Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

GanjaRanja

Wat is er gebeurd met de mods? Nieuwe aanmeldingen worden niet meer toegelaten.

Recommended Posts

Hey.,

 

Al een tijdje worden er geen registraties meer toegelaten.

Waarom is dit?

Zijn alle mods weg?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pas een jaar of 4 :)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jongens registratie bij @Kees A !!!

Gewoon via pm. :whistle:

  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je kan jezelf nog steeds aanmelden toch? 

Ik ben ook nog maar 1.5 jaar lid ofzo. 

Alleen kom je niet onderaan te staan als 'nieuwe member'... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is er niemand meer die mod wil zijn of kan dat gewoon niet meer?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volgens mij kan dat niet meer.

Ik begreep van iemand die zich als gewoon lid wilde aanmelden, dat dit ook niet meer kon.

Share this post


Link to post
Share on other sites

11 mods en nog niet genoeg ? 

Wow...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou niet een al te beste moderator zijn :)

Ik zit wel eens te denken hoe je een forum weer aantrekkelijker kunt maken, maar ik heb geen idee.

De tijden (vooral de aanpak door justitie) zijn te veel veranderd. Je kunt niks meer organiseren, zoals meetings of testen van producten. Growers zijn ook voorzichtiger geworden om hun info te delen of om online te komen.

Op andere fora wordt nog wel eens iets gedaan met prijsvraagjes en gadgets weggeven, maar die fora zijn niet veel actiever dan Wietforum. Het zijn ook meer gezelliheidsclubjes dan dat er daadwerkelijk zinvolle info wordt gegeven. Niks mis mee, maar het is niet wat mij trekt.

Een forum is vooral afhankelijk van de input van de leden, en als mensen daar geen zin in hebben, dan houdt het al snel op. Ik zou het wel jammer vinden als het forum ooit off line gaat, want als bibliotheek en vraagbaak blijft dit forum ongeëvenaard.  

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

forums zijn gewoon iets van vroeger. niet alleen dit forum is doogebloed. Bijna elk forum is niet meer wat het geweest is.

 

Tegenwoordig zitten mensen veel meer op youtube en andere kanalen dan forums.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou me wel daar mee kunnen bezighouden. Maar idd mensen zijn meer actief op YouTube en instagram, alhoewel ik merk dat bv grow dairies in de US toch goed draait en veel activiteit heeft. Maar het werkt toch net iets anders.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk dat als de mods weer actief zijn er weer meer mensen ook actief zullen/kunnen worden op dit forum. Nu zijn het de "oudjes" .. En die raken naar een aantal jaar verslagen bijhouden ook wel eens uitgekeken op het forum.

We need fresh blood!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Forums die over hobby's gaan waar vooral ouderen mee bezig zijn, lopen nog redelijk goed.

Maar inderdaad: Forums hebben veel concurrentie gekregen van andere online-vormen.

Wat ik mis bij YouTube of Instagram is de interactie tussen de kijkers onderling. Ook kun je veel minder snel checken bijvoorbeeld of degene die een bijdrage levert, wel verstand van zaken heeft. Je kunt namelijk niet al zijn bijdragen zien.

Er is niet echt één oplossing om een forum weer actiever te krijgen. Het zullen allemaal kleine beetjes moeten zijn, en dan wordt het al snel beter. Maar zoals 'vroeger' wordt het nooit meer.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het voordeel hier is dat je anoniem kunt blijven. Op Facebook of andere Social media is dat wat moeilijker. Als dit anders zou zijn zou dit allang dood zijn. Ik zit namelijk ook bij andere fora en die zijn de laatste jaren echt hun bestaansrecht verloren. Wat ik heel spijtig vind. Maar Facebook heeft gewoon die functie overgenomen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er is gewoon meer aanbod van verschillende uitings-vormen, en dan zie je verdunning.

Kroegen zijn er bijvoorbeeld ook minder en minder druk. Komt niet alleen doordat er minder jeugd is.

Maar toen ik als tiener naar de kroeg ging, was er bijna niks anders te doen. Het was dat, voetbalkantine, of thuis Willem Ruis kijken met je ouders.

TV was saai met die paar netten. Nu heb je Netflix, Disney, Amazon Prime, YouTube, films downloaden. Leuke meiden ontmoet je ook via Tinder. Mijn broer ging nog op tienertoer. Dat was wat. Nu (buiten Corona dan) vliegen kids voor € 60 retour naar Praag voor een weekend waar ze voor € 10 pp in een AirBnB verblijven. Je kunt gamen met een vriend die 600 KM verder woont. Er bestaan Escape rooms, klimmuren, lasergamen, skateparks. Je kunt elk weekend uit 3 festivals van jouw smaak kiezen. Dus veel meer te doen en minder kids = verdunning.

Dat is met forums niet anders. Zij moeten de aandacht delen met YouTube, Instagram, Facebook, TikTok en wat er nog meer is (wat ik niet ken)

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 11/12/2020 at 10:03 AM, Kees A said:

...maar die fora zijn niet veel actiever dan Wietforum.

Ik kan je vertellen dat we op "een ander forum" tussen de 200-300 posts per dag zitten. Elke dag.

's Zomers is dat wat meer inderdaad.

Hoe je dat kunt verbeteren ?

Euhm...tja...dat zijn dingen die men hier niet graag hoort dacht ik..

Dit forum staat erom bekend dat er meer grotere kweken te vinden zijn.

Feit is dat die grotere kwekers iets voorzichtiger (slimmer) geworden zijn, en dat de echt kleinere kwekers zich wat minder thuis voelen tussen dat kweekgeweld.

Dat kan, en dat is een keuze die je als forum maakt.

Ik denk dat de doelgroep iets anders is.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@socaIk bezoek een aantal forums.

Kwantiteit zegt niet alles als 8 van de 10 posts niet meer zijn dan "succes", "mooi hoor", "zet hem op".

Of posts die gaan over zaken die in de verste verte niets met kweken te maken hebben. "Wat eet je vandaag?" of "wat is het laatste muzieknummer waar je naar luisterde?" Wat kan mij dat nou rotten wat iemand eet (behalve als ik uitgenodigd wordt)

Dus die drukte is relatief. Bruikbare info voor de kweker die iets meer wil, vind je er niet zoveel.

 

Maar elk voorstel tot verbetering is welkom. Denk dat het best gezegd mag worden hier. Denk ik, want ik weet niet waar je op doelt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

In het verleden waren hier veel mensen actief waar je nuttige dingen van opstak en ik kom regelmatig uit bij de archieven van wietforum als ik ergens naar op zoek ben. Een gebruiker als Keesthemad is mij gisteren nog behulpzaam geweest terwijl hij al jaren niks meer post.  En nu we middenin de overgang van hps naar led zitten, is dit een hele interessante tijd in principe. Hoe energiezuinig verwarmen zijn vraagstukken die meer dan ooit actueel zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites
9 hours ago, soca said:

Dit forum staat erom bekend dat er meer grotere kweken te vinden zijn.

Hier komen sporadisch wel eens grotere kweekjes voorbij. Maar het is toch gewoon toegankelijk voor de kleinschaligste kwekers en beginners?

Juist die grote kweekjes geven het forum een beetje kleur zou ik zeggen. Waarom dat nou een reden zal zijn dat mensen wegblijven?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voor mij nooit een reden geweest iig, vind het leuk om tegenwoordig Mike zn verslag te lezen bijv. Gewoon niet zo onzeker zijn, je hoeft toch niks te bewijzen <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 12/13/2020 at 3:58 PM, Kees A said:

Of posts die gaan over zaken die in de verste verte niets met kweken te maken hebben. "Wat eet je vandaag?" of "wat is het laatste muzieknummer waar je naar luisterde?" Wat kan mij dat nou rotten wat iemand eet (behalve als ik uitgenodigd wordt)

Dus die drukte is relatief. Bruikbare info voor de kweker die iets meer wil, vind je er niet zoveel.

Haha..ja precies, dat bedoel ik met een iets andere doelgroep.

Jouw interesse is niet hetzelfde als van een ander, daar is niks mis mee, maar daarom is het wat moeilijk vergelijken.

 

En dat van die info is ook maar betrekkelijk natuurlijk.

Op het ene forum kun je vinden hoe je een hele zolder tot kweekruimte ombouwt, en op een ander forum kweekt iemand een plantje in een computerkast. Ik vind het allemaal leuk om te lezen.

 

Zolang je je op de doelgroep richt vinden die het forum vanzelf en de ene doelgroep is nou eenmaal wat groter dan de ander.

Als het toelaten van nieuwe aanmeldingen handmatig moet gebeuren is dat misschien wel een goeie manier om spammers en rommel tegen te houden, maar het geeft ook een eerste indruk van de beschikbaarheid van de moderators.

Als ik bijv., meer dan een uur moet wachten voordat ik toegelaten wordt als ik me aanmeld, dan heb ik ondertussen al een ander forum gevonden waar ik wat kan rondneuzen.

Je zou misschien kunnen kijken of die aanmeldprocedure sneller kan.

Met meer dan 10 mods op de loonlijst zou er op elk moment van de dag wel iemand actief moeten zijn.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...