Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

420man010

Candy Kush van Nirvana

Recommended Posts

Hey

De aanpak gaat hetzelfde zijn als in mijn SSH topic: Dus Xaims way met schimmels, bacto, lavameel, wormenstront getopdressed op hergebruikte aarde en soiltabs achter de hand en melasse

3 dagen geleden in de grond gestopt. Ik hoop ze over 2 weken in de 1.20 tent te kunnen zetten, als de huidige kweek droog is en de tent gedettold.

In de 1 liter potjes zit gewoon Plagron lightmix en een snufje schimmels rond het zaadje. 

large.foto_no_exif.jpg.f3990ed218605e880ae2825f64436bf5.jpg

Volgens Nirvana gaat deze plant hard groeien en dikke toppen geven dus 2 x toppen zal dan geen overbodige luxe zijn ivm rot <_< 7-9 weken bloei

Ik heb deze soort wel eens van iemand gerookt maar weet niet waar die vandaan kwam, Nirvana had toen nog geen CK in ieder geval. Misschien dat t van Sannie was want ik weet nog wel dat ie dat in het verleden heeft verkocht.

Was een lekker soortje, zoet en relaxt in lichaam en geest, niet supersterk maar precies goed. Had het er goed naar mijn zin mee ;) 

Zou fijn zijn als deze kweek net zo gaat als de SSH maar dan zonder rot 

Edited by 420man010
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zaaien doe je in arme grond.

Zo krijg je ook de snelste kolonisatie van je endomycorrhizale schimmels.

Hardleers ben je. Geeft niet.

Succes maar weer. :verrygood 

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@greentjeonatrip dank je, ik ga er voor :verrygood

Wist ik niet dat t dan trager gaat met die schimmels. Het is dat je het over schimmels had bij het zaaien pas geleden, leek me een goed idee dus vandaar dat ik dat nu heb gedaan.

Ja arme grond, weet ik, dit gaat eigenlijk altijd goed iig. Groeit als kool, gooi er bij het overpotten schimmels bij volgens het recept van ome Xaim

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wanneer 1 van de beide elementen N of P te hoog is in de grond, zal je endomycorrhizae moeilijk ontkiemen en remt dit onvoorwaardelijk de groei.

Met name wanneer je Fosforvoorraad pas erg laag is en de plant deze zelf niet kan bereiken, zal ze de  productie en afgifte van strigolactonen gaan verhogen, waardoor ze de schimmeldraden of hyfen gaat aantrekken en je hier een snellere en betere formatie van de schimmel krijgt. :specool

 

Ja ...zaaien op een arme grond, altijd.

Hier hebben jullie wat huiswerk.:P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb dit jaar buitenplanten gehad. Geloof maar niet dat die de eerste 6 weken veel te vreten hebben gehad.

Ik heb die kleintjes gewoon bijna geel laten worden, totdat ik dacht " nu wordt het toch tijd " :rofl

Zijn gewoon fantastische planten geworden.

Als je de natuur haar werk wilt laten doen, dan trigger ze ook om daadwerkelijk de symbiose te laten aangaan.

Niet zo bang zijn.

Het is al erg genoeg dat minerale kwekers zo'n geweldige hoeveelheden Fosfor erin flikkeren, omdat 70 tot 95% daarvan toch niet opgenomen wordt.

Binnen 100 jaar is de wereldwijde Fosforvoorraad er sowieso doorheen gejaagd. Kunnen ze gaan ze hoe ze dat denken op te lossen.:oeps

Share this post


Link to post
Share on other sites

@420man010,

Ziet er goed uit:tu als het aan mij ligt is de Lightmix een prima keuze om te zaaien.

Ik zie ook dat ze allemaal opgekomen zijn, lekker bezig :D

Gr, X 

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dettol om je tentje schoon te maken, is niet heel zinvol.

Wazzap heeft daar in het verleden al een heel topic aan gewijd. 

Edited by Kees A

Share this post


Link to post
Share on other sites
25 minutes ago, Kees A said:

 

@greentjeonatrip

Over fosfor en te veel hiervan geven...

Ik heb gisteren een artikel gelezen dat fosforgerelateerd is.

Bij het gebruik van ph- in de bloei wordt ook vaak fosforzuur gebruikt. Maar de hoeveelheid fosfor die een plant nodig heeft kan dan overschreden worden.

Nu zou je dit enkel kunnen zien als verspilling, maar in het artikel stond dat bij te hoge waarden van P de elementen Calcium en Magnesium minder worden opgenomen. 

Edited by Kees A
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dank je @Xaim

Ja ik doe altijd hetzelfde eigenlijk, lightmix in de pot en ik heb een theelepeltje met een stomp achterkantje wat na een cm ongeveer stopt bij een randje. De aarde maak ik een beetje nat zodat ie stevig blijft als ik er een gaatje in prik met de achterkant van het theelepeltje tot ik bij het randje kom wat ik zei. Zaadje er in, beetje dichtvegen met aarde en broodzakje er over. *klopt af* gaat perfect :P

@Kees A

Dat zou dan verklaren waarom een tijdje terug een kweek bij mij helemaal fout ging. Heb toen bitterzout en calcium er bij gegooid maar het hielp niet. Deed er altijd in t begin beendermeel bij en nu niet meer.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prima methode als ik dat zo hoor, niks aan veranderen:tu

Gr, X

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 hours ago, Kees A said:

 

Nu zou je dit enkel kunnen zien als verspilling, maar in het artikel stond dat bij te hoge waarden van P de elementen Calcium en Magnesium minder worden opgenomen. 

Hier geloof ik geen snars van. 

Er zijn tot nu toe enkel studies bekend waarbij hoge P waardes vooral leiden tot ijzer en Zink tekorten.

Neemt niet weg dat de interactie tussen Ca en P complex is, omdat deze ionen elkaar ondersteunen, maar ook tegenwerken, maar toepassing van P leidt in de regel juist tot een betere opname van Ca.

Het probleem zit hem veel meer in het ordinair veel meegeven van Kalium (denk ook aan PK), waardoor de Ca-K ratio op tilt gaat en de Magnesium en Calcium opname daardoor een klap krijgt.

De plant kan grote hoeveelheden Magnesium opslaan. Zorg (zeker in hydro) dat je tenminste en altijd voldoende Magnesium meegeeft in de (vroege) groeifase....

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wanneer je overigens met meststoffen aan de gang gaat die niet mobiel zijn in je grondje, is het verstandig om deze ook apart in een laagje aan te brengen vlakbij de wortels voor een efficiënte opname.

Dit geldt in het bijzonder voor P en K.

Aanbrengen circa 5 cm bij het zaadje vandaan en ook 5 cm dieper voor een goede start.

Bij transplantatie 7,5-10 cm aanhouden.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Anderhalve week later

large.119051402_foto_no_exif(1).jpg.5a9e58a49c94299fe4439ad55e3c7319.jpg

Ik geef ze water van onder 

large.foto_no_exif.jpg.2cf99ead45643e19637676f10face156.jpg

Zoals ze de laatste paar dagen gegroeid zijn denk ik dat ze komend weekend de grote sloffen aan krijgen :verrygood

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

zijn toch leuke plantjes voor dit moment !

Al dat gelul over planten fysiologie............. gewoon goede materialen nemen, betrouwbare breeder en met beide beentjes op de grond blijven.

Succes met het overpotten en vergeet niet in te wateren

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dank je voor t compliment  @al green

Ik vind t zeker ook leuke plantjes, ik heb er vertrouwen in ;) 

Betrouwbare breeders zijn zeker een goed begin, al heb ik er eerlijk gezegd niet zo veel geprobeerd eigenlijk. Sannie, Dutch Passion en Nirvana. Het vaakst gekocht bij de laatste. Alleen problemen gehad met hun girlscout cookies. Verder alles top.

Over een tijdje wil ik ook voor t eerst Sensi zaad proberen met nl5 x haze, als je ziet wat ze voor 3 zaden vragen moet je wel zeker zijn van je betrouwbaarheid :lol:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zien er goed uit @420man010, lekker groen en groeien ook mooi gelijkmatig op:tu

Gr, X

Share this post


Link to post
Share on other sites

Duurde ff voordat ik ze mooi kon toppen op de 5e internode, net gedaan. Plus ben iets te sloom geweest met wormenmest bestellen, die komt dinsdag binnen dus kan ze toch dan pas in de 50 60 liters plaatsen :P.

Kunnen ze ondertussen herstellen en nieuwe scheuten aanmaken, komt goed uit.

Steeltjes zijn hier en daar een klein beetje paars

large.foto_no_exif.jpg.3c0385738710072c642e0e331e0e1e22.jpg

 

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Blijft er mooi uitzien, dat voorgroeien onder T-neon. Altijd tevreden en fris groene plantjes.

Welk moment van de dag top/dief je de planten?

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dank je Vakkie. Ik heb de lamp op 24/0 maar ik heb het in de ochtend gedaan B)

Heb ze in t verleden op 18/6 laten voorgroeien maar ik heb toch het idee dat ze harder groeien

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 hours ago, vakman said:

Blijft er mooi uitzien, dat voorgroeien onder T-neon. Altijd tevreden en fris groene plantjes.

Ik heb inderdaad sinds ik voorgroei onder led alleen nog maar draken van planten gehad in de vroegere groeifase. Denk dat ik de volgende keer gewoon weer onder tneon begin (zo lang ze er niet uitgegroeid zijn)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ga je rondje volgen 420. De start ziet er alvast mooi uit, doet mij overwegen om ook zo'n groeilamp aan  te schaffen

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Thoumf Dankjewel ;) 

Kan m sowieso aanraden, heb dat ding al zo lang en nog steeds werkt ie (zoals het hoort)

@Fearghus Ja zo zagen ze er wel uit, omdat ik laat was met mn wormenmest en daarmee laat met overpotten waren ze een beetje bleekjes geworden al. Dit soortje verbruikt duidelijk meer voeding dan de hazen. Trekt nu weer bij maar ik vind ze er niet mooi bij staan op het moment. Ze staan sinds dinsdag in de grote potten, maak morgenochtend wel ff n nieuwe foto zonder hps licht

Edited by 420man010

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo stonden ze er dus woensdag bij, dag na t overplanten, je kunt goed zien dat ze de 1 liter potjes leeg hadden getrokken.

Ik heb ze eerst 3 liter water gegeven, na een paar uur stond de tensio op 200, dus weer anderhalve liter water er bij en tensio stond op 110. 

De toplaag heb ik een paar keer een beetje water op gegooid omdat die snel uitdroogt. Misschien dat ik mn "hitteschildjes"  weer onder om de planten heen moet doen, ook al heb ik die gemaakt voor 18 liters.

large.foto_no_exif.jpg.cc33ee1074930198aca0fe1714219a16.jpg

Maar iig, nu is het zondag en staan ze er zo bij

large.1322277287_foto_no_exif(1).jpg.29c3017b65a8c175d3b06aa263a16ad5.jpg

Schiet dus niet echt op, kan zijn omdat ze bleek waren geworden en nog bezig zijn met herstellen. Maar het is ook geen haze die als een raket er vandoor wilt gaan.

Als ze over een week nog klein zijn trek ik de boel er uit en kijk ik wel wat er in komt.

large.818773157_foto_no_exif(6).jpg.7821167679c305fdf4c490f8aa765c2f.jpglarge.671871397_foto_no_exif(5).jpg.ce1949fbe1edb67d66a2a2ae8a3bea09.jpglarge.856492892_foto_no_exif(4).jpg.6eea1f288ce9280f9be9f56d9489d2c3.jpglarge.819942165_foto_no_exif(2).jpg.d3b2d479358dcbb3659d0d2498de4165.jpglarge.1062578134_foto_no_exif(3).jpg.78a8d6cc9e40ca056369b1a303e1692c.jpg

Maar wie weet, moeilijke start, mooie kweek. We gaan het zien :rolleyes:

Ben er iig niet al te enthousiast over zoals het nu gaat. Ze lijken hier en daar weer bij te trekken maar ik heb het idee dat ze er geen zin in hebben

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...