Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

VolcanicSea

Welk Medium?

Recommended Posts

Beste medekwekers,

Na ruim een jaartje met veel plezier op aarde gekweekt te hebben begint het mij een beetje tegen te staan dat ik iedere ronde 500 liter aarde moet wegbrengen en weer moet halen.
Nou weet ik dat er ook andere mediums zijn, maar na veel online zoeken is het mij niet helemaal duidelijk welk medium ervoor zorgt dat ik zo min mogelijk moet tillen, sjouwen en verplaatsen.
Ik heb geen zin om een duur hydro systeem van duizenden euro’s aan te schaffen… Heeft iemand tips die zegt steenwol is makkelijk en ligt, of juist cocos.
Het moet ook allemaal een beetje amateur vriendelijk zijn. En hoe lang gaat een bepaald medium mee?

Van wat ik begrijp kom ik aardig in de buurt van hydro, en is de vertaling van hydro; in water kweken.
Is het ook mogelijk om bijvoorbeeld is steenwol te kweken met alleen rayjets en een bak eronder die ervoor zorgt dat het geen rotzooi wordt?
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mogelijkheid om de aarde te hergebruiken? Ik ga mijn aarde vanaf nu hergebruiken met compost, colonize en compostthee. 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je gaat herherherhergebruiken moet je na elke 2 draaien 1/4  aarde bij mengen cq verversen. Met een lepel mearl en wat bacto’s.  
Zo kan je af en toe zakje aarde mee nemen en af voeren is wat minder opvallend. 
 

Aarde/ Cocos mix van Playgron nemen. 

Edited by P H donner
  • Like 1
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je gewoon je aarde inruilt voor rfx heb je een hydro systeem met je rayjets.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moet je nog wel een bak onder je potten zetten, toch?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Kees A ja precies, alleen ik wil m'n voedingsvat liever niet in de tent hebben.
Hoe zorg ik ervoor dat het uit de bak weer terugloopt naar m'n voedingsvat?
Dat voedingsvat is namelijk iets van 80 cm hoog schat ik.
Dat zou betekenen dat ik die bak minimaal 80 cm + hoog moet maken en daar heb ik de hoogte niet voor.
En dan vanuit daar via een slangetje ofzo terug de tent uit richting het vat?
Hoe doen jullie dit?

* Ik heb namelijk begrepen dat je je voedingsvat beter niet in de tent kan zetten ivm temperaturen

Edited by VolcanicSea

Share this post


Link to post
Share on other sites

Met bak bedoelde ik meer een Deense bodem of iets wat je zelf maakt van zeil.

Deense bodem kost geen kut.

 

Volgens mij zijn er een paar mogelijkheden.

Of je laat het water staan (als het niet teveel is, en dan wordt het alsnog opgezogen door de RFX in de loop van de week)

Of je neemt een vlakzuigpompje en je pompt alles terug naar je vat.

Edit: Zoals Wiekspiet 1 seconde voor mij postte.

 

Edited by Kees A

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 minutes ago, Kees A said:

 

Deense bodem kost geen kut.

 

 

 

Jij bent zeker niet getrouwd..............

  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...