Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

search

2 Northern Light X Big Bud

Recommended Posts

Ok, ondertussen zijn de planten ongeveer aan de 6de week van de bloei bezig. Ik ben best tevreden van 1 plant, alleen zijn de toppen nogal aan de kleine kant wegens het slechte weer de laatste tijd.

 

hpim31102vn.jpg

 

hpim31082it.jpg

 

Met de tweede plant daarentegen is iets ernstig misgelopen, de toppen zijn verre van compact. Erger nog: er is alleen blad te zien met enkele witte haren ertussen en hier en daar iets dat op wiet zou moeten lijken.

 

hpim31129lv.jpg

 

Als iemand een idee heeft wat hier misgegaan is hoor ik het graag zodat ik volgend jaar niet dezelfde fout maak.

 

Ik post hier binnenkort een overzicht van de kweek, de rest van de foto's zijn offline omdat ik de webspace nodig had.

 

Ik hoop alvast op 3 weekjes goed weer...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Met de tweede plant daarentegen is iets ernstig misgelopen, de toppen zijn verre van compact. Erger nog: er is alleen blad te zien met enkele witte haren ertussen en hier en daar iets dat op wiet zou moeten lijken.

 

Als iemand een idee heeft wat hier misgegaan is hoor ik het graag zodat ik volgend jaar niet dezelfde fout maak.

Als ze al die tijd onder dezelfde omstandigheden hebben gestaan zal het wel met genetica te maken hebben. Er zit vaak nogal wat variatie tussen zaadplanten. Misschien komt 'ie nog.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor je reactie.

 

Ik denk niet dat die er nog door komt, ik ga er wel iets kunnen afhalen maar zeker niet zoveel als van de andere plant. Ik laat deze in ieder geval een weekje langer staan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk eerlijk gezegd nog wel langer dan 2 weken ik bedoel er is nor nergens vergeling te zin van je schutbladeren dat zou nu ongeveer dan toch wel moeten komen als je nog 2 weken wilt bloeien!

 

Ziet er btw erg goed uit! :P

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik denk eerlijk gezegd nog wel langer dan 2 weken ik bedoel er is nor nergens vergeling te zin van je schutbladeren dat zou nu ongeveer dan toch wel moeten komen als je nog 2 weken wilt bloeien!

 

Ziet er btw erg goed uit! :P

Ik bedoelde eigenlijk nog minstens 2 weken, als ik ze langer kan laten staan (zonder toprot etc.) zal ik dit zeker doen. Ik hoop dat de toppen tegen dan toch nog wat dikker worden. Kga hier als de oogst nabij is regelmatig foto's posten zodat jullie je mening kunnen geven over het al dan niet omhakken. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
k vind het er ook zkr goed uitzien.

 

weet je al welke soort je volgend jaar ga zetten? ga je het weer met dezelfde proberen of ga je een andere pakken?

Langs de ene kant ben ik heel tevreden over female seeds, maar ik weet nu niet of mijn tweede plant er met regulier zaad ook zo raar had uitgezien. Ik twijfel dus nog, maar voorlopig denk ik aan regulier zaad en vroegtijdig verduisteren om het geslacht te bepalen. Als ik opnieuw voor feminised - female ga koop ik zeker terug bij female seeds, grapefruit lijkt me leuk en is ook effectief "female" en niet "feminised".

 

Jouw planten zien er ook goed uit, beter dan de mijne. :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Enkele dagen geleden uit nieuwsgierigheid een klein topje eraf geknipt, vandaag vond ik er 3 zaden in. Zijn deze bruikbaar?

 

Volgend jaar ga ik in ieder geval voor regulier zaad!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ha! Herma zaden! Ik weet nog precies wat femaleseeds beweerde op ICmag, als je al zulke mooie grote planten hebt hoef jij niet meer bang te zijn voor herma's..

 

Mooi wel dus.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo te zien aan de mooie groene kleur van de bladeren

nog wel iets langer dan 1 week lijkt me. Maar ze zijn een

stuk verder dan die van mij :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik koop in elk geval nooit geen vrouwelijke zaden meer. waarom werk gewoon niet met een moeder. je laat ze dan maanden onder tl staan en in het voorjaar snij je rustg je stekken.

Share this post


Link to post
Share on other sites
ik koop in elk geval nooit geen vrouwelijke zaden meer. waarom werk gewoon niet met een moeder. je laat ze dan maanden onder tl staan en in het voorjaar snij je rustg je stekken.

Mja, wie weet woont die gozer nog thuis.. en mag niet indoor kweken blablabla...

 

Je bomen moeten nog zeker een 2 / 3 weken !

 

Moaner,

wat heb je nog voor een aanbiedingen in 'exclusief' ?

 

Gr m.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Idd indoor kweken mag ik niet en heb ik ook niet echt zin voor..

 

Nog 2 weken kan ik wel aannemen, 3 weken lijkt me té lang. De planten zitten tenslotte momenteel al aan 8 weken effectieve bloei. En deze soort zou normaal zo'n 8-9 weken moeten.

 

Grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites
ik koop in elk geval nooit geen vrouwelijke zaden meer. waarom werk gewoon niet met een moeder. je laat ze dan maanden onder tl staan en  in het voorjaar snij je rustg je stekken.

Mja, wie weet woont die gozer nog thuis.. en mag niet indoor kweken blablabla...

 

Je bomen moeten nog zeker een 2 / 3 weken !

 

Moaner,

wat heb je nog voor een aanbiedingen in 'exclusief' ?

 

Gr m.

checke pm mikeh.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inmiddels is alles al een tijdje geoogst. De opbrengst van de eerste plant lag ongeveer op 130 gram, de +- 50 zaden die erin zaten buiten beschouwing gelaten. Van de tweede plant heb ik maar zo'n 15 gram gehaalt, al de rest was meer zaad dan wiet. Ik ga er wel hasj van proberen maken aangezien de plant wel redelijk wat harsen heeft.

 

Al bij al toch wat tegenvallende oogst.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als er mannelijke bloemen tussen de vrouwelijke zitten dan weet je zeker dat je eherma's hebt . Als er alleen zaad in je toppen zit buiten dan weet je dat niet zeker !

 

We mogen van de zaadbanken trouwens gewoon verwachten dat ze die herma faktor er zoveel mogelijk uit veredeld hebben . Ze moeten er maar eens beter op gaan letten vind ik . Ook reguliere zaden en stekken kunnen te makkelijk herma worden. Ik had reguliere zaden NL/Shiva van Nirvana waar zelfs gezonde 'vrouwen ' op het laatst herma werden .

 

Ik vraag me wel eens af hoeveel zaadbanken er nou werkelijk bezig zijn met het vermijden van herma's . Echte stabiele zuivere vrouwen zoeken is verdomd veel moeite ,maar zou wel het uitgangspunt moeten zijn voor de zaadkweek . Anders kunnen we net zo goed zelf onze zaden kweken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...