Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

doubleosix

Eerste indoor 40x40x120 wat vraagjes

Recommended Posts

Kan dit filter niet ergens anders dan bovenin op zo'n klein tentje? Rechtsonderin staand zegmaar oid?

Heb dit setje overgenomen van iemand het is nog nieuw maar kom nu al niet uit en dan moeten er nog 3 of 4 cfl lampen bij... 

Neem aan dat de buisafzuiger op netsnoer moet aangesloten worden en niet op 12v??

20200913_153742.jpg

20200913_153909.jpg

20200913_153937.jpg

20200913_153733.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit gaat niet werken inderdaad. Afzuiger moet op 220v. Filter kan wel net boven de grond maar dan blijft er wel minder ruimte over voor de plant(jes). Wat je ook kunt doen is uitblazen door je filter heen en dan buiten de tent plaatsen. Die buisafzuigertjes maken echter nog best wat geluid dus in de tent zou fijner zijn. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat pindarots zegt uitblazen in de filter en een voorfilter voor je afzuiger, zie doe ik het en werkt zonder probleem.

Edited by El_Magico

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dankjewel voor de info. Ik wist dat het zo niet zou werken de ducting haalt de bocht zo ook niet echt lekker plus de fan zat nog verkeerd om op de foto waardoor de totale lengte nog langer uit zou vallen.

 

Zoals hieronder op de foto staat het er nu bij. Met deze lucht circulatie in de tent moet het toch geen probleem zijn het filter op de grond te hebben draaien? Kan hem desnoods nog ergens op zetten om tot halverwege te komen als het moet.. 

Morgen fittingen halen voor 27. Moeten dit perse porseleinen fittingen zijn? Ik wil 3x +/- 30watt erin hebben. En 2 plantjes op scrogg erin.

 

Het filter zou handig zijn als het zo kan zoals op de foto dan kan de ducting in 1 lijn omhoog de tent uit en het scrogg netje op hoogte waar nu de afzuiger ophoudt. Dan zitten de toppen en de warme lucht van de lampen mooi op de hoogte van de fan.

 

Ik denk dat ik het zo ga proberen.... volgende ronde zoiezo een paar maten grotere tent voor het gemak...!

 

20200914_001736.thumb.jpg.a23e0dd69f4db24a5516efbb04de05db.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb nog een vraag over de passieve inlaat... welke van de twee is verstandig open te houden? En bij passieve inlaat hoor je toch veel meer inlaat capaciteit te hebben dan bij de uitlaat? Of begrijp ik dit verkeerd? De lucht die de tent inkomt mag direct van buiten de tent komen. De lucht die ik afvoer gaat verder weg van de tent... er hoeft dus geen ducting slang doorheen oid. Dus neem aan dat dat horgaas raampje genoeg is als inlaat?

16000360419412746914348518187138.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bij een passieve inlaat hou je best het oppervlakte 3x zo groot als je uitlaat. Stel dat je 125 mm uitlaat hebt. Pi x r². 3,14 x 62,5²= 12265mm² x 3 (keer zo groot) = 36800 mm² dan heb je in normaal genoeg met 2x 160 mm genoeg. Want 3,14 x 80²= 20096 x 2 stuks = 40192 mm². Ook moet je zeker zorgen voor een doolhof of iets die het licht tegenhoud. Kan je best controleren door de tent te activeren in het donker en kijken als je licht naar buiten ziet komen en ff zelf in de tent gaan en laten sluiten tijdens dag licht en controleren op lekken. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als de tent in een donkere kamer staat kan je het horaas gebruiken. Maar is wel een groot risico op lichtlek. Vorige ronde vergeten het haas te sluiten een halve dag. Hop alles vol met herma. Zal wel een samenloop van omstandigheden zijn geweest, maar toch. Het is een risico. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zou gewoon 2 houten latten of dergelijke op de tent leggen waar de filter op kan rusten en die daar bovenop plaatsen zodat enkel de afzuiger in de tent steekt en de filter er uit, win je een hoop plaats mee.

Met filterdoek voor die passieve inlaat hou je meer licht tegen maar dan nog vind ik het riskant, beste zou zijn een labyrint te maken die je ervoor plaatst.

Edited by El_Magico

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 hours ago, Fearghus said:

.. en ff zelf in de tent gaan en laten sluiten tijdens dag licht en controleren op lekken. 

Zie je mij gaan, mezelf opsluiten in een 40x40x120 haha. Denk dat de rits niet helemaal meer dicht zal passen ^_^

Dankjewel voor de info wederom. Dus de inlaat minstens 2x zo groot als de uitlaat. Dat zijn in principe zowel het gaasvakje als de inlaat zelf. Beide dus. 

Licht lek wil ik uiteraard niet dus moet daar nog even over researchen wat het beste is.

Wat filter betreft, ik wilde het leuk en schattig houden binnen de box zelf. Anders koop ik een grotere tent (wat vast en zeker nog gaat gebeuren. Haha)

Heb het momenteel zo aangesloten als de volgende foto.

Maak wel een pokke herrie alsnog!

Qua belichting wil ik voor cfl gaan. Is deze 85 watt bulb wat? https://www.coolblue.nl/product/685536/bresser-jdd-6-daglich

Hoor het graag dan kan ik wat bestellen. Helaas t5 setje etc past er allemaal net niet in.

 

20200914_144538.jpg

20200914_144527.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ow :rofl ja dat wordt moeilijk. Had blijft op de maat gelet. Best dat het niet in de titel staat. :D

Edited by Fearghus
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 hours ago, Fearghus said:

Ow :rofl ja dat wordt moeilijk. Had blijft op de maat gelet. Best dat het niet in de titel staat. :D

Laat me roken wat jij gerookt hebt :j

Haha. Maar de tent heeft enkel met de afzuiging aan al een erg lekkere airflow. Even getest met de vape. Aanzuigkracht bij de inlaat is zeer sterk evenals binnen uiteraard bij het filter. De uitblaas eindigt in een andere kamer, de badkamer, die op zijn beurt ook weer afgezogen word. Cirkeltje rond toch?

Zit ik alleen nog met de verlichting. Iemand die voor mij de eerder genoemde cfl eens kan bekijken? 85 watt daylight.

Overigens moet ik naar 2700k gaan voor de bloei, (ook met autoflowers?)?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ventilator in de tent..filter buiten de tent.. :whistle:  werkt tie gelijk als geluidsdemper :whistle: en iets met 1/4 van je kweek oppervlakje :lol:

 

85W spaarlamp = 40gr wiet is je dat drie maanden wachten waard?:D

  • Like 1
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 hours ago, doubleosix said:

Laat me roken wat jij gerookt hebt 

:rofl ik had cake gegeten en 11 Roses gerookt. Als ik het zo terug lees. Omg haha

  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 hours ago, wieries said:

ventilator in de tent..filter buiten de tent.. :whistle:  werkt tie gelijk als geluidsdemper :whistle: en iets met 1/4 van je kweek oppervlakje :lol:

 

85W spaarlamp = 40gr wiet is je dat drie maanden wachten waard?:D

Dan zit ik alleen met de afvoer van de lucht die dan in dezelfde kamer leegloopt als waar de aanvoer vandaan komt.. kan wel 3 meter ruimte tussen afvoer en aanvoer maar meer dan dat ook niet en de kamer heeft enkel een raam op een kiepstand open. Filter komt dan op de tent te liggen en de aanvoer zal dan met slang 3 meter verder zijn werkt dit wel??

 

En ja liever meer grammetjes, maar ben beetje bang aangelegd met de blauw en heb een slimme meter geen idee hoe dat zit allemaal maar er is ooit eens een buurman uitgezet die net een week een hokje aanhad met 400watt en weet nog steeds niet hoe ze erachter gekomen zijn... dus wilde eigenlijk steeds groter gaan tot 120x120. Even vertrouwen krijgen.

 

Filter en venti zijn beide 16 watt geloof ik en dan een lampie van 85watt maakt rond de 120watt... dat lijkt mij prima toch of kan een 125watt cfl ook wel? Denk dat het verbruik niet op zal vallen ben eerder bang voor de 12/12 pf 18/6 ritme dat dat opvalt....

 

Hier is zero tolerance zelfs voor 2 planten op je balkon kun je eruit gezet worden volgens contract van de woningbouw. En dat risico loop ik dus uiteraard met dit hokje al...

Edited by doubleosix

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 minutes ago, doubleosix said:

En ja liever meer grammetjes, maar ben beetje bang aangelegd met de blauw en heb een slimme meter geen idee hoe dat zit allemaal maar er is ooit eens een buurman uitgezet die net een week een hokje aanhad met 400watt en weet nog steeds niet hoe ze erachter gekomen zijn...

Dat kwam in ieder geval niet door de slimme meter. Dan zouden ze bij iedereen binnen moeten vallen waar ineens wat meer watt gebruikt wordt.

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gaan er ook niet automatisch belletjes rinkelen bij een bepaald wattage en tijdschemas? Of wijken die extra in de gaten gehouden worden?

Hoor mij nou bang zijn mijn tentje verbruikt minder dan menigeen voorgroeihok.

 

Betreft de uitlaat in dezelfde ruimte als de inlaat. Gaat dit problemen leveren? Tentje staat in een 14m2 kamer.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Met al die miljoen huishoudens is dat niet te doen. Er zijn ook genoeg gezinnen waar op vaste tijden de gamecomputer aangaat, of het licht en verwarming van het aquarium of zoiets. Is niet te doen.

 

Inlaat en uitlaat in dezelfde ruimte kan in zijn algemeenheid zeker problemen opleveren. Zoals behang dat gaat loskomen. 

Je blaast dan elke keer vocht die ruimte in. Als dat niet goed weg kan, hoopt het vocht zich op in de kamer. Daarnaast zal de LV oplopen en zuig je dat vocht steeds weer je tentje in.

Nu heb jij een heel klein tentje dus bij jou zal het zo'n vaart niet lopen. Zeker niet als het in een ruimte staat die niet 24/7 potdicht is.

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks Kees!

Je hebt gelijk, dat valt niet te monitoren als je het zo zegt.

De ruimte is zeker niet potdicht. 1 deur naar woonkamer en een deur naar een badkamer, die op zijn beurt ook weer een deur naar de gang heeft. Als ik alle deuren dicht doe behalve die naar de badkamer, dan word ook de slaapkamer afgezogen door de badkamer ventilatie. Dus wat dat betreft qua vocht geen probleem, en inderdaad het is maar 40x40cm hé haha.

Dan ga ik vanavond even kijken of het filter bovenop kan. Dat schuim eromheen moet aan de binnenkant dan he.

Weet alleen niet of me fan genoeg capiciteit heeft het door het filter te blazen? Winflex 185m3 geloof ik met een 150m3 filter geloof ik uit me hoofd....

Ik ga zo even knutselen. Ben benieuwd, zou een hele hoop schelen in het hokje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beetje teleurstellende uitkomst, maar als ik door het filter wil blazen met deze buisfan komt de geblazen lucht net zo hard weer terug door de fan. Er gaat werkelijk niets door het filter naar buiten...

Geen idee wat ik fout doe, fan juiste richting in maar zodra ik hem op het filter vast tape blaast hij tegen de binnenkant van het filter en komt het via de fan weer terug omhoog. Heel apart.

 

Neem die 12.5cm verlies wel, 40x40cm was al niet zo groot dus dat kan er ook nog wel bij.

 

Ik wil best de 125watt cfl halen eigenlijk maar dat is of groei of bloei. Moet je voor die 3 weken voorgroei perse een groei lamp hebben of voldoet de bloeilamp de gehele cyclus? Plant mag best wat strekken dan is de lst wat makkelijker....

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, doubleosix said:

Beetje teleurstellende uitkomst, maar als ik door het filter wil blazen met deze buisfan komt de geblazen lucht net zo hard weer terug door de fan. Er gaat werkelijk niets door het filter naar buiten...

Weird... Ik deed het met een S-vents Quietline 125 ism een K2601 Flat.

Bij al m'n tenten blaas in uit door de filter maar neem wel telkens filters die stukken zwaarder zijn dan de afzuiger in kwestie... mss heb ik daardoor dat probleem niet...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat zal dan het probleem zijn denk ik mijn fan is sterker dan het filter kwijt kan. Zie hieronder de specs.

Beter houdt ik deze setup zoals ik het aangesloten had. Ga er alleen nog een stuk demper oid tussen zetten met een rechte vaste pijp omhoog ipv die slang, wat ook veel geluid maakt.

Screenshot_20200831-162249_Chrome.thumb.jpg.80030604e18dfc6a7b930841210aa418.jpg

Thanks voor de info weer!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee er zat verder niets bij. Heb deze set overgenomen van marktplaats nog als nieuw voor 75,- dacht leuk voor de budget. Elke dag 10 euro naar de shop brengen word je ook zo licht van op ten duur en de balkonfeestjes kunnen de wijkagentjes niet meer waarderen. Dus dacht ik doe het eens en als het leuk is en er wat lekkers af kan komen stap ik graag over naar een 120x120 oid.

Is die dimmer cruciaal? Of alleen nodig om het filter buiten het hok te plaatsen? Vind het in principe prima hem binnen te houden, ik lst knak en buig de vertakkingen er wel omheen en deze draai word toch niet om de meeste opbrengst te behalen meer om vertrouwen te krijgen in binnen kweken.

Hoor het graag.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Met een dimmer kun je de afzuiger net iets beter controleren.

Dat dimmen is niet zo eenvoudig als sommige mensen denken: Het werk bijvoorbeeld niet met een lichtdimmer of zoiets.

 

Je kunt natuurlijk nooit meer afzuigen dan de capaciteit van jou afzuiger, dus als je dimmer nu al niet door je buitengeplaatste filter blaast, doet ie dat ook met een Variac niet.

Dus je kunt eerst eens kijken hoe het gaat zonder dimmer en met de filter in je tent.

Wellicht kan je ook nog de afzuiging controleren (mocht hij teveel afzuigen) door je afzuiging op een of andere manier te blokkeren. In zulke kleine opzetjes is een goed geplaatst stuk karton soms al voldoende. Maar let op dat er dan geen stank ontsnapt uit je tentje.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die filter heeft een max airflow van 200 dus het zou moeten werken vind het echt raar dat er terug lucht uitkomt.

  • Confused 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...