Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Geeke

Killer A5 Ace seeds.

Recommended Posts

Na lange tijd afwezig te zijn geweest kwam ik weer terug op het forum. Ik woon op de Canarische Eilanden en tijdens de lockdown heb ik hier enkele zaden gekocht. Voorheen had ik altijd mijn eigen soort, kruising silverhaze met een locatie sativa. Vroeger toen ik nog in Nederland woonde, Maastricht, was  mijn favoriete soort de bekende A5 wat ik via/via kreeg. Nu heb ik hier de killer A5 van Ace gekocht. Dat is een enorme plant geworden, typische slanke sativa blaadjes. Ziet er hoopvol uit, de nieuwsgierigheid naar de smaak is dan ook gegroeid :) Iemand ervaring? Is die "wierook" aroma daar ook in? I.i.g. zal ik Hare Majesteit ruim voldoende tijd geven. Verder staat er nog een Kalimist, Cannalope en een hoop van mijn eigen zaad goed. (Ik verwacht een ontspannen winter).

IMG_20200908_125757.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Met bijbelichting kan ik het hele jaar door gaan. Ik zit dichter bij de evenaar wat qua lichturen anders is. Maar een paar uur Solar LED erbij is dat opgelost. Sowieso prefereer ik sativas omdat ik daarmee lekker vrolijk door kan werken :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit is een van mijn eigen zaden, op 20 liter zo'n 3 meter hoog. Hopelijk zit de kwaliteit van de silverhaze er ook in.

IMG_20200908_134732.jpg

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ow damn, die gaat als een raket. Mijn vrouw is van Thailand. Daar zou het (buiten de wet gerekend natuurlijk) ideaal zijn. We willen later naar daar verhuizen. Maar zolang dat ze zo streng blijven wil ik niet. :rofl

Ze laten wel tegenwoordig gecontroleerde kweekje toe voor medicinaal gebruik en in tal van local massage ziekenhuizen. Dus niet de happy ending plaatsen gebruiken ze ook cannabis in de kruidenstempels. Ik zat daar met mijn schoonmoeder te wachten op een massage. Dacht wat ruik ik hier nu, precies cannabis. Lol ja hoor. 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

A5 !!  heerlijk, en de maker van deze soort heeft hier jaren geleden heel veel rond gezworven.

 

Succes met je kweek !  ( zeg ik een beetje jaloers)

 

HoHo

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 9/8/2020 at 2:50 PM, Geeke said:

Dit is een van mijn eigen zaden, op 20 liter zo'n 3 meter hoog.

Behalve silverhaze welke genetica schuilt er verder achter die eigen zaden?

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

21 hours ago, Running Water said:

Behalve silverhaze welke genetica schuilt er verder achter die eigen zaden?

Toen ik hier pas kwam wonen ging ik veel met de lokale boeren om, die zijn zeer beïnvloed door Zuid-Amerika. Eigenlijk al die ouwtjes hier hebben al generaties dezelfde planten, ik heb me laten vertellen dat deze uit Colombia zijn gekomen ooit. Ze heeft ook wel wat weg van een Colombia Gold. Om precies dezelfde reden als die ouwtjes prefereer ik de werking. Ik kan er vol energie mee werken op het land. Dus ik heb zaden gekregen en begonnen ze te kweken. Ik zorg dat ik altijd de originele DNA behoud. Maar om toch iets meer potentie te krijgen heb ik kruisingen met Silverhaze van Sensi. En een andere kruising staat ergens anders, met een moeder Sannies Jack ( ooit eens hier laten leveren). Deze drie behoud ik, plant veel en zoek de mooiste uit. Dit jaar heb ik een Kalimist bevrucht met een vader van die lokale soort.

Nog wat foto's van de originele soort die inmiddels behoorlijk aan het oppompen zijn Typisch van dit soort is dat ze in het begin van de bloei in de toppen gaan vertakken. Er ontstaat zo een groot boeket wat één grote top wordt. Nog nooit schimmel gehad gelukkig. Maar je moet er enorm veel geduld voor hebben. De Cannalope is al bijna klaar terwijl deze nu pas echt beginnen. Wordt nog net geen kerstboom. De Kalimist groeit al boven het dak uit, mooie soort. En de killer A5 ligt nog het meest achter qua bloei, maar heeft ondertussen ook een hoop zijtakjes.

IMG_20200918_201622.jpg

IMG_20200919_183641.jpg

IMG_20200919_094647.jpg

IMG_20200919_183409.jpg

  • Like 2
  • Thanks 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kijk hier word ik nou blij van. :wub:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dank u allen.

Dit jaar ben ik extra blij, uit verveling tijdens de lockdown heel veel potjes gevuld en zaadjes uit het archief gehaald. Ik geef ze een aarde mix met lavagruis en compost en kalk. Ik maak voor de fruitbomen zelf een aminozuur mix van gft afval, dit gebruik ik als bladmesstof totdat er toppen beginnen te komen. Voor de avocado plantage koop ik een aminozuur complex, 25 verschillende verbindingen, peperduur maar ze krijgen er een enorme boost van. Verder staat er nog een powerplant en twee stuks uit het archief waarvan ik niet meer weet wat het is. Een oldschool Citral heb ik gisteren geknipt, nostalgie..

Al met al lijkt het dat ik geduld moet hebben om erachter te krijgen men of die Killer A5 ook daadwerkelijk die A5 aanwezig heeft. Wonend in Spanje wordt geduld echter goed getraind lol

Op de foto zie je een gast, rups van de doodskopvlinder, ik heb hem maar eruit gehaald, 10 cm vreet machine

IMG-20200922-WA0044.jpg

IMG-20200922-WA0044.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 9/8/2020 at 6:03 PM, hoho said:

A5 !!  heerlijk, en de maker van deze soort heeft hier jaren geleden heel veel rond gezworven.

 

Succes met je kweek !  ( zeg ik een beetje jaloers)

 

HoHo

 

 

Ik ben wel nieuwsgierig naar het verhaal over de maker van de A5.. ik ken het soort zoals gezegd van een collega growshop in Maastricht. Ik werkte destijds in Heerlen. Maar van de maker weet ik niets.

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, Geeke said:

Ik ben wel nieuwsgierig naar het verhaal over de maker van de A5.. 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks, de Neville varianten en de haze van Sensi heb ik allemaal geprobeerd maar nooit die typische smaak/ high gevonden. Ik hoop dat het met deze A5 anders is, alhoewel ik sceptisch ben.. Ik weet dat ze lang moet doorrijpen en langzaam en lang laten drogen.

Edited by Geeke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ondertussen heb ik de killer A5 bestoven met stuifmeel van een mannetje van de locale soort. Tot nu toe ben ik hoopvol, zeer vertakte struik, dunne elegante vingers en fluffy topjes (zie foto van een zijtak). Maar dat groeit uiteindelijk samen tot één top. De powerplant heb ik helaas moeten killen, die begon mannelijke bloemen te maken. Nadeel van die gefeminiseerde zaadjes. Stabiel onder lampen geen probleem maar hier met al die verschillende weersomstandigheden raken ze in de stress. Daarom wil ik ook altijd het landras erin houden, die zijn gewend aan onze omstandigheden. 

Alle sativas moeten nog een maand, gelukkig heb ik die powerplant nu als tussendoortje.

Op de foto van die locale sativas zie je.een die in de volle grond staat, de rest heeft al veel geel blad, maar dat is normaal. De Sannies Jack x Local heb ik helaas geen foto van. Niet de mooiste plant, met een groei als een botsauto. Maar de toppen zijn dik en stevig en glanzen als gepoetst zilver. De silverhaze kruisingen zie ik nauwelijks verschil met de originele local, eigenlijk zien ze er hetzelfde uit, alleen ruiken iets anders.

 

IMG_20201005_181915.jpg

IMG_20201005_172618.jpg

IMG_20201005_164227.jpg

IMG_20201002_113659.jpg

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nog twee van de A5 geheel, en de kali mist. Zeer fraaie soort, weinig blad en mooie toppen. Deze heb ik ook bestoven, is ook bijna klaar.

 

IMG_20201005_191150.jpg

IMG_20201005_191113.jpg

IMG_20201005_190853.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

En ik maar heen en weer rennen met mijn planten. :rofl Mooi! Aardig wat variëteit straks  

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Geeke   GE-WEL-DIG wat je daar kunt doen en wij maar kutte met hps en led :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

@al green thanks, maar ieder voordeel...

In de zomer temperatuur van 40+ is niet echt bevorderlijk, plus heel veel witte vlieg door de droogte. Maar het voordeel is dat ik het hele jaar door kan gaan, in de winter met een paar uurtjes led in de avond. Nog een paar pics, de sativas gaan maar door..

 

DSC_0076.jpg

DSC_0074.jpg

DSC_0069.jpg

DSC_0067.jpg

DSC_0065.jpg

DSC_0063.jpg

DSC_0061.jpg

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Neem een stekje van de mooiste zou ik zeggen!
 

Mooie genetica hoor. :wub: 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ondertussen heeft het hier een paar dagen goed geregend en was ik genoodzaakt om het merendeel te knippen. Ik ben zeer tevreden over de opbrengst, maar ik droog langzaam dus over smaken kan ik nog niets zeggen. Alleen de kali mist had ik al wat vooraf geknipt. Zeer interessante plant, de toppen zijn bijna 80% haartjes, knippen was snel gebeurd. De A5 staat nog en een local/sannies Jack. De A5 is bijna klaar, ik heb goede hoop. Fluffy toppen en ruikt ook zeer typisch. Daarna maar eens op zoek gaan naar het zaad goed. In ieder geval ga ik volgende draai de kali mist x local planten en de A5 x local. 

IMG_20201025_093212.jpg

IMG_20201026_182315.jpg

IMG_20201021_115734.jpg

  • Like 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo apart met al die bloeihaartjes! Mooie toppen voor buitenkweek. Hier wat minder door het slechte weer. Maar toch tevreden. 

Grts

Edited by Fearghus

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...