Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

Ziet er super gezond uit allemaal.

Blijft je ph wel een beetje stabiel als je voornamelijk ro water gebruikt? Wat is het verloop daarvan na die week(?) als je het water ververst?

En voeg je nog iets van ca/mg toe om dat wat normaalgesproken in het kraanwater zit te compenseren?

Ontvochtiger in je tentje lijkt me lastig omdat je tentje best klein is. Maar je kan hem er natuurlijk ook gewoon buiten zetten

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 1/5/2021 at 10:24 AM, cannarie said:

Blijft je ph wel een beetje stabiel als je voornamelijk ro water gebruikt? Wat is het verloop daarvan na die week(?) als je het water ververst?

Ik laat elke dag mijn water aflopen, voeg er RO water aan toe tot er weer genoeg in zit voor 15l. 
Dan voeg ik voeding toe waar nodig om teug een ph van om en bij de 5.8/6.0 en ec van 1.6 te krijgen. 
Kraantjeswater word enkel bijgevoegd om de ph wat omhoog te doen als deze te laag word door toevoegen van voeding.

Stel ik kom de volgende dag terug om mijn water af te regelen, dan voeg ik terug RO water toe om aan 15l te komen, meestal is de EC dan 0.2 gezakt als ik het meet.
Ph blijft redelijk stabiel.

Voeg je nog iets van ca/mg toe om dat wat normaalgesproken in het kraanwater zit te compenseren?

Voeg niets anders toe dan de volledige voedingslijn van Canna.
Heb nog niet genoeg kennis om te weten welke stoffen ik nog apart zou moeten toevoegen.
Tips zijn altijd welkom Cannarie :D 

Gebruik nu : 
Canna aqua flores A+B
Cannazym
Cannaboost
Canna ryzotonic
Edit: 1ml waterstofperoxide op 10l water

Die Cannaboost was ik wel van verschoten, is een kostelijk ding maar ik merkte er echt wel een verschil van op.


Ontvochtiger in je tentje lijkt me lastig omdat je tentje best klein is. Maar je kan hem er natuurlijk ook gewoon buiten zetten

Had nog een bon van vandenborre liggen van 50€, ben dus gisteren om een luchtontvochtiger gegaan.
Staat nu in de tent, met de lamp aan is de LV 40-45% als de lamp uit is heb ik een minimum LV van 32% gemeten.
Zal misschien eens kijken om er een schakelklok tussen te steken.

 

Edited by The Herbalizer

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag 85

35 dagen 12/12

Gisteren water ververst en bij de voeding PK13/14 toegevoegd, zal dit water voor 1 week gebruiken.
Laat voorlopig de plant gewoon zijn ding doen, alles ziet er volgens mij gewoon nog steeds goed uit op enkele hangende blaadjes na.

Edit :  Paar verkleurde stengels aan de bladeren zijn beginnen komen nadat de stroom voor enkele uren uit gevallen was.

Foto's en filmpje zijn van zonet.
 

138597395_747805212512046_7327457553165856355_n.jpg

139464999_698900394112125_4848155342913790528_n.jpg

138840134_129285842285724_5688072403436194050_n.jpg

138882303_412595723188335_4332157702544699958_n.jpg

139700576_448678503164333_5656443599241426630_n.jpg

139983273_748592872729616_6047127319362852580_n.jpg

Edited by The Herbalizer
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er goed uit topper!

Spoel je ze ook de laaste week/dagen?? (2 weken zeggen ze wel eens). 

Groeten,

 

Hannesh

Share this post


Link to post
Share on other sites

Canna boost accelerator is een toppertje alleen noem je Canna PK niet op in jou lijstje.

Vergeten op te noemen of gebruik je dat niet?

Canna adviseert om die 2 producten juist te combineren.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou nu niets meer voeren nu. Alleen afgezuurd water.

Groeten,

 

Hannesh

Edited by Hannesh

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 2/4/2021 at 8:01 PM, Hannesh said:

Spoel je ze ook de laaste week/dagen?? (2 weken zeggen ze wel eens). 

zal ze zeker spoelen, een week met enkel cannazym en de cannaboost en paar dagen erna met helemaal niets.

Ik zou nu niets meer voeren nu. Alleen afgezuurd water.

Nu al ? is dit niet nog wat vroeg ? nu staat mijn plantje 53 dagen onder 12/12. Teach me

 

On 2/4/2021 at 10:09 PM, upheaval said:

Canna boost accelerator is een toppertje alleen noem je Canna PK niet op in jou lijstje.

Vergeten op te noemen of gebruik je dat niet?

Volg het schema van canna en daar raadden ze aan om maar 1 week PK13/14 toe te voegen.
Heb wel stiekem toch een klein beetje PK toegevoegd deze week haha.
Canna boost word sedert 12/12 steeds toegevoegd bij het water.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
26 minutes ago, The Herbalizer said:

Nu al ? is dit niet nog wat vroeg ? nu staat mijn plantje 53 dagen.

Het ligt er aan op hoeveel weken bloei het al staat en hoeveel weken bloei er op het pakje stond. 
2 weken spoelen kan prima als het op aarde staat. Verder gewoon je aarde eerst wat op laten drogen voordat je water geeft, maar dat is iets van alle  weken. Natte voeten vinden planten over het algemeen niet fijn. Ik water eerst helemaal nat en laat het dan opdrogen totdat het onder de toplaag nog een klein beetje vochtig is, maar niet kurkdroog. En dan weer helemaal nat. Dat werkt eigelijk bij alle planten die ik heb het beste, ook de kamerplanten. 

Verder heb ik er goede ervaring mee om alle grote bladeren er af te knippen, je deed al wat lollypopping, en dat zorgt er voor dat er meer licht bij de toppen komt en dat zorgt voor hogere opbrengst. Werkte bij mij op de scrogg prima, ik had echt helemaal geen groot blad meer. 

Scheelt ook weer meer op de rotkans. Dus minder kans op rot. 

Groeten,

 

Hannesh. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 hours ago, Hannesh said:

Het ligt er aan op hoeveel weken bloei het al staat en hoeveel weken bloei er op het pakje stond. 

Op het paksje staat 8-10weken bloei.

Zijn nu ongeveer 5 weken in bloei zou ik zeggen.

Was eigenlijk van plan om nog 1 week deze voeding te blijven geven. Dan de week erna EC in het water rustig laten zakken tot 1.0 en dan 1 week enkel cannazym en cannaboost om dan af te sluiten met enkele dagen gewoon afgezuurd ROwater. 

Kweek hydro trouwens, dus flushen zou een makkie moeten zijn..

Heb inderdaad wat zitten lollipoppen, maar nu de laatste maand heb ik niets meer gedaan aan de plant. Wil ook niet teveel wegknippen. Was eventueel aan het overwegen om binnen een week zo goed als alle fanleaves weg te knippen, maar weet niet zeker of dit aangeraden word.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het meest gebruikelijk is om de bloei gewoon vanaf het schakelmoment naar 12/12 te tellen hoor.

Over de zin/onzin van spoelen is al te vreel gesproken de laatste tijd, dus zal ik niet zo veel meer over zeggen. Maar als je op water kweekt zou ik zeggen voed vooral op maat. Kijk je een beetje naar het verloop van de ec in je water? Want als ik naar je planten kijk is je ec wel vrij hoog (geweest).

2 hours ago, The Herbalizer said:

dan af te sluiten met enkele dagen gewoon afgezuurd ROwater. 

Denk dat je dat beter met kraanwater kan doen.  De voeding die je er nu door gooit zal de ph wat stabiliseren, maar alleen ro water is heel instabiel dus lijkt me tricky. Aanzuren werkt daar al helemaal niet bij, want dhet RO water zal al gauw gewoon de ph van je ph- aannemen

Edited by cannarie

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 2/6/2021 at 12:23 PM, cannarie said:

Het meest gebruikelijk is om de bloei gewoon vanaf het schakelmoment naar 12/12 te tellen hoor.

Ja, dat dacht ik ook maar anderen zeggen dat je de bloei pas mag rekenen vanaf de eerste bloemvorming ofzo.. 
Hoe lang denk jij dat ze nog moeten ? Of is dat enkel af te lezen door de trichomen van naderbij te bekijken? 

Kijk je een beetje naar het verloop van de ec in je water? Want als ik naar je planten kijk is je ec wel vrij hoog (geweest).

Kijk elke dag naar de EC en deze word elke dag terug naar een bepaalde waarde gebracht.
Heb inderdaad op een bepaald moment met het RO water de EC wat te hoog gelegd. 

We leren nog steeds bij, is en blijft uiteindelijk de eerste keer dat ik mij er zo in verdiep he :D

Mag, denk ik, nog steeds tevreden zijn van het resultaat op dit moment. niet?

Grtz

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 minutes ago, The Herbalizer said:

Hoe lang denk jij dat ze nog moeten ? Of is dat enkel af te lezen door de trichomen van naderbij te bekijken? 

Als je microscoopje hebt kun je dat mooi gebruiken. met de termijn van de breeder icm hoe ze er uitzien kom je ook best een eind

Share this post


Link to post
Share on other sites
58 minutes ago, cannarie said:

Als je microscoopje hebt kun je dat mooi gebruiken. met de termijn van de breeder icm hoe ze er uitzien kom je ook best een eind

ben je er trouwens fan van om veel van de fan leaves weg te nemen? zeker naar het einde toe ? 
Vind dat de onderste topjes er op zich niet slecht uit zien, maar veel lichter van kleur zijn dan de toppen die wel veel licht krijgen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben daar zelf nooit zo van, maar weet dat andere mensen het wel doen en er succes mee kunnen hebben. Ik heb het deze ronde toevallig bij een van mijn planten een klein beetje gedaan omdat de toppen hiervan niet echt uit de bos wilde strekken zegmaar.

Ik geloof wel dat het het meest gebruikelijk is om dit wat eerder te doen. Zo rond 3 weken na schakelen. Maar ik ben hierin niet de beste om je erover te adviseren

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag 115

65 dagen 12/12

Oogst komt bijna in zicht, trichomen beginnen milky te worden. Nog een weekje en het is zo ver denk ik.
Heb gisteren nog wat fan leaves weggenomen om toch de onderste topjes wat meer licht te gunnen voor de laatste dagen.
Toppen beginnen om te vallen van het gewicht, zal hier en daar wat moeten ondersteunen waarschijnlijk :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gaat lekker zo! 

Ik zou alle grote bladeren gewoon er af knippen. Van dat licht dat op de toppen komt worden ze nog een stuk zwaarder van!!!! 

Maar ook gespoeld??? 

Het lijkt wel oke te gaan! 

Laat je de pot goed droog worden voordat je water geeft?? Het ziet er uit alsof ze te veel water kijgen (bol blad). 

Met spoelen wordt bedoelt dat je alleen water zonder voeding geeft. Niet dat je je plant verzuipt. 

Groeten,

 

Hannesh 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag 129

Een week geleden geoogst.

Vandaag de zo goed als droge toppen van de takken afgeknipt.
Denk nog een dag of 2 en ze zijn klaar om gecured te worden.

Heb gedroogd in een kamer van om en bij de 14graden en 50% vochtigheid.

Groten deels al deftig getrimmed toen we de plant aan het knippen waren maar door tijdgebrek een aantal takken grof gekuist om te laten drogen.

Uit nieuwsgierigheid ook alvast eens gewogen om te weten waar ik ergens zal eindigen en het stelt niet teleur!

184gram mooi getrimmed spul en 138 gram nog wat bij te trimmen lekkers :D 

322gr in totaal dus voorlopig.

denk dat ik wel 250 zal overhouden.
Ik ben alvast benieuwd :D 

( Zak met rose lintje is het getrimmed lekkers )

Grtz

155043020_1544950732370619_7172777853235906932_n.jpg

156692423_1136664040103338_9058731536900543900_n.jpg

156239364_801127900488284_5757796415174197129_n.jpg

156732858_287626409377383_737948870454488603_n.jpg

155466369_250510803294466_9052443760351083596_n.jpg

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het lijkt een succes te zijn geworden. Pas na het drogen weet je meer hoe het is geworden kwa gewicht en dichtheid. En dan kan je gaan reflecteren wat er goed en fout ging. 

Voor de eerste keer ziet het er erg veelbelovend uit! 

Met HPS weet ik dan de gram per wat er in zit. Met LED zit er wellicht meer in. Dus als ik jou was zou ik goed kijken op welke plekken van de plant de toppen goed zijn en waar ze wat zachter zijn en dan kijken wat je er aan kunt doen om dat te veranderen. 

Spoelen was mooi gelukt?? De laatse dag helemaal droog laten vallen scheelt ook weer met drogen. Dan trekt de plant echt alles er nog helemaal uit. En dan kan die om. Kan zo wat gram schelen! :)

Of de laatste 3 dagen gewoon al je grote blad er af knippen, dan zwellen alle toppen nog even mooi omdat ze dan meer licht vangen. Scheelt zo tientallen grammen. :)

Niet verkeerd, niet verkeerd. 

Ja veel plezier met roken!

Wat ze zeggen over drogen is: Hang alles op zn kop in het donker in die tent en gewoon de afzuiger aan. Totdat de tak "knak droog is" (dat die tak knakt als je deze buigt), en dan in een wekpot van de xenos, blokker, of online etc. Dat is gemakkelijk curen, dan kan je de deksel even open gooien voor 5 tot 15 minuten per dag om te luchten totdat het helemaal goed droog is. Natuurlijk wel je wiet in het donker stallen (licht schijnt de THC op te lossen). 

Nouja, je weet een heel stuk van de truc wiet groeien. :D

Groeten,

 

Hannesh  

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag 142

Intussen al opnieuw begonnen. 
Voor deze kweek heb ik de Marshydro tsw2000 gekocht. 
 

Deze keer heb ik 1x dos si dos en 1x wedding cake van barneys farm gezet. Heb er nu 2 gezet om de groeiperiode wat in te korten, vorige keer duurde het 50dagen met al het toppen etc om de tent vol te krijgen. 
( 3de plantje is voor een kennis, laat ik nog even meegroeien )

Eindresultaat van de vorige kweek was uiteindelijk 306gr gedroogd. 
Ben er echt super tevreden van! 
Lekkere smaak en leuke stoned van die freeze cheese ‘89

Hopelijk deze keer weer zo’n mooi resultaat, ik kijk er alvast naar uit!

374433B8-E438-4926-BF8C-43C2591C6A89.jpeg

D829E966-18F8-46B6-A287-7652CC76815F.jpeg

97D04295-9A34-429C-87B2-E8AEFA31CCF0.jpeg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie toppen geworden, smaakt inderdaad vast goed :tu

Ben wel benieuwd naar die Wedding Cake, lijkt mij ook een mooi soortje:innocent:

Gr, X

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
27 minutes ago, Xaim said:

Mooie toppen geworden, smaakt inderdaad vast goed :tu

Ben wel benieuwd naar die Wedding Cake, lijkt mij ook een mooi soortje:innocent:

Gr, X

 

Kan er niet van klagen, mist enkel die lang blijvende nasmaak. ( Die me soms aan grills chips doet denken :D )
Vind ik wel jammer maar misschien komt deze er nog door met het curen.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie toppen man

Geef je ze ook mayonaise? :dribble:

  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
13 hours ago, 420man010 said:

Mooie toppen man

Geef je ze ook mayonaise? :dribble:

Toevoeging van mayonaise de laatste paar dagen zorgde voor die mooie dikke vettige toppen.

Had eigenlijk gehoopt dat niemand het zou zien, zodat mijn geheim veilig bleef. Helaas :| 

Al een geluk dat de Curry ketchup hot er niet bij stond.. :D

  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag 156

Nog een week en ik zal overschakelen naar 12/12.

Heb deze keer maar 1x getopt, zal dus niet meer met een mainline werken als bij de freeze cheese ‘89. Vervolgens word dus enkel nog LST toegepast.

De 2 plantjes rechts blijven bij mij de 2 andere naar een vriend. 
De wedding cake heeft echt dikke vingers, nog nie zo dik gezien voordien. 
 

Alles verloopt nog steeds volgens plan :D

A9588EE8-1AF1-4789-B992-78C4F4341340.jpeg

B37CC667-EF49-45A6-A17F-8B966442C5EA.jpeg

A5812911-A3BA-4E85-9BCA-DE05F1E90112.jpeg

245D1B1E-FEB7-4359-93D9-825C786C3EB1.jpeg

D4D916C0-C7EF-4847-B935-CE07FCEF36D6.jpeg

30E0AAC1-3C3E-46F2-AA9D-88ECEE1A17DC.jpeg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...