).jpg.68e475417510792afba0a1fa1b823158.jpg

Ik zie dan ook geen paarse stelen meer enzo. Die extra tabs was ik vorige week vergeten en dat laat ik zo ook denk ik, kleur is goed geworden. Scheelt weer bladerige toppen

Denk dat een lepeltje melasse nuttiger is dan een extra tab :lol:

Kom maar op met die bloei

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gaat lekker man!

Had het niet zo snel zo vol zien komen van tevoren.

Gelukkig maar dat ik nog effe had benadrukt vooral niet op mijn gevoel af te gaan :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hahaha, zit al goed vol:rofl dan is die growstop inderdaad wel handig:tu

De uitlopers die jij aangeeft bedoel ik niet, ik bedoel juist degene die juist helemaal onder in lopen, zodat het geheel wat luchtiger wordt:

IMG_20201207_171544.jpg

Als je geen tabs doet, hou er dan wel rekening mee dat je rustig aan op tijd met malasse begint:rolleyes: ik zelf zou toch voor tabs gaan, maar dat ben ik natuurlijk. 

@vakmankan je wel wat beter helpen en meer over melasse vertellen ;)

Gr, X

Edited by Xaim

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja die onderste pak ik ook altijd, laat jij die ik bedoel dan staan? @Xaim

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...