Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
b00nstrak

plagron royal mix en voeding vragen.

Recommended Posts

ik ga binnenkort mijn 3e kweek beginnen. heb de eerste 2 kweken met potgrond wat ik had gekregen ( eigen bemeste aarde ) en hier alleen terra bloom en grow van plagron gebruikt.

nu heb ik een plagron royal mix potgrond besteld en staat er dat ik moet spoelen. nu heb ik hier op het forum uiteenlopende meningen gelezen maar het is me nog niet allemaal duidelijk.

ik stop mijn zaailingen direct in een grote pot wat dan royal mix zou bevatten. hoe belangrijk is het spoelen als ik ontkiemde zaadjes meteen plant in de royal mix?

en hoe zit dat dan met voeding? hoeven ze dat dan de eerste 6 weken niet?

en wat voor andere bloei/groeimiddelen zou ik toe kunnen voegen vanaf wanneer voor beter resultaat? ik lees vooral positieve dingen over pk13/14 en sensation green. moet dat bovenop de terra bloom die ik nu heb?

 

alvast bedankt :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 10/17/2020 at 6:31 PM, b00nstrak said:

ik ga binnenkort mijn 3e kweek beginnen. heb de eerste 2 kweken met potgrond wat ik had gekregen ( eigen bemeste aarde ) en hier alleen terra bloom en grow van plagron gebruikt.

nu heb ik een plagron royal mix potgrond besteld en staat er dat ik moet spoelen. nu heb ik hier op het forum uiteenlopende meningen gelezen maar het is me nog niet allemaal duidelijk.

ik stop mijn zaailingen direct in een grote pot wat dan royal mix zou bevatten. hoe belangrijk is het spoelen als ik ontkiemde zaadjes meteen plant in de royal mix?

en hoe zit dat dan met voeding? hoeven ze dat dan de eerste 6 weken niet?

en wat voor andere bloei/groeimiddelen zou ik toe kunnen voegen vanaf wanneer voor beter resultaat? ik lees vooral positieve dingen over pk13/14 en sensation green. moet dat bovenop de terra bloom die ik nu heb?

 

alvast bedankt :)

Plagron Royal Mix 50 liter

Plagron Royalmix is samengesteld uit de allerbeste en uiterst zorgvuldig geselecteerde veensoorten. Door toevoeging van verschillende vezeltypen en perliet wordt een luchtigheid en zuurstofniveau bereikt zoals u dat alléén van Plagron kwaliteitsaarde kunt verwachten. De rijkelijk aanwezige en unieke Plagron wormenhumus garandeert een hoogstaand biologisch leven en een nog verdere verbetering van de watercapaciteit.

 
Toepassing
Kweken voor de hoogste opbrengst
 
Kenmerken
  • Bevat een uitgebalanceerd scala aan topkwaliteit veen en biologische meststoffen
  • Zes weken voorbemest
  • Voeding komt vrij wanneer de plant deze nodig heeft (time-released)
  • Heeft een zeer luchtige structuur door de beste kwaliteit vezels.
 
Samenstelling
Witveen, zwartveen, vezelturf, perliet, wormenmest.
gebruiksaanwijzing: Voor gebruik doorspoelen met water om de direct opneembare voedingsstoffen uit te spoelen. Afhankelijk van de conditie van de plant is extra voeding nodig na circa zes weken.
 
Eigenschappen
  • Veen, perliet, wormenmest, organische meststoffen.
  • pH (EN13037): 6,4 - 7,8
  • E.C. (1:1,5): 1,0 - 1,6 mS/cm
  • Voorbemest met 10,5 kg/m³ organische meststof (NPK 5,5-11-5,5)

 

 

 

 

@b00nstrak De eerste weken inderdaad niks voeden. Ik snap alleen niet wat ze bedoelen met (Voor gebruik doorspoelen met water om de direct opneembare voedingsstoffen uit te spoelen)

Pk 13/14 is wel een goeie voor je top harding. En Green sensation voor de smaak. Nu moet je alleen nog bloei voeding hebben en de Terra bloom is wel een goeie.

Voor de rest lekker makkelijk houden en bij pk13-14, Green sensation en bloom voeding blijven.

Edited by GanjaRanja

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...