Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Soupaflys

Mijn Kweekje

Recommended Posts

je plant zit wel op het einde (zien er heerlijk uit trouwens ;) ) oogsten zou wel kunnen ja dan heb je min je 2 weken bloei 9 weken bloei gehad voor je pp-tjes is dat genoeg...nog ff een weekje of 2 laten drogen en smoken maar :rofl . Het eenigste nadeel is dat je toppen (zoals he tlijkt op foto) niet echt heel veel dikker zijn geworden...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Komt volgens mij omdat ze getopt zijn, dan worden de toppen ook een stukkie minder dik, maar weeknie zeker. Ze zien er al wel bijna klaar uit ja, is die 10.5 weken met de groei meegeteld? Anders zou ik ze nog een weekie ong laten gaan, ookal hebben ze al aardig wat bruine haren.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou ze ook nog eventjes laten staan, wat ik wel vreemd vind is het verkleuren van je blad, je nerven blijven groen ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

yep 10,5 incl groei, tegen tweekend zal ik dus 2 weken groei en 9 weken bloei hebben zoals Joost zei

 

De toppen zijn wat verdikt maar niet enorm, weet niet waarom?

 

Als ik ze nog een beetje laat staan zullen wel al een tijdje geen voeding meer gehad hebben, kben er vorig weekend mee gestopt

 

en qua verkleuren van het blad, kdacht dat dit normaal was tijdens de bloei, niet?

Share this post


Link to post
Share on other sites
en qua verkleuren van het blad, kdacht dat dit normaal was tijdens de bloei, niet?

Ja, is doodnormaal, maar ik vind het alleen vreemd dat je nerven groen blijven terwijl de rest geel is, dat heb ik nog niet gezien.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Duidt op ijzer tekort .

 

Mogelijke oorzaken :

- te hoge ph (boven 6,5 )

-Te natte grond

- te koude grond

 

Ik wil zeker niet zomaar iets te zeuren hebben , maar ik begrijp ff niet waarom bijna iedereen zegt : "ziet er prima uit " . Dit klopt gewoon niet .

 

Vergeling van je blad vind aan het eind van de bloei plaats ,mee eens maar een gezonde plant ziet er toch heel anders uit . Soupaflys heeft er meer aan om te weten hoe het beter kan toch?

 

Ik zelf denk dat de hoofdoorzaak is : - verkeerde ph in het medium ,waarschijnlijk een te hoge . Kun je vertellen hoeveel voeding ze hebben gehad? zoals op de verpakking aangegeven? Waarschijnlijk heb je het leidingwater nooit aangezuurt.

 

Dit is wat ik aan de hand van de foto's denk ,maar misschien zit ik er naast.

Edited by atmosphere

Share this post


Link to post
Share on other sites

atmosphere, je bent zeker niet aan het zeuren, kan maar bijleren.

te natte en te koude grond zal het niet zijn volgens mij, dit zou moeten in orde zijn.

dat er iets aan de ph scheelt zou gerust kunnen, kan die dan ook niet testen.

heb voeding gegeven zoals aangeduid op de verpakking, heb gewoon anderhalve week te laat begonnen met bloeivoeding (vergeten ;) )

 

moet je leidingswater altijd aanzuren en met wat?

(kdacht met het geven van al die voeding dat je eerder een te zure grond ging krijgen)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat kan ook ja ,dat je grond verzuurt, vooral wanneer je voedingswater geeft dat is aangezuurd tot ph 5,5 .

 

Maar verzilting (te hoge ph ) kan zeker ook voorkomen , dit hangt va veel af : - ph van de grond - ph van de voeding - ph van het leiding water -de hoeveelheid grond - de hoeveelheid voedingswater dat wordt gegeven - samenstelling van de grond .

 

Het beste kunnen we dus de PH van de grond gaan meten ,want dan weten we het gewoon . Grond met een ph van 6 is of ietsje minder is ideaal . een heel goed alternatief op de ph meter zijn die ph -strookjes ,je moet ze allee nff goed gebruiken . Voordeel is dat je ze kunt hergebruiken en dat je ze nooit hoeft te ijken. Je kunt deze dinge bij een apotheker halen ,of online bestellen.

 

Zo constateerde ik laatst problemen bij een plant . Na meting bleek de PH van de grond te hoog, 6,8 ,en dat was ook logisch bedacht ik me toen . De grond was namelijk afgelopen winter met regenwater doorspoeld steeds. Ik heb vervolgens een hoge dosering voeding gegeven (wat ik normaal juist niet doe) en het water met PH min aangezuurd tot ph 5 . Dit bleek precies de oplossing te zijn , de plant stond er de volgende dag al weer goed bij zonder bladverkleuringen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er goed uit. Volgens mij K2 of niet?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest petfinder

idd beetje laat :) zal al heel wat opgerookt hebben inmiddels :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

yep, bijna allemaal weg, kben vorige week nieuwe stekjes gaan halen, kzal dan weer eens kijken om een nieuwe topic te starten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...