Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Chris Cannabis

Politie voor de deur

Recommended Posts

Dag (ex)Collegahobbykwekers!

Het noodlot heeft bij mij toegeslagen, politie voor de deur;(. Resultaat: Tenten (1 droog en 1 kweektent van 100x100x200) kapot moeten maken, lamp, beide filters en twee plantjes die te drogen hingen namen ze mee. Gelukkig verder geen juridische gevolgen behalve dan dat als ze nog een keer zoiets bij me vinden ik wél de sjaak ben. Het betekend dan ook het einde van mijn "carriere" als hobbykweker. Het ergste is nog ik deed alles goed... Echter een kleine twee weken geleden rook in een flinke wietwalm bij mij in de straat en dacht gelijk, dat zal ik toch niet zijn? Het leek me sterk omdat het wel heel sterk rook en ik niet zo veel had staan maar goed, alles uitvoerig gecontroleerd en het kwam in ieder geval niet van mij. De politie was de geur echter ook opgevallen en ging de buurt in om te kijken waar de lucht vandaan kwam. Toen ze bij mij in de galerij waren had ik net de waterkoker aangezet, wat klonk als een afzuiger en was het kwaad geschiet. Ik mocht nog wel een takje afknippen (5gram) maar verder moest alles mee/kapot ook mijn 4 plantjes;(.

Ik zou graag nog verder willen maar ben bang dat t niet meer gaat zonder dat dit problemen oplevert. Ik vermoed dat ze voorlopig mijn stroomverbruik wel in de gaten houden en dat ze nog wel eens een verassingsbezoek kunnen brengen. Heeft iemand hier ervaring mee of weet iemand hier meer over? Ik kan helaas niks met zonnepanelen en zie verder geen manier om dit te omzeilen..  Verder ben ik nog erg benieuwd of iemand voor de tweede keer gepakt is en wat er toen gebeurde(juridisch). 

Het zuurste is nog dat de twee drogende plantjes wel mijn beste kweek ooit is! Kon het niet laten om in de oven te drogen en te proberen.. snik snik....

 

 

 

  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hadden ze een huiszoekingsbevel of heb je ze binnen gelaten omdat ze van die mooie blauwe pakkies aan hadden?

Bij de 2e keer gepakt gaat sepot mogelijkheid die je nu kreeg niet meer op en krijg je een boete aan je kont met een vermelding in de beroemde computer bij het OM (een strafblad voor een X periode).

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Balen voor je dat dit is gebeurd. Maar zoveel onbeantwoorde vragen... Kun je wat meer uitweiden over je omstandigheden? Je noemt een galerij, dus kennelijk woon je in een flat (koop/huur?) Waar blies je je afzuiging naartoe af? Je rook 1 keer een geur en opeens is de politie aanwezig? Dit lijkt me iets te toevallig. En nét op het moment dat je een waterkoker aanzet, luistert er een agent met zijn oren aan je brievenbus en denkt, hey, een afzuiger? En dan bellen ze aan, en jij geleid ze meteen naar je tentjes en zegt 'hier zijn ze meteen de Agent, breek ze maar af, maar gun mij 1 takje van 5 gram' :rofl

Broodje aap is wat ik hier lees, sorry, maar wat een onzin. Je hebt waarschijnlijk gewoon je mond voorbij gepraat of bent te onzorgvuldig met een filtertje omgegaan waarmee je je flat in een dikke wietwalm achterliet.  

p.s. lees nu over je balkonkweek, denk je niet dat je daarmee sowieso wat ongewenste aandacht op jezelf hebt afgeroepen wellicht? 

Edited by pindarots123

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee een huiszoekingsbevel hadden ze niet, was ook een beetje overdonderd dus heb ik ze binnen gelaten, ik weet het dom dom. Al hadden ze een huiszoekingsbevel denk ik wel vrij snel geregeld, ze kunnen simpelweg mijn stroomgebruik opvragen bij de leverancier en dan hebben ze wel reden tot binnentreden. Dit had mij misschien wel de tijd gegeven om de twee drogende plantjes te verstoppen o.i.d. maarja dat is achteraf....

Weet jij hoe hoog die boete is, weet dat het kan oplopen tot ong 17.000 voor de hobbykweker maar dan heb je ook echt veel planten. Als blijkt of aannemelijk is dat je verkoopt, stroom aftapt, zorgt voor gevaar kan het echter nog veel verder oplopen. Kan echter nergens jurisprudentie vinden over een eenvoudige hobbykweker met bv 5 planten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag pindarots,

Inderdaad erg balen.. Ik was het zeker niet, ik had ook maar twee plantjes te drogen en de lucht die te ruiken was was 30 meter verder op en erg bedwelmend dit was buiten op straat. Bij mij op de galerij en bij mij in de flat ruik je niks. Ze hebben nog met hun neus voor de uitlaat gestaan en zeiden inderdaad dat de lucht niet van mij kon komen. Hierna zijn ze ook nog doorgegaan met de zoekactie in de straat.

Balkonkweek is al wel een tijd terug, zorgde niet voor overlast en stond uit het zicht. Maar goed je brengt me wel op een idee, zal van t voorjaar even flink wat tomaten zaaien kijken of ze langs komen XD

Share this post


Link to post
Share on other sites

Boete kun je opzoeken op site OM, gaat per plantje.

Binnen kweken mag niet hoeveel plantjes je ook hebt.

Er is geen jurisprudentie, elke hennepzaak staat op zich en met maximaal 5 planten en de 1e keer zo'n vergrijp krijgt iedereen sepot en niet meteen een strafblad. Daarom lees je daar niks over terug, er zijn er maar weinig die na gepakt te zijn nog een keer gaan kweken of die hebben hun les zo geleerd dat van ontdekken echt geen sprake meer kan zijn.

Jouw setup stelt echt niks voor qua stroomverbruik, dat is niet te relateren aan een kweek en is ook niet de reden waarom je gepakt bent.

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarschijnlijk heeft 1 van jouw buurtjes de politie getipt dat die lucht van jouw af komt, omdat je die planten op je balkon had staan. 

Klote voor je man, bedankt voor je eerlijkheid in ieder geval. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

werk nooit mee met politie en justitie, dat heb je nu wel geleerd hoop ik.

blijft zuur, jouw stroom meten en dat soort dingen gaan zij echt niet doen het gaat om 1 lamp niet 24 stuks.

Heb je een koop of huurwoning? in een koop tot 5 planten zou ik het met 6 maand nog eens proberen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niet meewerken... maar wat zal er daarna gebeuren, denk je?

Zal de politie denken "ok, jammer. Dan maar niet" ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klote dit zeg. Des te meer reden voor kwekers hier om de mond niet voorbij te praten aan kennissen en zelfs vrienden, en de geur goed onder controle houden!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dank voor de reacties! wie weet dat ik het nog een keer probeer het is nu ook zo stil in huis;). Eerst maar eens een test met tomaten:P. Wat het meewerken betreft, ik had eigenlijk moeten zeggen dat ik aan het thuiswerken was en dat ik eerst "de vergadering uit moest". Dit had me misschien wat tijd gegeven om de drogende plantjes te verstoppen. Een zeer grondige huiszoeking hadden ze niet gedaan (had ook nog 10 gram en wat zegeltjes liggen ) hier hebben ze niet naar gekeken of gevraagd. Verder berust de gedoogconstructie op het afstand doen van de spullen/planten, doe je dit niet kunnen ze overgaan op vervolging en zouden ze als ze dat willen veel dieper kunnen graven.  Een beetje tegengas zal wel kunnen maar te veel en je snijdt je in je vingers

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er bestaan zoveel varianten op hoe justitie iets aanpakt, dat een eenvoudige antwoord op wat/wel te doen in de toekomst niet mogelijk is.

Zoveel manier van aanpak die provinciaal, regionaal en gemeentelijk kunnen verschillen.

Zelfs als je eenmaal voor de rechter staat, kan een identiek geval nog anders bekeken worden.

De ene rechter vind het prima dat de politie je huis binnenkwam omdat ze 'iets roken'. De andere rechter vind dat onvoldoende reden.

Soms vindt een rechter dat de politie te ver is gegaan door ook de rest van je spullen te doorzoeken (ook als ze naar binnen mogen van de OvJ betekent dit niet automatisch dat ze bijvoorbeeld ook in je computer of je nachtkastje mogen kijken) Een andere rechter doet daar niet moeilijk over.

 

Waarschijnlijk zijn ze bij je aan gaan bellen omdat iemand in de buurt of je kennissenkring dat nodig vond.

Vanwege planten of je balkon (die had je las ik in 1 vd reacties) of omdat je je mond voorbij hebt gepraat, of omdat een buurvrouw toch iets geroken heeft. Zoiets.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Feit is dat Chris, na verzoek politie, zelf ingestemd heeft met binnentreden van politie. Geen enkele rechter zal dat veroordelen. 

Tevens heeft Chris ingestemd met het vernietigen van zijn spullen, sterker nog: hij heeft deel zelf vernietigd.

Laat Chris zijn zegeningen tellen ! willen de petten kwaad dan informeren ze de gemeente en huisbaas. 

Chris......je hebt een engeltje op de schouder.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk ook dat hij er - ondanks dat alles weg is - er goed vanaf is gekomen.

 

11 minutes ago, al green said:

Feit is dat Chris, na verzoek politie, zelf ingestemd heeft met binnentreden van politie. Geen enkele rechter zal dat veroordelen. 

Deze zinnen begrijp ik niet helemaal, en dan met name de laatste zin.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

nee, klopt. Als je toestemming geeft, geef je aantal rechten op. Niet alle. Ze mogen bijvoorbeeld wel door je huis lopen, maar niet zomaar in elk hoekje en gaatje kijken. 

En het is ook niet per definitie zo dat de rechter zal zeggen 'nou, u heeft de politie vrijwillig binnengelaten, dus dat levert strafvermindering op'. Kan wel, maar hoeft niet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

4 hours ago, Kees A said:

Niet meewerken... maar wat zal er daarna gebeuren, denk je?

Zal de politie denken "ok, jammer. Dan maar niet" ?

Je kunt gewoon niet open doen, hun binnen laten is niet verplicht ook al deed je wel open en het heeft niet echt goed uitgepakt ofwel?

Ook hadden zij hadden niet eens een huiszoekingsbevel en gokte zij maar wat waar het zou moeten zitten, zij krijgen niet zomaar een huiszoekingsbevel.

ik werk niet mee aan mijn eigen veroordeling dat bedoelde ik meer aan niet mee werken en als je gepakt wordt gewoon om je advocaat vragen en niks verklaren eerst.

maar ieder zijn ding, heb thuis niks maar als ze hier komen laat ik ze niet binnen gewoon uit principe.

Edited by Fatamorgana

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben het wel met je eens, maar sommige mensen denken dat als je ze niet binnenlaat, dat dan daar de zaak mee klaar is.

Maar dat is niet zo.

 

Als ze vermoeden dat je wat hebt, dan schrijft de (hulp)OvJ gewoon een machtiging tot binnentreding uit. Daar is niet zoveel voor nodig als we soms denken. De (zogenaamde) anonieme tip en de buitengewone neus van de agent (waar menig hond jaloers op zou zijn) is soms al voldoende. 

Dan nemen ze daarna alles mee, en mocht je voor de rechter komen, dan zou het wel kunnen dat de rechter vind dat ze onrechtmatig zijn binnengetreden. En dan krijg je geen of minder straf, maar is alsnog je kweekje weg. Want teruggeven of schadevergoeding hoeft niet.

En als de politie de verhuurder inlicht kan die je ook op straat zetten. Want die hebben niet veel te maken met het feit of de politie onrechtmatig is binnengetreden. Die hoeven alleen maar te kijken of de verhuurder zich aan de huurvoorwaarden heeft gehouden. En dat heeft de verhuurder niet.

 

Ik weet niet wat het verstandigste is als je een heel klein kweekje hebt. Misschien meewerken en op clementie van de politie hopen zoals bij Chris is gebeurt.

Of de popo's wegsturen en in no time alles afbreken en verwijderen. Maar dan moet je wel rete-snel zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mja zo denk ik er ook wel over @Kees A. Zeker in een huurhuis. Als je direct een backup plaats heb zou ik nog weigeren en wandelen sturen en er alles voor doen om bewijzen te verwijderen.  Maar als je dat niet hebt en zeker als ze een vermoeden hebben. Dan ben gesjaakd. Die gaan echt niet weggaan zonder de plaats delict in het oog te houden. Maar zoals er hier al velen roepen, hoe minder het weten hoe beter. Beter niemand. 

Edited by Fearghus

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben inderdaad wel verdomd blij dat ik een koopwoning heb, anders was het wel een ander verhaal geweest. Dan valt het meenemen van je spullen nog best mee. Al blijft het zuur!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je moet sowieso blij zijn, want ook met een koopwoning (als er een hypotheek op zit tenminste) kun je in de problemen komen.

Zal niet snel gebeuren, maar je schendt waarschijnlijk de voorwaarden waaronder je hypotheek verstrekt is.

Een bank zou dan bijvoorbeeld je hypotheek kunnen beëindigen. 

 

Wat veel mensen zich ook niet realiseren is dat een aantekening in het Justitieel Documentatie Systeem (zeg maar, je strafblad) je ook veel problemen kan opleveren.

Nu staat daar niet alles in. Misdrijven sowieso wel, en overtredingen pas vanaf een bepaalde straf. Ook als je verdachte bent geweest of als je vrijgesproken bent.

Maar zo'n aantekening kan je parten spelen bij een VOG voor sommige beroepen.

Verzekeringen kunnen moeilijk doen, want bij een nieuwe verzekering mag je het niet verzwijgen als je zelfs maar verdacht bent geweest van iets uit de opiumwet.

Dus jij bent er goed vanaf gekomen. Want je bent geen verdachte (denk ik, omdat je er niks over zegt). Dat had de politie je moeten melden namelijk, en dan hadden ze je ook moeten zeggen dat je niet tot antwoorden verplicht bent.

Edited by Kees A

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo ging ik laatst naakt op een trekhaak zitten. 

Nu willen ze me nergens meer een auto verkopen:|

  • Haha 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
12 minutes ago, Kluns said:

Zo ging ik laatst naakt op een trekhaak zitten. 

Nu willen ze me nergens meer een auto verkopen:|

Muts :rofl

  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

En als je na weigeren van de petten snel de plantjen in je tent verwijderd en alleen lege potten laat staan, of toevallig 5 aloe vera planten. Misschien ben je wel een fanatieke aloe vera kweker met een mooi setup. Het klinkt onrealistisch maar ik weet dat er mensen zijn met de meest bizarre hobbien. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deur dicht laten en je planten over het balkon gooien. (Wel eerst kijken of er niet ene beneden staat):whistling

  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...