Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

420man010

Candy Kush van Nirvana

Recommended Posts

4,5L per pot? Daar kunnen ze het wel even lastig mee hebben, lijkt mij veel voor de jonge dames. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 hours ago, 420man010 said:

Als ze over een week nog klein zijn trek ik de boel er uit en kijk ik wel wat er in komt.

Zou ik in de groeifase niet zo snel doen. Dan heb je alle tijd om uit te vogelen wat er niet goed gaat en ales weer op de rails te krijgen. Dan kost overnieuw beginnen al gauw meer tijd

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 hours ago, Thoumf said:

4,5L per pot? Daar kunnen ze het wel even lastig mee hebben, lijkt mij veel voor de jonge dames. 

Zit 60 liter aarde in, valt wel mee. Ik hou sowieso de tensio in de gaten ;) Die staat nu op 164 dus verre van te nat

9 hours ago, cannarie said:

Zou ik in de groeifase niet zo snel doen. Dan heb je alle tijd om uit te vogelen wat er niet goed gaat en ales weer op de rails te krijgen. Dan kost overnieuw beginnen al gauw meer tijd

Dat is waar, ik hoop dan ook dat ze het gaan doen. 

Groeit gewoon niet hard, paarse steeltjes een beetje.

Temp is 20-27 graden

Zit verse aarde op de oude, 5 liter, waarvan 2 liter wormenmest. Gemengd met lavameel, schimmels, bacto.

En omdat ze veel verbruiken heb ik 1 voedingstab gebroken per pot en verdeeld.

De plant linksvoor trouwens geen bacto gegeven maar colonize.

Kwam dit tegen: Te lage luchtvochtigheid:
Door de tegenwoordig gebruikte en ook noodzakelijke zware afzuigers. Planten blijven dan achter in de groei, bladeren worden mat en steeltjes verkleuren naar paars doordat de bladeren zich afsluiten om verdamping te verminderen. De plant reageert op droogte-stress via een reeks van moleculaire signalen wat onder meer resulteert in het sluiten van de huidmondjes en leidt tot verminderde groei en fotosynthese-activiteit.

Dat is wat ik nu zie allemaal aan mn planten maar in principe heb je voor zaailingen geen hoge LV nodig toch? Ik ga eens wat water sproeien als t licht weer aan gaat

Share this post


Link to post
Share on other sites

Normaal gebruikte ik een vernevelaar, deze ronde gebruik ik geen vernevelaar. Ik merk niet veel verschil. Buiten dat ze wel gevoeliger zijn voor warmte. Ik moet mijn 400 watt hps voorlopig of 45 cm afstand houden. Op 42 cm begon het blad lichtjes te krullen. Ik heb bijna de Cobs. Dan zal dat al schelen in warmte. Hopelijk vindt je snel het probleem. Ziet er uit als teveel water of een tekort. Maar aangezien je een tentio gebruikt, lijkt me dat wel raar.

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, 420man010 said:

Denk je aan te veel licht? @Fearghus

Zal de lamp anders op 70 cm hangen

Ik denk niet dat ik ervaring genoeg heb om daar een sluitend oordeel over te geven. Maar is wat ik merkte bij mijn kweekje. Die kwamen toch can onder t-neon? Misschien dat de lamp te dicht stond. Waardoor dat ze hitte stress kregen en de grond vlugger uitdroogt, met een lage rv en minder verdamping. Maar kan geen kwaad om het te proberen. Zal ondertussen wel een meer ervaringsgerichter antwoord op komen. 

Grts

Share this post


Link to post
Share on other sites

@420man010,

Ze trekken sowieso nog bij, niks aan de hand. Hou de lamp op 50cm als je 400w hebt en 600w op 70cm.

Je zal zien dat ze even moeten herstellen maar na 3 dagen zie je in eens hele andere planten, gun ze wat tijd en trek ze er zeker niet uit! :rolleyes:dat zou zonde zijn. 

Voor je het weet zijn het mooie groene planten geworden, maar ze zijn nu wortels aan het aanmaken en zie je boven in nog niet zo veel gebeuren, ineens slaat het om en zie je ze groeien als een malle:rofl en dan heb je weer de uitdaging om ze laag te houden in je tent :tu

Gr, X

 

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze staan er al een week in @Xaim

Ben begonnen met sproeien zo af en toe, lamp hangt op 70 cm, morgenochtend kijken of t wat heeft gedaan 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoe is de grond temperatuur als de lamp uit is? 

Ze staan denk nog niet op 12/12 of wel? 

Gr, X

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zal eens kijken, maar ik weet wel dat ik in koudere tijden heb gekeken naar de grondtemp en die was toen 20 graden.

Nee nog 18/6, ik heb er nog geen vertrouwen in dat het dan goed gaat komen.

Probleempje dat me nog niet bekend is iig, kan er weer van leren ;) zal morgen wel weer een foto maken

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er lijkt toch wat te gebeuren. :blink:

Stappen die ik genomen heb: Lamp niet op 60 maar op 70 cm hoog gehangen (van de middelste plant), paar dagen elke dag een halve liter water rond de plant, 3 x per dag een halve liter water sproeien over het hele oppervlak+wanden.

large.foto_no_exif.jpg.ee1fd2ae91fcf5c314fdbbd93070bdb9.jpglarge.275418025_foto_no_exif(2).jpg.c929c79ea0a3b5cf030015ce4be5f401.jpglarge.1253633173_foto_no_exif(1).jpg.65324004d2998feadab8f8c05558150f.jpglarge.1435191039_foto_no_exif(3).jpg.0e27658f635eb8e06fa584928abdfe32.jpg

Ben nog steeds niet heel enthousiast, maar het gaat tenminste ergens heen.

En deze plant dacht ik al van dat ik haar per ongeluk had gefimd en het zo gelaten, dus in principe een echte fim :wacko:

large.2010647263_foto_no_exif(4).jpg.0f92d68cac4c1bfcde1e9138983bab2a.jpglarge.827392075_foto_no_exif(5).jpg.40078b461827ca58b05ce95a399189cb.jpg

Ik denk gewoon n kwestie van nog een paar dagen geduld hebben als ik t zo zie, dan 12/12

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze zien er al een pak beter uit! Ze zijn goed aan het herstellen. Komt wel goed. 

Edited by Fearghus
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Fearghus Dank je ^_^

Ja die info die ik had gevonden plus wat jij en @Xaimzeiden, moest er mee gaan spelen en we zaten allemaal op t juiste spoor blijkbaar.

En is goed juist, heb weer (voor mij) iets nieuws geleerd 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@420man010,

Goed bezig, nooit zo snel de stekker er uit trekken :tu planten kunnen zich goed herstellen als ze er zo uit zien:innocent:

Je bent zeker niet sneller als je ze er uit getrokken had. hou er wel rekening mee dat dit soortje wel een stevige groeier is hé :rofl niet dat je weer tot het dak zit:P

je kunt ze dan mooi in de breedte trekken nu en dan komen ze ook niet zo dicht bij de lamp te staan. Het voordeel van grote potten is dat ze veel sneller kunnen groeien:innocent:

Als ze aangeslagen zijn, zou ik niet te lang meer op 18/6 gaan zitten. Helemaal omdat je de vorige ronde ook behoorlijk hoge LV had. Je kunt beter kleinere planten hebben die minder blad hebben doordat ze minder gestrekt ze zijn, dan grote waar je tot onder blad hebt :innocent:

De kunst is om daar het juiste beland te hebben. Je moet er een beetje vanuit gaan dat de afstand van de lamp tot het gewas + 30cm vanaf daar in het gewas harde toppen geeft, tenzei het een heel luchtig gewas is, dan kan het nog wel eens 40 zijn maar dan zie je de toppen wel anders worden :tu

Dus met een 600w HpS zou je 60cm tot je gewas zitten +30cm de diepte in worden mooie toppen. Met een 400w is dat 40 +30cm diepte. En tuurlijk zijn er mensen die tot 50cm diep nog kei harde bloemen hebben, maar dit valt mij gemiddeld op. En net wat ik zeg, ligt er ook aan hoe luchtig je gewas is:rolleyes:

Ik hoop dat je er iets mee kunt:tu

Gr, X

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Xaim Wat het schakelen naar 12/12 betreft, ik kijk morgenochtend hoe ze gegroeid zijn want ze zouden hard moeten groeien maar ik moet t alleen ff zien na een week van stilstand (niet de schuld van de plant)

Ik moet dan zien dat ze er zin in hebben, dan meteen op 12/12 en mochten ze alsnog te groot gaan worden sproei ik er weer growstop op :kill:

In dat geval, zou je dan ontbladeren aanraden als er veel blad is zoals je zei?

Wat de breedte betreft, ik heb al een paar steeltjes ingeknepen, morgen ga ik dat ook weer doen. Dit werkte ook mooi in mijn SSH kweek 

 

Bedankt voor de tip iig ^_^ 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zelf zou wel ontbladeren als er toppen onder de bladeren zitten, dan worden die mooier. Als het te vol wordt ook, en dan een beetje tactisch ontbladeren:D

Als je steeltjes plet moet je er wel vanuit gaan dat je planten inderdaad minder hard kunnen gaan groeien :rofl

Gr, X

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze lijken wat op te knappen maar ik vind ze erg klein gezien de tijd dat ze al staan. Heb je al eens op de pH Donner manier geprobeerd te kweken? Dat is heel makkelijk want je hoeft alleen maar te meten wat je geeft en hij legt het zeer nauwkeurig uit in z'n topics. Sinds ik daar mee begonnen ben ga ik fluitend door mijn kweekjes. Er mislukt er nooit meer een.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Denk dat vandaag op 12/12 geen slecht idee is :huh:

Even wat fotos van 4 dagen achter elkaar:

large.foto_no_exif.jpg.e028c5dc8dc82470aa594cc839e08134.jpglarge.324962701_foto_no_exif(1).jpg.7ca60acd8165b02d006efdbea9e497f8.jpglarge.1168503483_foto_no_exif(2).jpg.882a2318babdb64be04ef072a8b91eb0.jpglarge.1850276715_foto_no_exif(3).jpg.51c9a9a734f11b40cb19101aa848f798.jpg

Ze hebben er ineens zin in, kleur is ook bijgetrokken ^_^

Afgelopen week ook het raam weer dicht gedaan, bovenluik op een kier en mn huid wordt droog, lippen drogen uit etc.

Dus ik dacht, de LV moet omlaag zijn gegaan dan dus toch een leuk weerstationnetje gehaald bij Action. 

Dit bevestigt eigenlijk wat het probleem was:

large.2088854705_foto_no_exif(4).jpg.509eda0013dae302e74c7e16de1b7d42.jpg

Dat is met licht uit. Met licht aan moet ik nog zien wat de LV gaat zijn maar sowieso lager dan dit.

Zou dit een rotvrije ronde kunnen betekenen? <_<

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@420man010,

Je gaat sowieso een hogere LV bereiken, dat kan ik je al garanderen :P

Wat er gaat gebeuren als je de lamp 12/12 gaat zetten gaan de planten extreem groeien, door het groeien komt er meer blad in je ruimte en door het blad kunnen de planten meer verdampen :tu

Doordat er meer blad is zal er meer verdamping zijn en hierdoor zal de luchtvochtigheid stijgen en je temperatuur ook 1 a 2 graden dalen:innocent: dan weet je het vast, kan je er vast op voorbereiden :D

Einde van de bloei dus nog steeds goed in de gaten houden, je kunt dan beter iets harder afzuigen en het wat koeler laten zijn (23-24 graden) dan dat je langzaam afzuigt en je temperatuur 26-27 graden is en je LV 70%;)

Als je meer afzuigt en je temperatuur lager is met de lamp aan zal het dag en nacht verschil qua temperatuur ook kleine zijn, waardoor de kans op condens kleiner wordt :tu

Doe je voordeel er mee:showoff: Dit verhaal gaat natuurlijk pas in rond week 6 van de bloei :innocent:

Gr, X

  • Like 1
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Word de lucht-inlaat links onderin de tent niet bijna afgesloten door die smart pot die er kort op staat?

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dankje @Xaim, ik zal er eens mee aan de slag gaan :verrygood 

Extreme groei, ik hoop dat ze sowieso blijven groeien haha, wat ik afgelopen anderhalve week heb gezien wekte misschien een verkeerde indruk. Ik hoop dat je gelijk hebt, ik heb zelf alleen niet zo heel lang geleden een kweek vroeg op 12/12 gezet en de lamp scheen verder voornamelijk op aarde :( Ik moet daarbij wel zeggen dat dat nog in 18 liters was, dus ik betwijfel jou zeker niet. Alleen er zit ook een stemmetje in mn hoofd dat zegt: weet je nog? En dat stemmetje zegt van eigenlijk te vroeg voor 12/12 nu. Maar ik luister ook naar jou dus ik ga er tussen in zitten en zet ze volgens jou wat "laat"  op 12/12 en wat "vroeg" voor het stemmetje. Zit ik er een paar dagen naast, heb ik nog growstop achter de hand.

Dat je met meer blad/verdamping een hogere LV zal krijgen wist ik wel maar dit is zeker goede info wat ik in mn kop moet prenten:

18 minutes ago, Xaim said:

Als je meer afzuigt en je temperatuur lager is met de lamp aan zal het dag en nacht verschil qua temperatuur ook kleine zijn, waardoor de kans op condens kleiner wordt :tu

Week 6, ook voor een kortbloeiende soort zoals dit? Ze geven 7-9 weken bloei namelijk op hun site voor deze soort. Nou ja, jij bloeit ook 7 weken he ouwe hazekwekert ^_^

@wieries

Klopt, bij beide inlaten eigenlijk, daarom heb ik de aarde daar een beetje weg geduwd. Zal bij die onderin wat je zegt ff de situatie verbeteren. Komt in principe gewoon lucht naar binnen maar kan idd meer ;) . 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zeg het niet om te zeiken maar ik vind ze vrij licht van kleur. Met wat bij voeden moet dat  nog te corrigeren zijn dunkt mij.  Verder staan ze er gezond bij!

Share this post


Link to post
Share on other sites

@dilago

Ja vind ik ook, misschien een extra tabje breken of wat BAC "bloei" (veel N). Ben door de haze wel n beetje voorzichtiger geworden daarmee, maar indica planten gebruiken meer daarvan

Hoe denk jij er over @Xaim ?

Edited by 420man010
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@420man010,

Ik zou nog even geduld hebben, je kunt ze natuurlijk voeden, maar ze zagen er al lichter uit en begint nu wat beter te worden ;)

Tab breken kan altijd nog, maar als je denkt dat ze het nodig hebben kun je het doen:tu

Wat heb je ook alweer in je grond zitten? 

Gr, X

Share this post


Link to post
Share on other sites

@XaimIk heb de hergebruikte aarde aangevuld met jouw recept: 

3 eetlepels lavameel 

3 eetlepels schimmels, waar van 2 door de 50L en 1 rond om de kluit. 

1 eetlepel bacteriën door de gehele 50L

1 tot 2L wormenmest. (2)

En ongeveer 3 liter lightmix om zo met alles gemengd om de potten weer een beetje op te vullen

En ik had al 1 tab per pot in stukken gebroken omdat ik in de 1 liters al zag dat ze veel verbruiken. Ter vergelijking: haze kan ik tot 4 weken ongeveer laten staan in de 1 liters, geen probleem. Deze planten kregen na 2 weken al tekorten

Edited by 420man010

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...