Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

komando

Komando is back met rdwc led

Recommended Posts

Wat is je luchtvochtigheid?

ik gebruik zelf tegenwoordig een bouw ontvochtiger waar een tuinslang aan kan dan heb je de luchtvochtigheid altijd perfect.

kost wel 500 euro maar in jouw setup is dit nog te overzien haha.

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 hours ago, Fatamorgana said:

ik gebruik zelf tegenwoordig een bouw ontvochtiger waar een tuinslang aan kan dan heb je de luchtvochtigheid altijd perfect.

Welke heb je?

Merk je ook dat ie veel warmte toevoegt aan je hok?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zal even het merk bekijken, nee geen last van ik heb 1 van 500euro gok ik, maakt ook weinig lawaai.

Je stelt gewoon zoveel procent in en klaar.

Ik vond de tuinslang aansluiting wel chill met afvoeren en hij kan 30liter per uur of per dag verwerken, ik kom hier even op terug met details.

Share this post


Link to post
Share on other sites

30 liter per uur, denk ik niet.

Dat is wel heel veel (voor een apparaat van € 500)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Fatamorgana heb je die dan in de tent of in de kamer waar je tent staat? Mijn afzuiger trekt aardig wat lucht uit andere ruimtes. Hoeveel zin heeft zo een ontvochtiger dan?

 

Update:

Woensdag 18-11 begonnen met knippen en dik 3 dagen zeker bezig geweest. Helaas wel wat rot moeten weghalen en er is ook wel wat fluff, maar veel mooie toppen ook alsnog! 
 

Kan alleen echt geen indicatie geven van het gewicht, wel heel benieuwd naar. Als het meer dan een kilo en richting de 1,5 gaat ben ik blij, ondanks de tegenslagen. 
 

ik houd jullie op de hoogte 

Edited by komando
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hopelijk niet teveel verlies en een mooie oogst. Altijd leuk om te volgen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

https://www.promobutler.be/nl/elektrische-apparaten/diverse-apparaten/delonghi-luchtontvochtiger-dds30-1442099

 

deze heb ik nu, er zijn ook andere varianten.

Het was 30 liter per dag, de tuinslang optie is wel fijn anders moet je steeds op dat water letten.

ik heb een hokje en daar staat hij zelf in, in de tent zelf is het beste maar er buiten kan ook dan wordt je aangezogen lucht vanzelf wel droger, of komt de lucht rechtstreeks van buiten?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je had ook de toppen met binddraad omhoog kunnen houden. Dit doe ik ook altijd.

Ga het volgende keer eens proberen met een netje omdat dit zoveel werk is.

 

Welke Lampafstand hou jij aan en werk je met Co2?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Binddraad lukt niet want kwam er niet tussen en tent is 2.40 hoog ook. Zou er nooit bij komen.

netje werkt wel goed, maar gewoon op tijd spannen.

 

weer een tegenslag:

heb een kant en klare droogtent gekocht bij de growshop. 90x90x160. Deze werd ook geleverd met een droognet 8 laags. Heb bewust 8 laags gekozen vanwege mijn tent formaat. Nou, wat gebeurt er als ik het droognet ophang? Onderste laag rust op de bodem en die laag erboven, vlak erboven. Nou had ik teveel om in 6 lagen te hangen dus heb het toch verdeeld over 8 lagen in de hoop dat het wel goed zou moeten zijn. Maarja niet dus.. 2 lagen later onderste 2 dagen vol met schimmel.. kon alles wegpleuren.. 1/4 van je oogst weg door onzin. Denk ik, waarom geef je geen tent van 1.80m bij zo een set.. dan hangt die nog boven de bodem. Kost me veel geld nu.. zonde. Ik zal de naam van de gs niet noemen want is een toffe gast verder,  maar hier is niet goed over na gedacht. Deze combi kan gewoon niet 

 

De bovenste foto is de zak met rot. Was een flinke zak..

De tweede en de derde foto laten lagen 1 tm 7 zien, waarbij 7 net boven de bodem hangt en daaronder zit laag 8 waar de toppen tussen gepropt zitten op de bodem. Die kun je zien op de onderste foto. Die 2 lagen konden vrijwel allemaal weggegooid worden.

Had kunnen raden natuurlijk dat het zou gebeuren, maar kon ook verder nergens drogen. De tent had gewoon 20cm hoger moeten zijn en ik had er niet vanuit moeten gaan dat zo een “complete droog set” ook echt zou werken. Alles altijd zelf samenstellen werkt toch beter. 
 

6640173B-7D8F-42E9-93F6-999F8BAE5A35.jpeg

EB26CA9A-23BF-451A-86E6-2744DE3ECDE1.jpeg

A3D41B8B-1A9E-4661-A00A-20E6F21D70CD.jpeg

A36FFCFF-4BD0-4BE0-AD8C-D81C7E4027E1.jpeg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als ik zo kijk naar de andere verdiepingen van jouw droognet. Denk ik dat die best nog wat voller hadden gekund! Dat had ik wel gedaan denk ik. Verdieping 3 lijkt wel half leeg.

Ik gebruik ook zo een tentje (voor 1 dag) daarna hang ik het in de grote tent. Mijn record is 1.4 kg (droge wiet) in zo een tentje.  Wel ongelofelijk balen! een verdieping is bij mij vaak tussen de 150 en 250 gram afhankelijk van hoe goed ik geoogst heb.

 

welke Lampafstand hou jij aan en werk je met Co2?

Edited by MisterX
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bij de onderste twee lagen is geen luchtstroom, ben zelf ook wel eens bijna in die val gelopen. Ik heb met tiewraps een paar van de bovenste lagen van het net dichter naar elkaar toe geklemd waardoor ik in ieder geval laag 7 gewoon goed kan gebruiken. 

Maar wat MisterX zegt, jouw lagen zijn allemaal 2/3e leeg, kan echt véél meer in, als de luchtstroom goed is mogen de toppen gewoon tegen elkaar liggen. Gewoon elke dag goed blijven inspecteren met een zaklamp. 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb ook wel eens op deze manier gedroogd.

Maar ik pompte deze tent de eerste 2 dagen vol met lucht van 30 graden zodat hij iets krokant wordt met een flink luchtstroom.

Dat verkleint de kans op schimmel aanzienlijk.

Je kunt nog een bubblelator kopen en van de toppen met rot ice hasj maken eventueel of olie.

Ja vaak zelf even kijken, als je alles moet aannemen bij sommige growshops dan kun je met 2 lampen miljonair worden haha

 

Edited by Fatamorgana
  • Like 1
  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja balen inderdaad. Dat is wel een goede inderdaad met tie wraps en de temperatuur iets hoger ook. Bij mij waren de onderste twee lagen juist het volst, met kleine topjes. De grote toppen wou ik sowieso niet tegen elkaar aan hebben. Ze liggen nu zeg maar van grote top naar kleinere toppen naar beneden toe

les voor de volgende keer.. 

 

mr x, ik gebruik geen co2 en ik probeerde de lamp afstand op 40cm te houden, maar dit is niet gelukt op alle toppen door het flinke strekken. Ineens lag alles plat dus dat zorgde wel weer voor iets meer afstand haha

volgende keer proberen tussen de 40-50cm afstand te zitten. Sommige toppen hadden foxtails nu

Share this post


Link to post
Share on other sites
9 hours ago, Fatamorgana said:

Ik heb ook wel eens op deze manier gedroogd.

Maar ik pompte deze tent de eerste 2 dagen vol met lucht van 30 graden zodat hij iets krokant wordt met een flink luchtstroom.

Dat verkleint de kans op schimmel aanzienlijk.

Je kunt nog een bubblelator kopen en van de toppen met rot ice hasj maken eventueel of olie.

Ja vaak zelf even kijken, als je alles moet aannemen bij sommige growshops dan kun je met 2 lampen miljonair worden haha

 

klopt volgens de growshop zou ik een 1m² ook op temperatuur moeten kunnen houden met een afzuiger die maar 224m²/h presteert. Als ik dan al een paar keer aangeef, niet dat ik iets nieuws wil. Maar dat in de smanegestelde tent de afzuiger te licht is voor de 400 watt hps. Dan zeggen ze dat ze het zelf getest hebben en gemakkelijk de temp op 27 tot max 30 graden kan houden met een kamertemperatuur van 20 C⁰. Laat me niet lachen, met een kamer temp van 16 graden zit ik op 27 a 28 graden. Wil me niet voorstellen dat het 20 C⁰ in de kamer zou zijn. Nuja komen toch cobs. Slimme marketing techniek toch. Je koop een samengestelde tent en na een tijdje mag je dan kijken achter een andere afzuiger omdat je merkt dat het te warm wordt. Sowieso moet je dan kijken als je die lijn blijft volgen voor het zwaarder model. Die ipv 125 mm, 150 mm is. Dus terug nieuwe filter aansluitingen. Mja zo verkoop je wel he. :rofl

Edited by Fearghus

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 11/24/2020 at 9:43 PM, komando said:

weer een tegenslag:

heb een kant en klare droogtent gekocht bij de growshop. 90x90x160. Deze werd ook geleverd met een droognet 8 laags. Heb bewust 8 laags gekozen vanwege mijn tent formaat.

De tent had gewoon 20cm hoger moeten zijn en ik had er niet vanuit moeten gaan dat zo een “complete droog set” ook echt zou werken. Alles altijd zelf samenstellen werkt toch beter. 

Kut dat je zo wiet kwijt raakt:(
Mbt je argument:

Gorilla levert een 90x90x210 en die is 3x zo duur als de SJ of Mammoth die je nu hebt:huh:
Ga jij niet betalen voor alleen het droogtentje.

 Er zijn manieren om je net van de grond af te krijgen, aantal zijn al gegeven, ik mis een kartonnen doos onder het net en stukken piepschuim tussen de onderste lagen zodat het niet op elkaar gaat hangen en de band aan de bovenkant opknopen en dan pas het net op hangen waarmee je het net ook weer een cm of 20 hoger kunt ophangen.

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites
22 hours ago, komando said:

ik probeerde de lamp afstand op 40cm te houden, maar dit is niet gelukt op alle toppen door het flinke strekken. Ineens lag alles plat dus dat zorgde wel weer voor iets meer afstand haha

volgende keer proberen tussen de 40-50cm afstand te zitten. Sommige toppen hadden foxtails nu

Waarom de ledlamp er zo ver van af? Ik heb de mijne er direct op, 800 watt d.i.y. Samsung strips 5 cm vanaf het gewas.

IMG_5831.thumb.JPG.d0b35d3eab4841404dab0

Zonde van de rot maar natte wiet op de grond leggen is ook niet zo handig. ;)

Edited by dilago

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja zekers zonde. Les voor de volgende maar weer..

hoe kun jij ze zo dicht erop houden dan? Bij mij komt er dan veel te veel licht op de bovenste toppen. Kunnen ze niet handelen. Zeker weten dat dat originele Samsung leds zijn? Kreeg er foxtails van, maar wel op zo een 15cm 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja 100% zeker originele Samsungs.  Enkele toppen zijn  verbrand maar het merendeel handelt het prima en de wiet is hard van boven tot onder. 

IMG_5863.thumb.jpg.f9d318ea9fe521612cd05

IMG_5860.thumb.jpg.565d23f3e9fed9b69d4f2

Hoe verder je de lamp van je gewas afhangt, hoe minder licht je planten krijgen.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het feit dat het samsung strips zijn zegt natuurlijk niks. Want hoe zwaar belast je ze. ja 800W, maar hoeveel ztrips zijn dat over hoeveel m2?

UIteindelijk bepaal je de lampafstand op basis van de lichtverdeling. Bij strips zou dat ongeveer de helft van van de afstand tussen strips zijn. @dilago, op basis van die foto denk ik dat je strips wel verder uit elkaar hangen dan 10cm. Of je moet het over uitschieters hebben die tot 5 cm van de lamp komen.

@komando In ieder geval kun je je lamp beter dimmen dan hoger hangen om de intensiteit te verlagen. Heeft het zelfde effect namelijk, maar kost minder stroom.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Wietefras adviseert de ledlamp er zo dicht mogelijk op en deze led is gebouwd volgens zijn berekeningen.  Zelf heb ik alleen maar verstand van dikke toppen. ;)

  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 hours ago, dilago said:

Ja 100% zeker originele Samsungs.  Enkele toppen zijn  verbrand maar het merendeel handelt het prima en de wiet is hard van boven tot onder. 

IMG_5863.thumb.jpg.f9d318ea9fe521612cd05

IMG_5860.thumb.jpg.565d23f3e9fed9b69d4f2

Hoe verder je de lamp van je gewas afhangt, hoe minder licht je planten krijgen.

Hoeveelste week bloei is dit dan?

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, dilago said:

@Wietefras adviseert de ledlamp er zo dicht mogelijk op en deze led is gebouwd volgens zijn berekeningen.  Zelf heb ik alleen maar verstand van dikke toppen.

Daarin speelt je verlichting toch best een grote rol ;)

Die 50% van de strip-strip afstand komt toevallig ook van wietefras. Als het gewoon zo dicht mogelijk er op zou moeten zou je ze toch ook gewoon op 1cm houden.

Het punt is ook niet perse dat je toppen te veel licht krijgen anders, prima als er een uitschieter "te" dichtbij komt. Maar de hoge toppen die precies tussen de strips in staan krijgen met de lamp er zo dicht op heel weinig licht. En qua wandverziezen maakt het nou ook weer niet zoveel uit of je de lamp nou op 5 cm of 10 cm hangt

Edited by cannarie

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, dilago said:

@Wietefras adviseert de ledlamp er zo dicht mogelijk op en deze led is gebouwd volgens zijn berekeningen.  Zelf heb ik alleen maar verstand van dikke toppen. ;)

Och, daar is hij weer, overgevlogen vanuit Rollitup.org, waar mensen ook inzagen dat het nogal naïef is om anderen adviezen te geven terwijl je zelf in een dierentuin vol spint kweekt en waar 'enkele verbrande toppen' kennelijk de norm zijn, omdat je hier al in meerdere topics loopt te verkondigen dat de lamp er zo dicht mogelijk op moet. Je hebt letterlijk pas 1 kweek met led achter de rug, maar bent nu al weer links en rechts aan het praten alsof je alle wijsheid in pacht hebt..:whistling

Of een ledlamp er dicht op moet, hangt puur af van de PPF, @Kees A opende daar onlangs een topic over, waar verschillende armaturen op basis van dat gegeven vergeleken worden. Dat, en de bekende curve van hoeveel licht (PPF) een wietplant aan kan bepaalt hoe hoog of hoe laag je een lamp idealiter hangt. 

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dan vraag ik me af hoe @Wietefras daarop komt en waar die dat op baseert. 
Gavita adviseert dit juist niet voor de led-lampen.

als jij een uniform plantendek hebt die vol staat, dan kun je het beste een afstand houden waar je planten de maximale belichten ontvangen die ze aankunnen. Daar heb je allemaal leuke benamingen voor, maar teveel is niet goed. Dat verschilt per lamp natuurlijk wat de afstand is, maar als je kijkt naar de Zeus pro, dan moet je hem niet dichter bij hangen dan 35-40cm als je niet met co2 kweekt.

Share this post


Link to post
Share on other sites
52 minutes ago, komando said:

Dan vraag ik me af hoe @Wietefras daarop komt en waar die dat op baseert. 
Gavita adviseert dit juist niet voor de led-lampen.

als jij een uniform plantendek hebt die vol staat, dan kun je het beste een afstand houden waar je planten de maximale belichten ontvangen die ze aankunnen. Daar heb je allemaal leuke benamingen voor, maar teveel is niet goed. Dat verschilt per lamp natuurlijk wat de afstand is, maar als je kijkt naar de Zeus pro, dan moet je hem niet dichter bij hangen dan 35-40cm als je niet met co2 kweekt.

Dat teveel licht niet goed is behoeft geen discussie, maar als gezegd ik heb alleen maar verstand van dikke toppen!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...