Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

Van 1 plant heeft 60 % zulke bladeren. En dan met name de grotere bladeren. http://i3.photobucket.com/albums/y66/silve...rl/P1050835.jpg

Ik heb al op de site van Oni gekeken en dat zou op een voeding probleen duiden.

Het rare is echter wel dat al de planten dezelfde voeding krijgen dus zouden ze het allemaal moeten hebben.

 

Bij het verzetten van m'n kast is de verwarming wat gedraaid en heeft deze mogelijk een tweetal dagen de warme lucht rechtstreeks op die plant geblazen.

Zou dat het probleem kunnen zijn?

 

Bij voorbaat dank. :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoe ver ben je met je cyclus? op het eind krijg je altijd gele bladeren...

 

en voedingprobleem kan ook teveel voeding zijn

 

maar dan zou jue idd bij meer planten deze verschijnselen hebben...

 

meest voor de hand liggend is dan toch die verwarming

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uhhhhhh, ze staan nu een goeie week of drie in bloei denk ik, dus da's idd wat vroeg voor gele bladeren.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi klote, ik heb net nog ff gekeken en de rest van de plantjes krijgen ook dezelfde verschijnselen, dus toch iets te maken met de voeding. In dat geval kan het een magnesium probleem zijn . Aangezien ik in potten van 11 liter kweek wat is dan de beste oplossing? Veel spoelen met water of Epsomzout toevoegen?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest eskobar

Duidelijk een voedingsprobleem. Te weinig voeding volgens mij. Planten beginnen nu bloemen te vormen na ongeveer 3 weken. Ze trekken dus voeding uit de bladeren.

 

Ik zou ze gewoon ff helft grondvoeding toedienen, rest afwerken met bladvoeding.

Schepje kalk in water meegeven zou ook wel geen kwaad kunnen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Het rare is echter wel dat al de planten dezelfde voeding krijgen dus zouden ze het allemaal moeten hebben.

niet elke plant gebruikt evenveel voeding... (de grote van je zal wel een stuk meer gebruiken)

 

magnesiumtekort zou t idd kunnen zijn, maar dat moet dan binnenkort wel nog een beetje bij trekken, gezien je sproeibeurten met MgO. (alhoewel het niet helemaal weg zal gaan ws.)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmmm ik zie nog geen verbetering, het verslechterd bij de helft, de wat kleienere plantjes, de grotere hebben er minder last van.

http://i3.photobucket.com/albums/y66/silve...ril62dagen1.jpg

 

Ik zal bij de kleinere plantjes eentje wat meer voeding geven, eentje geen voeding, eentje een extra shot met bitterzout en de rest de normale voeding.

 

Ik geef nog geen BudXL of Topbooster van H&G.

 

Iemand tips?

 

Excuses voor de dubbele vraag ( staat ook bij mijn topic indoor) Ben een beetje wanhopig.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Juup! Het lijkt inderdaad op de symptomen van Mg tekort, maar ik denk dat dit veroorzaakt wordt door een verkeerde pH waardoor het niet opgenomen kan worden. Met epsomzout kun je misschien iets tegen de symptomen doen, maar de oorzaak van je probleem is hiermee nog niet opgelost.

 

Heb je een pH-meter en zo ja, hoe zuur is je voeding?

 

 

P.S. Sorry van dat geneuzel over roest laatst. Duidelijk geval van slap stoned geouwehoer. :verrygood Ik ben er nu weer helemaal bij hoor. :verrygood :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hey Juup! Het lijkt inderdaad op de symptomen van Mg tekort, maar ik denk dat dit veroorzaakt wordt door een verkeerde pH waardoor het niet opgenomen kan worden. Met epsomzout kun je misschien iets tegen de symptomen doen, maar de oorzaak van je probleem is hiermee nog niet opgelost.

 

Heb je een pH-meter en zo ja, hoe zuur is je voeding?

 

 

P.S. Sorry van dat geneuzel over roest laatst. Duidelijk geval van slap stoned geouwehoer. :verrygood Ik ben er nu weer helemaal bij hoor. :D :P

@ Mad Ph van de voeding is 6.8, zou moeten kunnen op aarde volgens mij. Probleem is dat ik de Ph niet weet van de aarde.

 

Geneuzel? hehe :verrygood cool

 

@ Green, je zou wel eens gelijk kunnen hebben, het zijn voornamelijk de kleinere die er last van hebben. In dat geval is het overvoeding.

Share this post


Link to post
Share on other sites

je voeding bevat in principe alle nodige stoffen , en de grond zelf bevat ook voeding . Ik denk niet dat je te weinig voeding hebt gegeven.

 

Conclusie is denk ik in ieder geval : verstoorde voedsel opname.

 

Mogelijke oorzaken : - te hoge of te lage ph ( te laag is in dit geval logischer )

- Ophoping voedingszouten/afvalstoffen

 

Welk voedingsschema heb je gehanteerd?

Share this post


Link to post
Share on other sites

check ph grond dan ook eens ff he :verrygood

(beetje aarde in plastic aarde met water is de algemene truc. (maar het ligt er niet maar net aan hoeveel water je erbij gooit?...))

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik hanteer het voedingschema 1 component Aarde Bud Xl van H&G.Ik zal morgen eens proberen de Ph van de aarde te achterhalen. Van de 11 planten zijn er 5 die er heel veel last van hebben. Bij wijze van test heb ik gisteren een deel de aanbevolen voeding gegeven en een deel gewoon water. Eens kijken hoe dat uitpakt.

Share this post


Link to post
Share on other sites
check ph grond dan ook eens ff he :verrygood

(beetje aarde in plastic aarde met water is de algemene truc. (maar het ligt er niet maar net aan hoeveel water je erbij gooit?...))

Heeft inderdaad ook te maken met de hoeveelheid water die je erbij gooit , probeer zo weinig mogelijk te pakken . 50 ml meer of minder daar zal de ph nie tdrastisch van wijzigen . Houdt er wel rekening mee dat kraan water basisch is . dus lees je ph 6 af dan zal de ph in de grond nog een stukkie lager zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goed, overvoeding of een Ph probleem waarschijnlijk.

Vanavond heb ik de dames eens leren zwemmen en goed ook :verrygood . Elke plant is doorgespoeld met 120 liter water, wat een werk :verrygood . Als het een van de bovenvermelde problemen is dan zou het nu opgelost moeten zijn.

 

 

http://i3.photobucket.com/albums/y66/silve...rl/Spoelen1.jpg

 

http://i3.photobucket.com/albums/y66/silve...rl/Spoelen2.jpg

 

Zoals je ziet op de tweede foto is deze er slecht aan toe.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...