Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

FrostyFingers

Eerste keer indoor (Gorilla Cookies Auto)

Recommended Posts

Na een paar jaar buiten te hebben gekweekt zal ik binnenkort een start maken met mijn eerste indoor kweek. Dit roept natuurlijk het een en ander aan vragen op bij mij, vandaar dit topic. Ik hoop dat dit een omgeving zal kunnen zijn waar we van elkaar kunnen leren.

 

Ik heb deze zomer buiten een paar Autoflowers en F1 fast flowerings gekweekt. 
 

Dit is de Green Poison F1 van SweetSeeds:

C1FBF6C5-E4D5-44BA-9CDE-84B402C774B2.thumb.jpeg.9723ed0961ce285fffe18690b4b94c74.jpeg2B69D6DE-3B39-41FD-B1F8-786ED780722C.thumb.jpeg.6bfc12e3c2f6392170432c40aa50c05e.jpeg


Dit is de Gorilla Girl F1 van SweetSeeds:

EFA13578-0DD8-44BD-ABBB-C6F3463817E2.thumb.jpeg.1d2bd8beda333bfcc0defc0a2e0318fc.jpegBF5CC051-FAAB-4A4B-8B37-9776401545A3.thumb.jpeg.1c96618220c41a3b622794810944c9aa.jpeg


Beide planten staan nu nog steeds buiten af te bloeien onder een afdakje. Ik schat dat ze nog ongeveer 2 weken zullen moeten (de foto’s zijn van ongeveer een week geleden). Ik hoop dat ze deze laatste weken rotloos zullen kunnen doorstaan.

Zoals jullie waarschijnlijk wel kunnen zien ben ik aardig fan van het trainen van de planten, dit zal ik waarschijnlijk ook toepassen op mijn indoor grow. Ik ga waarschijnlijk de LST en/of SCROG Methode(n) gebruiken. 

Ik ga 9 Gorilla Cookies Auto van 2Fast4Buds zetten op een oppervlakte van 120x120cm. Ik heb nog mijn twijfels bij een aantal zaken:

medium/voeding:

Ik zat te denken om Plagron Lightmix te vermengen met ongeveer 25% perliet en bij te voeden met de BioBizz starter pack, deze bevat voedingsstoffen voor alle fasen van de plant.

(Ik weet dat een autoflower een heel minimale dosis vergt, dus ik zal waarschijnlijk beginnen met doseringen van 1/3 of 1/2 van de aangeraden doseringen)

Mijn andere overweging is om een voor bemest medium te gebruiken.

(??????) mijn vraag aan jullie is vooral of iemand zelf ervaring heeft met het kweken van autoflowers en weet wat een goede medium en voedingskeuze zou kunnen zijn. (??????) 

Potten: 

Ik zit nog te twijfelen om potten van 18L te gebruiken of van 14L aangezien ik nog geen idee zal hebben wat voor massa de dames zullen aannemen en ik bang ben dat mijn tent te vol zal staan waardoor er onderin weinig licht zal reiken als ik voor de 18L potten ga. Vooral als ik LST of SCROG toe zal passen, maar aan de andere kant heb ik uiteraard wel een maximale oogst als doel waarvoor 18L misschien wel de beste keuze zal zijn. 

 
Ik heb een lijst met benodigdheden gemaakt en ik vroeg mij af of iemand het op zou kunnen merken als ik iets over het hoofd sla, maar volgens mij is het zo goed als compleet.

De lijst:

Tent 120x120x200cm Compleet

 https://www.kweekhuis.nl/bestel/homebox-evolution-kweektent-compleet-120x120x200cm-luxe?page=3&c=2349

Bevat:

1x Homebox evolution 120 x 120 x 200 cm

1x VSA ELT 600w of Vossloh schwabe  VSA 600w

1x Adjust a wing kap medium

1x Ralight 600watt bulb

1x MDF box 500m3

1x Empire filter 350m3 flens 125

1x combiconnect 10m- 127

1 Thermo/hygrometer

1x Ventilator met klip (brons)

3x Slangklem 060-135mm

1x Stekker met snoer 2 meter

1x 5m aansluitdraad

1x Setje Hortiline lighthangers

1x Davin schakelkast 600watt

1x Fancontroller


 

Voeding BioBizz start pack:

 https://www.kweekhuis.nl/bestel/biobizz-start-pack?page=5&c=2350

9 potten van 18L (misschien 14L):

 https://www.kweekhuis.nl/bestel/pot-vierkant-18-ltr?&c=2412

Ph meter:

 https://www.bol.com/nl/p/digitale-ph-meter-lcd-model/9200000092423263/?Referrer=ADVNLGOO002042-G-74853038070-S-750729283616-9200000092423263&gclid=EAIaIQobChMIx4DK-9CJ7AIVQubtCh2tzw1WEAkYASABEgI6lvD_BwE

Plagron Lightmix 3 zakken:

 https://www.kweekhuis.nl/bestel/plagron-light-mix-50l?&c=2419

Perliet 100L:

https://www.kweekhuis.nl/bestel/perliet-100-l?&c=2419

Zaden Gorilla Cookies 2fast4buds:

 https://2fast4buds.com/seeds/gorilla-cookies-auto

Hydro- korrels:

sproeilans met drukpomp:

(bij tuincentra verkrijgbaar)

Mocht iemand een opmerking of tip hebben wat betreft mijn plan hoor ik dat graag, daarvoor ben ik hier natuurlijk.

Een fijn Weekend alvast toe gewenst en mogen jullie plantjes heerlijk groeien en bloeien.

Groet,

FrostyFingers :spliff:
 

 

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

PS: 
Het raam in de ruimte is gelukkig niet vanuit al teveel andere woningen te zien, maar ik zat er alsnog aan te denken om met luxaflax een constructie te maken waardoor ik de slang voor afzuiging dicht bij het raam kan plaatsen zonder dat het zichtbaar is. (????) Heeft iemand toevallig ervaring met zoiets (????)

Share this post


Link to post
Share on other sites

600W HPS lamp met een 350m3 filter, dat is aan de nogal krappe kant en je zult sneller tegen warmte problemen aan gaan lopen.
Een 500m3 filter sluit een stuk beter aan bij de lamp en je afzuiger is ook 'groot' genoeg hiervoor.

Waarom perliet? De aarde die je koopt is luchtig genoeg.

De meeste vragen waar het op kweken van auto's aan komt beantwoord

KLIK

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lightmix is ideaal voor auto's. Tenzij je de biotoer op gaat. Ik ben zelf begonnen binnen met 5 auto's in 18 liter potten op lightmix. Ik heb gewoon lst gebruikt. Opletten ook als het een auto is die afgeleid is van de GG voor bananen en herma trekken. Zeker bij zware stress. Ik ben gewaarschuwd geweest voor de auto GG#4 en heb gelukkig geen herma trekken gehad. Nu, ik heb allen maar lst toegepast ook. Ik heb plagron alga grow en bloom gebruikt. Wel oppassen met voeding vooral in de groei periode. Ik heb nog gele puntjes gehad met 0,2 ml/1l water in het begin. Op het gemak beginnen en kijken naar uw planten. Na een tijdje konden ze wel bloom gebruiken. En zag ik dat ik ze iets langer grow kon hebben gegeven. Nuja ander soortje ander verhaal natuurlijk. Lst is ideaal voor auto's, scroggen zou ook nog net kunnen, maar toch meer opletten geblazen. Door de vlugge groei, worden de takken nogal vlug stug. 

Succes

Edited by Fearghus

Share this post


Link to post
Share on other sites

Harstikke bedankt voor de snelle reacties jongens.

Ik zal contact opnemen met het bedrijf waar ik de volledig ingerichte tent zal bestellen en meteen vragen of het mogelijk zal zijn om een 500m3 filter in plaats van een 350m3 filter te leveren bij het pakket.

ik zal waarschijnlijk voor de lightmix gaan en bijvoeden met BioBizz. Perliet zal ik er niet aan toevoegen als je zegt dat de lightmix al luchtig genoeg is. 
 

Ik heb inderdaad ook vaker verhalen gehoord over de herma gevoeligheid van Gorilla genetica dus zal hier ook extra voorzichtig mee zijn door de plant van zo min mogelijk stress te voorzien en goed op de uitkijk te zijn voor banaantjes. 
 

een SCROG zal waarschijnlijk teveel stress opleveren wat betekent dat ik dat van de tafel laat zolang ik met Auto’s werk, vooral Gorilla genetica.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zou sws geen autos gebruiken voor indoor, ik zie zelr geen voordelen, vooral als je de dames gaat trainen. Lekker feminised zaadjes en zelf in de bloei schakelen wanneer het vol genoeg is.

18 Liter potten in 120x120 tentje is ideaal, vind ik persoonlijk.

Ipv HPS zou ik liever voor LED gaan, hoeft noet de duurste. Zijn tegenwoordig genoeg voordelige led lampen verkrijgbaar. Voor een hobby kweek vind ik HPS niet van deze tijd. Grote kweken is HPS goedkoop dus ideaal :)

In lightmix zit al voldoende perliet.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mijn keuze voor auto’s ligt bij het feit dat ik graag snel zou willen oogsten wat waarschijnlijk een stukje langer zou duren als ik voor Fem had gekozen. Mijn plan was eigenlijk om deze eerste ronde te draaien met auto’s en dan een volgende ronde met fem’s en waarschijnlijk ook te gaan stekken met een extra tentje zodat ik de ronde daarna nog sneller ben. 
 

Ik zit ook nog steeds te twijfelen om voor een LED-lamp te gaan, maar ik zou zelf niet zo 123 weten welke ledlamp ik zou moeten kiezen. Ik heb een andere site gezien waar ze complete tenten met LED-verlichting aanboden, maar volgensmij waren dat lampen met veel lagere vermogens dan 600W. Ik zal nog even verder zoeken, maar ik hoor het graag als iemand een volledig ingerichte set weet met een goede LED lamp, of misschien kan ik ook hiervoor contact opnemen met het bedrijf in de hoop dat ze het toe zullen kunnen voegen aan mijn bestelling als vervanging van de HPS 600W.

 

Alvast bedankt en een fijn weekend alvast..

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@FrostyFingers ik moet buyuk gelijk geven. Ik ben begonnen met auto's binnen. Ik heb veel langer moeten draaien dan aangegeven. Als ik het dan uitrekenen was ik veel meer stroom kwijt. Heel de run 18/6 en de kans op achterblijvertjes, want meestal zit er zo eentje in die het niet zo heel goed doet. Als ik dan nadien berekende in tijd en energie zat ik toch beter bij fem. Het enige voordeel aan auto's is dat ze wat vergevingsgezinder zijn ivm lichtlekken. Is goed om te beginnen auto's. 

Buyuk heeft een hele mooie Led tekoop voor een hele mooie prijs!

Edited by Fearghus

Share this post


Link to post
Share on other sites

Misschien zal ik toch voor een Fem soort gaan. De auto zaden heb ik jammer genoeg al besteld, maar ik kan ze altijd nog bewaren voor volgend jaar buiten en weggeven/verkopen. 

Waarschijnlijk zal ik naast de 120x120 tent ook beschikking hebben over een 60x60 tent waar ik de Fem’s in zou kunnen voorkweken met de lamp op een lagere stand in kleinere potten tot ze klaar zijn voor de grotere tent en potten. Het plan is dan om ze te SCROGgen en Lollypoppen.

Dan kan ik met de vertakkingen die ik verwijderd heb stekken maken, deze weer in de 60x60 plaatsen en uiteindelijk degene van de beste moeder(s) selecteren voor de volgende ronde. Dit lijkt mij de efficiëntste wijze van doen. 
 

De enige nadelen in mijn ogen zijn:

Dat dit waarschijnlijk best een tijd zal kunnen gaan duren tot ik voor het eerst ga kunnen oogsten, maar het voordeel is dat de rondes daarna waarschijnlijk nog sneller zullen gaan dan met Auto’s.

Daarnaast zou het kunnen zijn dat deze techniek me meer energie zal gaan kosten dan enkel een tent met auto’s, maar misschien zal het zelfs nog wel minder gaan kosten aangezien de Auto’s anders ook in een constante lichttijd van 18/6 zitten. Dit zou ik simpelweg niet kunnen weten zonder enige praktische ervaring.

Ik denk dat ik alsnog deze wijze zal kiezen boven de keuze die ik in eerste instantie heb gemaakt om voor auto’s te gaan.

Nogmaals erg bedankt voor de snelle reacties en tips jongens, echt top!!!
 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je graag vlug een oogstje hebt en niet teveel energie wil verbruiken, draai dan je eerste rondje na een weekje of gewoon meteen op 12/12. Voordelen je gaat na een week of 10 klaar zijn, energie besparen. Nadeel je gaat iets minder oogst hebben. Nuja als je dan iets vlugger klaar bent heb je een voorraad en kan je de volgende ronde alles op het gemak doen en de tijd nemen om voor te groeien. Als je tijd wil besparen en niet wil inbinden in oogst kan je meer planten neerpoten in kleinere potten bv 11L en ook meteen op 12/12 draaien. Dan gaat je tent voller zijn met dezelfde voordelen, enige nadeel is als je geklost wordt, meer planten. 

Edited by Fearghus

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 hours ago, Fearghus said:

Buyuk heeft een hele mooie Led tekoop voor een hele mooie prijs!

Ik heb Frosty al een berichtje gestuurd, ik heb ook een tent, softbox afzuiger, clipfans, timer, frequentie regelaar en noem maar op :)

@FrostyFingers

Als je snel klaar wil zijn kan je ook 25 x 11 liters zetten en direct onder 12 / 12. Niet toppen en dieven, heb je ook minder kans op herma.

Autoflowers stressen door te toppen, lollypoppen, superscroggen enzo is niet verstandig omdat autos vanzelf in bloei gaan. Door allerlei stress te geven gaan ze veel slechter ontwikkelen en ook veel minder produceren.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Binnenkort zal ik van start Gaan met 9x Dos Si Dos #33 van barneys farm in een 120x120x200 onder 3x 220W Led.

Hier:

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

 Hey @FrostyFingers hoe ging het met de gorilla girl?
Die had ik voorig jaar zelf ook staan in de tuin en was uiteindelijk een goeie soort.

Ik heb nu zelf 1gorilla cookies staan die ik voor "de grap" heb gezet om in mijn tuin af te bloeien,normale/niet autoflower zet ik niet in mn eigen tuin ivm het zicht,politie enz.

succes verder.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@CaribbeanGrower De Gorilla Girl F1 is mij zeer goed bevallen. Heel mooi potent soortje met een herkenbare gorilla smaak. Zat ramvol kristallen en ik heb haar mooi rijp kunnen oogsten aangezien ze onder een overkapping stond met zon vanaf begin ochtend tot halverwege de middag. Dit is heel goed voor buitenplanten aangezien de ochtendzon het dauw dat zich op de nacht rond de toppen vormt zal doen verdampen, dit zal uiteraard toprot zoveel mogelijk verhelpen. Dus als jullie ooit een fem of fast flowering fem soort buiten zouden willen kweken is het aan te raden een overdekte spot (waar regen de toppen niet kan raken) te vinden waar de ochtendzon op kan schijnen.

Hier nog een mooi plaatje van mijn Gorilla Girl f1:

4DE67CF1-2BFB-4F51-8D4A-DED5A6C2225B.thumb.jpeg.8265de4e74623b1bc879a6409abf5e00.jpeg

 

Misschien niet het meest compacte of mooiste wietje, maar zeker wel een explosie van unieke smaakpatronen. Heerlijk rokertje en zeker een aanrader voor de buiten teelt.

Veel mensen werken met Green Poison F1, deze had ik ook staan. De Gorilla bloeide eerder af, had een hogere opbrengst, potenter product en was bestendiger tegen rot.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@FrostyFingers Ja de gorilla girl is inderdaad een potent soortje die veel opbrengt.

overdekte spot heb ik niet maar is ook niet echt nodig aangezien het hier alleen in de regen seizoen veel regent en voor de rest is het vooral heet met veel zon.

De SSH kan wel goed tegen die zon.

afgelopen 2 weken heeft het wel continu geregend en ben ik helemaal niet gaan kijken naar de planten op de spot,maar de planten in de tuin doen het wel redelijk goed,zonder rot nog steeds in week 4-6 bloei.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@CaribbeanGrower Ik weet niet hoe de seizoenen daar werken, maar volgensmij zijn f1’s daar waarschijnlijk een overbodige keuze. Denk dat je met een goeie fem sativa wel een dikke boom zou kunnen kweken met een hogere opbrengst. Fem hebben sowieso al kwantitatievere en potentere opbrengsten dan f1’s als je het klimaat ervoor hebt. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...