Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

bruinevingers

Raar probleem 3 en 1 vingerig blad.

Recommended Posts

Heb een raar probleem wat ik nog nooit eerder heb meegemaakt. 

Heb enkele gelato's staan. Die staan nu ongeveer 2 weken op 18/6 

Daarvoor paar keer ff rare fratsen gehad met de klok, maar nu dus al 2 weken op 18/6 

Ze hadden alleen al drie vingerig blad wat ik frappant vond, maar nu beginnen ze ook nog eens een vingerig blad aan te maken. Hoort die stress na 2 weken niet al eens een beetje weggetrokken te zijn? 

Edited by bruinevingers

Share this post


Link to post
Share on other sites
14 hours ago, Boefje030 said:

Reveg of hop latent viroid

hlv is zoiets als tmv toch. Dan zou ik ook verkleuringen/malformaties moeten hebben. Alles is mooi groen. Behalve dan dat ze 1, 3 of 4 vingers hebben 

Edited by bruinevingers

Share this post


Link to post
Share on other sites

reveg hij is van groei naar bloei gegaan en toen weer terug naar groei 

Dit kan goed te verklaren zijn door de fratsen van de klok

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kennis van mij heeft ook die plant staan en heeft ook allerlei gekke deformaties hij vroeg me even mee te kijken. Ik snap het zelf ook niet goed, begint nu wel bij te trekken maar inderdaad veel bladeren met 3 of minder vingers. Zit misschien wel in de strain. Waren ook een paar die het gewoon niet redden.

 

Had het idee  dat hij gewoon veel stress heeft gehad van de overgang in licht en het verpotten. Wat voor licht en hoe veel licht kwamen ze onder vandaan en wat voor licht  heb je ze nu onder? En hoe veel licht heb je ze nu onder?

 

EDIT: Iets wat je ergens anders noemde, hier een vuistregel: Je maximale aantal umol is 1500 per m2 per seconde. Met dat gegeven kun je dus heel gemakkelijk berekenen hoe veel licht je boven je gewas hebt. En reken voor het gemak dat 80% van je lamp op je gewas krijgt (reflector en wandverliezen) dan weet je dus dat je maximaal plus minus 1800micromol per m2 wilt.

Edited by cityboxer

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat voor dag en nacht temperatuur hou jij aan voor deze soort?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze komen onder 5 watt led vandaan, daarna heb ik ze ook weleens gewoon op onregelmatige tijden eruit gehaald. Blijkbaar vinden ze dat toch niet zo fijn/gevoelig voor. Alles begint nu wel een beetje recht te trekken. Ik heb ze nu staan op 1,20 bij 1,50 met 900 watt HPS erboven. rustig opgebouwd van 400 watt naar 900 watt. Hoger kan ik niet zonder dat de temp boven de 31 graden uitkomt, dus daar laat ik ze op staan. Misschien dat ik afhankelijk van wat mogelijk is een tandje terug ga naar 800 watt 

Edited by bruinevingers

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat ligt aan je lv

Edited by Boefje030

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...