Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
SpacingBen

Cannabis Mogelijk Nadelig Effect Op Woordenschat?

Recommended Posts

Veel mensen die Cannabis gebruiken hebben last van hun korte termijn geheugen. Ook hoor ik steeds vaker om me heen dat mensen steeds vaker hebben dat ze niet op een woord kunnen komen. Wat dus zou betekenen dat je taal-ontwikkeling achteruitgaat.

 

Herkennen jullie het ook en is zoiets dergerlijks al bewezen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

*gaap* Jij bent gewoon zo hardleers of minder slim......

 

kan iemand deze onzin sluiten ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

als ik stoned ben dan kan ik wel eens moeilijk uit me woorden komen idd maar om nou meteen te zeggen dat me taalontwikkeling ervan achteruitgaat neeh niet echt, lul vijf kwartier in een uur als ik nuchter ben :verrygood

 

he spacingben werk jij soms bij het riagg of zoiets dergelijks,

het is natuurlijk wel goed om de negatieve punten eens goed onder ogen te zien maar til er niet te zwaar aan man het valt allemaal best mee, de punten waar jij op doelt verdwijnen meestal weer vrij snel als er minder tot niet meer word "gebruikt"

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb er nooit onderzoeken naar gelezen, maar in mijn omgeving en bij mezelf zie ik dit wel.

 

Woordenschat gaat achteruit, zinsopbouw is minder, langer moeten nadenken om bepaalde informatie op te halen. Vooral vervelend bij het geven van presentaties enz.

 

Maar het ligt maar net aan je werk/school of het voor jou van belang is of niet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik vond dit stukje ergens op het net en vond het wel toepasselijk om hier te plaatsen:

 

• Geheugen, concentratie en andere cognitieve functies

Het kortetermijngeheugen wordt verstoord onder invloed van THC. Het effect duurt tot 3 à 4 uur na het cannabisgebruik. Onder invloed van cannabis wordt het ook moeilijker om de aandacht te richten en is men vlugger afgeleid. Anderzijds wordt ten gevolge van cannabisgebruik het langetermijngeheugen niet beïnvloed. Wat men voordien heeft geleerd, kan men zich moeiteloos herinneren. Door de verslechtering van hun kortetermijngeheugen, hebben mensen onder invloed van cannabis het moeilijk om een coherente gedachtengang te volgen of om een coherent gesprek aan te houden. Er is een effect op de aandacht en op het kortetermijngeheugen te vinden tot 48u na gebruik. Na deze periode verdwijnt dit effect.

De onderzoeken naar de invloed van cannabisgebruik op andere cognitieve functies zijn niet eenduidig. De meeste onderzoeken vinden geen verschil tussen langdurige cannabisgebruikers en niet-gebruikers. Men vond evenmin dat het frequent gebruik van hoge doses cannabis permanente schade aan cognitieve functies zou toebrengen. Bij onervaren cannabisgebruikers kan men bij gebruik van cannabis, net zoals dit het geval is bij complexe motorische testen wél een sterke afname in prestaties op cognitieve testen vaststellen.

Men heeft ook een invloed gevonden van langdurig gebruik van cannabis op het vermogen om complexe informatie te organiseren en te integreren omwille van verminderde selectieve aandacht. Sommige onderzoeken rapporteren ook een beperkte invloed op de reactiesnelheid. Mensen met een laag IQ zouden kwetsbaarder zijn voor de negatieve invloeden van cannabisgebruik op hun cognitieve functioneren.

 

 

gr.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik merk dat toch ook wel heel goed dat mijn woordenschat serieus aan het verminderen is dat ik me zelfs zo dom begin te voelen.

 

Ik heb dan ook geen hoog IQ, dus dat zou idd wel kunnen kloppen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik voel me ook gewoon Dommer :verrygood

en ik voel me ook Minders sociaal :unsure:

en Onzeker(der) :verrygood

 

Tijd om te minderen :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

me maat doet 2 talig onderwijs(alles in het engels behalve nederlands frans duits spaans). die smoked er iedere dag 2 !

 

zo slecht lijkt wiet me dus ook niet of hij moet einstein zijn :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

beetje offtopic, maar wel irritant, "Het Elk Woord Met Een Hoofdletter Beginnen" in de topictitels, is dit 1 of andere speciale "feature" van dit forum of doen mensen dat gewoon expres? Ik zie namelijk dat dit bij plusminus driekwart van de topics hier gebeurt en vind 't zelf vrij nadelig voor de leesbaarheid.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest IDULS

Maar een josti vindt al die grote lettertjes zo mooi en opvallend. :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mensen met een laag IQ zouden kwetsbaarder zijn voor de negatieve invloeden van cannabisgebruik op hun cognitieve functioneren.

 

En zou het niet mogelijk zijn dat je op bepaalde vlakken juist intelligenter wordt? Dus dat Cannabis een negatief effect heeft op datgeen waar je al niet zo goed in was en juist een postief effect op datgeen waar je juist heel erg goed in bent.

 

Voorbeeld: Je bent slecht in wiskunde sommen en dat word nog erger na gebruik van Cannabis, maar je bent beter in staat een mooi kunstwerk te creeren.

 

Wat dus wil zeggen, cannabis heeft een positief effect op de rechter hersenhelft maar een negatief effect op de linker hersenhelft.

 

beetje offtopic, maar wel irritant, "Het Elk Woord Met Een Hoofdletter Beginnen" in de topictitels, is dit 1 of andere speciale "feature" van dit forum of doen mensen dat gewoon expres? Ik zie namelijk dat dit bij plusminus driekwart van de topics hier gebeurt en vind 't zelf vrij nadelig voor de leesbaarheid.

 

Tsja, waarom doe ik dat eigenlijk? Ik denk dat het bij mij een vorm van kopieren is. Iedereen doet het dus ga je het zelf automatisch ook doen :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites
Tsja, waarom doe ik dat eigenlijk? Ik denk dat het bij mij een vorm van kopieren is. Iedereen doet het dus ga je het zelf automatisch ook doen :verrygood

zo zie je maar weer dat de mens toch een kuddedier is :verrygood

 

kvin 't ook niet zo erg hoor, maar 't is vrij onoverzichtelijk.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Tsja, waarom doe ik dat eigenlijk? Ik denk dat het bij mij een vorm van kopieren is. Iedereen doet het dus ga je het zelf automatisch ook doen :verrygood

zo zie je maar weer dat de mens toch een kuddedier is :P

 

kvin 't ook niet zo erg hoor, maar 't is vrij onoverzichtelijk.

haha, jazeker dat de mens een kuddedier is:P Een mens is geneigd zich aan de groep aan te passen en alle gewoontes van deze groep over te nemen...

 

Daarom loop je ook een groter risico aan de harddrugs te beginnen als je vrienden het ook doen :D Maarja, laten we het daar maar niet over hebben in dit topic :verrygood

 

enneh, ik zal er op proberen te letten LOL

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik merkte zelf op een gegeven moment ook dat als ik dagelijks smokete (wat ik nooit lang volhield omdat het ging vervelen) dat ik steeds vaker moeilijk uit men woorden kwam en dit merkte men broertje ook als ie veel smokete. Denk dat het gewoon een logisch gevolg is van het roken van wiet. Dit wil niet zeggen dat het aan de thc ligt ofzo, t kan net zo goed zijn dat je klotezooi krijgt in de shop (spuiten ze er haarlak oid op ofzo) en dat dat kut voor je geheugen is en voor je spraak. Misschien dat ze dat ns moeten onderzoeken, de verschillen tussen slechte coffeeshopwiet en medische wiet bijvoorbeeld, en hoe ze je geheugen enzo beinvloeden, lijkt me een heel zinvol onderzoek.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...