Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

VolcanicSea

Double Fluence Spydr 2i met 24 Amnesia Stekken

Recommended Posts

20 hours ago, Buyuk said:

Met amnees wil je echt geen strek, daarom hou ik mijn lamp zo dicht mogelijk tegen de planten aan. Ik zou al langzamerhand dieven en ontbladeren.

Heb je ook gecontroleerd op spint ? Stek zonder spint bestaat haast niet :)

Ik heb meteen diertjes gehaald die zowel spint als trips bestrijden :)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag 19 op 12/12

Helaas nog een paar trips gespot maar volgens mij is de plaag aardig onder controle (fingers crossed).
Vanmiddag alle planten gediefd, wel wat minder rigoureus dan de vorige keer omdat ik het idee heb dat deze stekken wat minder heftig blad aanmaken.
Planten zien er allemaal top uit en tonen gelukkig geen tekorten, ik ben dan ook (op de trips na) heel tevreden over de kwaliteit van de stekken.
Een ventilator was kapot gegaan en die heb ik moeten vervangen, toen helaas de fout gemaakt geen bakje over de display te zetten.
Deze heeft dan ook een volledige nacht staan branden in de tent, gelukkig is het wel een zeer gedempte display en weergeeft het nauwelijks licht.
Blijft natuurlijk wel een aandachtspuntje maar ik hoop dat ik er mee weg kom, heb nog even in een donkere tent gestaan met de display en het was nauwelijks zichtbaar.

 

WhatsApp Image 2020-10-14 at 19.41.02 (4).jpeg

WhatsApp Image 2020-10-14 at 19.41.02 (3).jpeg

WhatsApp Image 2020-10-14 at 19.41.02 (2).jpeg

WhatsApp Image 2020-10-14 at 19.41.02 (1).jpeg

WhatsApp Image 2020-10-14 at 19.41.02.jpeg

WhatsApp Image 2020-10-14 at 19.41.01 (1).jpeg

WhatsApp Image 2020-10-14 at 19.41.01.jpeg

Edited by VolcanicSea
  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Netje? niet nodig als ik zo zie...


Je bent gewoon de aarde aan het verlichten.......

Dat diefen maakt je een dief van je eigen portemonnee....-_-

Edited by P H donner

Share this post


Link to post
Share on other sites

Diefen vind ik ook zonde. Het is wel kut als je aan het knippen bent maar wat je allemaal aan overhoudt om bv hasj of olie te maken dan ben je zeker een dief van je eigen portomonee. 

En dat veel blad weghalen heeft bij mij dit keer meer slecht gedaan dan goed vergeleken met de planten waar ik minder blad heb verwijderd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

In de zomer heb ik ook geen pantoffels nodig, maar wel fijn als ze in de kast staan. ;)
Dat dacht ik de vorige ronde ook totdat alles om begon te knakken in week 9.
Ik ga nooit meer zonder een netje werken met deze lampen.
Maar goed, volgens puilt elk forum uit van discussies over wel of niet dieven...:D
We hebben allemaal onze eigen voorkeur en methodes.
Plus mijn luchtvochtigheid wordt veel te hoog als ik het een groot oerwoud laat worden.
Lampafstand is ongeveer 30 cm nu... het vertekend een beetje door de foto's.
Laat 'm later in de weken nog wat meer zakken.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Diefen zo pas zin hebben als je planten wat body hebben en als het vol is, maar deze zijn te klein.  
En als ze zó zijn ,zou elk topje wél belicht worden 

Hoe groot of klein zijn ze? 

Edited by P H donner
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag 29 op 12/12

Helaas nog steeds wat trips links en rechts, krijg het niet volledig uitgeroeid.
Wel blijft het volgens mij aardig binnen de perken, die ''kerstballen'' met roofmijten erin lijken dus iets te doen.
Toch vervelend dat ik nog nooit ongedierte heb gehad en bij stekken meteen hier last van krijg.
Blijft een groot voordeel van gewoon uit zaad kweken.
Voor de rest lijken de planten aardig goed te gaan, ze hebben mooie lange bloeiharen.
Temperatuur en luchtvochtigheid is zowel overdag als 's nachts top.
 

WhatsApp Image 2020-10-24 at 15.06.52 (6).jpeg

WhatsApp Image 2020-10-24 at 15.06.52 (4).jpeg

WhatsApp Image 2020-10-24 at 15.06.52 (3).jpeg

WhatsApp Image 2020-10-24 at 15.06.52 (2).jpeg

WhatsApp Image 2020-10-24 at 15.06.52 (1).jpeg

WhatsApp Image 2020-10-24 at 15.06.52.jpeg

WhatsApp Image 2020-10-24 at 15.06.51.jpeg

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nadeel van stekken inderdaad, maar je kan ook zelf stekjes maken als je eigen ruimte hebt voor een moeder.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stekken van de stekkenboer is echt vragen om problemen.

Het houden van een moeder en het snijden van stekken is zo ongeveer het makkelijkste dat er is.

Qua ruimte lukt het nog wel op 40 x 40 cm als het moet.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haha nee met de trips gaat het erg goed (of slecht, net hoe je het bekijkt), maar helaas door mijn eigen stomme fouten bladproblemen gehad.
Ik heb in het verleden CalMag toevoegd wat erg goed werkte en m'n blad minder snel verkleurde.
Maar op de een of andere manier ben ik de verhouding wat in de war gaan gooien en ben ik te veel CalMag gaan toevoegen.
Van wat ik zelf heb kunnen opzoeken is er daardoor te veel zout in mijn aarde op gaan hopen, en ben ik een Kalium tekort gaan krijgen.
Is ook flink terug te zien bij een hoop planten, daardoor helaas wat minder gemotiveerd geweest updates te plaatsen.
Twee weken geleden flink gaan spoelen en toen is het probleem langzaam gestopt maar het blad blijft natuurlijk aangetast.
15 v.d. 24 planten maken het redelijk tot zeer goed maar 9 stuks behoren tot de verschillende gradaties van verneukt. 

  • Sad 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

nice leuk kweekje! kweek jij op cocos? 

Hoe heb jij je licht intensiteit opgebouwt van stek tot nu? ik ben altijd bang dat ik te snel te veel licht geef.

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 10/25/2020 at 9:09 AM, Kees A said:

Stekken van de stekkenboer is echt vragen om problemen.

Het houden van een moeder en het snijden van stekken is zo ongeveer het makkelijkste dat er is.

Qua ruimte lukt het nog wel op 40 x 40 cm als het moet.

Die grotere oerwouden spint vrij krijgen als je spint heb is best lastig als het er eenmaal in zit. ze krijgen het moeilijk weg als het er eenmaal in zit.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...