Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

turtle420

4x Amnesia haze 400w HPS kweek

Recommended Posts

Als ik jou was,  iig ff niet meer bijvoeden voorlopig, als ze dit al trekken. Water geven en wachten tot de aarde droog genoeg is voor meer water, want voeding zit er genoeg in voor de komende 2 kweken op dit punt :P

Zelf namelijk ook fouten gemaakt in het verleden op dezelfde manier, alles ging kapot dus ik hoop voor je dat je dit nog een beetje bijtrekt.

Ze zullen ook minder zijn gaan drinken, kijk je daar naar?

 

En wat Kluns en LC zeggen. ^_^ 

Foutje maken mag toch, als je er van leert is t goed geweest ;) 

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, lostchild said:

Waarom je al die 'rare' dingen in je tentje ziet en je toppen niet lijken op die van anderen?

Je hebt zo ongeveer 200W teveel aan HPS in die 80x80 tent hangen met de 600W.

400W is de max voor 80 of 100 tentjes.

Ben ik t niet mee eens man. Heb vaker met 600w gedraaid in deze tent. Dit is pas de eerste keer dat ik t verneukt heb. Heb gwn met die voeding zitten kutten vrees ik. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
32 minutes ago, 420man010 said:

Als ik jou was,  iig ff niet meer bijvoeden voorlopig, als ze dit al trekken. Water geven en wachten tot de aarde droog genoeg is voor meer water, want voeding zit er genoeg in voor de komende 2 kweken op dit punt :P

Zelf namelijk ook fouten gemaakt in het verleden op dezelfde manier, alles ging kapot dus ik hoop voor je dat je dit nog een beetje bijtrekt.

Ze zullen ook minder zijn gaan drinken, kijk je daar naar?

 

En wat Kluns en LC zeggen. ^_^ 

Foutje maken mag toch, als je er van leert is t goed geweest ;) 

Bedankt voor de tip! Ga ze idd alleen maar water geven nu. Ik houdt jullie op de hoogte

Share this post


Link to post
Share on other sites

600w op 80x80 is bijna 1000w de m2.

Het kan vast wel, maar dan moet je alles toch wel heel goed op orde hebben. En gezien de keuzes die jij maakt ben je daar m.i. echt nog niet. Als dat eerder goed ging lijkt me dat eerder geluk dan wijsheid.

Maar ik zie nu dat je halverwege deze ronde de upgrade naar 600w hebt gemaakt? Maar voor deze ronde draaide je dus ook al op 600W? Wat voor gewicht pakje daar toen vanaf?

Share this post


Link to post
Share on other sites
25 minutes ago, cannarie said:

600w op 80x80 is bijna 1000w de m2.

Het kan vast wel, maar dan moet je alles toch wel heel goed op orde hebben. En gezien de keuzes die jij maakt ben je daar m.i. echt nog niet. Als dat eerder goed ging lijkt me dat eerder geluk dan wijsheid.

Maar ik zie nu dat je halverwege deze ronde de upgrade naar 600w hebt gemaakt? Maar voor deze ronde draaide je dus ook al op 600W? Wat voor gewicht pakje daar toen vanaf?

Ik heb me trafo vervangen. Had zn oude weetje wel en aangezien het op me slaapkamer staat wilde ik een betere. Record was volgens mij 290 gram op 80x80 

Share this post


Link to post
Share on other sites
25 minutes ago, turtle420 said:

Ben ik t niet mee eens man. Heb vaker met 600w gedraaid in deze tent. Dit is pas de eerste keer dat ik t verneukt heb. Heb gwn met die voeding zitten kutten vrees ik. 

Ik twijfel er niet aan dat t je gelukt is, miss zelfs met de mooiste toppen ooit.

Alleen is er een verschil tussen adequaat en overkill. Als je per M2 een halve kilo wilt pakken (mits je goed bent), is een 600 watter ruim voldoende. 

Jij kweekt op 0.64 M2 ;) en benut je hoogstwaarschijnlijk niet het potentieel van je lamp + bijbehorende stroomverbruik wat daarbij komt kijken.

Met 400 watt haal je waarschijnlijk hetzelfde resultaat plus minder stroom plus meer ruimte boven je planten over.

Wat zijn je temperaturen? Want dat kan ook een hoop schelen 

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, turtle420 said:

Ik heb me trafo vervangen.

ja maar van 400 naar 600 toch?

On 9/14/2020 at 11:57 PM, turtle420 said:

Was een amazing haze onder een viparspectra r600 led.

Of hebben we het over zo'n led lamp die zogenaamd een 600w hps vervangt? In dat geval is het dus echt totaal geen vergelijk.

Ik ben iig wel erg benieuwd naar zo'n 290 gram kweekje van je 

Edited by cannarie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ff tussendoor vraagje over de grootte van de tent en lamp wattage...

600 watt straalt toch ook wat dieper door je planten dan 400 watt. Anders wissel ik me lampje zo om naar 400. Heb nu 600 hangen in 85 bij 85 tentje. Want als dat weinig effect xtra heeft kost t alleen maar meer elektra..

Edited by Weedsmurf

Share this post


Link to post
Share on other sites
30 minutes ago, Weedsmurf said:

600 watt straalt toch ook wat dieper door je planten dan 400 watt.

Wel als je de lamp op de zelfde hoogte hangt.

Maar als je die lamp op de ideale hoogte voor een 85x85 tent hangt (cmtje of 40?), wordt het al gauw erg licht en warm voor je bovenste toppen met 600w. Hang je hem hoger ben je licht (stroom) aan het verspillen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een 600 watter heeft meer lumens en zal in principe ook meer opbrengen, maar als opbrengst een motivatie is ga je die lamp niet in n tent hangen van dat formaat. Daar komt ie niet tot zijn recht dus neem of een grotere tent of doe er een lamp in die wel in dat formaat tent tot zijn recht komt. Het ideaal voor een 600 watt HPS per m2 is 1 op 1 (gram per watt) draaien. Zijn er niet heel veel die dat constant kunnen tenzij ze P H Donner heten ofzo en dat is iemand met bergen kennis en ervaring. Kijk, het verhaal van meer watt = opbrengst kent ook zijn grenzen. 

Hoe zit het met de temperatuur? :innocent:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit zijn goede argumenten om me 400 watt er in te hangen. Zat alleen 600watt bij toen ik tentje met spullen van maatje had overgenomen. Heb zelf 400 lampje bijgekocht.

temperatuur is goed te doen trouwens met 600 watt maar dat komt omdat ik in schuur kweek... lamp hangt op ruim 50cm...

dus jullie zeggen omruilen naar 400. Voegt weinig toe dus om 600 erin te hangen..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Of gewoon led nemen. 

Dan draai je 490g met 365w in 90x90.

En dan heet je niet ph donner, maar gewoon kluns haha

  • Haha 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lol. 
Misschien in de toekomst, ben nog nie zo heel lang aan t kweken. Eindelijk hobby gevonden... en eentje die nog wat oplevert en niet alleen maar geld kost...

Share this post


Link to post
Share on other sites

En zo is het @Weedsmurf 

Helemaal als je zelf rookt, chillste hobby ter wereld. Op het oogsten na dan :lol:

@Kluns sorry ik was je vergeten jongen :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja de temperatuur is gewoon stabiel. Rond de 27 graden max 28.

 

we kunnen lang en kort discussiëren over t feit dat ik een 600 heb in deze ruimte. Maar het ging voorheen altijd goed. wel ben ik het er mee eens dat het misschien iets te over kill is voor de ruimte en dat t voor de energie rekening stuk minder gunstig is. Hebben jullie volkomen gelijk in.

 

wAt mij inderdaad op valt is dat de toppen heel traag groeien voor het aantal weken bloei dat ik al zit. Heb  net nog even wat foto’s gemaakt.  Ze krijgen nu gewoon enkel water. 
 

heeft het zin om deze kweek gewoon nog af te ronden? Lijkt me wel toch.. 

 


 


 

 

BD6D84D4-D65E-4402-B41A-6BE084C3476F.jpeg

2C647102-BBC4-4C99-89F6-CCDB9AAF31AD.jpeg

135BCB22-843D-4D9E-ACD7-E1EED362AC56.jpeg

8C05BAC2-AD3A-4BB2-9896-D268C21534F6.jpeg

1D638C76-1A3C-422C-AC43-82C8A9B829AD.jpeg

Share this post


Link to post
Share on other sites

PS:

 

de lamp staat nu even op 400w, dit om de plantjes even wat minder warmte ect te geven dat ze een beetje kunnen bij trekken (hoop ik)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sowieso afmaken. 

Je hoeft nog maar 2/3 weken toch. 

Hopelijk komt er nog een beetje volume in die toppen. 

Maar ik zeg je eerlijk, ze zien er niet uit:(

Ik zou als ik jouw was helemaal geen voeding of iets meer geven.

Alleen maar water en hopen dat het nog wat word.. 

En daarna volgende ronde met een frisse start. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 hours ago, Kluns said:

Of gewoon led nemen. 

Dan draai je 490g met 365w in 90x90.

En dan heet je niet ph donner, maar gewoon kluns haha

Welke lamp heb jij het nu over

Share this post


Link to post
Share on other sites

In mijn 90x90 gebruik ik 2 quantumboards die ik op maat heb laten maken en beide dimbaar zijn. 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er lijkt nog wel meer aan de hand te zijn dan enkel overvoeding. Wellicht heb je ook gewoon slechte genetica getroffen met fluffy pheno's. Het blijft zaad en dus een gok wat eruit groeit. Maar zou dit een stabiele stek geweest zijn die er zo uit ziet, dan zou je ook kunnen denken aan te hoge temperaturen die de toppen zo fluffy en open van structuur maken. Maar wat ook raar is dat lang niet alle toppen er last van lijken te hebben. Je zou bijna denken dat je lamp een keer te laag heeft gehangen bij een paar toppen. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarom is je topic titel 400W HPS als je altijd al met 600W HPS werkte (of was die 600 een Viparstar 600R)?
290gr in een 80 tentje met 600W is nou niet echt iets om over naar huis te gaan schrijven.
Met 400W HPS in dat tentje scoor je ergens tussen de 3-400gr als je een beetje groene vingers hebt.
 

 

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 hours ago, lostchild said:

Waarom is je topic titel 400W HPS als je altijd al met 600W HPS werkte (of was die 600 een Viparstar 600R)?
290gr in een 80 tentje met 600W is nou niet echt iets om over naar huis te gaan schrijven.
Met 400W HPS in dat tentje scoor je ergens tussen de 3-400gr als je een beetje groene vingers hebt.
 

 

Ik begon met 400w, vandaar. Maar dat was van dat kwik licht. Van dat heldere als je snapt wat ik bedoel. Had zelf nog een 600 bulp liggen en toen die dimbare trafo aangeschaft. Vandaar!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou heb toch nog wel een beetje hoop in de kweek, dat ze nu alleen water krijgen doet ze goed. Kleur trekt weer bij en heb wel het idee dat de toppen nu weer uit beginnen te zetten.

 

63344F26-6F53-461A-9226-ACF03D527314.jpeg

0B62B6C1-3BBA-4644-AEED-542D8A28C439.jpeg

D1D356B4-8EF2-480B-B38F-E90ECF467DF5.jpeg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
12 hours ago, turtle420 said:

 

0B62B6C1-3BBA-4644-AEED-542D8A28C439.jpeg

 

Zie je dat verbrande bovenin die top? Naar mijns inziens kun je die beter verwijderen, dat is dood. 

Mooi dat ze het beter doen, wie weet valt de schade idd wel mee ;) 

Share this post


Link to post
Share on other sites
56 minutes ago, 420man010 said:

Zie je dat verbrande bovenin die top? Naar mijns inziens kun je die beter verwijderen, dat is dood. 

Mooi dat ze het beter doen, wie weet valt de schade idd wel mee ;) 

Ja man dat topje is verband. Zat er zelf ook al aan te denken om die weg te halen. Vanavond de schaar er in. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...