Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Slipperman

Zouden De Plantjes Al Buiten Kunnen?

Recommended Posts

Pas heb ik wat zaadjes gehaald hier bij de bazaar (3 Early Special, 3 Early Girl, 3 Early Bud, 1 Early Misty en een Easy Sativa(99.9% kans op vrouwtje)

Nu zijn het allemaal al kleine plantjes (4 - 5 cm) maar van mijn ouders moeten ze buiten :verrygood Omdat het stinkt :verrygood Ik ruik NIKS maargoed zou ik mijn plantjes al buiten in de open grond kunnen zetten?

Share this post


Link to post
Share on other sites

de mijne staan ook al buiten,

het is enkel tijdens de kiemfase dat ze teer zijn,

ze groeien enkel niet zo hard of binnen maar volgens mij worden ze er wel harder van. :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

mensen.... is dit wel verstandig ivm stressen enzo? kan me nog iets herinneren dat er vorig jaar iemand was die op een gegeven moment een plant had met 1-vingerige bladeren? was dit niet twannie?

dat kwam later wel goed geloof ik...maar was er geen sprake van een groeiachterstand?

Share this post


Link to post
Share on other sites

je kan ze toch ook nog even in potten houden en bij goed weer naar buiten bij slecht weer binnen :verrygood zo doe ik het nu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik had vorig jaar ook 1-vingerige planten vroeg op het seizoen. Was ook begonnen van gekochte stekken ( begin april ) en had al vrij vlug last van die 1-vingerige bladeren toen de plantjes in m'n serre stonden, is naderhand wel goed gekomen. Dit jaar ben ik begonnen vanuit zaad, deze plantjes heb ik nu ook uitgeplant in m'n serre maar deze keer staan ze van zodra het zonlicht minder wordt onder tl's. Volgens mij hebben de plantjes vorig jaar te weinig licht gekregen en zijn daardoor in bloeifase gekomen om dan terug naar de groeifase te moeten in Mei....De plantjes die nu onder de Tl's staan hebben allen mooie 5 à 7 vingerig blad.

Share this post


Link to post
Share on other sites
je kan ze toch ook nog even in potten houden en bij goed weer naar buiten bij slecht weer binnen :verrygood zo doe ik het nu

Ze moeten van mijn ouders buiten OF in de vuilnisbak :verrygood Dus ik dacht eerst van bij een vriend weg zetten ofzo maar op het moment dat hij zo mooie plant bij hem binne ziet staan smookt ie um voor de helft op denk.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja dat is wel kut dan zou ik ze buiten zetten beter dan in de vuilnis bak maar als je ze fftjes bij je vriend zet een paar weken dan kan ie ze egt niet op smoken hoor dan moeten je plantjes al wat maandjes verder zijn

Share this post


Link to post
Share on other sites
ja dat is wel kut dan zou ik ze buiten zetten beter dan in de vuilnis bak maar als je ze fftjes bij je vriend zet een paar weken dan kan ie ze egt niet op smoken hoor dan moeten je plantjes al wat maandjes verder zijn

Ja dat is waar maar dan liep de hond voorbij en die at een plant op :verrygood Met Wietplanten vertrouw ik niemand :unsure:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zolang het niet vriest, en slagregens niet je plantjes vermorzelen kunnen ze naar buiten ! Zet ze de eerste dagen wel onder een lamp (gloeilamp, TL, halogeen, maakt niet uit) om sprieten te voorkomen. Bij slecht weer zullen de planten wel verschijnselen van stress vertonen, zoals misvormde bladeren. Maar weer en wind zullen de plantjes harden. En als het echt goed weer word trekken de stress symptomen ook weer weg.

Share this post


Link to post
Share on other sites
gloeilamp, TL, halogeen, maakt niet uit

 

gloeilamp en halogeen geven veel te veel warmte en te weinig licht .

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb nu 7 plantjes buiten staan en alles gaat goed :verrygood alleen zet ik ze met regen ofzo ff onder het afdak

Share this post


Link to post
Share on other sites

maar als ze nog klein zijn kunnen niet alle plantjes een zware regen bui aan en heb je geen plantjes meer dus is het wel verstandig om ze onder een afdak te zette :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

alleen jammer dat het buiten nu 'snachts nog wel koud is (graadje of 10), waardoor de groei niet echt opschiet. Als je de mogelijkheid hebt, zou ik ze 's nachts binnen zetten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi

 

heb nu 5 stekken staan in mini potjes, denk 0.3L hierdoor ken ik ze nog lekker makkelijk verplaatsen, ze staan snachts binnen overdag als t lekker weer is zoals nu(zonnig. warm) lekker buiten in de zon. maar ook tot eind april iedere avond van 5 tot 12 nog even onder de tl!!

 

ze groeien redelijk maar niet senl toch heb ik straks alvast een kleine voorsprong. omdat mijn planten nu al in 0.3 l potten staan hebben ze straks al een ''wortelstelseltje'' en dan word het straks weer beter weer en dan gaan ze als een speer

 

volgende week nog 10 erbij halen.

 

vanaf 20 mei de bloei in trekken dan eerste week augustus oogsten ophangen in me kamer en 2 weeks naar granCANNAria :verrygood

 

hoop toch wel 0.5kg te oogsten. lekkere dikke toppen :verrygood

 

 

groete

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest JackHerrer

ik heb zopas mijn zaadjes ontvangen ( 10 gefeminiseerde purple #1, 60 euro voor betaald dus zulle wel goeie zijn :verrygood ), het is mijn eerste keer dat ik plantjes ga zetten, dus ik ben nogal onzeker over de manier waarop ik het het best zou aanpakken!

 

nu, ik had gedacht de zaadjes gewoon direct in de buitengrond te stoppen op een goed plekje waar er veel zon aankan. heeft dit wel een goede kans op slagen? :unsure: want ik lees hier dat de meeste onder jullie de zaadjes eerst binnen laten groeien.

 

en is het aanteraden ze nog in april te planten ( veronderstel dat het niet meer vriest)

Share this post


Link to post
Share on other sites

wacht maar ff met ze buiten te plaatsen! je ontkiemd ze best binnen op vochtige watten en steek ze dan in kleine potjes en zet ze voor het raam of onder tl.Midden Mei kan je ze dan buiten op je zonnige stekje plaatsen:)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest JackHerrer

k weet dat het beter is ze eerst in potjes binnen te zetten, maar mijn ouders zijn daar niet zo voor te vinden :verrygood

 

moet ik dan echt nog zo lang wachten voor ik mijn zaadjes mag benutten? gaan mijn plantjes dan niet later op het jaar oogstrijp zijn en dus meer kans op schimmelinfecties...

Share this post


Link to post
Share on other sites
gaan mijn plantjes dan niet later op het jaar oogstrijp zijn en dus meer kans op schimmelinfecties...

zucht...

lees...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...